X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mac vs. PC


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 17/01-12 15:34 
Jeg er ikke ude på at starte en egentlig religionskrig. Blot få lidt plusser og minusser ved begge maskiner.

Vi er ved udskifte vores slæbbare og jeg overvejer at gå hele vejen ift. Mac. Ulempen er jo, at de jo er lidt pebrede. Maskinen skal ikke bruges til spil. Blot alm. hverdagsbrug som mail, www osv.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 17/01-12 15:36 
Den eneste ulempe er prisen, og den mærker man vel kun en enkelt gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 17/01-12 15:39 
Som pc-bruger i 15 år syntes jeg personligt at Mac generelt er for bøvlet, syntes ikke noget som helst virker "nemmere". Men jeg har nok bare vænnet mig til standard Windows ting, fx NTFS, understøttelse af filer over 4GB etc etc...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 17/01-12 15:49, rettet 17/01-12 19:23 
Vanesag. Men jeg har en arbejds-PC og en privat-Mac, så jeg har en valid menig :)

Mac er generelt mere restriktiv, mest omkring spil. Og så er den dyr.
Til gengæld er den særdeles langtidsholdbar ift. PC som hurtigt sander til og bliver langsommere og langsommere ... indtil man køber en ny. Jeg har en også en otte år gammel iBook som stadig kan starte op på 30 sekunder, og jeg har aldrig gjort noget ved vedligeholdelse.

Mac er et dyrt bekendtskab, men en langtidsholdbar investering. Og så scorer man også nemmere. :-)
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-12 15:55 
Mac er sgu okay. Det er lidt som med folk, der aldrig har kigget under kølerhjelmen på deres bil. De skal bare have noget der virker(for det meste) og villige til at betale lidt ekstra for det. Man betaler lidt for æblet, men får også et solidt produkt. Omvendt kan man også købe "alm." laptops af høj kvalitet, men de koster lige så meget kassen som en mac. Så det er nok mest bare en smagssag.

Jeg sværger til PC. Men det er kun fordi, jeg elsker at pille i alting :)
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/01-12 15:59, rettet 17/01-12 16:03 
Jeg synes en stor ulempe ved mac i forhold til pc er kompatibilitets problemer fx med nyere mac OS ikke virker på ældre macs, hvorimod du snildt kan installere fx windows 7 på en ældre pc. Det ødelægger lidt ideen med et langtidsholdbart system hvis man ikke kan installere fremtidige OS efter min mening.

Der er også en del begrænsninger ved macs kontra pc, men hvis du kun skal bruge den til daglige ting er det jo ligegyldigt.

Omvendt er macs jo mere stabile og får ingen spyware/virus og har også nogle fine apple apps, men personligt synes jeg ikke det er prisen værd taget i betragtning af hvor meget PC du kan få for samme pris.
nerosnerosSkrevet 17/01-12 16:39, rettet 17/01-12 16:39 
Jeg synes det er rart med en Mac den får aldrig virus no matter what, og jeg vil gerne støtte op omkring, at den er langtidsholdbar hvis man ikke vælter kaffe ned i tastaturet osv. Jeg sidder selv med to Macbooks som er 6 og 10 år gamle. Den på 6 år kan køre alt det moderne stadigvæk ;-)

Det koster lidt mere ja, men jeg synes det er prisen værd!

Iøvrigt er mit næste computer køb nok en Macbook Air :D
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-12 16:41, rettet 17/01-12 16:41 
neros>
den får aldrig virus no matter what

Det passer så ikke helt. Der er bare ikke nogen, der gider skrive virus til den.
Ikke for alvor i hvert fald :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 17/01-12 16:45 
Det har altid undret mig meget?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/01-12 16:51 
Det skyldes indlysende nok at man rammer et bredere "publikum" ved at rette sin virus imod Windows-brugere, som der er en del flere af. :)
At der er flere orme/malware-ting der rammer Internet Explorer-brugere skyldes jo heller ikke at den har flere sikkerhedshuller end Chrome og Firefox (om det gør sig gældende er dog ikke usandsynligt), men at der stadig er langt flere der benytter disse.
I nyere tid er der dog i langt større grad fremkommet vira og malware der rammer netop Chrome, MacOs, osv. netop da brugen af den slags er blevet mere udbredt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/01-12 17:00 
Sumez>
Det skyldes indlysende nok at man rammer et bredere "publikum" ved at rette sin virus imod Windows-brugere, som der er en del flere af. :)

Men med alt den succes Apple har haft de seneste år undre det mig, at der ikke er nogen som har gjort forsøget stadig..
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/01-12 17:04 
Der har også været en del angreb. Det er bare ikke noget, man hører så meget om.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 17/01-12 17:34 
Ok :-)
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 17/01-12 18:50 
Jeg er personligt enormt glad for den grad af kontrol min bærbare pc giver mig. Den er i øvrigt 5-6 år gammel og da jeg ved, hvad jeg gør, er den på ingen måde blevet langsommere.

Det betyder dog ikke, at jeg skal sidde og "skrue" på indstillingerne hele tiden. Tror ikke jeg har ændret noget i flere år.

Hvis du ikke har indsigten eller drivkraften til at sætte din pc ordentligt op, er Mac måske nemmere. Måske går man så bare på kompromis med graden af kontrol?
JuggernautJuggernautSkrevet 17/01-12 19:56 
Som tidligere skrevet, er det økonomien der afholder mig fra at købe en bærbar fra Apple. Jeg mener, det er jo sindssygt mange flere penge ift. en tilsvarende bærbar pc. Indtil videre hælder jeg til en fornuftig pc. af ordentlig kvalitet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 17/01-12 20:15, rettet 17/01-12 20:17 
Jeg vil gerne lige kommentere på det med pris. Jeg synes det er mere nuanceret end som så.

Jeg tror mange lider af alt det der spec-liderlighed, som alt handlede om i 90'erne, hvor hurtig, hvor meget, hvor stærk osv. Det er klart skal du have en spil bærbar, er det vigtigt men altså... det er jo noget andet.

Man kan selvfølgelig få en pc bærbar med cirka samme specs til en del mindre pris end en Macbook Pro eksempelvis. Den er så bare helt sikkert puttet ned i meget grim og funktionelt dårlig designet kasse af crapplast. Knirkelyden når man bare aer den :)

Den har helt sikkert enormt lav batteritid, dårlig skærm (det er så ofte tilfældet og opløsning er ikke alt), dårligt tastatur etc.

Nåja og så er den fyldt op med junkware og intel-stickers.

Det som man betaler for, og som man som "voksen" sætter pris på, er alle de detaljer der er ikke tæller på papir. MagSafe, unibody, et ordentligt tastaturlys, ja lang battertid, ordentlige materialer, en virkelig god trackpad, gode skærme, og selvfølgelig at der faktisk er en masse god software på maskinen fra start.

Det er nok de bløde værdier, men meget af det der står ovenfor koster tid og dermed penge at udvikle. Så vidt jeg ved er Apple nogle af de eneste der har kunnet lavet "ultrabooks" til den pris de kan, Intel måtte jo lave en fond på $300mil for at hjælpe pc-producenter med at kunne udvikle konkurrerende produkter i kvalitet og pris.

Apple laver så få bærbare at de kan få lavet specialdesignede motherboards, SSD-drives osv. fordi de bestiller i så stort antal. Det er svært for alle andre at gøre.

Så det med pris er ikke så entydigt som så... efter min mening. Når jeg ser en "hidsig" bærbar PC til 6-7.000,- ved jeg godt hvorfor jeg køber en Mac til lidt mere. Det er rarere at komme hjem til ;)
Hvad sker der?
JuggernautJuggernautSkrevet 17/01-12 20:57 
De eneste kriterier jeg har, er at den som minimum er 15,4". Har numerisk tastatur og er bygget i en ordentlig kvalitet. Gider simpelthen ikke arbejde på noget plastic-bras.
Nu er vi måske ovre i tråden omkring hjælp til bærbar, men HVIS det skulle være et Apple produkt, hvor ligger vi så henne rent økonomisk?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
la0sla0sSkrevet 17/01-12 21:12 
Jeg vil virkelig anbefale dig, til at overveje om 15" er nødvendigt... jeg har én gang haft 15" efter at have haft 13" og det var en lettelse igen at få en 13" maskine (macbook air). Anyway du har sikkert særlige krav osv. men jeg synes 13" er den perfekte laptop størrelse, hvis man vil være mobil.

En mac er nem, der er kun pro'en selvom der går rygter om en air på 15" (eller en pro uden dvd drev) snart.

Pro går til 13800,-
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 17/01-12 21:13, rettet 17/01-12 21:15 
MacBook Pro med 15" koster lige under 14k. 17" koster 19k.

De har ikke numerisk tastatur. Mon ikke løsningen er en 13.3" med skærm og tastatur til?

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/01-12 21:17 
KillerBeanTooUSA>
Det er lidt som med folk, der aldrig har kigget under kølerhjelmen på deres bil.

Jeg blev træt af at kigge under kølerhjelmen ;) Jeg kan sagtens finde ud af computere, men det er så meget rarere med Mac, fordi det bare virker. Og så larmer den ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 17/01-12 21:24 
Nåja, en pointe mère mht. larm.
Hvad sker der?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/01-12 21:31 
Bærbare af bare rimelig kvalitet larmer da heller ikke med mindre man spiller på dem, hvilket jugger jo har nævnt han ikke vil.

la0s>

Så det med pris er ikke så entydigt som så... efter min mening. Når jeg ser en "hidsig" bærbar PC til 6-7.000,- ved jeg godt hvorfor jeg køber en Mac til lidt mere. Det er rarere at komme hjem til ;)

Så fra 6-7k op til 14k er bare "lidt mere" for dig :P?
nerosnerosSkrevet 17/01-12 21:42, rettet 17/01-12 22:26 
la0s>
Jeg vil gerne lige kommentere på det med pris. Jeg synes det er mere nuanceret end som så.

Hele dit indlæg giver så meget mening La0s. Tak for det! Jeg har tit selv svært ved at forklare hvorfor jeg selv er glad for Apple's produkter. En Mac bærbar eller stationær computer er så meget mere end bare en dyr pris og design.

Juggernaut jeg ville anbefalde en af de nye Macbook Pro's. De ligger fra omkring 7.500 og op efter hvor meget man tuner dem. De er vist på tilbud i øjeblikket.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/01-12 21:55, rettet 17/01-12 23:24 
Azzkikr>
Bærbare af bare rimelig kvalitet larmer da heller ikke med mindre man spiller på dem, hvilket jugger jo har nævnt han ikke vil.

Sig det til de computere jeg har siddet på kontor med det sidste års tid!


Azzkikr>
Så fra 6-7k op til 14k er bare "lidt mere" for dig :P?


Det er selvsagt en urimelig sammenligning. Den mindste MacBook Pro starter ved 9k. MacBook Air med 11" skærm starter i 7,5k.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 17/01-12 22:20 
Jeg synes ikke der skal så meget til før de brøler, og om man kan få noget af kvalitet til 6k er måske en smags sag, eller måske er det blevet bedre siden jeg sidst rodede med det.

Azzkikr>

Så fra 6-7k op til 14k er bare "lidt mere" for dig :P?


Jaja jeg har håndvasken fyldt med guld.

Nej, en Air starter fra 7499,- og en 13" Pro 8999,- min forrige bærbare var en 13" Pro.

Lige en tip dog, Apple ER megadyre mht. RAM, så køb aldrig en opgradering hos dem. DEt er nemt selv at gøre.
Hvad sker der?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/01-12 22:31, rettet 17/01-12 22:32 
Hehe ok, men stadig du kan få fx en VAIO, der er bærbar af glimrende kvalitet, med samme specs langt billigere.

Derudover ville han jo helst op i mindst en 15" og stiger Mac book prisen jo drastisk.

14k for en 15,4" pro eller 6k for en 15,5" bærbar af udemærket kvalitet med samme specs...

Måske er det jyden i mig, men det kunne bare aldrig falde mig ind at betale så meget mere for det apple logo og deres fine design.
dchangdchangSkrevet 17/01-12 22:47 
Azzkikr>
14k for en 15,4" pro eller 6k for en 15,5" bærbar af udemærket kvalitet med samme specs...

Måske er det jyden i mig, men det kunne bare aldrig falde mig ind at betale så meget mere for det apple logo og deres fine design.

Samme holdning har jeg. En kammerat har lige købt en Asus 15,4" med Core i7, 8GB ram, 620GB harddisk og Nvidia GT540 med 2GB dedikeret ram. Prisen var 6300 kr. Og den er i meget lækkert brunligt kabinet med alu-finesser, virker alt i alt som noget godt kram.

Så ville jeg personligt hellere køre med den så lang tid man nu kunne og så bare købe en ny mere. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
la0sla0sSkrevet 18/01-12 07:47, rettet 18/01-12 08:55 
Der er selvfølgelig forskel på hvad udemærket kvalitet er og hvad man gider at leve med. Jeg har ikke set en laptop til 6k der ikke lugter af kompromis. De PC bærbare jeg har haft, har også kostet 12k-ish, pånær den Dell Mini 10v der nu lever livet som Hackintosh. De har alle holdt fint og været pengene, men været lidt grimme.

I forhold til design handler det om mere og andet end form, design er også funktionalitet og følelse. Det er sværere end som så at gøre tingene rene og enkle at bruge. Især billige PC bærbare, er med alt deres feature creep noget rod. Alle de der custom knapper og fingeraftryksscannere etc. forvirrer og bruges meget sjældent. Det bliver til interface-støj. Og lige en ekstra detalje mere: hvad med når du vækker maskinen fra søvn? På Mac vågner den snappy og virker mere smooth. Den detalje har kostet penge at designe og er et ægteskab mellem hardware og software, noget som er svært at gøre for eksempelvis Acer, der skal gøre det som billigt som muligt.

Der er mange ting og elementer her som ikke er at finde i billigere bærbare, og det koster penge at udvikle og derfor en højere pris. Det kan PC producenter ikke, på en budgetlinie ikke.

Det billige PC marked er dog også en dødssejler for producenterne. Der er minimum af penge at tjene. Hvorfor er det mon at HP vil til lave high end laptops? Og der springer Air-kloner op?

Mit bud er at folk vil have de her produkter fordi de virker, fordi de kan se og mærke at man får noget for pengene. Fordi de ikke gider at købe en ny billig bærbar ofte.

Jeg vil ikke sige at man er et skidt menneske når man køber en billig laptop, men man skal ikke tro at man får det samme som en dyrere bærbar, eller Apple bare er pæn indpakning.

Og i øvrigt. Det er vel kun i computerverden at skønhed ikke tæller? Hvilket er dumt.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 13:34 
la0s>
Og i øvrigt. Det er vel kun i computerverden at skønhed ikke tæller? Hvilket er dumt.

Ikke nok med, at den ikke tæller. Man kæmper nærmest for at komme den anden retning. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har set mine med-PC-folk gå i selvsving over et nyt stationært PC-kabinet, som ligner noget, Toys"R"Us ikke ville røre med en 2km lang pind :(
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 18/01-12 13:41 
Og hvorfor skal en Lenovo bærbar ligne noget man har under armen, mens man går til begravelse. ;)
The medium is the message.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/01-12 14:25, rettet 18/01-12 14:25 
neros>
la0s>
Jeg vil gerne lige kommentere på det med pris. Jeg synes det er mere nuanceret end som så.

Hele dit indlæg giver så meget mening La0s. Tak for det!

Jeg er helt enig! +1
Har meget bevidst undgået at gå ind i diskussionen, da det meget let bliver en hyldest/provokation, men jeg synes la0s rammer ret godt hvad det handler om.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Alf81Alf81Skrevet 18/01-12 14:28 
Jeg har også flere gange været ved at skrive, at La0s skriver det bedre end jeg selv kunne have gjort.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 18/01-12 14:33 
Jeg vil bare lige tilføje, at det med en religionskrig mellem PC og Mac har jeg lagt bag mig da jeg synes det er meningsløst. Hver mand sine behov længere er den ikke.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 14:51, rettet 18/01-12 14:56 
Jeg holder lige fast ved min bil-analogi:
Man køber heller ikke en Rolls-Royce, fordi den kan køre stærkt.

Mac er bare konsekvent solidt og godt design. Man kan godt få laptops af samme kaliber, men man skal lede en del for at finde dem. Det er en niche, som der ikke er så meget marked for mht. laptops, nok også til dels fordi Apple har sat sig så tungt på den :)

Italiensk Vildskab vs. Håndbygget Britisk Sportsvogn. Smag og behag.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 18/01-12 15:01 
Kan det godt nok passe, at der ikke findes en del lækre pc-laptops, der ser fine ud? *Skæver hen mod min arbejds-pc fra HP* Hmmm... jeg synes bare, jeg har set nogle stykker fra især Asus, der er rigtig nydelige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 18/01-12 15:05 
KillerBeanTooUSA>
Italiensk Vildskab vs. Håndbygget Britisk Sportsvogn. Smag og behag.

Hvis jeg snubler over en fin bærbar PC engang så kunne jeg sagtens finde på at købe den ;-)
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 18/01-12 15:29 
Wehner>
Kan det godt nok passe, at der ikke findes en del lækre pc-laptops, der ser fine ud? *Skæver hen mod min arbejds-pc fra HP* Hmmm... jeg synes bare, jeg har set nogle stykker fra især Asus, der er rigtig nydelige.

Nej de findes ikke! Basta! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 15:36 
Jeg er ret glad for min gamle LG TX Express. Men den kostede også seriøse knaster, da jeg købte den i sin tid. Som der også bliver nævnt andre steder her i tråden, er Sony's VAIO-serie også ret lækker.

Hvis Mac er en Rolls-Royce, er VAIO en BMW 760Li :)
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 18/01-12 16:12 
KillerBeanTooUSA>
Hvis Mac er en Rolls-Royce, er VAIO en BMW 760Li :)

Hvad er så en Volvo S80 T6? :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 16:35 
En kugleramme? :D

Nej, seriøst. Jeg ved ikke hvorfor jeg lige skulle vælge biler som analogi. Jeg ved ikke en fløjtende fis om biler.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/01-12 19:01 
Der findes kun en bil: Ferrari Testarossa :D
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 18/01-12 19:07, rettet 18/01-12 19:07 
Der findes selvfølgelig windows-baserede laptops der har et nydeligt design. Alt andet vil være tosset at sige. Min personlige mening er, at de ofte dog har været rigtig rigtig dyre.

Nogle af de der design Vaioer, har i hvert fald kostet kassen, men generelt er det ved at blive bedre. I øvrigt synes jeg Sony har smadret det brand med at lave budget Vaioer, de skulle have holdt linien, fremfor at fortynde det med sub 6k computere.

Anyway, det der har taget tid, har været at mange PC-producenter har haft rimelige design på papiret, som af økonomiske årsager ikke kunne realiseres med ordentlige komponenter. Sådan så når man faktisk brugte produktet, var det tydeligt at der var tale om sminke.

Jeg vil mene at mange af de ultrabooks der kommer nu, er ganske pæne, og man kan måske sige at formen har tvunget producenterne til at droppe alt det støj der tidligere har været.

Jeg kan selvfølgelig også godt forstå hele idéen om ikke at ville betale ekstra hvis man kun har brug for rå regnekraft (i den forbindelse, wow det var en fejl at købe en hackintosh fordi den var hurtigere, den tabte penge i tid på at fikse den).

I øvrigt Killerbøn v2, det der med biler... er det ikke lidt mere som sådan en Brian-modificeret og toptunet Opel Ascona overfor en Audi? :)
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 19:24 
la0s>
I øvrigt Killerbøn v2, det der med biler... er det ikke lidt mere som sådan en Brian-modificeret og toptunet Opel Ascona overfor en Audi? :)

Nok ikke lige i mit tilfælde, for jeg kan virkelig, virkelig... virkelig ikke døje Audi (grimt navn, grimt logo og grimme biler), så jeg kan ikke rigtig sidestille det bilmærke med noget godt :)
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 18/01-12 23:18 
Så Porsche...

Men der er virkelig ikk meget italienisk racer (eller ræser) over et hidsigt midt-data tower.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 23:33 
Ja, men på den anden side er der heller ikke mange tunede VW Golf'er, som kan køre hurtigere end en Rolls-Royce. Italienske sportsvogne kan køre tosset hurtig, men er ikke ligefrem komfortable at køre lange ture i, så det var derfor, jeg valgte dem. Men du har ret i, at de overhovedet ikke er grimme nok på den der sigøjneragtige måde, som en rigtig Brian-bil er det, til at passe ordentligt ind i analogien.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-12 23:44, rettet 19/01-12 00:00 
Så kald den da en formel 1 bil, det er rå kraft og pæne er de vel ikke ligefrem :)... Og de går også nemt i stykker.

Tåget samtale i øvrigt :D
KTCKTCSkrevet 18/01-12 23:46 
Azzkikr>
Jeg synes en stor ulempe ved mac i forhold til pc er kompatibilitets problemer fx med nyere mac OS ikke virker på ældre macs, hvorimod du snildt kan installere fx windows 7 på en ældre pc. Det ødelægger lidt ideen med et langtidsholdbart system hvis man ikke kan installere fremtidige OS efter min mening.
Der må jeg så erklære mig uenig med dig. Jeg har en laserprinter, som jeg ikke kan bruge, efter jeg er kommet på Windows 7, fordi producenten ikke gider at lave en driver til dette styresystem. Det er selvfølgelig en smart måde at få folk til at købe ny hardware på... Pointen er, at uden drivere kan man ikke bruge styresystemet, så den holder ikke helt med at man bare kan smide Windows 7 på gammel hardware.

Jeg er selv PC-bruger, og selv om jeg godt kan se alle de lækre detaljer og gennemtænkte løsninger fra Apple, har jeg svært ved at acceptere, at deres måde at gøre tingene simple på, er at fratage brugeren mulighed for at komme i nærheden af at styre hardwaren. MacOS er fint nok, men jeg mangler alle de små programmer og værktøjer, som jeg har på Windows.

Hvis bare Amigaen havde fået lov at overleve, så var det den jeg brugte nu :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/01-12 00:07 
Der er selvfølgelig undtagelser, men generelt kan du smide nyere windows versioner på ældre hardware uden de store problem.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig