X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ægte spil, falsk cover og manual?


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/01-12 10:57 
Jeg har fornyligt købt spillet de Blob 2 til Xbox 360. Spillet var tydeligvis blevet "gen-forseglet" med noget der kunne minde om vita-wrap. "Oh-well" tænkte jeg, da jeg kunne se at Xbox 360-forseglingsklistermærket stadig sad på, under "plastikken". Da jeg fik plastikken af, opdagede jeg imidlertid at klistermærket var skåret op, så boksen kunne åbnes og lukkes. Min mistænksomhed voksede yderligere da jeg opdagede at det baggrundsbillede, der er anvendt på coveret har tydelige artefakter, og er lettere utydeligt, mens tekst, Xbox 360-logo etc. står så tydeligt som på ethvert andet cover. Det samme er gældende for manualen. Coveret stemmer overens med andre pal-covers jeg kan finde på nettet i forhold til opsætning, men de ser tydeligere ud.

Er det mig der er paranoid? Er der nogen der har de Blob 2 og som har lagt mærke til coveret ringe kvalitet?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/01-12 11:07 
Hvor købte du? Butik eller eBay? Hvordan ser disken ud? Det lyder da som en snyderkopi med printet cover... har du haft spillet i maskinen for at se om det virker som et "ægte" spil?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/01-12 11:15 
Det er bestilt hos en stor dansk kæde.

Det underlige er at materialerne virker ægte, det er bare baggrundsbilledet der ser ud som beskrevet. På bagsiden er det f.eks. ret svært at se hvad der foregår på de tre angivne screenshots. Dvd'en virker ægte: Der er hologram på både forside og bagside, og printet på disken er af fin kvalitet.

Jeg er igang med at installere spillet, så umiddelbart tror jeg ikke der er noget galt med det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WonderboyWonderboySkrevet 16/01-12 11:40 
Er det måske ikke bare fordi covert, måske er falmet?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-12 11:58 
Måske er det et parti, der har fået fugtskader? Og så har de valgt at strikke nogle nye covers og manualer sammen til dem. Så er det bare underligt, hvis de ikke gjorde opmærksom på det, der hvor du købte det.
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/01-12 12:01, rettet 16/01-12 12:03 
Som i at det har stået i sollys for længe? Nej, det er bestemt ikke tilfældet. Som sagt, tekst står lige så skarpt som på alle andre covers, mens der er tydelige artefakter i baggrundsbilledet der tyder på at det er blevet forstørret "for meget" - det er altså ikke bare utydeligt.

Edit:
KB2: Min mistanke er noget lignende. Spillet virker ægte, mens det virker som om cover og manual er blevet udskiftet med et noget der virker semi originalt.

Slet ingen andre der har de blob 2 i samlingen?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WonderboyWonderboySkrevet 16/01-12 12:27 
Okay, prøv at kigge i en butik og hvordan deres se ud.
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig