X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Next-gen konsoller mod brugtmarked


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/01-12 21:47, rettet 27/01-12 21:47 
Tendensen har været der de sidste par år; udgiverne prøver at smide "bonus"-downloads med engangskoder og andet mere eller mindre ligegyldigt gejl med i retail-spillene i forsøget på at få folk til at droppe brugtmarkedet.

Men nu lyder det til, at krigen går "full-blown".

IGN Opinion on next-gen brugtspilskrigen
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/01-12 21:47, rettet 27/01-12 21:47 
Tendensen har været der de sidste par år; udgiverne prøver at smide "bonus"-downloads med engangskoder og andet mere eller mindre ligegyldigt gejl med i retail-spillene i forsøget på at få folk til at droppe brugtmarkedet.

Men nu lyder det til, at krigen går "full-blown".

IGN Opinion on next-gen brugtspilskrigen
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-12 00:45 
Wow. Det er virkelig en vild løsning. Det giver virkelig folk et lille vindue for at opleve et spil hvis de kun kan købe det imens det er i produktion.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 00:59 
Hvis det er fremtiden, går jeg 100% retro.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/01-12 01:02 
Sur røv at man først finder ud af at: Det der spil jeg så på YT kunne jeg godt tænke mig at spille.... Er det 4 år gammel?
FUCK! Ebay og betale 4 gange så meget for et seal-copy ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 28/01-12 01:53 
Så kan det vist ikke gå for hurtigt med at få cracket den Xbox720millioner
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/01-12 03:16 
ChronoSousa>
Sur røv at man først finder ud af at: Det der spil jeg så på YT kunne jeg godt tænke mig at spille.... Er det 4 år gammel?
FUCK! Ebay og betale 4 gange så meget for et seal-copy ><

Nej nej, alle spil er sikkert digitale til den tid, så det bliver slet ikke noget problem :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 28/01-12 09:04, rettet 28/01-12 09:21 
Det var dog det sygeste påfund jeg nogensinde har hørt om i spilindustrien!!! Jeg kan ikke tro det bliver virkelighed? Går det virkelig så skidt at man bliver nødt til at gå så gale veje, eller kan man bare ikke få nok penge. Jeg tænker på ord som Griskhed, grådighed, pengemaskine uden indhold og doom for spilindustrien..
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 28/01-12 09:55, rettet 28/01-12 10:14 
Jeg tror personligt ikke det går skidt for industrien. Jeg har hørt eller læst, at de omsætter for mere end f.eks. Hollywood. Jeg tror nærmere det er griskhed. De ser nogle få ekstra penge et sted, og vil selvfølgeligt også have dem med. Så må kunderne lide under, at det i fremtiden bliver en anelse mere besværligt med anskaffelsen af spil.

Nu køber jeg sjældent brugte spil selv, men jeg syntes da det er toppen af griskhed, når man begynder på den slags, for at blokkere for brugtmarkedet :/

:EDIT: Som andre også har sagt diverse steder på nettet, vil dette bare fremme piratkopiering endnu mere, end det allerede er. Way to go M$.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KajikaKajikaSkrevet 28/01-12 10:31 
"If recent reports are to be believed" - Kildekritik folkens, lad nu være med at male fanden på væggen.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-12 11:18 
Netop, indtil videre er det løs snak og mulige tendenser... men det er alligevel alarmerende, og aktivister kan allerede godt begynde at formulere protester, når der kommer noget mere konkret; for hvis der KAN klemmes ekstra kroner ud af forbrugerne, så fortæl mig lige hvilke firmaer der ikke vil prøve på det. :-)
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-12 11:28, rettet 28/01-12 11:37 
Tror også man skal tage alle rygter med et gran salt.
Som der tit er blevet sagt af Micheal Pacter. Så er de store fimaer ikke intr. i at gøre nogen af deres kunder sure eller deres salgs kanaler. De er jo i sidste ende dem de lever af og ikke om der bliver solgt lidt brugte spil nu og da. Indtægten af nye spil er stadig EKSTREM høj så tror meget vi skal være forsigtige med at tage rygter(og guderne må vide at spil industrien ELSKER rygter)for sande vare.

Edit: Kom også lige til at tænke på noget jeg har sagt før. Hvordan vil de låse et spil til en konsol medmindre det kommer på et kort? Hvis jeg om fire år vil købe et brugt spil til min PS4 eller Xbox720 hvad stopper mig så? Det er rimelig sikkert jeg ikke vil spille det online da der sikker ikke er nogen på. Nogen vil så sige at de skal aktiveres online. Dum ide, det vil lige stoppe dem for at sæjle til alle dem som ikke har internet.
KilroyKilroySkrevet 28/01-12 13:03 
Så vidt jeg ved er PSP-spil allerede udstyret med unikke koder på skiverne, hvorfor Sony i teorien ville kunne registrere en disk til en maskine og så er det dét.

Det er ikke urealistisk at Microsoft kunne bruge det samme.

Sonic>
Way to go M$.

Burde vi ikke være hævet over det der?
Kilroy Was Here
RJKRJKSkrevet 28/01-12 13:08 
Er det ikke bare at lægge en lap med en unik kode med i æsken, og så skal man indtaste den på sin maskine, før spillet kan køre? Det er vel ikke ret svært.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 28/01-12 13:37 
Jo, noget i stil med 'Online Pass', som skal bruges fo at kunne spille multiplayer.

Men hvis man skal til at købe et 'Singleplayer Pass' til 1200 ms for at kunne spille sine indkøbte brugte spil, er ideen med at købe brugt væk - helt efter Microsofts filosofi. Hvis man altså skal tro rygterne.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 28/01-12 13:59 
Jeg mente "ikke ret svært" for udgiverne :) Ie. der er ikke noget teknisk til hinder for at de kan gøre det, eller skal til at lave unikke diske eller den slags.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 28/01-12 15:54 
Hvis man ikke skal lave den løsning via unikke diske (hvilket unægteligt er noget dyrere at trykke end en masse kopier af samme disc), kræver det vel stadig en af de der rædsomme "always online"-løsninger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/01-12 15:56 
Hvorfor? Det skal jo bare registreres på konsollen at man har lov at spille spillet. Man skal selvfølgelig være online én gang, for at registrere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 28/01-12 19:01 
Kilroy>
Burde vi ikke være hævet over det der?

Over at have en holdning? Det håber jeg da ikke ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KilroyKilroySkrevet 28/01-12 19:58 
Er det en holdning at kalde firmaet Micro$oft?
Det er omtrent samme niveau som at sige Lars Uløkke, Gucci-Helle og så videre, synes jeg. At et firma, uanset om vi skriver Nintendo, Sony, Apple eller IKEA, rent faktisk forsøger at tjene penge burde aldrig komme bag på nogen.
Det er en retorik der, synes jeg, burde blive hos GameFaqs, Ekstra Bladet og Youtube-kommentarer.

(Hvad jeg prøver at sige er, at det mindste vi kan forsøge os med, er at i det mindste være respektfulde nok til at bruge tings/personers/firmaers rigtige navne)
Kilroy Was Here
SonicSonicSkrevet 28/01-12 21:01 
Jamen det er da ikke for at træde dig over tæerne kære ven :) Alle skal da tjene penge, det er klart. Men lad os ikke deraile tråden. Hvis du vil tage den videre kan du sende mig en pm :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/01-12 21:37 
Jeg tror ikke der er nogen der føler sig trådt over tæerne - Kilroy er vist blot interesseret i en saglig debat, med et fornuftigt sprog.

Som skrevet i "næste generation..."-tråden synes jeg det er en kedelig tendens, såfremt der er hold i rygtet. Hvis Sony ikke bruger et lignende system kan jeg dog kun se det give bagslag.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-12 22:06, rettet 28/01-12 22:07 
RJK>
Hvorfor? Det skal jo bare registreres på konsollen at man har lov at spille spillet. Man skal selvfølgelig være online én gang, for at registrere.

Igen... dette vil dræbe det marked som IKKE har internet. Jeg nægter at tror på at noget firma vil ødelægge en andel for sig selv. Der er stadig mange som har Xbox og PS3 som ikke er online. Dette er nok mere almindeligt på PC at bruge sådan et system end konsoller vil.
RJKRJKSkrevet 28/01-12 22:28 
Jeg kender ikke de nøjagtige tal, men det har de jo nok nogen der sidder og regner på. Mon ikke det for en meget stor del af spiltyperne (fx alle titler der har online multiplayer som væsentligt aspekt) sagtens kunne betale sig, at lave dét offer.

Hvorom alting er, så talte jeg kun om at unikke diske ikke var nødvendige for at løse det tekniske. Ovenstående problematik er jo præcis den samme med unikke diske.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-12 22:42 
Helt sikker de har det. Sikker også nogen der regner på om de kan betale sig. Hvis nu SONY og NINTENDO ikke blokker for brugte spil. Så der mange der helt vælger Xbox'en fra som platform.

Unikke diske er dyrt at udvikle og få lavet. Hvilke gør spil dyre. Så det billigere at bruge en standard der findes som f.eks Blueray
BeanoBeanoSkrevet 29/01-12 08:01 
Ikke nødvendigvis. Skiverne behøver ikke være unikke eller konsollen være online for at løse problemet. Hvis de anvendte en lille skrivbar RF chip, magnet strimmel eller lign i plastikken inderst på skiven, så vil det være muligt at låse disken til konsollen første gang den anvendes og uden det skulle ske en online aktivering via en kode eller lign. Den slags gør selvfølgeligt skiverne lidt dyrere at producere, men omvendt er det ikke spor billigt at producere DS/3DS/Vita cartridges heller. Det vil også gøre spillene sværere at piratkopiere.
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-12 12:15 
Hmmm... interessante muligheder. Men jeg forholder mig meget skeptisk til om de noget de tør gøre. Det er noget de alle skal gøre ellers så tror jeg de vil tabe kunder til andre.
Forstil jer at MS lave det og SONY ikke. Hvilken maskine ville i så vælge hvis i kun måtte få en af dem, uden at skelne til eksklusive spil.
RJKRJKSkrevet 29/01-12 12:19 
Det er vel noget udgiverne vil have - ikke konsolproducenterne. Så derfor tror jeg også du har ret i, at Sony og Microsoft gør det samme. Så er der forhåbentligt også en masse udgivere der ikke vil være med, og så kan man jo vælge frit.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 29/01-12 12:22 
Præcist - jeg tror også det er et krav/ønske fra udgiverne. Tvivler også på Sony vil holde sig tilbage med at implementere noget lign på PS4 da alle deres egne PS3 udgivelser, med online del, har online-pass nu :(
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-12 16:53 
Hmmm... Nu ved vi jo intet før der kommer nogen svar fra udviklere af maskinerne. Et bud kunne være som med regions låse at det blive op til enkelte udgiver om deres titel skal være låst til én konsol eller skal kunne sælges brugt.
TheDukeTheDukeSkrevet 29/01-12 17:08 
Med den success de digitale tjenester har på PC, tror jeg at MS og SONY vil implementere noget lignende på deres nye konsoller. Nintendo insisterer jo på at leve 10 år i fortiden, så der tror jeg at det vil være som det plejer.

Som inkarneret samler havde jeg lidt svært ved at vænne mig til ikke at have en fysisk kopi af mine spil på Steam, men fordelene opvejer bestemt den mindre gene. Den prispolitik Valve har kørt, har været utrolig fordelagtig hvis man kan vente et par måneder på at spillet kommer på udsalg, og så vidt jeg forstår tjener udgiverne stadig godt på det.

Det er fremtiden, om ikke andet indtil det hele bliver cloudbaseret, så i kan lige så godt begynde at vænne jer til det :)
GreaseballGreaseballSkrevet 29/01-12 17:21 
Sikkert det er fremtiden. Men som der er blevet sagt før. Er der en købere der ikke har internet. Så findes der fysiske kopier. Tror vi skal 20-30 år frem før vi ikke har fysiske medier mere. Skal bare lige en rask lille krig/krise til.. så tager det længere om at få alle online.
Tænk over det.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-13 21:45 
...Og Sony har taget patent på teknologi der vil binde fysiske medier til én konsol. :(

Joystiq nyhed...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
OlimarOlimarSkrevet 03/01-13 21:47 
Det udelukker så en ps4 for mit vedkomne, hvis det er rigtigt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-13 21:50 
Det er selvfølgelig ikke sikkert de gør brug af teknologien, men det viser at Sony ser det som en mulighed, på trods af udtalelser om andet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 03/01-13 21:53 
Mon ikke det bare er patentet som Sony har lavet. For at kunne tjene penge på noget tek. som de har udviklet.
Det var også oppe da rygterne gik om MS med brugte spil, noget med en lov i USA om man ikke må forbyde folk at sælge deres brugte ting, som f.eks CD'er, DVD'er og lign. Det nok noget andet med digitale kopier. Mener ligne love findes i EU. Selve softwaren tilhører udvikler, men selve skiven er købers.

Plus at stoppe for brugte salg. Det er da skyde sig selv i foden hvis man tænker sig om. Tror næppe SONY eller MS vil gøre sig uvenner med Gamestop, især ikke i USA. Der rigtig mange hvis eneste mulighed for et nyt spil er at sælge nogen af deres gamle.
OlimarOlimarSkrevet 03/01-13 21:54 
Bare det at ha' taget patent på det, må jo betyde de vil bruge det i en eller anden form.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/01-13 22:13 
Ikke altid. Der tages mange patenter, med det eneste formål at beskytte sin udvikling så andre ikke tjener penge på det. Mange af de patenter som bliver lavet i dag, de bliver aldrig brugt eller først taget i brug langt senere hen af vejen.
The US Patent Office approves hundreds of patents each week. Trust me, I know, I used to go through them all to find interesting ones for Scientific American’s Patent Watch column. There are a lot of patents in there. And chances are, a lot of them won’t wind up being used in anything in particular.
scavengerscavengerSkrevet 03/01-13 22:26 
I givet fald, vil det jo også være slut med at leje spil.
Muligheden for at tage et spil med over til en ven og spille mod hinanden på hans/hendes maskine vil også forsvinde.
Nemo me impune lacessit
JmogJmogSkrevet 04/01-13 01:05 
I kan være 110% sikre på at de ikke vil bruge det. Det ville kun kunne ske hvis MS og Nintendo også gjorde det. Går man enegang med sådan en feature, så render alle kunderne til konkurrenten, og det ved de udmærket.
BeanoBeanoSkrevet 04/01-13 08:56 
Det har jeg også svært ved at se vil ske. Stadig skidt at se den slags anti-forbruger-frihed patentansøgninger dukke op men jeg tror (og håber) at det bare er for at sikre sig teknologien og indtægter hvis de eller andre engang i fremtiden ønsker at implementere noget lign, frem for at det introduceres med PS4/Orbis/Omni.
HeroldHeroldSkrevet 04/01-13 10:01 
Jmog>
I kan være 110% sikre på at de ikke vil bruge det. Det ville kun kunne ske hvis MS og Nintendo også gjorde det. Går man enegang med sådan en feature, så render alle kunderne til konkurrenten, og det ved de udmærket.

Men vil udviklerne ikke søge mod en konsol, hvor de ikke vil tabe salg på brugtmarkedet? I sidste ende vil flertallet af kunder ende dér hvor de store titler er, og de ender der hvor der er flest penge at tjene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/01-13 10:17, rettet 04/01-13 10:29 
Jeg tvivler på at udgiverne dropper eller nedprioriterer Next-Box og Wii U på det grundlag, de kigger primært på markedsandele.
At (og hvis) Sony implementerer det system, vil naturligvis ikke forhindre udgivere i at anvende et andet system a.la. online-pass på andre platforme, det kræver så bare konsollen er online.

EDIT: Vi skal heller ikke glemme at teknologien i princippet kan udnyttes til at give forbrugeren lov til installere spillet på HDD og efterfølgende afviklede det uden at disken er i maskinen. Så hvis forbrugeren samtidig har lov til at tilbageføre licensen til disken, er det en fordel for forbrugeren og vil stadig tillade brugtsalg. Ikke at jeg forventer det, men en teknisk mulighed.
HeroldHeroldSkrevet 04/01-13 10:30 
Jeg tror heller ikke det er noget der sker fra og med næste generation, men jeg er bestemt ikke i tvivl om at spillere som EA og Activision gerne så brugtmarkedet elimineret - det er nok i høj grad på deres foranledning at sådan et system bliver lavet, selvom konsolfabrikanterne også hiver penge hjem på licenseringen.

Hvis Sony kan lave systemet, og pushe det via udgiverne over på konkurrenterne, scorer de også penge på udgivelser på andre konsoller - ekstra bonus dér.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 04/01-13 10:34 
Enig.

Sony har dog også selv været helt fremme i skoene mht. online-pass i deres egne titler.
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-13 10:42 
Tror EA og Activision ikke er så bekymret for brugtmarked. De bruger alligevel online pass i deres spil. Så hvis folk vil spille deres ny indkøbte Call of Duty eller Need for Speed som de har fundet brugt.. Så de nød til at lige at offer nogen extra penge på at købe et online pass.
Plus når man ser hvor mange eksemplarer nye Call of Duty spil bliver solgt i. Så det ikke lige frem noget de lider under.
Samtidigt er det en risiko at lave sådan et system. For det kan koste dem købere af nye spil hvis de får at vide at de ikke kan sælge det igen og det noget alle ved som har med handel at gøre... formindsk risikoen mest muligt.
spectrespectreSkrevet 04/01-13 10:48 
Beano>
EDIT: Vi skal heller ikke glemme at teknologien i princippet kan udnyttes til at give forbrugeren lov til installere spillet på HDD og efterfølgende afviklede det uden at disken er i maskinen.

Det er det eneste jeg ønsker mig af next gen. Make it happen anyone.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
HeroldHeroldSkrevet 04/01-13 11:21, rettet 04/01-13 11:33 
Greaseball>
Tror EA og Activision ikke er så bekymret for brugtmarked. De bruger alligevel online pass i deres spil. Så hvis folk vil spille deres ny indkøbte Call of Duty eller Need for Speed som de har fundet brugt.. Så de nød til at lige at offer nogen extra penge på at købe et online pass.
Plus når man ser hvor mange eksemplarer nye Call of Duty spil bliver solgt i. Så det ikke lige frem noget de lider under.
Samtidigt er det en risiko at lave sådan et system. For det kan koste dem købere af nye spil hvis de får at vide at de ikke kan sælge det igen og det noget alle ved som har med handel at gøre... formindsk risikoen mest muligt.

Online pass er nærmere begrænsede features. Hvis brugtmarkedet elimineres, er det sandsynligt at de sælger flere eksemplarer, hvilket også betyder noget. Jeg skal ikke kunne sige hvor meget salg der er i diverse online passes, men jeg vil tro at EA hellere ville kunne øge salgstallet af FIFA 15 med 1 million end at sælge tilsvarende online passes. Selvom et online pass er penge lige ned i lommen, så er højere salgstal nok at foretrække i sidste ende.

At de ikke lider under det er for så vidt lige meget - det er jo store firmaer, der primært opererer efter resultatet på bundlinien. Et online pass er jo bare et forsøg på at tjene de "tabte" penge, der er via brugtmarkedet, og det er jo ikke alle der der køber dem, når de køber brugte spil - hvis de kunne sælge flere eksemplarer, er jeg næsten sikker på at de ville det.

Om de ville tabe nogle købere? Det ville de nok, men spørgsmålet er om det ville kunne mærkes i sidste ende - det kommer helt an på hvor mange der spekulerer i det. Det ville sikkert gå ud over det mere hardcore publikum, men vi er jo et fåtal.

EDIT: GameSTAHPs aktier er faldet efter Sonys patent blev afsløret.
http://www.edge-online.com/news/gamestop-stocks-plummet-as-a-result-of-sony-pre-owned-game-suppression-patent/
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-13 11:47, rettet 04/01-13 12:05 
Jeg tror stadig ikke på at det noget de vil indsætte. Sony ville skyde sig selv i foden hvis de er de eneste som sætter det ind. Vi ved Nintendo ikke gør det og MS er også pæn sikker på ikke at havde lavet det.
Det eneste som det patent fortæller os er at Sony har ideen. Ikke om de rent faktisk har lavet teknikken bag det endnu.
At Gamestops aktier falder efter nyheden om patentet viser jo bare hvor følsom aktie marked er for rygte. Der mange der har solgt deres aktier og der helt sikker nogen som også kommer til at tjene på det når de ny maskiner udkommer og teknikken ikke er i brug i nogen af dem.
Og det ikke sandsynligt de vil sælge mere selv om brugt marked fjernes. De betyder bare at man som ikke har råd til et spil på udgivelse dagen ikke kan bruge deres gamle spil til at få prisen ned. Så de venter med at købe det til det kommer på udsalg.
For rigtig mange, især ses det meget i USA, der er deres gamle spil valuta til Gamestops point system og vejen til det nye spil.
Mener også der en lov i USA, first use rights, eller noget i den stil som beskytter folk til at måtte sælge deres brugte spil.

Edite. Fandt lige denne eps. af Pack-Attack hvor der fortælles om hvad der ville ske hvis en af dem blokkede brugte spil
HeroldHeroldSkrevet 04/01-13 11:59 
Igen, det behøver ikke at være noget der sker i denne generation, og husk også at bare fordi at Sony ejer patentet, betyder det ikke at det ikke kan komme i konkurrenternes maskiner (tænk Apple vs Samsung retssagen - trods konkurrencen indeholder iPhone Samsung-komponenter) - især ikke når det er teknologi som alle kan have gavn af. Det er i spilproducenternes interesse, og de kan sagtens være en stor del af motivationen til at alle får det - det er ren business. Som du selv siger, er der ikke meget fornuft i at kun en af konsollerne bliver udstyret med det, men hvis alle gør - så er det noget helt andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-13 12:06, rettet 04/01-13 12:08 
Ja.. Men så bryder de loven i USA om at de samarbejde om at gøre det dyre for forbrugere. Hvis de alle går sammen om det.

Jeg tror aldrig på det kommer. Det vil skade mere end det gavner, ikke så længe der findes fysiske udgivelser. Er dog svære at spå om med digitale udgivelser alene. Igen... hvis man kun har digitale så det også slut med tilbud og finde god deal på Amazon eller GameStop.
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig