X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 03/01-12 21:41 
Jeg tager ITSP for at være Metroidvania-niceness, og fordi det alligevel ikke har en chance mod Dark Souls.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
enfenenfenSkrevet 03/01-12 21:44 
pas
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 03/01-12 22:05 
Nu må I tage jer lidt sammen, husk på hvordan Hitler kom til magten!

(I kid)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/01-12 23:10, rettet 03/01-12 23:14 
Konsolkongen>
Jeg har ikke prøvet nogen af dem, men Insanely Twisted Shadow Planet ser røvsygt ud. På den anden side hvis Dark Souls minder meget om Demon's så kan jeg heller ikke få mig selv til at stemme på det. Jeg stemmer blankt.

Og du siger jeg er negativ? :P

Jeg er dog enig i din holdning vedr. ITSP.

Anyways, Dark souls er ganske godt, det gav mig dog ikke det samme som Demons souls gjorde. Jeg synes ikke helt atmosfæren er ligeså god, syntes umiddelbart også noget bedre om nexus -> portal systemet fremfor en mere åben verden med checkpoints/bonfires, jeg var langt mindre bange for at dø i Dark souls hvilket gjorde det lidt kedeligt og mindre nervepirrende. Spillet var lidt et skridt i den forkerte retning efter min mening, men stadig ganske udmærket til en enkelt gennemspilning, især til de 19£ spillet allerede er faldet til.
RJKRJKSkrevet 04/01-12 16:52 
Dark Souls går til anden runde med 74% af stemmerne. Der kan stemmes i fjerde kamp.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 04/01-12 20:02 
Jeg har ikke prøvet nogen af dem. Pas.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 04/01-12 22:26 
Har betalt 200 gode kroner for Child of Eden, og det suger lodne boller. Eller det ville være væsentligt bedre hvis skivens indhold faktisk var afbildninger af Lumi i færd med netop dette.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/01-12 22:30 
enfen>
Jeg har ikke prøvet nogen af dem. Pas.

Den slags skrupler holder ikke mig tilbage. Når jeg er i tvivl lukker jeg øjnene og trykker i blinde. Det vigtigste er at være med :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 04/01-12 22:33 
Stemmer Bastion her. Kun prøvet Demo'en af det. Men kan godt lide hele stilen i spillet.

Play:Right>
Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem.

Prikker lige til jer der bliver ved med ikke at stemme. For jeg kan huske at snakken også var om dette sidste år også. Se filmen om spillet, læs lidt om det, prøv evt en DEMO og giv en stemme.
Ingen arm vrid.. det lader vi staben om ;)
SumezSumezSkrevet 04/01-12 22:46, rettet 04/01-12 22:46 
Demoen af Bastion efterlod mig med en ærgerlig smag i munden, jeg kunne ikke rigtig finde noget godt ved spillet, men omtalen og anmeldelserne af det fulde spil har været ret god.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 04/01-12 23:03 
Bastion har jeg i hvert fald LYST til at spille, når jeg ser videoerne. Det må være en stemme værd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 04/01-12 23:11 
dRxL>
Den slags skrupler holder ikke mig tilbage. Når jeg er i tvivl lukker jeg øjnene og trykker i blinde. Det vigtigste er at være med :-p

Right on :)
What is the Matrix?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 04/01-12 23:20, rettet 04/01-12 23:21 
Wehner>
Bastion har jeg i hvert fald LYST til at spille, når jeg ser videoerne. Det må være en stemme værd.

Ja af videoen at dømme ser Bastion faktisk ganske ok ud.

Det andet ligner tilgengæld noget bras.

Gad vide hvor mange af PR's brugere der rent faktisk har spillet begge spil, det kan næppe være ret mange.
BeanoBeanoSkrevet 05/01-12 09:03 
Jeg har kun spillet en smule Tjald Med Edel som virker ekstremt overvurderet. Det andet har jeg kun set videoer af. Pas.
CronossCronossSkrevet 05/01-12 09:35 
Bastion er blandt årets bedste spil. Child of Eden er tæt på at være ringe, men har dog en stor rum-hval.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/01-12 14:56 
Endelig et spil jeg rent faktisk har prøvet - Bastion får min stemme :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 05/01-12 16:50 
Bastion tager pladsen med 71% af stemmerne, og Wii-spillene gør deres entré.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/01-12 16:58 
Jeg er lidt usikker på denne her. Jeg var ret glad for Skyward Sword, men det har mange fejl og mangler, der trækker ned, hvorimod Epic Yarn, som jeg ikke har spillet, har fået enormt meget ros for at være virkelig godt og nærmest fejlfrit.
Nogen der har spillet Epic Yarn som kan fortælle lidt om hvad de synes om det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-12 17:06 
Epic Yarn er fremragende så det får min stemme. Jeg synes jeg har hørt meget kritik om styringen i Zelda-spillet og så har 3D-Zelda-spil endnu ikke formået at holde min interesse nok til at gennemføre nogen af dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 05/01-12 17:09 
I er gale :) Skyward Sword er åbenlyst blandt årets tre bedste spil, og sikker stemme herfra.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KamekKamekSkrevet 05/01-12 17:09 
Helt klart Zelda - nok det spil jeg spillede mest intensivt sidste år.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-12 17:11 
Har du prøvet Kirby? Det er en platformer der foregår på gammelt stof!
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 05/01-12 17:14 
Epic Yarn er årets spil... for børn. Det er alt for nemt til overhovedet at være sjovt.

Zelda herfra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
XiwanaXiwanaSkrevet 05/01-12 17:19 
Uden at have spillet nogle af dem, får Kirby min stemme.
Innovativt ser det ud. Et modigt designvalg. Herligt med nytænkning. Ikke dermed sagt, at Zelda ikke også er innovativt og godt, naturligvis. Kirby tager dog prisen herfra.
[inspirational quote here]
CronossCronossSkrevet 05/01-12 17:56 
Som Rune - Zelda er helt åbenlyst et af årets absolut bedste spil.

Kirby er flot og har en unik stil, men det er alt, alt, alt for let og overfladisk.
ChronoChronoSkrevet 05/01-12 18:22 
Zelda er ikke bare ét af de bedste - det er det bedste.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/01-12 18:33 
Hvad er så anderledes ved Zelda denne gang?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 05/01-12 18:52, rettet 05/01-12 18:54 
Kristensen>
Hvad er så anderledes ved Zelda denne gang?

Zelda-serien har altid været meget perfektionistisk, men denne gang er der flere irritationsmomenter der direkte går ud over spillet. F.eks. unødigt besværlig "overworld" (tænk Wind Wakers hav uden noget fyld, og uden noget af det der gjorde det charmerende), for meget waggle, direkte irriterende "følgesvend", og en uforløst slutning.

Jeg synes dog også spillet fortjener sine roser, f.eks. er der nogle rigtig spændende og originale områder og level designs, og for en gangs skyld udgør spillet en vis udfordring, så potions, osv. faktisk er brugbare.
Det er et virkelig godt spil, men under standarden for Nintendos toplønnede spiludviklere, IMO.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/01-12 21:18 
At Kirby har nogle gode påfund ændrer ikke på at det i bund og grund er en helt standard 2D platformer - Zelda er, nytænkning eller ej, et af årets bedste og mest helstøbte spil.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 05/01-12 21:37 
Sumez>
for meget waggle

Er du sikker på det ikke er Twilight Princess du taler om? :)

Der er sagt meget skidt om styringen på Wii generelt, og i min optik har det meste været fuldt berettiget. Men så må man også omvendt rose, når der langt om længe er noget der ikke blot fungerer, men rent faktisk højner spiloplevelsen. Det er efter min opfattelse klart lykkedes med Skyward Sword, som både udnytter Wii-styringen til at gøre spillet sjovere at splle og medfører originale løsninger, på hvad der ellers ligner klassiske udfordringer. For mig at se er der absolut intet waggle over styringen i Skyward Sword, og udover den der irriterende "sigte-reset-bug" mener jeg ikke der er noget at udsætte på spillet i den retning.

(og jeg ville så ønske jeg kunne sige det samme om Fi...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 05/01-12 21:48 
Zelda, fail of the year. Gaaab hvor er det kedeligt ligesom Twillight Princess. Alt for narrativt, latterlige puzzles og kedelige combat.
SumezSumezSkrevet 05/01-12 22:24 
Jeg synes waggle fungerer fint i Skyward Sword (i hvert fald 80% af tiden, anyway), og muliggør interessante puzzles der ellers ikke kunne lade sig gøre. Men jeg er uenig i at det højner spiloplevelsen. Jeg ville have det bedre med ikke at skulle sidde og fægte hele tiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-12 22:27 
20% fail er da også ekstremt meget :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 05/01-12 22:37, rettet 05/01-12 22:37 
Er vi ikke enige om at waggle betyder at ryste/fægte tilfældigt med bevægelseskontrol, lidt tilsvarende buttonmash på en klassisk controller? Hvilke puzzles er det I har løst i Skyward Sword på den måde?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 05/01-12 23:03 
Zelda her fra.

Kirby har aldrig sagt mig så meget...
SumezSumezSkrevet 05/01-12 23:07 
RJK>
Er vi ikke enige om at waggle betyder at ryste/fægte tilfældigt med bevægelseskontrol, lidt tilsvarende buttonmash på en klassisk controller? Hvilke puzzles er det I har løst i Skyward Sword på den måde?

Nej, i min verden er "waggle" bare slang for motion control, men der ligger nok noget i det at det er formålsløst og inkluderet blot "fordi vi kan". Jeg synes ikke Skyward undgår gimmick-elementet.

Konsolkongen>
20% fail er da også ekstremt meget :O

Ja, det synes jeg også, især i forhold til at Nintendo plejer at være garanti for super-tight styring. Spillet klarer som regel frisag ved at "tillade fejl" og give spilleren et forsøg til, men jeg synes ikke det er den rigtige løsning på den slags.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/01-12 23:30, rettet 05/01-12 23:36 
Sumez>
i min verden er "waggle" bare slang for motion control

Men det er så altså vist kun i din verden :) Det er jo netop Skyward Swords bedrift (ift. Wii-styring), at bevægelsesstyringen IKKE er waggle-baseret, men rent faktisk kræver at man har beherskede og kontrollerede bevægelser. Man kommer ingen vegne ved bare at ryste/svinge febrilsk med controlleren (=waggle).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/01-12 23:35 
Ok, men det ændrer ikke på at jeg hellere vil spille Zelda uden "det". :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 06/01-12 00:32, rettet 06/01-12 00:34 
Er Xenoblade Chronicles med i afstemningen? Hvis ja vil jeg lige prøve at få det spillet lidt inden det dukker op.
I følge gamespot er det bedre end Skyward Sword:

Se selv
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 06/01-12 08:38, rettet 06/01-12 08:40 
Den mening må de selvfølgeligt gerne have men GameSpot har jeg svært ved at betragte som nogen "facitliste" for GOTY titler - specielt efter deres 2011 nomineringer.

Hvis et titel som Epic Yarn er med, så tror jeg også at XC er med på PR's nomineringsliste :)
SumezSumezSkrevet 06/01-12 09:43, rettet 06/01-12 09:47 
dRxL>
Er Xenoblade Chronicles med i afstemningen? Hvis ja vil jeg lige prøve at få det spillet lidt inden det dukker op.
I følge gamespot er det bedre end Skyward Sword:

Det synes jeg bestemt også det er.
Xenoblade tiltaler dog muligvis en lidt smallere målgruppe. Spillet forudsætter vist at man forstår at værdsætte både vestlige og japanske RPG-traditioner.

Uanset hvad, synes jeg du bør få det spillet. Det er længe siden jeg har set så solidt et JRPG.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 06/01-12 11:17 
En lille cadeau til folkene bag Bastion: http://arstechnica.com/gaming/news/2011/11/bastion-wedding.ars
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 06/01-12 11:44 
Er jeg den eneste der på ingen måder er begejstret for Bastion? Det ser sødt og flot ud på videoer, men jeg var ikke underholdt på noget tidspunkt af demoen, og fortælleren er direkte irriterende. Måske bliver det vildt meget bedre efter det sted, demoen slutter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 06/01-12 12:23 
Jeg sagde det også til dig i tråden om Bastion, men jeg forstår simpelthen ikke dit nyfundne had til spilmediet. Hvordan kan du forkaste Bastion og Zelda - to af årets allerbedste spil?



;-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-12 12:34 
Sumez>
Er jeg den eneste der på ingen måder er begejstret for Bastion? Det ser sødt og flot ud på videoer, men jeg var ikke underholdt på noget tidspunkt af demoen, og fortælleren er direkte irriterende. Måske bliver det vildt meget bedre efter det sted, demoen slutter?

Jeg har spillet det meste af det fulde spil, og var da underholdt, men det rangere ikke særligt højt på min personlige liste over de bedste spil 2011. Så nej, jeg er ikke synderligt begejstret - demoen husker jeg dog ikke som værende særligt repræsentativ for det fulde spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 06/01-12 13:48 
Cronoss>
Jeg sagde det også til dig i tråden om Bastion, men jeg forstår simpelthen ikke dit nyfundne had til spilmediet. Hvordan kan du forkaste Bastion og Zelda - to af årets allerbedste spil?

Haha :D

Jeg synes jeg har argumenteret ganske godt for begge dele, og jeg forkaster bestemt ikke Zelda, blot fordi jeg synes Xenoblade er bedre. Jeg har givet det 8 ud af 10 på P:R-skalaen, hvilket temmelig højt, og det samme jeg f.eks. har givet Ocarina of Time og Wind Waker. Det er ikke på niveau med AlttP, Link's Awakening og Twilight Princess, men det kommer lige derefter, IMO. :)

Mht. Bastion kan jeg ikke se hvad det har at byde på udover ensformig hack'n'slash? Det kan SAGTENS blive bedre senere i spillet, men i demoen finder jeg hverken formål eller udfordring i spillet, det virker mere som tidsspilde end noget andet. Jeg overvejer stadig at købe det, men savner stadig nogle argumenter for hvorfor det er godt, udover "det er et af årets allerbedste spil". :P


Jeg har sjældent været gladere for spilmediet end jeg er i år. Jeg har været ovenud begejstret for både Dark Souls, Rayman Origins, Skyrim, Xenoblade og flere andre.
Og jeg har stadig toptitler som Arkham City, Deus Ex 3, Gears of War 3, Uncharted 3 og Portal 2 og til gode.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CronossCronossSkrevet 06/01-12 14:25, rettet 06/01-12 14:26 
Din Zelda-opsummering lader vi bare stå, da du har Twiligt Princess og ikke Wind Waker på den gode liste ;-) I mine øjne er Skyward Sword, Ocarina of Time og netop Wind Waker, klart de mest gennemførte titler i serien. Det mest interessante er Majora's Mask, som også er min favorit, men her er jeg nok noget mere alene.

Bastion er først og fremmest et eksempel på interessant historiefortælling, hvor fortællestemmen - som du hader - spiller en central rolle. Derefter er det et helt utrolig velafbalanceret actionspil, som konstant åbner op for nye muligheder og lader spilleren tilgå udfordringer med ret forskelligartede strategier. Jeg har ikke prøvet demoen, så jeg ved ikke om den er kedelig, men jeg fandt spillet dybt underholdende fra start til slut.
SumezSumezSkrevet 06/01-12 16:05, rettet 06/01-12 16:07 
Nej, jeg er også rigtig vild med Majora's Mask, det er helt klart en genistreg. Wind Waker er også fremragende. Det eneste Zelda-spil jeg synes er reelt dårligt, er Spirit Tracks.
At du synes Ocarina of Time er blandt de mest gennemførte titler i serien, men samtidig ikke mener at Twilight Princess fortjener at "stå på den gode liste" er jeg så absolut uforstående over for. Ocarina viste vejen for de kommende Zelda-spil og genren generelt, men det er slet ikke nær så gennemført som Twilight Princess hvis eneste fejl, for at gentage mig selv, er at det ikke rigtig gør noget nyt. Det gør det bare bedre...
Skyward Sword prøver en masse nyt, men udviser ikke samme sans for perfektion som TP gjorde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 06/01-12 16:57, rettet 06/01-12 17:04 
Kirby er meget sjovt i ca. en time, derfter ændre det sig fra "epic yarn" til "epic yawn". Kedeligt spil, ikke mindst fordi det er så let. Det er dog meget pænt at se på, men sværhedsgraden og det begrænsede gameplay gør at jeg ikke er tæt på at falde i søvn efter mere end en times spil.

Er dog væsenligt bedre i co-op (nu kommer der nok en og skriver "Kirby skal spilles co-op, single player er ligegyldigt..").
CoreCoreSkrevet 06/01-12 17:38 
Kirby skal spilles i co-op, singleplayer er ligegyldigt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig