X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2011


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-12 17:04 
Traditionen tro vælger vi Årets Spil 2011 via en turnerings-baseret afstemning. Staben har valgt 32 nominerede spil, som møder hinanden ét af gangen, og hver dag kan du stemme på dét spil, du mener mest fortjener æren.

Konceptet er som sidste år, og vi opfordrer stadig til at man i det mindste kigger på de enkelte spil, hvis man ikke kender dem. Vælg din favorit og stem nedenunder de... Se hele indlægget
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Svar
RJKRJKSkrevet 02/02-12 17:10 
Ja, for forløbet - men ikke for resultatet. Som skrevet, når først man er kommet til finalen, har alle titler været igennem den ene eller anden finalist. Så er der ingen undskyldninger tilbage ("vi kunne have vundet Champions League, hvis bare vi ikke havde trukket FC Barcelona...").

Desuden vælger vi ikke hvem der møder hvem. Alle titler er seedet til en placering, og derfra kører alt i et fast program, som favoriserer favoritterne så de først mødes sidst i turneringen. Der er ingen manipulation undervejs, hvis du tror dét.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 02/02-12 17:12 
Jeg tror nu nok Skyrim var "tippet" til at skulle møde Zelda i finalen, men Batman slog Skyrim ud på vejen og tog dets plads, derfor kan man jo sige at Batman bestemt har fortjent finalepladsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 02/02-12 17:15 
Jeg tror nu ikke, I manipulerer. Men det er jo ikke sikkert, at den måde I seeder spillene, er den rigtige at gøre det på.

Hvordan seedes spillene. Spiller salgstal, omtale på Playright eller lignende med i det?
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 02/02-12 17:21, rettet 02/02-12 17:22 
Så vidt jeg husker er Arkham City det første spil i flere år (?) der har været i stand til at overraske seedingen mere end et par runder inde i afstemningen, så helt forkert er fremgangsmåden nok ikke. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/02-12 17:33, rettet 02/02-12 17:40 
Igen, det har jo ingen som helst betydning for resultatet (vinderen). Kun hvordan forløbet er - mere præcist, spændingen undervejs.

Af de 30 kampe inden finalen vandt den højest seedede i 23 af tilfældene, så vi har vel ramt det meget godt (igen). De få de har klaret sig overraskende videre, er alle røget ud i næste runde - lige bortset fra Batman. Så jeg tror det eneste man kan sætte på seedningen i år er, at Arkham City åbenbart var sat for lavt.

Det betyder jo så bare, at det har haft en hårdere vej til finalen. Hvilket understreger at det er stemmerne der afgører resultatet - ikke seedningen :)

Det er derudover umuligt at vurdere på forhånd, hvor mange der stemmer taktisk imod bestemte spil. Det har vist ofte en ret stor betydning for forløbet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-12 18:41 
Ja de taktiske stemmer er vel den primære årsag til at Batman er i finalen.
QQSkrevet 02/02-12 18:49 
Azzkikr>
Ja de taktiske stemmer er vel den primære årsag til at Batman er i finalen.

Det er vist det man kalder en antagelse.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-12 19:50 
Vil jeg også sige er lidt af en antagelse. Batman AC er et godt spil og sådan en kommentar er jo bare troll-bait for dem som faktisk har NYDT spillet og kan lide det for dets kvaliteter.
Altså :p
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-12 20:13, rettet 02/02-12 20:15 
Hehe overhovedet ikke.

Jeg har selv stemt taktisk PÅ batman i 2 omgange, da jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig at det ville kunne nå finalen. Jeg ved flere har gjort det samme, specielt da det mødte Skyrim.

Men om det var Rayman eller Batman der ville blive den ene af finalisterne var jo lige tragisk, pest eller kolera :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-12 20:23 
Azzkikr>
Jeg har selv stemt taktisk PÅ batman i 2 omgange, da jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig at det ville kunne nå finalen.

Så be'r man sgu også selv om det ;)
AV Intelligent Terminal
QQSkrevet 02/02-12 20:42 
Azzkikr>
Hehe overhovedet ikke.

At DU har stemt taktisk gør det da bestemt ikke til "den primære årsag at Batman er i finalen" som du selv skriver.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HulleHulleSkrevet 02/02-12 22:36 
Cronoss>
Batman i finalen er, som den altid positive Azzkir siger, en joke. Spillet er i mine øjne ringere end sin forgænger på stort set alle områder, men er da bestemt et udemærket spil.

Enig. Skønt at jeg ikke er den eneste med det syn på AC.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
dRxLdRxLSkrevet 02/02-12 22:50 
Hvor længe har I tænkt at lade finale afstemningen køre i år?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 02/02-12 23:03 
Vel to dage som det plejer at være :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-12 23:05 
I kunne også bare lade den køre indtil næste P:R-træf :D
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 02/02-12 23:08 
Så kan vi jo ikke lave afstemninger de næste 3-5 år ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/02-12 11:13 
Arg, mine to hadespil i feltet er i finalen. Bad luck!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RJKRJKSkrevet 03/02-12 17:52 
Og så er det ved at være sidste chance for at stemme...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 03/02-12 18:29 
Det vil godt nok være for mærkeligt hvis Batman vinder den her afstemning. Zelda bør kunne vinde det her - hvis jeg havde en ekstra stemme smed jeg også den på Zelda :-p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 03/02-12 18:32 
Og i min Verden er det underligt, hvis Zelda vinder det her. Sådan er vi så forskellige.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-12 18:35 
Jeg er af samme opfattelse. Zelda er vel endnu engang bare samme spil som i har spillet 10 gange før, nu bare med skod kontrol? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 03/02-12 18:36, rettet 03/02-12 18:57 
Lidt plat at stemme taktisk i en afstemning som den her IMO...
BazeBazeSkrevet 03/02-12 19:13 
Konsolkongen>
Jeg er af samme opfattelse. Zelda er vel endnu engang bare samme spil som i har spillet 10 gange før, nu bare med skod kontrol? ;)

+ Endnu flere latterlige puzzles og kedelig, lang dialog... gab for en kedelig omgang!
RJKRJKSkrevet 03/02-12 19:13, rettet 03/02-12 19:39 
Jeg har forsøgt at regne på, om det har noget på sig med taktisk stemmeafgivning. Jeg har set på hvordan dem, der har stemt i finalen, har stemt i modstanderens kampe i løbet af turneringen.

Hvis det stod til dem der har stemt Skyward Sword, så var Arkham Citys kampe endt sådan her:

Batman: Arkham City 90% - Rage 10%
Batman: Arkham City 50% - Dead Space 2 50%
Batman: Arkham City 69% - Elder Scrolls: Skyrim 31%
Batman: Arkham City 23% - Rayman Origins 77%

Og hvis det stod til dem der har stemt Arkham City, så var Skyward Swords kampe endt sådan her:

Zelda: Skyward Sword 47% - Kirby's Epic Yarn 53%
Zelda: Skyward Sword 29% - Super Mario 3D Land 71%
Zelda: Skyward Sword 33% - Portal 2 67%
Zelda: Skyward Sword 28% - Dark Souls 72%

Lav din egen konklusion :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/02-12 19:32 
jaes>
Lidt plat at stemme taktisk i en afstemning som den her IMO...

Hvor meget "taktik" kan man have i en finale-afstemning? Man stemmer på den man helst vil se vinde, længere er den ikke :P
Eller mener du i virkeligheden noget andet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/02-12 19:33 
RJK>
Zelda: Skyrim Sword
Zelda: Skyrim Sword
Zelda: Skyrim Sword
Zelda: Skyrim Sword

:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/02-12 19:38 
Hvad hjertet er fuld af :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SonicSonicSkrevet 03/02-12 19:39 
Hehe :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RJKRJKSkrevet 03/02-12 19:41 
Sumez>
Eller mener du i virkeligheden noget andet?

Jeg går ud fra at man mener at man i de tidligere runder stemmer imod specifikke spil, for at undgå at de kommer op imod ens favoritter senere :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/02-12 19:41, rettet 03/02-12 19:42 
Baze>
+ Endnu flere latterlige puzzles og kedelig, lang dialog... gab for en kedelig omgang!

Hehe ja i skulle jo nødigt tænke for meget, det har aldrig bragt noget godt med sig :)

Næeh, at rende rundt og meningsløst tæske løs på alt og alle med platman, det er noget der rykker.
SumezSumezSkrevet 03/02-12 20:08 
Er de to spil virkelig så forskellige at det bliver til en hel religionskrig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
681 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig