X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

USB nøgle kan ikke vises


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/12-11 22:37 
Min bæbar har tilsyneladende ændret min USB nøgle fra at vare harddrive til en bærbarenhed :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/12-11 22:38 
Nå ja, hvordan får jeg den til at blive hdd igen? Det drejer sig om en Intenso 8GB.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/12-11 23:05 
Hvilket styresystem bruger du?
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/01-12 03:09 
Windows 7
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 01/01-12 13:59 
Hvilken forskel gør det? Spørger af nysgerrighed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/01-12 15:09, rettet 01/01-12 15:15 
Det gør nok ikke den store forskel. Men jeg har kun adgang til en XP-maskine lige pt., så det er ikke sikkert, det er de samme instillinger, man skal ind og pille i.

I XP er det: Højreklikke på enheden (feks. i stifinder) og vælge "Automatisk afspilning".
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/01-12 01:24 
Problemet er bare at den slet ikke bliver vist nogen steder med stifinder, men i enhedshåndtering står den som en Samsung lager enhed, men det er ikke en Samsung, så jeg ved ikke om den opdatering jeg blev bedt om at hente til min eksterne HDD (som er en Samsung) så har fået lavet noget med min USB nøgle :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/01-12 06:01 
Løsningen ville nok være at formattere den så. Jeg kan ikke lige huske hvad Disk Util hedder i Windows, men dér burde du kunne se den.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-12 09:24 
Danny Salling>
så jeg ved ikke om den opdatering jeg blev bedt om at hente til min eksterne HDD (som er en Samsung) så har fået lavet noget med min USB nøgle :-/

Det lyder meget muligt. Det lugter meget af en driver-konflikt. Det er da også fuldstændig tosset, at skulle installere software til en ekstern harddisk. Er det software, som du rent faktisk bruger til noget vigtigt? Ellers skal det da bare afinstalleres i en helvedes fart.

Du kunne evt. gå ind under USB-nøglens egenskaber og slette dens driver og så krydse fingre for, at Windows ikke installerer den samme forkerte driver, næste gang det finder "nyt hardware".
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 02/01-12 09:51 
Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Storage/Disk Management

Herinde bør det fysiske drev kunne findes, selvom det ikke vises med et drevbogstav nogen steder.
Er du 100% sikker på at det ikke er en defekt i selve USB-stikket? :) (f.eks. en lille krumme der har sat sig fast indeni USB-nøglen :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-12 10:12 
Jeg kan ikke forestille mig, at en formatering skulle hjælpe noget. Kun hvis Samsung-softwaren af en eller anden mystisk grund har ændret filsystemet på USB-nøglen, og det tror jeg næppe det har :)
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/01-12 15:00 
Sumez>
Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Storage/Disk Management

Herinde bør det fysiske drev kunne findes, selvom det ikke vises med et drevbogstav nogen steder.
Er du 100% sikker på at det ikke er en defekt i selve USB-stikket? :) (f.eks. en lille krumme der har sat sig fast indeni USB-nøglen :P)

Kun min hardisk og den eksterne kommer frem, ikke min usb nøgle :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-12 15:10, rettet 02/01-12 15:14 
Prøv at gå ind i enhedshåndtering, højreklik på enheden og vælg 'Fjern'. Så bliver den forfejlede driver afinstalleret. Herefter kan du, hvis du er heldig, få lov til at vælge 'opdater driver' og så vælge manuelt at finde den på en liste.

Hvis du er rigtig, rigtig heldig vælger Windows automatisk at installere den gamle driver, lige efter du har fjernet den dårlige. Og hvis du er rigtig, rigtig uheldig har Vinddåse installeret den forkeret driver igen, før du når at blinke.

...Windows er bjørnetjenesternes konge.
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/01-12 17:16 
Har prøvet at fjerne driver og enhed, men den kommer stadig ikke frem under Computer som den gjorde før. Jeg kan godt se den under enheder og printer, der står den som lagerenhed, i enhedshåndtering står den som bærbar enhed som drev E hvilket den også gjorde før under Computer. Der er i øvrigt heller ikke lys i den mere, før var der et rødt lys i den, men nu intet. Min PS3 kan heller ikke finde den længere :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-12 17:25 
Så er det nok Darkbeat, som har ret. Filsystemet er åbenbart blevet ødelagt, eller også er selve hardwaren i USB-nøglen stået af i svinget. Prøv at formatere den. Hvis det ikke virker, er den toast (hvilket det desværre godt kunne tyde på med manglen på lys i LED'en).

Under alle omstændigheder er det data, du evt. skulle have haft på nøglen, gået tabt :/
AV Intelligent Terminal
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/01-12 17:55 
Jeg kan slet ikke komme i E drevet (USB nøglen), så det er nok rigtigt at den er stået af. Havde heldigvis intet af betydning på den. Jeg må nok bare købe en ny :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig