X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/01-12 17:08 
Wildcard stemme på Gears 3. Nok en af mest hæsblæsende action spil med så meget overdrevet macho at det kan smørres på brødet(med en kædesav).
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-12 17:14 
Dragon age 2? >_<

LBP2 herfra, ikke nogen vild stor opgradering fra etteren, men stadig et godt spil.
nerosnerosSkrevet 09/01-12 17:21 
Warhammer 40.000: Space Marines selvfølgelig det fortjener også en efterfølger.
Bashful Neophyte
PapandPapandSkrevet 09/01-12 17:22 
Hvor er Star Wars: Old Republic, LA Noire, Total War: Shogun 2 og The Witcher 2?

Eller har vi haft dem og jeg har misset det? :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 09/01-12 17:23 
Vi mangler anden halvdel af nomineringerne endnu :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PapandPapandSkrevet 09/01-12 17:23 
Jeg kryber tilbage i hullet igen. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
nerosnerosSkrevet 09/01-12 17:24 
Ja hvis KOF XIII ikke er med så vil der falde brænde ned...

;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 09/01-12 17:44 
Der er godt nok flere kandidater her, der burde have skubbet nogle af de nominerede ad pommern til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-12 17:45 
RJK>
To The Moon går til anden runde med 71% af stemmerne, og Konsolkongens dage som spåkone er dermed officielt forbi.

Fuck da :/

Jeg har stemt Dead Island fordi der er Zombier med. Dem kan man aldrig få nok af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 09/01-12 17:58 
En håbløs stemme til Bulletstorm, fordi det er det mest intelligente, snotdumme spil jeg nogensinde har spillet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 18:05 
Wehner>
Der er godt nok flere kandidater her, der burde have skubbet nogle af de nominerede ad pommern til.

Apropos multiplayer? :D
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 09/01-12 18:19 
Blandt andet :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 09/01-12 18:24 
Jeg håber bare at se KOF XIII og Mortal Kombat 9 i en kamp til døden!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 18:49, rettet 09/01-12 18:51 
Klart LBP2 som jeg har brugt utroligt meget tid på i create delen - imponerende udvidelse fra etteren. Single player også fortræffelig men stadig lidt kort. Fortjener en større chance end wildcard-halløj :P
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-12 19:01, rettet 09/01-12 19:07 
Tjo, men mange vil nok også mene at især MW3 og gears 3 er for gode til at være wildcard. Ingen af de 2 spil siger mig ret meget, men jeg har lidt svært ved at forstå valget hvorfor MW3 og Gears 3 er wildcards men spil som BF3 og Rage er direkte nominerede.

Omvendt burde Dragon Age 2 ikke være i nærheden af en wildcard plads, det er seriøst et decideret dårligt spil, nok årets skuffelse for mig, virkelig et lorte spil.
RJKRJKSkrevet 09/01-12 19:07 
Igen, de ti spil er ikke nomineret eller udvalgt fra kvalitet. Det er blot de mest aktive (ie. "populære") spil i P:R-regi, rent matematisk, som ikke er nomineret.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 19:19, rettet 09/01-12 19:21 
Hvorfor så ikke nominere de mest aktive/populære spil og supplere (via wildcards) med de mindre og ukendte spil som mange ikke kender til?
Syntes jeg giver mest mening når der skal findes en GOTY og man ønsker et wildcard koncept.
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 19:23 
Azzkikr>
Tjo, men mange vil nok også mene at især MW3 og gears 3 er for gode til at være wildcard. Ingen af de 2 spil siger mig ret meget, men jeg har lidt svært ved at forstå valget hvorfor MW3 og Gears 3 er wildcards men spil som BF3 og Rage er direkte nominerede.

Enig.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 19:33, rettet 09/01-12 19:38 
Beano>
Hvorfor så ikke nominere de mest aktive/populære spil og supplere (via wildcards) med de mindre og ukendte spil som mange ikke kender til?

Fordi populært != godt? :D

IF populært > godt
THEN forbruger

IF populært < godt
THEN gamer
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 19:36 
Seriøst?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 19:42 
Meget seriøst. Hvis man kun bedømmer et spils kvalitet ud fra hvor meget omtale det har fået og hvor godt det har solgt, går man da glip at langt hovedparten af de gode spil.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 19:46, rettet 09/01-12 19:47 
Hov hov... nu taler vi om popularitet/aktivitet på PR (hvis brugere der spørges om årets spil) og ikke salgstal og omtale i andre medier.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 19:49, rettet 09/01-12 20:00 
Ja, som om P:R's brugere er fuldstændigt upåvirkelige af medier uden for site'et :D

Desuden er P:R's bruger jo heller ikke alle sammen supermennesker med ufejlbarligt god smag. Det fede ved P:R er jo netop, at det er en god blanding af popkultur og smalle interesser. De fleste er også godt klar over, at de har nogle bløde punkter, når det gælder bestemte typer spil, de normalt ville betragte som lort.

Hvis jeg selv havde nogle fejl, ville jeg ikke have noget imod at indrømme det ;)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 19:50 
Utroligt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 19:59 
Ahhhh.. I see what you did there ;)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 20:03 
Mit webcam er slukket... nu.
BazeBazeSkrevet 09/01-12 20:55 
Populært = Godt i den forstand, at Call of Duty ville ikke fortsætte med at sælge bedre år efter år, hvis folk ikke var tilfredse med dem. :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/01-12 21:05 
Youuuu just keep tellin' yourself that.

Ikke for at lyde paranoid eller noget men, jeg tror, du undervurderer reklamemaskinens magt ;)
AV Intelligent Terminal
BazeBazeSkrevet 09/01-12 21:07, rettet 09/01-12 21:08 
Tjah, jeg vil væde på at EA brugte et marginalt større budget på marketing med BF3 end Activions gjorde med MW3. Og BF3s salgstal er jo langt bagud MW3. :)
enfenenfenSkrevet 09/01-12 21:30 
MW3 får min stemme på trods af en dårlig multiplayer lancering, der nu så småt er ved at være på niveau med MW2 og Black Ops.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 09/01-12 21:39, rettet 09/01-12 21:42 
Azzkikr>
Tjo, men mange vil nok også mene at især MW3 og gears 3 er for gode til at være wildcard. Ingen af de 2 spil siger mig ret meget, men jeg har lidt svært ved at forstå valget hvorfor MW3 og Gears 3 er wildcards men spil som BF3 og Rage er direkte nominerede.

HELT Enig.

Jeg har pænt siddet og ventet på at vi kom forbi alle de nichetitler, jeg ikke selv har prøvet, og derfor ikke selv vil stemme på, og så læsses hele stakken af på denne måde.

Jeg ser ikke et spil der vinder over andre i det kommende resultat, jeg ser 9 spil der udelukkes fuldstændig. Hvis noget er elitært, så er det da netop denne metode.

Jeg tog tydeligvis fejl, da jeg skød P:R-folk til at være generelt spilinteresserede og derfor interreseret i alle typer spil. Men har et eller andet sted i farten, glemt at interessere sig nok for mediet, til at man gider at beskæftige sig med mainstreamtitlerne.

Jeg syntes det er dumt, snobbet og elitært, og jeg afholder mig igen fra helt at deltage i afstemningen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 09/01-12 21:59 
Du kan jo bare hoppe en tur over til Ekstra Bladet og stemme på årets skydetelt: http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/dga/
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 09/01-12 22:02 
Næh, for det er lige så dumt, når al fokus er rettet mod den anden yderlighed.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-12 22:04, rettet 09/01-12 22:04 
Udfra hvad der ellers kom i 2011 og hvilke titler der indtil videre har optrådt, og med al sandsynlighed kommer til at optræde på listen, kan jeg altså ikke forstå man hidser sig op over hvad der optræder på wildcard-listen, der IMO består af titler der var mere eller mindre skuffende (med enkelte undtagelser) - det er da bestemt ikke kun niche titler der har optrådt på liten indtil videre, men derimod en fin blanding. Og nu mangler vi jo stadig halvdelen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 09/01-12 22:09 
Core>
Jeg har pænt siddet og ventet på at vi kom forbi alle de nichetitler, jeg ikke selv har prøvet, og derfor ikke selv vil stemme på, og så læsses hele stakken af på denne måde.

"Alle de nichetitler" som Arkham City, Skyrim, BF3, Rage, Crysis 2, Portal 2, Dark Souls, Zelda, Xenoblade, What? Seriøst? Nu må du altså lige. Og vi har endda kun været gennem halvdelen af de nominerede endnu. Der er virkelig mange AAA toptitler blandt de nominerede.
Jeg synes kun det siger gode ting om spilåret i år, hvis der har været mange spil der har gjort det så interessant at disse titler ikke når med i feltet.
Når det så er sagt, så må selv du da indrømme at spil som MW3, GoW3 og AC:R da har mistet en hel del af gnisten når de alle tre er det tredje i træk i hver deres serie som ikke rigtig tilføjer noget, men bare gentager det deres forgængere gjorde?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/01-12 22:27 
Jeg synes wildcard kampen giver fuldstændig mening!
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 09/01-12 22:35, rettet 09/01-12 22:36 
Sumez>

Når det så er sagt, så må selv du da indrømme at spil som MW3, GoW3 og AC:R da har mistet en hel del af gnisten når de alle tre er det tredje i træk i hver deres serie som ikke rigtig tilføjer noget, men bare gentager det deres forgængere gjorde?

Men at der kommer et 3 spil eller 4 i en serie så det jo = et ringere spil end andre. At mange rigtig godt kan lide spillet, dets historie og opsætning betyder ikke noget? Sonic, Zelda og Mario er da også kommet med et hav af spil med minimale ændringer i konceptet.
Jeg tror at mange godt kan lide genganger.. af samme grund som en god tv-serie, har sagt det før. Men man vil godt se mere til figurene og universet i spillet.
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 22:43, rettet 09/01-12 22:47 
Jeg er langt fra MW fan men det er åbenbart stadig et populært spil blandt PR's brugere så hvorfor ikke bare nominere dem på lige fod med andre spil og lade brugerne afgøre slaget? Jeg har tillid nok til PR's brugerne til de "rette spil" ender i toppen alligevel. At smide en stak populære spil i en "wildcard" pulje virker elitært. Har PR's gutterne nogle spil som de vil fremhæve, så syntes ser jeg gerne en "PR's stabens 2011 favoritter" eller lign., men det har jeg vist foreslået før.
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 22:53 
Heh, nu er det min tur til at være overdrevet negativ. Ovenstående liste af spil får mig sgu til at kaste lidt op munden. Vel at mærke på et rimeligt tyndt grundlag da jeg ikke har beskæftiget mig nærmere med nogen af dem. Tilmed måske lidt tarveligt overfor LBP2 som måske måske ikke er eksponent for hæderlige intentioner.
Hvis jeg skal prøve at præcisere, så er det nok at samstillingen fremmaner alle de ting jeg finder frastødende ved spilleindustrien, med vægt på industri.
Og det er vel at mærke meget muligt at en del af dem ikke fortjener at få påduttet dette markat, hvilket jeg ikke kan vide da jeg blot lader mine fordomme råde på det tyndest mulige grundlag.
Sjovt eksempel, for ca. 10 år siden så jeg "Three Kings" sammen med RJK, og jeg fik det fysisk dårligt over den jingoistiske gung-ho machismo som hovedpersonerne hælder ud over lærredet i starten af filmen, indtil RJK pointerede at det nok var en del af filmens slet skjulte budskab, og at der var en forandring i vente (som så viste sig at være lidt for melodramatisk, men det er man jo så vant til). Det skal lige siges at jeg ikke ville være sprunget til samme konklusion med det jeg i dag ved om Clooneys politiske aktivisme og typiske filmtematik, men den dag lærte jeg hvor let det er at springe på hovedet ned i den nærmest mest muligt forkerte konklusion på det tyndest mulige grundlag når man får pirket til noget hvor man har investeret følelser i at det næsten ikke er til at holde ud :-p
Noget jeg sikkert ikke er færdig med at skulle lære ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 09/01-12 22:57, rettet 09/01-12 23:01 
Beano>
Jeg er langt fra MW fan men det er åbenbart stadig et populært spil blandt PR's brugere så hvorfor ikke bare nominere dem på lige fod med andre spil og lade brugerne afgøre slaget?

Fordi der kun er et vist antal spil der kan nomineres med forbehold for at der skal være plads til X antal spil der opfylder forskellige krav for at sikre at man får et felt bestående af en varieret samling interessante spil i alle størrelser indenfor flere målgrupper. Vi er mange der deler det indtryk dRxL udtrykker lige ovenfor - måske ikke i ligeså høj grad, men jeg ville føle at P:R's årlige afstemning ville miste rigtig meget integritet hvis vi blindt to de største industrispillere og AAA-formelproduktioner med uden også at hylde de små genistreger som f.eks. To The Moon der var med i forrige afstemning. Er det så svært at vise foreståelse og opbakning omkring? :\

Beano>
At smide en stak populære spil i en "wildcard" pulje virker elitært.

Nej, tværtimod er det netop for at give disse spil et lod i konkurrencen også, fordi der var flertal for at der er så mange toptitler i år, folk ellers ville savne disse udvalgte titler blandt nomineringerne, så de nu alle får mulighed for at deltage i afstemningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 22:59 
Næste år kunne det i øvrigt være godt med en "stem blankt" mulighed, så man lidt tydeligere kan markere at undladelsen skyldes protest mod nomineringerne og ikke almindelig apati eller ungdoms sløvsind ;-)

Ovenstående er selvfølgelig irrelevant i v5 :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 09/01-12 23:05 
OG i v4 :) Man lader bare være med at vælge noget i radioknapperne og trykker Stem - ta-da! :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-12 23:05 
Jeg forstår ikke prioteringen med nominere rage & BF3 over MW3 & Gears 3.

Nu spiller jeg ikke selv specielt meget fps/tps, men det virker da som om at der er rimelig bred enighed om at de to sidstnævnte er bedre spil end BF3 og især Rage.

Muligt de ikke tilføjer noget nyt, men gør Rage og BF3 det? Og selvom de gjorde ville det ikke være ligegyldigt hvis de stadig i bund og grund er ringere spil end MW3 og gears3?
SumezSumezSkrevet 09/01-12 23:09, rettet 09/01-12 23:10 
Egentlig ikke. Jeg er overbevist om at Assassin's Creed Revelations er bedre end Shadows of the Damned, men førstnævnte rager mig en høstblomst (og sjovt nok tror jeg du er enig lige her......) da jeg allerede har spillet det to gange før i AC2 og AC Brotherhood, her har Shadows of the Damned en langt mere unik oplevelse at byde på, hvilket er noget der tæller for mere i Play:Rights nomineringer. Det har vist været gentaget år efter år. Det skaber end mere spændende debat og giver insigt i flere titler man muligvis ellers ikke havde hørt om.
Og uanset hvilken vej man går, er der alligevel altid folk der er utilfredse...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/01-12 23:13 
Glæd jer over at jeres ynglingspil ikke er med i puljen eller får den rette guldmedalje nominering om årets spil, så bliver det sikkert en hidden gem klassiker ude i en fjern fremtid. Lol !
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 23:14 
Sumez>
Nej, tværtimod er det netop for at give disse spil et lod i konkurrencen også, fordi der var flertal for at der er så mange toptitler i år, folk ellers ville savne disse udvalgte titler blandt nomineringerne, så de nu alle får mulighed for at få et lod i afstemningen.

Sig det nu... alle spil er lige, men nogle er mere lige end andre :D
SumezSumezSkrevet 09/01-12 23:28, rettet 09/01-12 23:29 
Er det ikke ret tydeligt hvorfor man dropper gentagelsesspil som MW3 og Gow3 for at få plads til originale spil som To The Moon og Child of Eden? Hvorfor "nogle spil" er "mere lige"? Skal vi gennem det hvert år? Det er altså ikke fordi vi har nogen tilhørsforhold til dem der har lavet eller udgivet de spil...
Wildcard-ordningen var så til for at visse spil alligevel kunne få en chance, men nogen folk er åbenbart aldrig tilfredse. Ja undskyld, men jeg bliver oprigtigt irriteret når man gør noget for at imødekomme folks ønsker trods manglen på plads blandt nomineringerne, og det så alligevel bliver mødt med modstand.
Vi har kun taget spil med der har fået meget ros og giver udtryk for at have fortjent det, så jeg forstår virkelig ikke hvad det er der er så problematisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 23:37 
Sumez>
Hvorfor "nogle spil" er "mere lige"?

Er det ikke kun eet spil i wildcard puljen der går videre?


Sumez>
Skal vi gennem det hvert år?

Så vidt jeg husker har jeg aldrig brokket mig over konceptet de tidligere år - har tværtimod ros det for at være anderledes end de utallige spilsites's afstemninger.
At foreslå PR's stabens egne favoritspil er ikke kritik.


Sumez>
Vi har kun taget spil med der har fået meget ros og giver udtryk for at have fortjent det, så jeg forstår virkelig ikke hvad det er der er så problematisk.

Ros af hvem?
dRxLdRxLSkrevet 09/01-12 23:38 
Jeg synes i øvrigt at wildcard runden er et godt nyt initiativ (som bliver irrelevant i v5) og udvlgelsesmetoden finder jeg også fornuftig, jeg får bare kvalme af at se på den liste af spil det har resulteret i ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 23:40 
Jeg får også kvalme... men af andre årsager :P
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig