X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
John DoeJohn DoeSkrevet 06/01-12 18:08 
Der er da ikke co-op i Epic Yarn, er der?
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-12 18:14 
Jo 2-player samtidig. Player 2 spiller en blå een med kongekrone :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 06/01-12 18:34 
Cronoss>
Det mest interessante er Majora's Mask, som også er min favorit, men her er jeg nok noget mere alene.

Nej, det er også mit favorit Zelda. Tæt forfulgt af Skyward Sword, Link to The Past og Wind Waker. Ocarina of Time er dog ret langt nede på min liste. Sådan er vi nok forskellige. Vi er dog nok trods alt enige om at de fleste (alle?) Zelda-spil er 8+ på P:R skalaen og dermed ualmindeligt gode.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 06/01-12 18:55 
Alligevel må Zelda nøjes med at slæbe sig videre med 56% af stemmerne.

Og hvis det var Wii-kampen, så må sjette afstemning være pc-kampen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 06/01-12 18:59 
Crysis 2 fra mig
What is the Matrix?
KamekKamekSkrevet 06/01-12 19:03 
Portal 2 her :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/01-12 19:22 
Portal 2 helt sikkert.
ChronoChronoSkrevet 06/01-12 19:23 
Det var ikke helt så sjovt som det første spil, men jeg stemte nu alligevel Portal 2. Crysis siger mig ikke så meget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
XiwanaXiwanaSkrevet 06/01-12 19:33 
Crysis 2 herfra
[inspirational quote here]
HeroldHeroldSkrevet 06/01-12 21:12, rettet 06/01-12 21:12 
Portal 2 pga. coop og nok den mest velskrevne historie i 2011.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/01-12 01:28 
Portal 2. Uden tvivl.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 07/01-12 02:06 
Crysis 3 !
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 07/01-12 16:49 
Portal 2 tager pladsen med 77% af stemmerne. Der kan stemmes til syvende kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 07/01-12 16:54 
Helt sikkert Xenoblade herfra. Jeg er godt nok gået lidt i stå med det efter at jeg blev afbrudt af Zelda, men mon ikke jeg kommer igang igen snart. Det var i al fald godt. Superbrothers kedede mig rimeligt hurtigt - jeg forstår ikke al den omtale det spil har fået.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 07/01-12 17:05 
Superbrothers: Sword & Sworcery EP ser ganske underfundigt ud !
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/01-12 17:40 
Superbrothers ser ret spændende ud, men fik jeg nævnt at Xenoblade er bedre end Zelda?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-12 17:50 
Xenoblade :)

Aldrig vil jeg stemme på noget der kommer kun til Iphøne.
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/01-12 20:04 
Det samme ville man jo kunne sige om Xenoblade, ved at erstatte "iPhone" med "Wii". Det er jo meningsløst. Hul i hvilken maskine det er, så længe det er sjovt!
enfenenfenSkrevet 07/01-12 20:06 
hmm...pas
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 07/01-12 20:39 
King Chaos>
Det samme ville man jo kunne sige om Xenoblade, ved at erstatte "iPhone" med "Wii". Det er jo meningsløst. Hul i hvilken maskine det er, så længe det er sjovt!

Sandt nok :) Men jeg kan nu engang ikke lide iPhønes ^^) Plus jeg syns Xenoblade ser mere intr. ud.
HeroldHeroldSkrevet 07/01-12 21:41 
SuperBrothers, fordi livet er for kort til JRPG'er. *troll*

Nej, egentlig kunne jeg bare bedre lide SuperBrothers, men hvad ved jeg - jeg kan jo også godt lide Skyward Sword. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KilroyKilroySkrevet 07/01-12 22:07 
Greaseball>

Sandt nok :) Men jeg kan nu engang ikke lide iPhønes ^^) Plus jeg syns Xenoblade ser mere intr. ud.



Vi er lige over "M$"-niveau her ;)

Men interessant valg af spil. Jeg har aldrig spillet Wii-spillet, og Superbrothers har jeg ikke spillet mere end 10 minutter (det fængede ikke rigtigt). Det bliver uafgjort.
Kilroy Was Here
CronossCronossSkrevet 07/01-12 22:59 
Jeg var ikke helt blæst væk af Superbrothers, selvom det bestemt er et interessant og ambitiøst produkt.
Xenoblade er til gengæld solidt håndværk hele vejen igennem og er et af de allerbedste JRPG's vi har set de sidste mange år. Derfor får Xenoblade naturligvis min stemme.
BeanoBeanoSkrevet 08/01-12 00:06 
Har desværre kun spillet begge titler kort men syntes Xenoblade virkede bedst selv om stilen i Superbrothers var lækker. Så har placeret min ukvalificerede stemme på Xenoblade.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/01-12 02:46, rettet 08/01-12 02:52 
Gringagtig mathup

Årets spil mod... hvad??


Og dette er virkelig det det bedste spil siden p4....Selv for min Standard er Xenoblade vild
CronossCronossSkrevet 08/01-12 11:12 
Er din standard da højere eller finere end andres?
nerosnerosSkrevet 08/01-12 11:22 
Det må man vist gå ud fra. Jeg bøjer mig i støvet....Azzkikr er gud :-)
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 08/01-12 11:30 
Han er vel lige så gud som Okotta og Jack D var det ;)
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-12 13:18 
Cronoss>
Jeg var ikke helt blæst væk af Superbrothers, selvom det bestemt er et interessant og ambitiøst produkt.

Der er også min holdning til det, men når jeg så alligvel har valgt at stemme på det, er det fordi jeg ville ønske vi så lidt mere til den slags spil der tager mediet i andre/nye retninger.

Xenoblade ser dog spændende ud og det er ikke så tit man kan sige det længere om den genre, så jeg glæder mig til at spille det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 08/01-12 14:23 
Jeg ville bestemt også ønske vi så lidt mere til ordentlige JRPG'er som Xenoblade :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-12 15:01 
Fair enough ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 08/01-12 16:54 
Xenoblade Chronicles tager pladsen i næste runde med 78% af stemmerne.

Der kan stemmes til ottende kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-12 17:15 
Jeg kan godt lide grafikken i To da Moon og Shadows of the Damned skuffede. Jeg vælger ikke at stemme.

SotD går videre med 74% af stemmerne.

Der kan stemmes til niende kamp.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 08/01-12 17:25, rettet 08/01-12 17:27 
Det må blive To the Moon. Herligt at de smalle titler også får lov at være med. Tør man håbe på Blocks that Matter senere?

Hvis folk ikke kender To the Moon så er her et par gode klip fra det:

http://www.youtube.com/watch?v=aco9lvygatQ&feature=player_embedded
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 08/01-12 17:26, rettet 08/01-12 17:27 
Konsolkongen>
Jeg kan godt lide grafikken i To da Moon og Shadows of the Damned skuffede. Jeg vælger ikke at stemme.

Hvorfor stemte du så ikke på det. Gjorde jeg da.

Er det da bedre at lade hver og bare "bitche" over et resultat du ikke kender alligevel. Undskyld jeg spørger.. men hvorfor?
RJKRJKSkrevet 08/01-12 17:31 
En af mine kæpheste er jo at historier i spil skal HANDLE om noget. Så jeg er også på To The Moon, der nok ikke har noget nævneværdigt gameplay, men til gengæld leverer på dialog og historie.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-12 17:32 
Jeg bitcher da ikke? Jeg forudser bare resultatet for dem der ikke kan vente. Det har jeg gjort alle år og hver gang har jeg ramt rigtigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 08/01-12 17:35 
Kan du så ikke lige forudse næste uges LOTTO tal tak ;) Så deler vi i porten :p
SumezSumezSkrevet 08/01-12 17:57, rettet 08/01-12 17:58 
To The Moon lyder virkerlig spændende! Jeg overvejer lidt at købe det, er jeg unfair hvis jeg synes prisen er høj for et digital download indie-spil? Hvis det virkelig gør noget unikt er det naturligvis værd at støtte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 08/01-12 17:58 
To The Moon er et mesterværk, som dog ikke indeholder ret mange gameplayelementer. Dog er det netop interaktionen, der løfter spillet fra blot at være fremragende historiefortælling, til at være en ret unik og meget komplet oplevelse.
RJKRJKSkrevet 08/01-12 18:05 
Jeg synes dog også prisen virker høj. Jeg så at der var en playthrough på YouTube, og med så lidt gameplay er det jo næsten lige inden, at det giver samme oplevelse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 08/01-12 18:10, rettet 09/01-12 18:32 
EDIT: Fedt at se To The Moon i afstemningen! Har ikke spillet det, men det har et stykke tid været placeret højt på min indre prioriteringsliste, og snart er det tid ;)

Greaseball>
Play:Right>
Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem.

Prikker lige til jer der bliver ved med ikke at stemme. For jeg kan huske at snakken også var om dette sidste år også. Se filmen om spillet, læs lidt om det, prøv evt en DEMO og giv en stemme.
Ingen arm vrid.. det lader vi staben om ;)

Ja, lad os se nogle film på Youtube og finde årets spil! ;)

Nej, men spil skal da spilles, før man kan bedømme dem. Ja, der har været snak om det de fleste år, og der er blødt lidt op mht. om det er ok kun at spille ét af spillene i en runde, om demoer er ok osv. I betragtning af Playrights størrelse, kan det vel forsvares, at man går på kompromis, men kun at vurdere et spil ud fra info og trailere, giver IMO ikke mening. Håber første indlæg skal ses som en måde at undgå, at folk stemmer helt i blinde, men at de glemte at tilføje "Men vi opfordrer kraftigt til, at du som minimum har spillet ét af spillene i en runde" :P

EDIT: Havde overset "læs lidt om det" da jeg skrev Youtube-kommentaren, ikke at det ændrer så meget i praksis, men nu virker den måske mindre malplaceret ;)
HeroldHeroldSkrevet 08/01-12 21:15 
Jeg gemmer min stemme i denne omgang til når årets egentlig spil, The Binding of Isaac kommer.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-12 22:00 
Min stemme går til Garcia Fucking Hotspur.
Suda's spil er virkelig punk!
BeanoBeanoSkrevet 09/01-12 12:07 
Pas. Spiller næsten aldrig PC spil og SotD har jeg lige bestilt hos Zavvi til £11.
SumezSumezSkrevet 09/01-12 13:57, rettet 09/01-12 13:57 
jaes>
Ja, lad os se nogle film på Youtube og finde årets spil! ;)

Nej, men spil skal da spilles, før man kan bedømme dem.

Ikke desto mindre har jeg nu set en del omkring To The Moon, og synes det er med til at give mig et ret solidt indtryk af spillet.
Indrømmet, jeg har ikke gået nærmere ind i historiens udvikling, men selve oplægget og tamet er modent og meget interessant, med et yderst spændende potentiale, og hvis spillet "holder hvad det lover", kan jeg godt forstå hvis folk er så betagede af historien.

Men derudover er der tale om et meget typisk RPG Maker-spil, hvilket gør at det ligger under for de konventioner og den engine, der er en del af værktøjet, spillet er lavet med. Grafikken og musikken er dog tilsyneladende (?) helt original, hvilket er sjældent for RPGMaker-spil, og også ret gennemført, men alligevel fremstår spillet som et uambitiøst "amatørspil", der egentlig ikke vil meget mere end at fortælle den omtalte gode historie - det synes jeg går udover helhedsindtrykket, igen uden at have spillet det.
Om ikke andet medfører det at jeg ikke rigtig har lyst til at punge ud for spillet...

Ligeledes virker Shadows of the Damned også som et middelmådigt spil, hvis eneste trækplaster er den "skøre" fortælling fra de tre japanere, som dog ifølge anmeldelserne virker som om den bliver holdt i lidt for stramme tøjler fra EA's side til nogensinde at kunne få lov til at udfolde sig og blive noget særligt.
Jeg synes det virker som et spil, der muligvis ikke er vildt godt rent objektivt, men nemt kunne have særlige kvaliteter der kunne gøre det til en personlig favorit - ligesom To The Moon godt kunne være en stemme værd, hvis historien virkelig holder, men i så fald kun for denne del.

Så i sidste ende tør jeg alligevel ikke udtale mig uden at have spillet spillene. Jeg stemmer vist blankt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/01-12 14:31 
Øh, først giver du udtryk for at være (delvis?) uenig, men ender med at være (delvis?) enig ved at sige, at du ikke tør udtale dig om spillene? Er ikke helt klar over, hvorfor du qouter mit indlæg. Måske fordi du kun er delvist enig ;)

Men uanset understreger det her vist meget godt, hvad jeg mener: "og hvis spillet "holder hvad det lover"". For man ved jo aldrig om et spil holder hvad det lover, før man har spillet det, og tit skal man endda et godt stykke ind i det. For visse spil (fx nogle historiedrevne) kan der vel yderligere argumenteres for, at de skal gennemføres, før man kan sige noget særlig nøjagtigt om dem. Dertil kommer naturligvis det vigtige og unikke ved spil, at de er interaktive. Derved kan man i mange tilfælde ikke bare kigge på dem og se lidt film for at få en fornemmelse af, hvordan de er at spille, IMO. Ser man et godt stykke af en walktrough hjælper det naturligvis en del, men det er langt fra altid tilstrækkeligt.

Uden at spille et spil, kan man godt nogenlunde vurdere om man har at gøre med et godt eller dårligt spil, men sjældent om det fx er godt eller direkte fantastisk, og det er jo ret afgørende i en afstemning som denne :)
RJKRJKSkrevet 09/01-12 17:00 
To The Moon går til anden runde med 71% af stemmerne, og Konsolkongens dage som spåkone er dermed officielt forbi.

Vi er hermed godt og vel halvvejes igennem de nominerede. "Godt og vel" fordi vi kun har nomineret 31 spil. Den 32. deltager er et wildcard, som nu kan vælges blandt de 10 mest aktive (diskuterede, samlede, ønskede, vurderede...) spil fra det forgange år på P:R, som vi ikke fandt nomineringsværdige.

Okay, vi har snydt lidt og hoppet over Duke Nukem Forever, men ellers er der frit valg, og dermed mulighed for at slippe helt udenom det elitære nåleøje :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 09/01-12 17:03 
BF3 blev nomineret men ikke MW3!?
SumezSumezSkrevet 09/01-12 17:03 
- med mindre du vil have Duke Nukem Forever med :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig