X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 6


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/01-12 23:34 
Så er der RE6 nyheder !!

Ser ud til zombier er tilbage på konsollerne :D

http://www.youtube.com/watch?v=BmC1lZeQad4
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
322 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/01-12 23:34 
Så er der RE6 nyheder !!

Ser ud til zombier er tilbage på konsollerne :D

http://www.youtube.com/watch?v=BmC1lZeQad4
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/01-12 23:53, rettet 19/01-12 23:59 
Av, den trailer tog godt en drejning fra meget lovende med dyster stemning og Leon (der imo er der bedste RE karakter) til "åh nej ikke endnu et tragisk RE action spil" :(.

Ser ud til old-school RE fans bliver skuffede igen, jeg mindes ellers de udtalte efter RE5 at RE6 ville blive et reboot af serien, men deres måde at starte forfra er måske bare at tage zombier med igen.

Og hvem er ham den nye klovn de har fået med? Der tilsyneladende nakker zombier udelukkende ved brug slag og spark, hvad sker der capcom?

Ærgerligt.

Men nu må vi se, forhåbentligt har de i det mindste droppet det forfærdelige co-op koncept fra RE5.
SumezSumezSkrevet 19/01-12 23:59 
Hvad med Revelations? Ligner det ikke det du savner?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/01-12 23:59 
Jo lidt faktisk, men jeg gider ikke håndholdte konsoller længere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-12 00:00 
Han er tydeligvis immun over for virusen. Så det giver da lidt mening at han er helt kold. Jeg synes traileren ser ret lovende ud, men det gjorde den også til femmeren. Jeg håber (virkelig meget) på et Residente Vil 4-ish spil og meget gerne helt uden co-op.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/01-12 10:57 
Det ser virkelig godt ud! Ser ud til at at være en Resident Evil World Tour hvilket er forfriskende. Ser også ud til at man stadig arbejder sammen med en co-op partner i spillet i et eller andet omfang og så er der et nyt powerslide.
Jeg glæder mig :)
CoreCoreSkrevet 20/01-12 11:15 
Jeg syntes at det ser meget lovende ud. Men jeg har heller ikke noget imod, seriens action-udspil, og er lige så begejstret for de gamle, som de nye. Og jeg håber da gevaldigt at de bevarer co-op-delen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/01-12 12:57 
Man kan altid betænke sig ved at en AI makker ikke har kompetencer til at administrere de forskellige fare og det er et helt meta game at administrer deres udstyr, men når man først fik låst op for en Magnum med uendelig ammo er de det ondeste værktøj i RE5. Coop kan sagtens vise sig at være fint i RE6 hvis de laver det ordentligt.
WehnerWehnerSkrevet 20/01-12 13:19 
Det var rigtig sjovt i femmeren med co-op. Jeg håber klart på, at det er med igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 14:28, rettet 20/01-12 14:33 
http://www.computerandvideogames.com/332888/resident-evil-attracting-cod-fans-the-dream-says-capcom-action-route-makes-sense/

*snork*

Sørgeligt som de ødelægger den serie.

Jeg ved snart ikke hvad der er mest skuffende i denne generation af konsoller, de elendige Final Fantasy spil (har ikke prøvet 13-2, men det lyder ikke vanvittigt godt) eller de elendige RE spil, hov der var også et mega ringe Castlevania og og og... Utroligt så mange store spilserier der har fået virkelig dårlige tilføjelser i denne generation af konsoller. Sjovt nok primært de japanske spilserier, sikkert fordi de vil have deres spil til at appellerer mere til det vestlige publikum, desværre bliver det bare ren lort 99% af gangene.
TheDukeTheDukeSkrevet 20/01-12 17:20 
Jeg kunne nu godt lide både 4 & 5 (med en kammerat til coop i 5'eren, ikke så meget med AI'en), men at ville prøve at appellere til CoD-spillere lyder som en kreativ falliterklæring.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/01-12 18:13 
Helt enig at coop var sjovt. Især når du kendte dem man spillet med.

Men AI skal ikke med. Kunne heller ikke li det i zero.
Så coop, eller alene. Ingen AI til at styre i single player tak :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KilroyKilroySkrevet 20/01-12 18:22 
Jeg har aldrig rigtigt set charmen ved Resident Evil, må jeg sige. De gamle spil (RE1-3) var møg irriterende at styre og spille.
Resident Evil 4 og 5 var tættere på at være sjove, men jeg kunne ærlig talt ikke forlige mig med styringen her heller. (Jeg vil have strafing, for hulen da!)

Jeg har nok ikke den rigtige Resident Evil mentalitet :D
Kilroy Was Here
RaGeRaGeSkrevet 20/01-12 19:45 
Giv os nu bare noget traditionelt RE gameplay fra gamle dage, gider ikke alt det actionpræget pis :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/01-12 20:56, rettet 20/01-12 20:58 
Problemet er at resident evil action sælger mere end SV-RE.

Og capcom er blevet en penge maskine, Især i de sidste 5-10 år.

RE4 solgte vild godt, og så kom mere af samme pose.

Groft sagt: De lytter bare til hvad vi vil ha' :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BazeBazeSkrevet 20/01-12 20:57 
Ja det vilde være dumt at lave et spil som sælger!?
;-)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 21:20, rettet 20/01-12 21:23 
ChronoSousa>
Problemet er at resident evil action sælger mere end SV-RE.


Det ved de jo reelt set ikke.

Både RE1&2 har solgt mere til psx end RE5 har til ps3, som er den maskine der har solgt flest af RE5.

De aner ikke hvorvidt et mere traditionelt survial horror RE ville sælge godt i multiplatform.

Desværre er spilmarkedet nu om dage så action/bang bang fixeret at det gør helt ondt og når det nu skal være multiplatform og det er et faktum af de kære amerikanske xbox360 ejere er helt vilde med "hjernedøde" skydespil så kan man desværre ikke bebrejde capcom for at spille på det sikre rent økonomisk.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/01-12 21:59 
Jeg tror sagtens at folk kunne være interesseret i et anderledes RE spil. Skyrim var ihvertfald et bevis på at den generelle gamer gerne vil spille noget andet end Call of Duty og blev et større hit end jeg tror folk regnede med, så jeg håber ikke det bliver ALT for streamlinet og glemt på 10 minutter.

Jeg ved ikke om det måske ligefrem skulle være i stil med de klassiske RE spil, hvilke jeg faktisk vil kalde en kende overvurderede. Selv dengang mindes jeg da at folk generelt syntes at de dér tank controls var lidt frustrerende og det var træls at blive angrebet af fjender som man ikke kunne se på skærmen.

I kølvandet på Alone in the Dark og Silent Hill var det dog hurtigt noget der blev forbundet med en standard inden for survival horror, men jeg ved ikke om det er noget jeg har lyst til et se igen. Jeg har ikke en magisk formel på hvordan spillene SÅ skal være, men jeg tror bare ikke at lave dem som RE1-3 vil være en løsning.
SumezSumezSkrevet 20/01-12 22:26 
Jeg synes egentlig ikke at Skyrim er et bevist på at den generelle gamer vil spille andet end forventet, tværtimod. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/01-12 22:35 
Jeg har INTET imod mainstream spil. Som COD da de laver kassen på det. Det jeg har noget imod er:

At med alle de penge, de så ikke tør/vil prøve at lave noget mere "special" nytænkene.

Derfor jeg er glad for atlus.

Kommer heller ikke til at savne tank-styring i RE.
Dead space og home comming, klaret det fint som SV uden tank-styring.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 20/01-12 23:15 
Hvad er SV?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 23:19 
En sær forkortelse af survival horror tror jeg.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/01-12 23:25 
Det er hvad der sker når man er ordblind, Der bliver byttet lidt rundt engang i mellem.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 23:26 
Det går nok.

Men pas på, jeg har før fået slettet posts fordi jeg glemte at skrive med stort begyndelses bogstav, nogle af moderatorerne går i temmelig små sko... :P
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/01-12 23:28, rettet 20/01-12 23:40 
Så får han/hun et fuld tids job, med at være efter mig!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 23:34, rettet 20/01-12 23:35 
Ja så længe de får tiden til at gå :P

Nå tilbage til emnet, med hensyn til "tank styring" så kan jeg ikke helt forstå hvorfor det ikke kan laves som old school survival horror uden "tank styring", hvorfor skal det følges hånd i hånd, underlig logik.

Man kan vel godt lave et dystert non-action baseret RE spil uden der behøver være "tank styring". Selvom det er klart at styringen i sig selv i de gamle RE spil giver en dimension i sig selv, fordi man ikke bare kan vende rundt på en tallerken på 0.1 sekund og skyde 14 gange med en shotgun samtidigt hvis der springer en zombie ud af skabet og det synes jeg sådan set også er det rigtige i denne genre...
jaesjaesSkrevet 20/01-12 23:49 
Der burde være flere spil med lidt lavere produktionsomkostninger - det ville gavne både udviklere og forbrugere. Når der er færre penge på spil, er der bedre mulighed for at lave et niche-spil og/eller innovere.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-12 00:00, rettet 21/01-12 00:02 
Det er vel netop problemet.

De store serier som fx RE har store produktions omkostninger, derfor vælger capcom den sikre løsning og laver et hjernedødt action/skydespil.

Selvom det kan diskuteres hvorvidt 'survival horror' er niche, der jo mindst ligeså mange, hvis ikke flere, der er irriteret over capcoms tilgang til RE på denne generation af konsoller fremfor hvor hvem der er glade.

Men det er desværre den retning spil markedet har taget efter MS og amerikanerne har fået langt større andel her i denne generation.
jaesjaesSkrevet 21/01-12 00:16 
Det skulle ikke forstås som, at SH er niche som helhed, men at man fx kunne lave flere niche-agtige SH-spil.
TheDukeTheDukeSkrevet 21/01-12 12:53 
Det var vel det de prøvede med Amy, se hvordan det gik.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/01-12 13:03 
"...that rounds out to about 70.000 hostiles."

Nåmen, så ved vi vist godt hvor mange kills vi skal lave for at få den sidste achievement i spillet :-D
jaesjaesSkrevet 21/01-12 13:31, rettet 21/01-12 13:35 
TheDuke>
Det var vel det de prøvede med Amy, se hvordan det gik.

At nævne ét spil som eksempel på at noget kan fungere (eller omvendt), er da også at sætte tingene op på verdens tyndeste spids ;)

Men som modsvar kan nævnes Penumbra-serien og Amnesia: The Dark Descent.

Alle ovennævnte eksempler er i øvrigt udviklet af meget små teams (ca. 5-10 personer). Man kunne jo gå et skridt op, og måske have teams på 20 personer. Det er stadig væsentligt mindre end de mega-teams, der står bag de store titler.
SumezSumezSkrevet 21/01-12 14:00 
Er "Alle ovennævnte eksempler" ikke udviklet af samme team? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 21/01-12 14:07, rettet 21/01-12 14:14 
Det var inklusiv Amy.

EDIT: Jeg siger heller ikke at Frictionals spil beviser noget*, jeg siger bare 1) Det kan lade sig gøre, 2) Det er mere komplekst end at bare sige "Amy".

Men generelt: Kigger man på hvad små og middelstore teams kan opnå, ikke kun i SH-genren, er det tydeligt, at man ikke behøver udviklingshold på 80-100+ personer for at lave gode 3D-adventures og 3D-action-adventures (survival horror er jo tæt beslægtet med disse genrer).

* Men én ting er jo teamet, når et team laver nye spil(serier), er det jo en ny udfordring hver gang.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/01-12 02:51, rettet 24/01-12 02:54 
Leon's kvindelige sidekick fra traileren hedder Helena Harper.

http://www.capcom-unity.com/brelston/blog/2012/01/23/official_leon_and_helena_art_from_resident_evil_6
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-12 05:10 
Er spillet bygget op omkring co-op som femmeren?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01-12 07:18 
Ser desværre sådan ud... 2-6 spiller co-op og 8 spiller multiplayer ifg. specs :(

kilde
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-12 08:30 
Øv :( Det bliver dog købt alligevel, så må man bare håbe at AI'en ikke er alt for dum denne gang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01-12 09:11, rettet 24/01-12 09:12 
Kan være at co-op er en separat del og singleplayer delen er fokuseret på det - krydser fingre :)

Ser også ud til at blive split-screen understøttelse.
T.L.OT.L.OSkrevet 25/01-12 13:57 
Håber virkelig også der er lagt meget vægt på singleplayer delen denne gang, i 5'eren var det alt for trist at man ikke kunne fravælge sig hende den alt for babe agtige Sheva..
SumezSumezSkrevet 25/01-12 16:38, rettet 25/01-12 16:39 
Er det en babe? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/01-12 18:23 
Ja!
Lyshåret Jill :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/01-12 21:02 
RE1/MvC2 Jill er stadig min favorit Jill

Resident Evil 6
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/03-12 08:54 
Pis jeg havde desværre ret ><

"Resident Evil: Revelations producer Masachika Kawata said that the RE franchise has a change of direction from survival horror to action shooter. The reason is that the survival horror market is too small comparing to action shooters like Call of Duty, Resident Evil doesn't seem like it'd be able to sell those kind of numbers
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 24/03-12 10:06 
Kilde?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-12 12:18 


Kilde
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-12 12:51 
R.I.P. Resident Evil :(
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-12 13:54 
Det værste af det hele er at de ikke nødvendigvis kommer til at sælge flere spil, ved at udvande konceptet. De bedste dele af Revelations var dem hvor man ikke skød helt så meget.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 24/03-12 14:45 
Nå ja, så må man stemme med pungen. Syntes allerede RE5 var alt for meget gears of war, og ikke noget survival horrer :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/03-12 15:16 
Man kan da håbe at modtagelsen af Operation Racoon City, får dem til at skifte mening og indser at der ikke er nogen grund til gøre spillene mere "vestlige".
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
322 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig