X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 20/01-12 23:14 
Bestilte 3D Land for snart et par uger siden men har stadig ikke modtaget det, så tør ikke sætte min stemme her. :\
Mario virker bundsolidt men relativt uambitiøst, Zelda er til gengæld, som allerede nævnt, ambitiøst og underholdende, men ikke så gennemført som det kunne være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 23:24 
Hvad er der "uambitiøst" ved Mario land 3D?

Alle reviews jeg har læst siger præcis det modsatte.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/01-12 23:30 
Stemmer på ZELDA! Wii!!!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/01-12 23:44 
Jeg gider faktisk ikke håndholdte konsoller længere og mario land 3D er det eneste jeg rent faktisk har spillet på konsollen, men jeg synes faktisk det er et eminent spil, klart den bedste platformer nogensinde på en håndholdt konsol og alt andet end uambitiøst.

Skyward sword er bestemt et af de bedste spil i år, men det overraskede mig ikke synderligt, forholdsvist forudsigeligt spil, ikke megen 'wauw' faktor. Det er heller ikke det bedste Wii rpg i år... :P

+1 Mario herfra
SumezSumezSkrevet 21/01-12 00:09 
Azzkikr>
Hvad er der "uambitiøst" ved Mario land 3D?

Alle reviews jeg har læst siger præcis det modsatte.

Det er mit indtryk at det "bare" er endnu et 3D Mario efter den efterhånden temmelig afprøvede formel, men hvis det har mere at byde på end det, glæder jeg mig da til på et eller andet tidspunkt at modtage det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 21/01-12 00:17 
Echelon VI>
Nu er det ikke fordi vi skal lege "min far kan banke din far", men jeg har spillet i 150 timer og oplevet virkelig mange :) Ikke noget der gjorde at spillet var uspilleligt heldigvis. I et spil hvor det i så høj grad handler om immersion, brydes den alt for tit, af teknisk fnidder. Desuden må Beth se at få styr på hvordan man håndtere dialog hvor andre end hovedpersonen indgår. Det blev efterhånden rimeligt uhyggeligt at alle NPCer evigt og altid gloede på mig, selvom det ikke var mig de talte til, eller mundhuggedes fordi de alle sammen ville sige noget til mig samtidig.

Animationerne er blevet bedre, men alt for ofte er de ude af sync, ellerbare dårligt og dovent animeret, så man bliver meget bevidst om at det er et spil man spiller.

Tag ikke fejl, jeg er ret vild med Skyrim, men det indeholder igen igen de fejl og mangler som Bethesda altid får kritik for. Årets spil synes jeg altså ikke at det er, af ovenstående grunde.

Jeg forstår godt din kritik og den er berettiget. Skyrim er bare så stort og komplekst, at jeg godt kan tilgive diverse små bugs, skulle de opstå. Ikke at jeg har oplevet nogen endnu..
Omvendt, så er de ting du nævner i småtingsafdelingen, og de burde uden tvivl have været rettet. Det er en overordnet del af programmeringen, som ikke smadrer hele strukturen hvis det blev omskrevet sent i processen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-12 00:33 
Sumez>

Det er mit indtryk at det "bare" er endnu et 3D Mario efter den efterhånden temmelig afprøvede formel, men hvis det har mere at byde på end det, glæder jeg mig da til på et eller andet tidspunkt at modtage det.

Det synes jeg bestemt ikke det er.

Hvis du bare forventer dig mario 64 på 3DS så bør du blive positivt overrasket i hvert fald :)
BazeBazeSkrevet 21/01-12 10:38 
3D Land herfra. Zelda skal bare ud.
BeanoBeanoSkrevet 21/01-12 10:43 
Zelda her
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-12 10:45 
Baze>
3D Land herfra. Zelda skal bare ud.

Sjovt.. :p Jeg har det lige modsat

Yahtzee kigger på Mario 3D
WonderboyWonderboySkrevet 21/01-12 19:39 
Må blive Zelda, selv om Mario 3D også er fedt.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 21/01-12 19:52 
Zelda tager akkurat pladsen med 50% af stemmerne (54% af gyldige stemmer).

Der kan stemmes til næste kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-12 20:09 
Hvad menes der med gyldige stemmer? Hvilke stemmer er ugyldige?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-12 20:16, rettet 21/01-12 20:16 
Hvis stemmerne er "forkerte", altså baseret på underlige holdninger, bliver de sorteret fra :p

Jeg går ud fra at det er blanke stemmer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 21/01-12 20:20 
Korrekt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-12 20:23 
Ah ok, det var jeg slet ikke klar over man kunne.

Anyways, Xenoblade herfra, det klart bedste spil i år efter min mening.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/01-12 21:00, rettet 21/01-12 21:24 
Jeg har ikke, til min ærgrelse, kunnet spille Xenoblade, da jeg ikke længere ejer en Wii. Til gengæld elskede jeg Ghost Trick - det får min stemme (Og så er det vist også i den grad underdog i forhold til Xenoblade).
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 21/01-12 21:14 
Xenoblade fortjener vist alligevel en stemme til
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 21/01-12 22:47 
Jeg er begyndt at tro jeg aldrig kommer igennem Xenoblade. Er godt træt af de lange kampe som alt for ofte ender i nederlag. Er i Sword Valley nu og det bliver bare værre og værre. Tror ikke jeg smider en stemme på det denne gang...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 22/01-12 19:04 
Xenoblade tager nu alligevel pladsen med 58% af stemmerne.

Der kan stemmes til femte kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-12 19:47 
Uha det bliver tæt løb.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-12 19:48 
Jeg har stemt Deus Ex, igen pga. realismen. Jeg har ikke prøvet Portal 2, men etteren sagde mig ikke ret meget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/01-12 22:52 
Blev lidt for optaget af Treasure Adventure Game til at fortsætte Deus Ex, men er nu tilbage i kampen og uhyggeligt tit på at være igennem det. Må indrømme at man gå lidt kold i det til sidst pga. gentagelserne, men jeg synes stadig det vinder point på mange hæderlige tendenser man ellers ser for lidt af i moderne spil. Bl.a. fokus på brug af faktiske argumenter og en smule pyskologi i flere af dialogerne.

På den anden side er Portal 2 noget så urealistisk som et gennemført puzzle-spil der har formået at appellere til masserne uden det behøvede være et casual-spil til iPhone.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/01-12 09:06 
Portal 2. Ingen tvivl.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 23/01-12 11:36 
Deu Sex her.
nerosnerosSkrevet 23/01-12 11:46 
JAAAH! :D
Bashful Neophyte
Bede-xBede-xSkrevet 23/01-12 12:05, rettet 23/01-12 12:05 
Jeg var ret imponeret over Portals humor. Det sker kun sjældent at jeg føler, at humor i spil er ligeså velskrevet og ikke mindst velspillet, som det man støder på i andre medier, men det gjorde jeg med Portal 2. Derfor får det min stemme, selv om jeg tror, jeg kommer til at elske Deus Ex HR, når jeg engang finder tid til at spille det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-12 12:11 
Er humoren bedre end i etteren? Den fandt jeg slet ikke realistisk :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
CronossCronossSkrevet 23/01-12 12:17 
Konsolkongen>
Er humoren bedre end i etteren? Den fandt jeg slet ikke realistisk :(

Jeg forstår ikke joken?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/01-12 14:12 
Portal 2 da! Fordi..... Stephen Merchant! Nuff said!
BeanoBeanoSkrevet 23/01-12 14:36 
Jeg ser frem til 3'eren med Karl Pilkington :D
RJKRJKSkrevet 23/01-12 19:27 
Og vi savner lidt flere stemmer, så det ikke skal afgøres på lodtrækning :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 23/01-12 20:08 
Portal 2 tager pladsen med 51% af stemmerne.

Sjette kamp er på programmet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/01-12 21:04 
PC spil siger mig ikke så meget så det bliver Rayman selvom jeg kun har prøvet demo'en og det var ret så skægt i co-op!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/01-12 21:09 
Rayman her.

@neros: £15 på zavvi... go!
DarkenDarkenSkrevet 23/01-12 22:00 
To The Moon, fordi det ser ud som et SNES RPG, har ikke prøvet nogle af dem, men hey det giver et plus i min bog
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CronossCronossSkrevet 23/01-12 22:09, rettet 23/01-12 22:13 
To The Moon er stadig en af de bedste fortællinger i år. Jeg håber virkelig at det går videre, men det er nok urealistisk mod Rayman, som overhovedet ikke kunne fænge mig. Det er dog uden tvivl et glimrende platformspil.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/01-12 22:25, rettet 23/01-12 22:26 
Rayman her fra. Vild med den stil i spillet.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/01-12 22:30, rettet 23/01-12 22:33 
To the moon herfra, om ikke andet så for den glimrende lyd/musik der er i spillet, jeg vil faktisk gå så langt som at sige spillet har det bedste soundtrack af noget spil i år overhovedet.

Det eneste minus ved "To the moon" er at det er til PC, det er et spil man bør sidde i sofa'en og nyde historien i samt med godt skruet på for musikken.
CronossCronossSkrevet 23/01-12 23:04 
Jeg satte også min bærbare til tv'et og brugte min trådløse controller - det kan klart anbefales til To The Moon. Og så er Kan - komponist, designer og forfatteren bag spillet - en super flink og sympatisk fyr!
SumezSumezSkrevet 23/01-12 23:54 
To The Moon er sympatisk, men Rayman er et langt bedre spil :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/01-12 01:06 
Det kommer vel an på hvilke kvaliteter man vægter højest i et spil.

Alle de områder hvor rayman måske udemærker sig er fx områder som jeg vægter rimelig lavt og dets mangler nogle jeg vægter højt.
BeanoBeanoSkrevet 24/01-12 07:19 
Har du spillet det?
nerosnerosSkrevet 24/01-12 08:36 
Azzkikr>
Alle de områder hvor rayman måske udemærker sig er fx områder som jeg vægter rimelig lavt og dets mangler nogle jeg vægter højt.

Præcist det handler om smag og behag. For et dårlig spil er det ihvertfald ikke
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 24/01-12 09:13 
Rayman herfra, helt klart :) Årets overraskelse for mig :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CronossCronossSkrevet 24/01-12 09:18, rettet 24/01-12 09:44 
Rayman har dog problemer - banedesignet er eksempelvis utrolig ensformigt, da man befinder sig i de samme områder i alt for lang tid af gangen.

To The Moon er til gengæld fantastisk helen vejen igennem :)

EDIT: Miljøer - ikke banedesign, som Sumez korrekt pointerer :)
SumezSumezSkrevet 24/01-12 09:42, rettet 24/01-12 09:42 
Cronoss>
Rayman har dog problemer - banedesignet er eksempelvis utrolig ensformigt

Det er nok en af de vildeste udtalelser jeg har læst i denne tråd. ;)
Rayman brillierer netop med et utroligt varieret banedesign der hele tiden byder på nye koncepter, eller vidt forskellige måder at benytte etablerede koncepter, selv indenfor samme "verden". Især er jeg vild med de forskellige "skjulte kister" der gerne byder på små udfordringer der vender op og ned på det hele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 24/01-12 09:44 
Ja ja, den kunne misforstås :)
Jeg taler udelukkende om de miljøer man befinder sig i. Man er simpelthen for længe i de samme miljøer. Selve banedesignet - som vi korrekt kalder de enkelte forhindringer, objekter og koncepter - er naturligvis glimrende i Rayman.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/01-12 14:38, rettet 24/01-12 14:39 
Beano>
Har du spillet det?

Ja jeg prøvede det kort forleden og selvom jeg sagtens kan se store forbedringer fra de tidligere spil rent spilmæssigt, kunne hurtigt konstatere at jeg ikke engang vil spendere sølle 15£ på det. Jo det er rigtigt flot og sikkert en udemærket platformer hvis man er til den slags. Men hele stilen i Rayman siger mig bare absolut intet, jeg finder den irriterende, ikke mindst hovedpersonen "Rayman" (bare navnet stinker langt væk af "B-spil figur") der er så uhyggelig plat og irriterende. Jeg havde lidt samme problem med earthworm jim spillene, der også var ganske ok platformers, men universet var et for stort et turn-off til at jeg orkede det, samme er gældende i Rayman endda i endnu højere grad.

Jeg vil hellere spille to the moon igennem 50 gange end trækkes med den tragiske spilfigur der imo må blevet opfundet i en eller anden hashtåge :), men det er selvfølgelig bare min mening, Rayman er en spilserie jeg aldrig nogensinde kommer til at kunne lide ligegyldigt hvor godt et platform spil det egenligt er dybt nede, netop pga jeg ikke kan holde universet, stilen og figurene ud.
RJKRJKSkrevet 24/01-12 15:15, rettet 24/01-12 15:16 
Stakkels Rayman - alt det meningsløse had mod ham. Man kan endda spille uden ham, så I slipper for at se på ham ;)

Fra mit synspunkt er det her de to mest sympatiske spil blandt alle de nominerede, men derudover er Rayman det næstbedste jeg har spillet fra 2011, så han får stemmen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig