X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 11/01-12 11:58 
Darken>
det er især seeding der gør at "favoritter" ryger ud tidligt

Seedning er lige præcis det modsatte. Seedning er netop at favoritterne undgår at møder favoritterne. Hvis alle "holder" deres seedning, så mødes den 1. og 2. seedede først i finalen, og så fremdeles. Det er præcis som i fx tennis.

Battlefield 3 er ikke favorit til at vinde afstemningen, hvilket også fremgår af, at det møder Skyrim i første runde. Derfor er det også en smule omsonst at gøre en stor diskussion ud af om BF3 eller MW3 skulle have klaret cuttet, for i begge tilfælde ville de have ligget i nedre halvdel, og haft meget svært ved at klare sig til anden runde.

Udover seedning er afstemningen delt op i "brede" og "smalle" titler, der først krydses i semifinalerne (så, ja, der skulle i grove træk være 50% af hver, selvom nogle af de "smalle" i år er relativt "brede"). Sådan var det også sidste og forrige år, og er gjort for at give de smalle titler en chance. Ikke fordi jeg skal kloge mig alt for meget på sport, men det er vist tilsvarende hvordan man opdeler de indledende runder efter regioner i fx NCAA.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkenDarkenSkrevet 11/01-12 16:23 
ok forkert udtryk. Store og Små titler så ;)

Det jeg bare ville frem til var, at der er "store" titler hvor der er en del der har spillet dem, der ryger ud, fordi de er seeded mod ligende "store" titler.

Modsat kommer nogle at de "små" titler længere, fordi at de (for at få en chance) bliver matched mod lignede mindre titler. Hvor der er en del af os der (som opfordret) stemmer ud fra video klip uden faktisk at have prøvet spillet.

Det var også derfor jeg også synes det med en blank stemme kunne være nice. Et spil kan forsat gå videre, men det ville i afstemningen vise at en % del af det stemmende folk, ikke har prøvet, eller ikke vil tage stilling til de spil i den runde.

Som min "spiller nu" viser, så spiller jeg både skyrim og bf3 (hvis swtor ellers tillader det) og nej jeg mener heller ikke bf3 er årets spil, men det det ligger bestemt over visse af de spil der har vundet deres respektive runder.

Igen, det ville nok heller ikke nytte noget at alle spil skulle møde hinanden, for så når afstemningen var forbi, ville det allerede være tid til næste års afstemning, så kan se problemet, men ikke en mere fair løsning ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 11/01-12 16:27 
Som skrevet er det allerede muligt at stemme blankt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 11/01-12 16:54 
Deus Ex til anden runde med 63% af stemmerne.

Mario og Sonic i tiende kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 11/01-12 16:57 
Darken>
og nej jeg mener heller ikke bf3 er årets spil, men det det ligger bestemt over visse af de spil der har vundet deres respektive runder.

Og bare ud af nysgerrighed - hvilke?
Jeg er ikke i tvivl om at BF3, trods flere folks protester imod dets nomineringer (og samtidig er folk utrilfredse over at MW3 ikke er med :P), er af temmelig høj kvalitet, men det synes jeg egentlig også de fleste andre spil vi har haft med indtil videre er, og at Bastion og To The Moon er blevet sendt videre synes jeg bare gør det mere interessant, selvom de måske ikke har samme produktionsværdi som BF3. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 11/01-12 17:03 
SONIC! (fangasmen) ;p

Tror jeg stemmer Mario bare for sjov. Men siden det ikke er torsdag i dag og i morgen. Så bliver det Sonic alligevel. Man er vel gammel SEGA mand helt ind til kernen og håber stadig på en Dreamcast II en dag ;) (hey, at drømme er tilladt, selv under en rød regering)
BeanoBeanoSkrevet 11/01-12 17:23 
Altid : Mario >...... > Sonic

:D
Alf81Alf81Skrevet 11/01-12 17:37 
Pinligt match-up. Sonic har da ikke en chance.
Ting om dét og pis.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 18:36 
sonic helt sikkert!
Gammel bane, som er remake!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 18:38 
greaseball:
Her er din dreamcast 2 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=8qgWdBBuTxk
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-12 20:06, rettet 11/01-12 20:06 
SeventhSun>
Ja altså hvorfor tror du jeg satte citationstegn om?

Havde overset at der var blevet svaret:

På trods af citationstegnene, fremhæver du det som noget positivt, i nu endnu et indlæg. Derfor følte jeg det nødvendigt at kommentere at jeg var af en helt anden opfattelse :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 20:14, rettet 11/01-12 20:33 
Jeg har stemt Sonic! Det var årets helt store positive overraskelse og jeg ser virkelig frem til hvad de kan finde på fremover. Mario har jeg ikke spillet, men det skriger 6/10... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/01-12 20:31 
Uha!
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/01-12 20:44 
Mario uden tvivl, det bedste håndholdte spil i år.

Omvendt er sonic en temmelig ligegyldig og middelmådig platform titel for alle andre end hardcore sonic/sega fanboys, så ikke ikke nogen tvivl om at mario er det bedste spil og fortjener at gå videre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 20:49 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 20:53 
stemmer for azzkikr og kongen laver en fan-boy battle i zulu gamebusters! :D (som sonic og mario cosplay)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 20:54 
Haha :) Jeg har bare aldrig været særlig god til at sy og strikke så der vinder Azzkikr sgu nok :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 21:24 
Pis,fan-boy kampen er jo blevet lavet.
http://www.youtube.com/watch?v=3aq_dOLFmxA

Anywho...
Jeg tog sonic, da mit gammel sega hjerte blev glad efter at de er på det rigtig spor igen med sonic gen og sonic colors.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 11/01-12 21:45 
Jeg er die hard SEGA fan boy!

Jeg er sikker på Mario spillet er fantastisk, men jeg bliver træt af Mario's stemme i længden ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 11/01-12 21:58 
Jeg bliver træt af at Sonic har skuffet i snart tyve år.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/01-12 22:03 
Jeg troede at Generations var en "return to form"? Altså, ikke at det er samme kvalitet som de gamle spil, men synes da det har fået en ret pæn modtagelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 22:05 
Alf81>
Jeg bliver træt af at Sonic har skuffet i snart tyve år.

Har du overhovedet spillet Generations?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 11/01-12 22:06 
Alf81>
Jeg bliver træt af at Sonic har skuffet i snart tyve år.

Ja ok det vil jeg give dig næsten ret i ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 11/01-12 22:06, rettet 11/01-12 22:11 
Det kan sagtens være at Generations er fint nok, men på ingen måde i liga med de fleste mariospil.

EDIT:

Jeg har ikke brug for et "okay" sonicspil, for dem er der nok af. Jeg har brug for alle-platformer-ta'-ved-lære-sonicspil :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 22:12 
Du svarer ikke på mit spørgsmål.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/01-12 22:14, rettet 11/01-12 22:15 
Jeg syntes nu af de sidst 3 spil fra sega med sonic i har været rigtig gode.
sonic alle star racinng - (jeg vil sige at det er faktisk det bedst kart racing spil..kun mario N64 kommer op ved siden af det!)
sonic colors
sonic Gen.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 11/01-12 22:16 
Jeg vil ikke kalde Sonic/Sega All Star Racing et Sonic spil :)
Alf81Alf81Skrevet 11/01-12 22:16 
Konsolkongen>
Du svarer ikke på mit spørgsmål.

Ikke ud over demoen, men det skriger 6/10.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 22:25 
Ja okay. Du har nok en så negativ holdning til spillet allerede, uden at have prøvet det rigtigt, at du sikkert vil hade det. Dumt at du ikke engang vil gå ind til det med et åbent sind. For ganske få år siden hadede du jo alt Mario som pesten og det har du på utrolig vis formået at overkomme.

For the record så var min "6/10" til Mario en joke, jvf. min smiley.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 11/01-12 22:39, rettet 11/01-12 22:39 
Tror slet ikke at jeg vil hade det. Tror bare at jeg har spillet nok SM3DL til at kunne sige, at dét er fantastisk.

For the record, så var min "6/10" Sonic en joke møntet på din "6/10" Mario-joke, jvf. at du kender mig, så troede ikke at en smiley var nødvendig. (:)), for the record.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/01-12 22:48 
Alf81>
Jeg har ikke brug for et "okay" sonicspil, for dem er der nok af. Jeg har brug for alle-platformer-ta'-ved-lære-sonicspil :)

Rayman Origins :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 11/01-12 22:49 
Præcist! Dét spil er en fest!
Ting om dét og pis.
CronossCronossSkrevet 11/01-12 23:12 
Jeg har spillet Sonic Generations på både konsol og 3DS. De eksisterer et eller andet sted midt mellem ringe og middelmådige. Jeg forstår ikke folk, der kan lide Sonic.

Jeg er meget sjældent blevet skuffet over et Mario-spil, men har ikke spillet den nye udgivelse. Derfor stemmer jeg blankt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-12 23:33 
I følge dig er Morrowind også 10/10 og Kingdom Hearts er 4/10. Go figure... :)

http://www.playright.dk/vurderprofil.php?id=24&sort=3
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/01-12 23:37 
Det begynder at lyde som en Battlefield/Call Of Duty-"debat" ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 12/01-12 00:15, rettet 12/01-12 00:16 
Det er synd, at et af de her spil skal ryge ud af første runde når skidt som Bastion og Portal 2 går videre. Mario får min stemme da det spil har fornyet min tro på, at Nintendo spil godt kan være friske.

Forresten så har en P:R bruger i denne tråd sagt, at "gameplay er en biting" hvorfor det kan undre, at Mario spil ikke har formået at skuffe :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/01-12 01:33 
Pas
GreaseballGreaseballSkrevet 12/01-12 01:43 
ChronoSousa>
greaseball:
Her er din dreamcast 2 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=8qgWdBBuTxk

Ligner mere en Wintendo Pee ;p
Sku' nogen skøre ting de finder på, på den ande side af kloden. Kreativt ja.. Men skørt :D

Kan godt lide Mario spil. Men der bare noget andet over Sonic som fanger mig. Farten og den gode musik til banerne. Noget de endelig har fanget igen i de sidste par nye spil her. Heh... Men skægt at se sådan en lille Sonic Vs. Mario fan-krig her. Man skulle næstem tro de to titler blev stillet over for hinanden bare for skabe lidt debat ;)
BazeBazeSkrevet 12/01-12 07:20 
Cronoss>
Jeg forstår ikke folk, der kan lide Sonic.

Jeg forstår heller ikke folk som giver Skyward Sword tæt på topkarakter, men sådan er vi jo forskellige.
CronossCronossSkrevet 12/01-12 09:05, rettet 12/01-12 09:07 
Konsolkongen>
I følge dig er Morrowind også 10/10 og Kingdom Hearts er 4/10. Go figure... :)

Den diskussion har vi vist haft før - Morrowind er nok mit yndlingsspil og Kingdom Hearts er irriterende og prætentiøst, sådan er smag jo så forskelligt. Jeg har bare svært ved at se præcis hvad Sonic-serien egentlig bidrager med af positive aspekter, især når man sammenligner med Mario. Min kommentar var i øvrigt udelukkende ment i spøg for at emulere tonen i tråden, så som Alf også så sig nødsaget til, vil jeg nu give dig en smiley: :-)

Baze>
Jeg forstår heller ikke folk som giver Skyward Sword tæt på topkarakter, men sådan er vi jo forskellige.

Jeg skal nok huske at spørge dig til råds næste gang jeg vover mig til at udbasunere mine ukrænkelige og strengt opbjektive meninger i dagblade.
nerosnerosSkrevet 12/01-12 09:27, rettet 12/01-12 11:18 
Jeg er en glad mand fordi jeg aldrig har været ret meget til Sonic eller Mario. Mascot spil har aldrig sagt mig det helt store. Det hænger nok sammen med at cute-platforms-genren er uden for mit domain ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 12/01-12 11:11 
Stemmer Mario, fordi Nintendo > SEGA.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 12/01-12 11:47 
Yahtzee synes ikke hverken BF3 eller MW3 burde være med i afstemningen, men er glad for at se Bastion gå videre. :)

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/5207-Top-5-of-2011
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 12/01-12 12:26 
Wow, læser han PlayRight?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 13:43 
Jeg har det lidt på samme måde. Hvis et spil ikke indeholder magiske ninjaer/zamuraier, zombier, mutanter, mechs, cyborgs, robotter, hekse, varulve, vampyrer, troldmænd, drager eller noget andet crazy shit (helst noget uventet), er det pr. definition et lortespil.

Så er det sgu ligegyldigt, om det består er-det-sjovt-testen.
"Virkeligheden" hører ikke hjemme i spil. Soldat-skyder-soldat er bare et alt for røvsygt og uinteressant koncept til, at jeg kan taget det alvorligt. Jeg vil påstå, at det svarer lidt til at spille kroket. Gu er det sjovt, men enhver idiot med en drejebænk kan lave det, der skal til. Det kan ikke på nogen måde retfærdiggøre titlen som 'årets spil', uanset hvor flot en kroketkølle der er blevet produceret.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 12/01-12 13:46 
Herold>
Wow, læser han PlayRight?

Det er Okotta :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/01-12 14:55 
Det tog godt nok noget tid før jeg blev fanget af Mario denne gang, men det skete til sidst. Sonic Generations er til sammenligning en rodebutik af godt og skidt, der gør sit bedste for at cashe in på gamle minder. I første halvdel af spillet kan man næsten tilgive det uensartede og til tider usammenhængende design, fordi banerne knytter sig til oplevelser fra den gang Sonic var fedt. Det samme er ikke tilfældet i sidste halvdel og dårlig spiller kommunikation, elendige bosser og svag teknik er sværere at komme sig over.

Så stemmen går selvfølgelig til Mario.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/01-12 16:57 
Cronoss>

Jeg skal nok huske at spørge dig til råds næste gang jeg vover mig til at udbasunere mine ukrænkelige og strengt opbjektive meninger i dagblade.

Det vil være bedre hvis du bare spørger mig til råds :P
RJKRJKSkrevet 12/01-12 17:13 
Mario tager pladsen med 70% af stemmerne.

Og der er lige en sidste platformshelt og andre kegler i 11. kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 12/01-12 17:16 
Endnu en blank stemme fra mig.
What is the Matrix?
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig