X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Top 15 konsoller


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/01-12 13:28, rettet 17/01-12 15:38 
VINDEREN ER SEGA MEGA DRIVE MED 14.

NES 15
SNES 15
N64 15
GC 15
Wii 15
SMS 15
SMD 15
SS 15
DC 15
PS 15
PS2 15
PS3 15
XBOX 15
XBOX360 15
NEO-GEO AES 15

Har ikke sat flere på, da det ville gøre spillet langt! :)

regler:
Man giver 1 point, til den konsole man syntes der sk... Se hele indlægget
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
388 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
jaesjaesSkrevet 18/01-12 02:24 
Der er da både flere spil til Nintendo-konsoller og Nintendo-udviklede spil på listen, end ditto Sega. Som sagt, er jeg kold, syntes bare listen skulle frem, i videnskabens tegn.

Hvis det var en joke, var den for abstrakt på nuværende tidspunkt :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 02:53, rettet 18/01-12 02:54 
jaes>
Hvis det var en joke, var den for abstrakt på nuværende tidspunkt :)

Det var ikke en joke. Faktisk vil jeg virkelig gerne holde af SNES'en. Ethvert 16-bit cartridge-baseret system er umuligt ikke at holde bare en smule af. Men jeg synes bare næsten aldrig man ser nogle P:R-brugere gå i selvsving over et eller andet overset fantastisk spil til SNES. Nintendo-fans'ne virker bare så tørre.. eller ligeglade. Når folk skal give eksempler på, hvorfor Nintendo er godt, bliver der næsten altid peget på Mario eller Zelda. Seriøst? To spilserier? (+ lidt Metroid og selvfølgelig en masse RPG'er) Jeg savner nogle Nintendo-folk, som tripper for vildt over et eller andet mærkeligt spil, jeg aldrig har hørt om. Jeg ved, at der må findes en masse crazy shit til SNES(?), så i må sgu prøve at sælge varen lidt bedre :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/01-12 08:10 
KillerBeanTooUSA>
Men jeg synes bare næsten aldrig man ser nogle P:R-brugere gå i selvsving over et eller andet overset fantastisk spil til SNES.

Jeg har forsøgt men det gik ikke helt, men det skal nok komme ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 18/01-12 08:17 
jaes>
Der må jeg skuffe dig, for det er med næsten ligeså stor videnskabelig nøjagtighed påvist, at Nintendo har bedre spil end Sega:
http://www.playright.dk/vurderstats1.php

Never:
http://www.youtube.com/watch?v=kBIgzJjn4IY
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/01-12 09:41, rettet 18/01-12 12:20 
KillerBeanTooUSA>
Nintendo-fans'ne virker bare så tørre.. eller ligeglade. Når folk skal give eksempler på, hvorfor Nintendo er godt, bliver der næsten altid peget på Mario eller Zelda.

Bare for at komme med en lidt mere seriøs og analytisk konklusion, så hænger det vel sammen med at den der opdeling af "Sega vs. Nintendo" fanboys er en ting der hører fortiden til. De fleste af os er vel blevet voksne og accepterer at der findes fantastiske spil på begge sider af kløften, og der ikke er noget argument for ikke at eje begge dele.
Jeg tror derudover at "fanboy-tendenser" er noget der i større grad viser sig når et system/firma/ond korporation er i modgang.
Jeg husker da tydeligt fra 16-bit tiden at man som Nintendo-ejere altid skulle høre på fjollede argumenter som "Mario er for langsomt", mens jeg ikke rigtig kan tænke på nogen Nintendo-ejere der havde travlt med at pille Sega fra hinanden. De havde et teknisk underlegent system (i hvert fald grafisk) og generelt mindre udbredelse, så det var ikke rigtig "nødvendigt". Men det blev da stadig anset som "fjenden", hvor fjollet sådan noget konsolkrig end lyder når man kigger tilbage på det i dag (HAHAHA DEN SLAGS SER MAN JO IKKE LÆNGERE).

Deciderede "Nintendo-fanboys" har jeg aldrig rigtig hørt om før Gamecubens tid, hvor Nintendo for alvor kom i modvind. Jeg har altid set mig som "Nintendo-tilhænger" da det er deres konsoller jeg har ejet gennem tiden, og der mine yndlingsspil ligger, men jeg havde ret svært ved at identificere mig med de fanatiske fanboys der opstod på Nintendosiden på det tidspunkt, og stadig præger de folk der bliver ved med at forsvare Wii'en alene på baggrund af titler som Smash Bros. og Mario Kart. Det er sgu, hånden på hjertet, ikke de spil der gjorde at jeg var vild med SNES'en. Det er den arv der i stedet blev løftet af PS1'en, derefter PS2'en og i nuværende generation nok i større grad X360.
Sega har derimod altid været en "underdog" (relativt set). Ikke så meget med MegaDrive, men Saturn floppede jo stort udenfor Japan, og Dreamcasts historie taler for sig selv, derfor har man også større tendens til at kaste sin kærlighed på disse maskiner (og det til trods for at Saturn er afhængig af et elendigt CD-drev og frastødte de fleste 3.partsudviklere ved at være superbesværlig at udvikle til) - og derfor bliver folk ved med at stå på bagbenene for at "forsvare" disse maskiner. SNES'en har ikke rigtig behov for det.

Men jeg synes bare næsten aldrig man ser nogle P:R-brugere gå i selvsving over et eller andet overset fantastisk spil til SNES. (...) Jeg savner nogle Nintendo-folk, som tripper for vildt over et eller andet mærkeligt spil, jeg aldrig har hørt om. Jeg ved, at der må findes en masse crazy shit til SNES(?), så i må sgu prøve at sælge varen lidt bedre :)

Det gør jeg også, men hvorfor skal det være "Nintendo-folk", helt ærligt? Hvad er den store forskel på MegaDrive og SNES, der gør at folk absolut skal holde sig bag deres "egen" front? Jeg synes heller ikke man hører meget om de små oversete titler til MegaDrive på P:R, så generelt så jeg da bare gerne mere snak om 16-bit spil der er værd at beskæftige sig med.

Der findes MASSER af små ukendte perler til SNES. Tit er de ikke så ukendte som dem der findes til MegaDrive, men til gengæld findes der langt flere, ganske enkelt fordi der blev udviklet mere til den platform. Der er faktisk en tråd dedikeret til formålet på P:R, men den har vist ikke engang skrabet overfladen.
SNES har generelt stadig den dag i dag et af de mest imponerende spilkataloger til noget system, og når du mest bare hører om "Mario, Zelda og Metroid", skyldes det nok at du bare spørger "Hvad er godt på SNES?", og så er det svar man får selvfølgelig kremen af kremen. :) At du vælger at se bort fra "en masse RPG'er" som Secret of Mana, Final Fantasy VI og Chrono Trigger må være din egen hovedpine, for de er den dag i dag stadig noget af det ypperste spilmediet har præsteret. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/01-12 09:57, rettet 18/01-12 09:59 
På spørgsmålet om hvad der er godt og eksklusivt til SNES, kan jeg da svare:
Castlevania IV, Assaults Suits Valken, Starfox, Super Bonk 1+2, Hagane, Secret of Mana, Contra III, Sparkster, Dracula XX, Actraiser 1+2, Super Gouls 'n Ghosts, Mega Man X+X2+X3, Mega Man 7 + Mega Man & Bass, Ys IV, Super Bomberman 1+2+5, Goof Troop, Axelay (YMMV..), SOS, Skyblazer, R-Type 3, Super R-Type, Ogre Battle, Chrono Trigger, Demon's Crest, Super Adventure Island 1+2, Super Aleste, Turtles In Time, Cotton 100%, Kirby Super Star + Kirby 3, Lufia 1+2, Tetris Attack, Umihara Kawase, Indiana Jones Adventures, Ninja Gaiden Trilogy, Earthbound, Soulblazer, Illusion of Gaia, Batman & Robin, The Violinist of Hamelin, Oshaberi Parodius, Go Go Ackman, Addams Family, Tiny Toons, Rock'n'Roll Racing, Maximum Carnage, Metal Warriors, Shadowrun, Legend of the Mystical Ninja, Breath of Fire 1+2, Front Mission, Donkey Kong Country 2+3, The Firemen, Jurassic Park, Clock Tower, Super Punch-Out, Super Star Wars, Hammerin' Harry, Putty Squad , Final Fantasy 4+5+6, Super SWIV, Uniracers, UN Squadron, Terranigma, Equinox, Stunt Race FX, Super Metroid, Super Mario RPG, Mario Kart, Yoshi's Island, Mario All-stars, Super Mario World, og Zelda 3.


Bare for at nævne nogle få sådan off the top of my head..... :)
Det er nok noget man burde lave endnu en dedikeret tråd til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkenDarkenSkrevet 18/01-12 11:42 
Sumez 1 (+1)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-12 12:15, rettet 18/01-12 12:29 
SNES er ren zelda og mario? :D

Taget i betragtning af at SNES'en, uden sammenligning, er den nintendo konsol der er MINDST "bare mario og zelda" er det en temmelig koget kommentar.

SNES'en har helt sikkert haft det bedste spilbibliotek af nogen Nintendo konsol overhovedet. Der er fx absurd mange gode platform spil til konsollen.

Men hvad angår non-mario/zelda/RPG spil til SNES, lavede Neros for noget tid siden en tråd der efterspurgte gode og lidt mere ukendte titler og der blev skrevet en masse forslag (inden det gik over i Sunset riders SNES vs SMD :P).

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=33069&sort=0&start=0
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-12 12:30 
Sumez>
(og det til trods for at Saturn er afhængig af et elendigt CD-drev...

Det er da vidst noget frygteligt ævl. Jeg ved ikke om du snakker CD-mediet generelt eller du fejlagtigt mener at CD-drevet i en Saturn er af dårlig kvalitet. CD-mediet var allerede dengang det oplagte medie at udgive spillene på, det mindes jeg også at Sony valgte til deres maskine...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 13:24, rettet 18/01-12 13:26 
Sumez>
De fleste af os er vel blevet voksne og accepterer at der findes fantastiske spil på begge sider af kløften, og der ikke er noget argument for ikke at eje begge dele.

Andet ville sgu også være underligt. Nu hvor jeg er blevet lidt lun på SNES'en, savner jeg bare nogle af de der: "Wow, findes DET også til SNES? Hold kæft, hvor er det vildt!" -øjeblikke. Jeg prøver bare at puste lidt til ilden. Ikke for at brænde hytten ned, men bare for at få lidt af den gode varme :)

Sumez>
Nintendo-ejere altid skulle høre på fjollede argumenter som "Mario er for langsomt", mens jeg ikke rigtig kan tænke på nogen Nintendo-ejere der havde travlt med at pille Sega fra hinanden.

Det er så bare kommet med alderen. Hvis du påstår, at den infantile stædighed ikke er fordelt 50/50 på SNES og SMD her på P:R, så har du sgu skyklapper på :)

Sumez>
Sega har derimod altid været en "underdog" (relativt set). Ikke så meget med MegaDrive, men Saturn floppede jo stort udenfor Japan, og Dreamcasts historie taler for sig selv, derfor har man også større tendens til at kaste sin kærlighed på disse maskiner (og det til trods for at Saturn er afhængig af et elendigt CD-drev og frastødte de fleste 3.partsudviklere ved at være superbesværlig at udvikle til) - og derfor bliver folk ved med at stå på bagbenene for at "forsvare" disse maskiner. SNES'en har ikke rigtig behov for det.

Hvorfor fanden skal der absolut være et behov?
Kærlighed har da ikke noget med behov at gøre. Kærlighed opstår da, fordi man ikke kan lade være. Det, jeg ser dig skrive, er nærmest, at SNES'en var så succesfuld, at det slukkede gnisten... Det er sgu da trist :(

Sumez>
Men jeg synes bare næsten aldrig man ser nogle P:R-brugere gå i selvsving over et eller andet overset fantastisk spil til SNES. (...) Jeg savner nogle Nintendo-folk, som tripper for vildt over et eller andet mærkeligt spil, jeg aldrig har hørt om. Jeg ved, at der må findes en masse crazy shit til SNES(?), så i må sgu prøve at sælge varen lidt bedre :)

Det gør jeg også, men hvorfor skal det være "Nintendo-folk", helt ærligt? Hvad er den store forskel på MegaDrive og SNES, der gør at folk absolut skal holde sig bag deres "egen" front?

Det har jeg da heller aldrig sagt. Når jeg skriver "Nintendo-folk", mener jeg bare folk, som godt kan lide Nintendo. Den eneste grund til, at jeg skriver "Nintendo", er fordi jeg henviser til en af Nintendos maskiner, og de andre konsoller ikke har noget at skulle sige. Jeg kan da godt begynde at skrive "retrokonsol-elskere" i stedet fra nu af, hvis det gør dig glad :)

Sumez>
Jeg synes heller ikke man hører meget om de små oversete titler til MegaDrive på P:R, så generelt så jeg da bare gerne mere snak om 16-bit spil der er værd at beskæftige sig med.

Det kan vi hurtigt blive enige om! :D

Jeg synes ellers jeg gør mit bedste, for at udtrykke min glæde omkring SMD'ens spilkatalog. Men nu når jeg tænker over det, skal det nok passe, at de fleste glædestanker ikke kommer meget længere end mit eget hovede (undtagen når vi er til træf). Vi må alle samme se at få sat noget mere af kærligheden på skrift!


Sumez>
Der findes MASSER af små ukendte perler til SNES. Tit er de ikke så ukendte som dem der findes til MegaDrive, men til gengæld findes der langt flere, ganske enkelt fordi der blev udviklet mere til den platform. Der er faktisk en tråd dedikeret til formålet på P:R, men den har vist ikke engang skrabet overfladen.

Find en skovl!

Sumez>
SNES har generelt stadig den dag i dag et af de mest imponerende spilkataloger til noget system, og når du mest bare hører om "Mario, Zelda og Metroid", skyldes det nok at du bare spørger "Hvad er godt på SNES?", og så er det svar man får selvfølgelig kremen af kremen. :)

Men det er sgu da temmelig uopfindsomt... og lidt kedeligt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/01-12 13:48, rettet 18/01-12 13:54 
KillerBeanTooUSA>
Det er så bare kommet med alderen. Hvis du påstår, at den infantile stædighed ikke er fordelt 50/50 på SNES og SMD her på P:R, så har du sgu skyklapper på :)

Det er overhovedet ikke det jeg skriver om, læs mit indlæg igen :)

Hvorfor fanden skal der absolut være et behov?
Kærlighed har da ikke noget med behov at gøre. Kærlighed opstår da, fordi man ikke kan lade være. Det, jeg ser dig skrive, er nærmest, at SNES'en var så succesfuld, at det slukkede gnisten... Det er sgu da trist :(

Måske, men det er da sådan de forholder sig. Hvis Microsoft have lavet en maskine præcist magen til Dreamcast og med samme udbud af spil, men havde været en stor salgssucces, ville den aldrig have modtaget samme form for nørde-kærlighed.
Til sammenligning begyndte jeg (og flere andre) heller ikke i denne supersjove leg at stemme på SNES før den begyndte at tabe til MegaDrive, dvs. når den kom i modvind! Hvis SMD havde været ved at tabe, havde selv jeg ofret stemmer på den. :)

Det har jeg da heller aldrig sagt. Når jeg skriver "Nintendo-folk", mener jeg bare folk, som godt kan lide Nintendo. Den eneste grund til, at jeg skriver "Nintendo", er fordi jeg henviser til en af Nintendos maskiner, og de andre konsoller ikke har noget at skulle sige. Jeg kan da godt begynde at skrive "retrokonsol-elskere" i stedet fra nu af, hvis det gør dig glad :)

Ja det må du egentlig gerne. Jeg mener at det er da håbløst at snakke om "folk der godt kan lide Nintendo" i den sammenhæng. Hvorfor skal du kunne lide et bestemt firma på den måde? Både SMD og SNES har da hver deres interessante udbud af spil, og det har da ikke nødvendigvis været enten Nintendos eller Segas fortjeneste. Når jeg kan lide Nintendo er det fordi de stadig kan finde ud af at lave rigtig gode spil, ikke fordi Chrono Trigger engang kom til en Nintendo-konsol.
Jeg er ærligt talt ret træt af den måde at lave "lejre" på, især når vi snakker konsoller der "døde" for over 15 år siden, og ikke har nogen som helst konkurrenceværdi i dag.

Sumez>
SNES har generelt stadig den dag i dag et af de mest imponerende spilkataloger til noget system, og når du mest bare hører om "Mario, Zelda og Metroid", skyldes det nok at du bare spørger "Hvad er godt på SNES?", og så er det svar man får selvfølgelig kremen af kremen. :)

Men det er sgu da temmelig uopfindsomt... og lidt kedeligt.

Jamen så må du jo spørge anderledes. Mario, Zelda og Metroid er hamrende gode spil, og der er intet kedeligt over dem.
Den eneste grund til at du synes at det er et kedeligt svar er jo at du har hørt så meget om de spil før, og ikke lærer noget nyt. Hvis Shinobi-seriens efterfølgere havde fortsat med at være høj kvalitet og serien stadig stod ligeså stærkt i folks bevidsthed som Mario- og Zelda-serierne gør, ville det nok heller ikke være særlig spændende at namedroppe Shinobi 3 som det bedste ved MegaDrive.
Det svarer lidt til at jeg spørger hvad der er det bedste ved MegaDrive, og folk svarer "Sonic-spillene".... bortset fra at de nyere Sonic-spil ikke er særlig gode, altså. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/01-12 13:49 
Konsolkongen>
Det er da vidst noget frygteligt ævl. Jeg ved ikke om du snakker CD-mediet generelt eller du fejlagtigt mener at CD-drevet i en Saturn er af dårlig kvalitet. CD-mediet var allerede dengang det oplagte medie at udgive spillene på, det mindes jeg også at Sony valgte til deres maskine...?

Jeg har aldrig nogensinde ment at cd-rom-mediet er et oplagt medie at udgive spil på, tværtimod.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 18/01-12 14:11, rettet 18/01-12 14:13 
Sumez>
Det svarer lidt til at jeg spørger hvad der er det bedste ved MegaDrive, og folk svarer "Sonic-spillene".

Jeg synes desværre ofte at det er sådan det forholder sig (generelt). At folk som foretrækker SNES fremfor SMD (eller omvendt), ikke ved hvad der rent faktisk findes af gode spil til konsollerne. Det hele bliver sådan lidt farvet af en mainstreammentalitet, så det bliver Sonic vs. Mario, Metroid og Zelda, hvilket er fucked, efter min mening, for det netop var de spil som solgte enormt godt og havde/har gode og velkendte brands. Og igen, så bringer det os hen til smag og behag. For hver gang nogen nævner R-Type III (eksempelvis) som et godt spil, er jeg ved at knække mig, for der findes fandme næsten noget ikke dårligere end det. Men hvis man spørger folk, så vil de nok kunne huske R-Type som den gode klassiker, og samtidig ikke have nogen ide om hvad Thunder Force er, hvilket er psykofucked, efterminmeningsmiley.

Jeg elsker begge konsoller, men er bare mere underholdt på MD, da der er langt flere spil som udfordrer mig og hvor det hele er bygget op omkring gameplayet, og ikke historien. Jeg startede trods alt min "karriere" ved arcade, og har nok derfor også noget med min spilopfattelse at gøre.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-12 14:12, rettet 18/01-12 14:13 
Sumez>

Jeg forstår ikke pointen med dit argument så. Men lad nu det ligge, det var jo kun en lille del af dit indlæg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 14:27 
Sumez>
Det er overhovedet ikke det jeg skriver om, læs mit indlæg igen :)

Så forstår jeg slet ikke, hvad det er, du prøver at udtrykke. Som jeg ser det, er tosset fanboy-isme og infantil stædighed to sider af samme sag.

Sumez>
Til sammenligning begyndte jeg (og flere andre) heller ikke i denne supersjove leg at stemme på SNES før den begyndte at tabe til MegaDrive, dvs. når den kom i modvind! Hvis SMD havde været ved at tabe, havde selv jeg ofret stemmer på den. :)

Jeg lade godt mærke til, at mange stemte taktisk. Men: "Man giver 1 point, til den konsole man syntes der skal vinde." er efter min mening temmelig håndfast. SMD er min absolutte yndlingskonsol, så det var naturligt nok, at den fik "+1", så længe den var med i legen. Jeg så ikke nogen grund til at hjælpe konsoller, der var i modvind. De måtte ligge som de havde redt. Ellers er der jo ikke meget afstemning over det.

Sumez>
Ja det må du egentlig gerne. Jeg mener at det er da håbløst at snakke om "folk der godt kan lide Nintendo" i den sammenhæng.

Nej men, seriøst! Nu må du #€#€% holde op!
Når jeg skiver "folk der godt kan lide Nintendo", mener jeg folk, som har mere viden om Nintendos produkter end jeg selv, og derfor vil være i stand at overbevise mig om, hvor overdrevet fed en konsol SNES'en er. Det er kun dig selv, der tolker "folk der godt kan lide Nintendo" som: "folk der KUN interesserer sig for Nintendo". Det er dig selv, som propper folk i kasser!

Sumez>
Den eneste grund til at du synes at det er et kedeligt svar er jo at du har hørt så meget om de spil før, og ikke lærer noget nyt.

Er det ikke også en temmelig god grund?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/01-12 14:28 
Fuldstændig enig med det Alf81 skriver. Det kan næsten ikke siges bedre!
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-12 15:11 
Hvad er det dog jeg har gjort? :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 18/01-12 15:25 
Det sagde Oppenheimer også ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 15:27 
Det var uundgåeligt :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/01-12 15:50 
DræberBønneAltForUSA>
Nej men, seriøst! Nu må du #€#€% holde op!
Når jeg skiver "folk der godt kan lide Nintendo", mener jeg folk, som har mere viden om Nintendos produkter end jeg selv, og derfor vil være i stand at overbevise mig om, hvor overdrevet fed en konsol SNES'en er. Det er kun dig selv, der tolker "folk der godt kan lide Nintendo" som: "folk der KUN interesserer sig for Nintendo". Det er dig selv, som propper folk i kasser!

Nej det er altså ikke. Hvis du har en opfattelse af at folk der giver point til SNES i en dum konkurrence har samme begrænsede tilgang til sagerne, hvor de nørder ét system med skyklapper overfor de andre, og finder alle de godt gemte perler for denne platform alene, så er det dig der propper folk i kasser. Det er klart at de findes, men det er heldigvis et mindretal.
Du har præcis samme forudsætninger for at gå ud og finde spændende alternative SNES-spil, som de folk der er vokset med Mario, Zelda og Metroid har! Jeg kan GODT forstå at du ikke vil stilles tilfreds med Mario, Zelda og Metroid og en masse RPG-titler, men jeg tror også der er færre det leger "skattejæger" i SNES'ens spilkatalog, når de fleste af toptitlerne er så åbenlyse som de er.
Som Charter også siger, forholder det sig desværre tit sådan at folk der foretrækker SNES fremfor SMD ikke ved hvad der findes af gode spil til konsollerne.

Jeg kan fortælle dig om spændende "mindre kendte" titler til SNES så vidt som på MegaDrive, jeg prioriterer ikke den ene over den anden. At du kender mange flere af den slags titler til MegaDrive, skyldes jo ikke at du er "SEGA-mand", men din interesse for den slags spil generelt. :) Jeg har stort set ikke dyrket nogen "retro"-konsoller de sidste fem år, og ville egentlig også være interesseret i en "person der godt kan lide Nintendo" som kunne komme forbi P:R og fortælle mig om alle de SNES-titler jeg har overset, som er værd at bruge tid på.

Sumez>
Den eneste grund til at du synes at det er et kedeligt svar er jo at du har hørt så meget om de spil før, og ikke lærer noget nyt.

Er det ikke også en temmelig god grund?

Jo, jeg er jo heller ikke uenig. Det ville også give mere mening hvis du ikke vælger at ignorere den sætning der kommer umiddelbart forinden, bassemand. :P

Jeg tror heller ikke jeg gider på høre "Sonic vs. Mario, Metroid og Zelda" og "R-Type vs. Thunder Force" længere, hvad er der i vjeen med "Sonic, Mario, Metroid, Zelda, R-Type og Thunder Force" (evt. vs. Call of Duty)?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 18/01-12 15:58 
Sumez>
hvad er der i vjeen med "Sonic, Mario, Metroid, Zelda, R-Type og Thunder Force" (evt. vs. Call of Duty)?

Det var da hamrende diplomatisk og ret sejt skrevet. Selvom jeg mindes at man også har været nede ad den vej flere gange, herinde.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 16:31, rettet 18/01-12 17:02 
Sumez>
Hvis du har en opfattelse af at folk der giver point til SNES i en dum konkurrence har samme begrænsede tilgang til sagerne, hvor de nørder ét system med skyklapper overfor de andre, og finder alle de godt gemte perler for denne platform alene, så er det dig der propper folk i kasser.

Nu har jeg to gange forsøgt at præcisere mit synspunkt, men du bliver VED med at dvæle ved din negative tolkning af min første formulering. Hvorfor?

Som du stiller det op, skulle jeg have sagt, at man ikke både kan flippe for sindssygt ud over spil til en bestemt konsol og være glad for andre konsoller på samme tid. Det har jeg aldrig sagt! Det er noget, du lægger i munden på mig. (lavede jeg lige en Erhard Jacobsen der?)

Jeg tror faktisk, at vi har haft præcis det samme synspunkt helt fra begyndelsen af. Hele cirkusset bunder bare i en dårlig formulering fra min side af, blandet med en fejltolkning fra din.

Det minder lidt for meget om to døve gamle koner, der snakker sammen, og hvor den ene hele tiden siger det, den anden lige har sagt.

Sumez>
Det ville også give mere mening hvis du ikke vælger at ignorere den sætning der kommer umiddelbart forinden

Det er fordi, du tror, at "kedeligt" var møntet på spillene. Det var det ikke. Jeg havde spillerne i tankerne.


Sumez>
bassemand. :P

Under bæltestedet....
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/01-12 17:06 
KillerBeanTooUSA>
Jeg tror faktisk, at vi har haft præcis det samme synspunkt helt fra begyndelsen af. Hele cirkusset bunder bare i en dårlig formulering fra min side af, blandet med en fejltolkning fra din.
Det håber jeg da - jeg har i hvert fald ikke prøvet på at give udtryk for at jeg er uenig med dig. :P

Det er fordi, du tror, at "kedeligt" var møntet på spillene. Det var det ikke. Jeg havde spillerne i tankerne.
Nej nej, det gør det ikke. Jeg er jo enig i at det er kedeligt at svare Mario, Zelda og Metroid, når man bliver spurgt om de bedste spil på SNES, men det er jo fordi de ER de bedste spil - som sagt er man bare nødt til at formulere sit spørgsmål anderledes og evt. spørge andre personer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 17:19, rettet 18/01-12 17:22 
Sumez>
KillerBeanTooUSA>
Jeg tror faktisk, at vi har haft præcis det samme synspunkt helt fra begyndelsen af. Hele cirkusset bunder bare i en dårlig formulering fra min side af, blandet med en fejltolkning fra din.

Det håber jeg da - jeg har i hvert fald ikke prøvet på at give udtryk for at jeg er uenig med dig. :P

Nej, men du malede bare et billede af mine synspunkter, som jeg ikke på nogen måde syntes stemte overens med virkeligheden. Det var det, der fik mig op i det røde felt :)

Sumez>
KillerBeanTooUSA>
Det er fordi, du tror, at "kedeligt" var møntet på spillene. Det var det ikke. Jeg havde spillerne i tankerne.
Nej nej, det gør det ikke. Jeg er jo enig i at det er kedeligt at svare Mario, Zelda og Metroid, når man bliver spurgt om de bedste spil på SNES, men det er jo fordi de ER de bedste spil

Så forstår jeg bare slet ikke, hvorfor du henviste til sætningen: "Mario, Zelda og Metroid er hamrende gode spil, og der er intet kedeligt over dem."
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/01-12 17:28 
Du tog det bare ude af konstekst. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 17:37, rettet 18/01-12 18:51 
Hvilken kontekst? Der var kun den ene sætning før citatet.

Egentlig var "... og lidt kedeligt." bare et kikset forsøg på at henvise til et Jakob Stegelmann -citat. Det skulle slet ikke taget alvorligt på den måde. Og nu er det helt ødelagt :D

Vi har åbenbart bare nogle meget forskellige måde at formulere os på, som ikke passer godt sammen. Det virker lidt som om, at meget det, du selv betragter som tilkendegivelse af enighed, i mine øjne fremstår som negativ kritik. Din grænse mellem personlige svar og generelle konstateringer virker desuden for mig meget svævende.

Men f€€k it, den her omgang mudderwrestling, burde alligevel være stoppet umiddelbart efter den her sætning:

Sumez>
Jeg synes heller ikke man hører meget om de små oversete titler til MegaDrive på P:R, så generelt så jeg da bare gerne mere snak om 16-bit spil der er værd at beskæftige sig med.

Den opsummerer fuldstændig alt, hvad jeg har forsøgt at skrive siden legen sluttede. Så kan vi ikke bare lade den være punktum i sagen? :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/01-12 18:48 
ChronoSousa>
Hvad er det dog jeg har gjort? :D

Don't mention the war!!!!

Undskyld!
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 18/01-12 19:19 
KillerBeanTooUSA>
Det var ikke en joke. Faktisk vil jeg virkelig gerne holde af SNES'en. Ethvert 16-bit cartridge-baseret system er umuligt ikke at holde bare en smule af. Men jeg synes bare næsten aldrig man ser nogle P:R-brugere gå i selvsving over et eller andet overset fantastisk spil til SNES. Nintendo-fans'ne virker bare så tørre.. eller ligeglade. Når folk skal give eksempler på, hvorfor Nintendo er godt, bliver der næsten altid peget på Mario eller Zelda. Seriøst? To spilserier? (+ lidt Metroid og selvfølgelig en masse RPG'er) Jeg savner nogle Nintendo-folk, som tripper for vildt over et eller andet mærkeligt spil, jeg aldrig har hørt om. Jeg ved, at der må findes en masse crazy shit til SNES(?), så i må sgu prøve at sælge varen lidt bedre :)

Nu var pointen med listen ikke ligefrem konkrete spil/serier ;)

så i må sgu prøve at sælge varen lidt bedre :)

For rekorden, så hører jeg ikke ind under dit "I" :) Jeg er ikke mere fan af Nintendo end Sega. For mig at se har de lavet nogenlunde lige gode og interessante spil, bare meget forskellige spiltyper :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 19:33, rettet 18/01-12 19:34 
jaes>
For rekorden, så hører jeg ikke ind under dit "I" :) Jeg er ikke mere fan af Nintendo end Sega. For mig at se har de lavet nogenlunde lige gode og interessante spil, bare meget forskellige spiltyper :)

Hvorfor skulle du så ikke kunne høre under "I"? Det ene udelukker vel ikke det andet. Hvem siger, at man ikke kan være tosset glad for begge dele? Det var det, hele min semi-monologe mogolide diskussion med Sumez gik ud på :D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 18/01-12 19:35 
KillerBeanTooUSA>
Sumez>
Jeg synes heller ikke man hører meget om de oversete titler på P:R.

Den opsummerer fuldstændig alt, hvad jeg har forsøgt at skrive siden legen sluttede. Så kan vi ikke bare lade den være punktum i sagen? :)

Nej, *nu* kan vi sætte punktum :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 19:38, rettet 18/01-12 19:38 
Deal :)






....så længe, det er 16-bit ;D
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 18/01-12 19:48, rettet 18/01-12 19:54 
KillerBeanTooUSA>
Hvorfor skulle du så ikke kunne høre under "I"? Det ene udelukker vel ikke det andet. Hvem siger, at man ikke kan være tosset glad for begge dele? Det var det, hele min semi-monologe mogolide diskussion med Sumez gik ud på :D

Hvis du tror, jeg gad læse jeres tekst-murs-agtige vrøvle-diskussion i detaljer, inden jeg svarede på noget vi snakkede om *inden*, så er du helt magisk :P

Ok, jeg overdriver lidt, men faktisk ville jeg nok have skrevet nogenlunde det samme...

Men lad mig sige det på en anden måde: Jeg synes, jeg relativt tit taler begejstret om skæve/utraditionelle titler herinde. Bare ikke så meget om spil til Segas og Nintendos konsoller, da jeg ganske enkelt ikke spiller så mange af disse spil. Så jeg synes på ingen måder, jeg er en "I", sådan som du udlagde det.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 20:00, rettet 18/01-12 21:05 
Det' fair nok :)

Jeg læste bare "Jeg er ikke mere fan af Nintendo end Sega." som at du spillede både meget SMD og meget SNES. Men du er vel egentlig bare glad for at begge maskiner eksisterer? Altså ikke forstået på nogen negativ måde.

Puha, jeg har da godt nok været et muggent løg i dag. Jeg bliver bare så frustreret, når jeg endelig er begyndt at varme lidt op over for SNES'en, og folk så bare er sådan lidt: "Mehhh.." :/
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 18/01-12 22:06 
Jo, klart. Jeg er ikke samler, men jeg har en SNES og overvejer nogle gange at købe en MD. Men hvis jeg skal have flere retrokonsoller bliver det nok en Atari 2600.

De to første er fede, for mig, pga. en blanding af kvalitetsspil og spilhistorie. Atari 2600 mest fordi den er så skrigende lækker på alle planer. Elsker grafikken og det simple, lidt naive gameplay. Selve konsollen er også temmelig retro-rar at se på.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-12 22:09 
jaes:
Så ville du elske en vectrex.
Virkelig det lækkeste retro grafik, jeg har set.
(video viser ikke hvad den kan, det skal ses)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/01-12 22:18 
ChronoSousa>
(video viser ikke hvad den kan, det skal ses)

Er det ikke, fordi den har en vector-skærm?
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/01-12 22:33 
jo, eller vector-grapgics :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
jaesjaesSkrevet 18/01-12 23:31 
ChronoSousa>
jaes:
Så ville du elske en vectrex.
Virkelig det lækkeste retro grafik, jeg har set.
(video viser ikke hvad den kan, det skal ses)

Tak for tippet. Vector-grafik er bestemt også en god ting, men Atariens farvegrafik trækker lidt mere :)
388 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig