X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/01-12 10:58 
Blank... jeg har ikke prøvet Ray, men det virker helt vildt hvis det kan banke Bat ud af konkurrencen...
RJKRJKSkrevet 31/01-12 18:40 
Batman slår Rayman med 56% af stemmerne.

Så skal vi bare have fundet den sidste finalist.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/01-12 18:51 
Dark Souls uden skyggen af tvivl! Zelda er fint, men Dark Souls er langt mere gennemført, og et spil der virkelig sætter sit præg, og vil blive husket længe efter man har spillet det. Sorry, Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/01-12 18:52 
Burde være finalen den her, det vil i hvert fald være en tragedie hvis Batman formår at vinde over nogen af disse 2 spil :P

Zelda herfra. Dark souls er rigtig godt, men det har mistet lidt af magien fra forgængeren.
WonderboyWonderboySkrevet 31/01-12 19:22 
Zelda Igen :-)
I love monster land
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/01-12 19:25 
Dark Souls!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-12 22:02 
Zelda!

Vil ikke overraske mig hvis Batman blive årets spil. Virkelig gennemført titel.
RJKRJKSkrevet 31/01-12 22:18, rettet 31/01-12 22:19 
Nu ved vi selvfølgelig ikke endnu om Dark Souls når finalen mod Batman: Arkham City, men det får mig alligevel til at tænke... I afstemningen for to år siden var Demon's Souls og Batman: Arkham Asylum begge med, hvor de nåede semi- og kvartfinale. Når efterfølgerne så når længere i år, er det så fordi:

1. De to nye spil er så markant meget bedre end forgængerne, at det langt overstiger at de for en væsentlig del bare er samme oplevelse igen?

eller

2. Fordi konkurrenterne er væsentligt svagere i år?

Begge dele undrer mig, for jeg synes mange (bestemt ikke alle, men mange) har nævnt at i disse tilfælde var forgængerne faktisk bedre spil. Mange har også sagt at vi har haft et af de bedste spilår nogensinde. Det hænger jo ikke rigtigt sammen.

Så jeg tænker, er forklaringen måske i stedet:

3. At de to - der forrige år var nye IP'er - nu er etablerede franchises, der har fået mere marketing, så flere kender dem, og flere dermed stemmer på dem?

Er efterfølgere altid (ofte) så meget bedre, eller har folk svært ved at acceptere nye oplevelser?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/01-12 22:24, rettet 31/01-12 22:26 
3'eren var umiddelbart mit første indtryk, omend nok i større grad omkring Dark Souls end Batman. Da Demon's Souls deltog i afstemningen var det jo ikke engang udgivet i Europa :)

Ikke desto mindre tror jeg de fleste er enige i at Dark Souls på alle måder overgår sin forgænger. Det forhindrer ikke Demon's Souls i stadig at være genialt, så det er fair nok at enkelte folk som Azzkikr stadig sværger ved det spil, men det er bestemt ikke den generelle holdning. :)

Jeg er slet ikke i tvivl om at Dark Souls er min absolut bedste spiloplevelse i år, og det er til trods for at der har været rigtig gode spil med i kampen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 31/01-12 22:36 
RJK>
Mange har også sagt at vi har haft et af de bedste spilår nogensinde.

Det er lysår fra at være ligeså godt som i 1996 !

;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/02-12 00:06, rettet 01/02-12 00:54 
Bedste spilår nogensinde? Det ved jeg nu ikke, men det har helt klart været bedre end i 2010 der var meget dårligt. Der har da været i hvert fald 5-6 spil i år som jeg vil betegne som virkeligt gode, det var der ikke sidste år :P.

Hvis vi kun tager PR semi-finalisterne, synes jeg dog dette 'årets spil' halter noget efter 2008 og især 2009, men det er jo fordi folk ikke kan finde ud af at stemme på de rigtige spil :P

Sumez>

Ikke desto mindre tror jeg de fleste er enige i at Dark Souls på alle måder overgår sin forgænger. Det forhindrer ikke Demon's Souls i stadig at være genialt, så det er fair nok at enkelte folk som Azzkikr stadig sværger ved det spil, men det er bestemt ikke den generelle holdning. :)



Hvis du kigger på de mere hardcore DS boards, vil du nu finde flere der deler min mening. Selvom alt det gameplay mæssige sort set er blevet forbedret i Dark souls (udover boss kampene der efter min mening er bedre og mere unikke i Demons) og der er tilføjet en masse nyt, ikke mindst en mere åben verden, så er spillet langt mere poleret og "sikkert" end demons souls, det har efter min mening ikke den samme atmosfære/følelse/mystik. De fjernede nogle ting som som gjorde Demons Souls specielt og i stedet lavede Dark Souls til et mere stilsikkert spil (fx med checkpoints så man er ligeglad med at dø, mere åben verden ect ect droppede soul form, nexus, tendencies, lettere magic system, vægt fjernet ect ect).

Dark souls er et glimrende spil, men meget af magien, mystikken og ikke mindst atmosfæren fra forgængeren forsvandt med de radikale ændringer de lavede. Selvom spillene ligner hinanden på mange områder synes jeg alligevel det er rimelig forskellige spil med hver deres styrker, men de styrker Demons Souls har siger mig bare mere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-12 02:28, rettet 01/02-12 02:29 
@RJK.
Efter min mening har 2011 været et år der har været "plaget" af fortsættelser. De største titler har endda været fortsættelser til spil der er udkommet i denne generation og der har derfor ikke været markante forskelle.
Jeg kunne mærke det på mig selv; at jeg gik virkelig død i det, da jeg sad med Uncharted 3 og Assassins Creed: Revelations og bare ikke havde energi til at gennemføre dem... De føltes som velproducerede titler, men også spil jeg allerede havde spillet sidste år.

For mit vedkommende er årets spil 2011 Star Wars: The Old Republic, da det er et spil jeg har set frem til i årevis og virkelig har grebet mig og stjålet min tid på den onde måde henover julen.

Når jeg ser på hvad jeg glæder mig til i 2012 er der også mange forsættelser på listen, men jeg glæder mig dog aller mest til et generationsskifte i konsoller så vi forhåbentligt kan se noget mere kreativitet og udvikling i mine forskellige favorit genre.
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/02-12 08:29 
Men burde det så ikke være nu de vrider det bedste ud af denne generations maskiner?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-12 08:45 
Joooh... Der er da også en hidsig kvalitetsmæssig forskel på Battlefield 3 og Perfect Dark Zero på 360'eren, så lidt har de da lært. :)
GreaseballGreaseballSkrevet 01/02-12 09:31 
Selv med en ny generation af konsoller skal vi nok ikke regne med et WOW hop i spil LIGE med samme. Mange Xbox360 titler var mere eller mindre HD versioner af Xbox spil. Det tager tid for udviklere at lærer ny hardware og som med denne generation så skal vi nok også lige nogen år ind i den næste før vi rigtig ser dem bruger de kræfter de nye konsoller har.
Vi får sikkert et Battlefield 4 at se som ligner PC udgaven af BF3 ;)
BeanoBeanoSkrevet 01/02-12 09:38 
Hvis det bliver niveauet for den næste generation, så hopper jeg over :P
dRxLdRxLSkrevet 01/02-12 10:18 
Jeg stemmer på det af de to jeg ikke har prøvet. Zelda havde mange inspirerende øjeblikke, wow oplevelser og solidt gameplay, men i sidste ende virker dets verden som en håndfuld del-elementer fra et greb i clichéposen, groft patchet sammen med tydelige ståltrådssyninger. Og så var de fleste af figurerne ucharmerende og uvedkommende uden dog at ende helt ovre i at blive irriterende.
Endelig var der lidt for mange gentagelser eller variationer af de samme bosskampe.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/02-12 17:42 
Og så står vi endnu engang i en uafgjort, så kom glad med nogle sidste øjebliks-stemmer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/02-12 17:43 
DARK SOULS!! :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoChronoSkrevet 01/02-12 18:11 
No! Det må da blive Zelda!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 01/02-12 19:05 
Og det står stadig lige...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 01/02-12 19:13 
Jeg puster lidt på Zelda...
nerosnerosSkrevet 01/02-12 19:18 
Ud Zelda :D
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 01/02-12 19:26 
RJK>
3. At de to - der forrige år var nye IP'er - nu er etablerede franchises, der har fået mere marketing, så flere kender dem, og flere dermed stemmer på dem?

Ja - helt sikkert.

Men i symbiose med samme, har flere folk nu et forhåndsindtryk (har evt. prøvet 1'eren indkøbt billigt), og derfor har købt 2'eren tidligere, da de havde et ret godt indtryk af, hvad et indeholder. Hvor de i 1'erens tilfælde, måske har holdt sig afventende på prisfald o.l, og derfor ikke kendte spillene i deres udgivelsesårs afstemning.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 01/02-12 19:49, rettet 01/02-12 19:50 
Zelda til finalen med 51%.

Og så skal vi have det endeligt afgjort...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 01/02-12 19:52 
Sort gummi > grøn spandex
enfenenfenSkrevet 01/02-12 20:06 
B.Wayne!
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 01/02-12 20:09 
Må blive den kære Zelda igen fra mig :-)
I love monster land
SumezSumezSkrevet 01/02-12 20:52 
RJK>
Zelda til finalen med 51%.

Gad vide om nogen der har spillet både Skyward Sword og Dark Souls vil påstå, uden at tøve, at Zelda vitterligt er bedre? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BazeBazeSkrevet 01/02-12 21:10 
Fandme om Zelda i finalen! UD med sig!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/02-12 21:53, rettet 01/02-12 21:53 
PAS.

Ingen af dem burde nå så langt :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/02-12 22:25 
Zelda.

Batman i finalen er en joke.
XiwanaXiwanaSkrevet 01/02-12 23:25 
Den slemme-slemme mand - af mangel på bedre alternativer!
[inspirational quote here]
HulleHulleSkrevet 02/02-12 00:22 
Det første Batman spil var Game Of The Year materiale, det er jeg ikke enig i at denne er.. Men omvendt har jeg ikke gennemført Zelda, så føler ikke jeg kan vælge mellem de to.. Pas. Hyg jer :)
Mit personlige GOTY er alligevel et eller andet spil fra nogen af de forrige år.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/02-12 01:17, rettet 02/02-12 01:17 
Batmayun, hvis jeg skal vælge.
nerosnerosSkrevet 02/02-12 08:43, rettet 02/02-12 09:37 
Jeg synes også det er en lidt trist afslutning havde håbet på noget mere originalt i finalen, men spil året har jo været meget af det samme med 2'ere og 3'ere..!
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 02/02-12 09:30 
Det er vel på grund af den måde, stabet har valgt at sætte spillene op imod hinanden på.

Jeg mener personligt heller ikke selv, at Rayman kan være årets spil.
What is the Matrix?
nerosnerosSkrevet 02/02-12 09:37, rettet 02/02-12 09:39 
enfen>
Jeg mener personligt heller ikke selv, at Rayman kan være årets spil.

Der er vi enig, jeg tror det er et godt spil men platforms genren har aldrig sagt mig det helt store, men originalt er det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/02-12 09:41 
enfen>
Jeg mener personligt heller ikke selv, at Rayman kan være årets spil.

Så har du tydeligvis ikke prøvet Rayman :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 02/02-12 10:00 
Vil faktisk også mene at Rayman er en oplagt kandidat. Og om femogtyve år vil det være ligeså godt.
Ting om dét og pis.
CronossCronossSkrevet 02/02-12 10:03 
Sumez>
Gad vide om nogen der har spillet både Skyward Sword og Dark Souls vil påstå, uden at tøve, at Zelda vitterligt er bedre? :)

Jep - jeg foretrækker klart Zelda. Jeg er dog også vild med Dark Souls og de to er uden tvivl nogle af de bedste spil i år.

Batman i finalen er, som den altid positive Azzkir siger, en joke. Spillet er i mine øjne ringere end sin forgænger på stort set alle områder, men er da bestemt et udemærket spil.
jaesjaesSkrevet 02/02-12 10:22, rettet 02/02-12 10:24 
En afstemning om årets spil vil jo altid langt hen ad vejen være en popularitets-konkurrence. Spillene på top 10 vil næsten altid være gode, men ikke nødvendigvis de bedste. En turneringsform som her afhjælper problemet lidt, men det vil formentlig stadig altid være fremtrædende :)
enfenenfenSkrevet 02/02-12 10:48 
Sumez>
Så har du tydeligvis ikke prøvet Rayman :)

muligt...
What is the Matrix?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/02-12 10:50 
Finale nu? Dammit, jeg så ikke hvad Skyrim tabte til... oh well... gætter på at Batman tager toppen.
BazeBazeSkrevet 02/02-12 11:09 
Hvis Batman er en joke, så må Zelda vidst være en større en af slagsen.
RJKRJKSkrevet 02/02-12 11:09 
enfen>
Det er vel på grund af den måde, stabet har valgt at sætte spillene op imod hinanden på.

Da ikke når vi er kommet til finalen! Så har alle titler jo passeret hinanden, og hvis der således var to mere egnede kandidater der røg ud undervejs, så er det da udelukkende fordi folk har stemt dem ud - ikke pga. deres seedning. Det påvirker kun forløbet, aldrig resultatet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/02-12 11:45 
RJK>
Så har alle titler jo passeret hinanden, og hvis der således var to mere egnede kandidater der røg ud undervejs, så er det da udelukkende fordi folk har stemt dem ud - ikke pga. deres seedning.

Ikke helt. Dark Souls var f.eks. oppe imod Zelda, men ikke Batman. Batman har heller ikke slået nogen titler, der tidligere har slået Dark Souls, og omvendt med Zelda og Rayman. Så det er kun den endelige vinder af finalen du kan sige sådan om :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/02-12 12:01, rettet 02/02-12 12:10 
Nej. Det er korrekt at den ene deltager i finalen kunne have været en anden, men jo ikke begge - som var det jeg svarede på og skrev om.

EDIT: Men derudover, den eneste nye IP, som Zelda eller Batman har slået ud undervejs, og som dermed er det eneste der teoretisk kunne have stået i finalen, hvis seedningen var anderledes, er Rage. Det led det næststørste nederlag af samtlige kampe, så derfor fastholder jeg selvfølgelig at seedningen er fuldstændig uden betydning i, at vi ser efterfølgere i finalen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-12 14:14 
Siger Batman herfra.
Holder meget af Zelda serien og det et svært valg. Men syns holdet bag Archam City virkelig har gjort et godt arbejde med Batman universet som få andre udviklere har formådet med licens spil.
Syns begge titler har fortjent deres plads i finalen.

Begge spil i finalen er spil som faktisk ingen multi-player har og som lægger stor vægt på single-player historien og ikke de stor multi-player titler som MW3 og BF3.
enfenenfenSkrevet 02/02-12 16:46, rettet 02/02-12 16:47 
RJK>
Da ikke når vi er kommet til finalen! Så har alle titler jo passeret hinanden, og hvis der således var to mere egnede kandidater der røg ud undervejs, så er det da udelukkende fordi folk har stemt dem ud - ikke pga. deres seedning. Det påvirker kun forløbet, aldrig resultatet.

Nu kan jeg ikke huske, hvem Rayman røg op imod i første eller anden runde. Men var det kommet op mod et andet spil, var det muligvis røget ud der. Så som jeg ser det, har forløbet en betydning, hvem I sætter op mod hinanden.
What is the Matrix?
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig