X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brug for et skub i den rigtige retning


Svar
scavengerscavengerSkrevet 30/12-11 12:58 
Da jeg også havde rund fødselsdag i december, var min julegave større end sædvanlig. Under juletræet var der en Nintendo 3DS med nogle spil. Nu er jeg imidlertid lidt i vildrede og har brug for Jeres input.

Releaselisten til Nintendo 3DS er jo stadig lidt tynd, så jeg overvejer om jeg skal "veksle" den til en PS3 i stedet. Nogle der har nogen pro's/con's for det ene eller det andet?
Nemo me impune lacessit
JuggernautJuggernautSkrevet 30/12-11 13:08 
IMO burde du stå fast ved den maskine HVIS du har behov for et alternativ til godnat-læsning. Helt seriøst.
Jeg bliver aldrig en person der vil anbefale nogle at købe en PS3. Så hvis jeg skulle vælge, ville jeg beholde 3DS.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WonderboyWonderboySkrevet 30/12-11 13:32, rettet 30/12-11 14:44 
Jeg ville også beholde Nintendo 3DS, der skal nok begynde at komme flere spil til den.
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 30/12-11 13:39, rettet 30/12-11 13:39 
Jeg bruger nok min 3DS og PS3 til fifty-fifty.

PS3 mest til lange, seriøse spil-sessions. (og som blu-ray afspiller)
3DS mest til hurtige spil på farten eller inden natbordslampen slukkes.

Valget er meget et spørgsmål om behov.
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 30/12-11 13:47 
PS Vita'en udkommer til februar. Det kunne måske være en kompomisløsning?
[inspirational quote here]
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/12-11 14:29, rettet 30/12-11 14:29 
Ps3 helt sikker!
OMG et år de har haft hos sony.

Men det du skal spørge dig selv om er:
Om du spiller meget på console eller håndhold?

Er du som mig, mest til sofa controller og stor skræm.
Ja så ta' ps3. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 31/12-11 11:27 
Har du en Xbox? Jeg vil sige det har stor betydning for om det er værd at bytte den til en PS3. Har du hverken PS3 eller Xbox, så er der vanvittige mængder af gode spil du får adgang til, hvis du bytter den til sådan en.
SumezSumezSkrevet 31/12-11 13:59 
Enig i ovenstående - hvis du til gengæld har en X360, er det meget lidt du får ud af at erhverve en PS3 oveni. :) Der skal nok komme gode spil til 3DS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 31/12-11 16:34, rettet 31/12-11 16:37 
PS3'eren har dog nogle medie-funktioner du ikke får i andre konsoller. Så hvis ikke man allerede har en BD-afspiller og et brugbart mediecenter, vinder PS3.

Der er er immervæk kun 2 rigtig gode og originale udgivelser til 3DS. Så med PS3'erens mediefunktioner, og efterhånden ret mange gode eksklusive titler, ville jeg ikke selv være i tvivl.

Det er alligevel federe med en konsol, hvor der allerede ER gode spil, fremfor en, hvor der "nok kommer" gode spil senere. 3DS kan jo være endnu billigere (eller i rette Nintendo-ånd gevaldigt forbedret), når spilkataloget har indhentet den.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 31/12-11 21:20, rettet 31/12-11 21:20 
Core>
PS3'eren har dog nogle medie-funktioner du ikke får i andre konsoller. Så hvis ikke man allerede har en BD-afspiller og et brugbart mediecenter, vinder PS3.

Det er vist meget individuelt. Jeg har haft min PS3 i 2½ år, og har endnu aldrig brugt den som nogen af delene. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 01/01-12 14:15 
Så har du jo også enten en BD-afspiller i forvejen, eller et mindre behov for film i HD.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 01/01-12 15:13 
Behovet er i hvert fald ikke stort nok til at give 100+ kr for en film, der kan erhverves på DVD for en brøkdel af de penge.
Jeg glæder mig dog til de kommer ned i samme prisniveau som DVD-film efterhånden har været i lang tid. :)

Som sagt, ville bare understrege at for ret mange er bluray-afspilleren ikke særligt afgørende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/01-12 15:20 
Det kan du da ikke fastslå alene ud fra dit eget brug? Som "modbevis" så bruger jeg min PS3 meget som BR-afspiller.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 01/01-12 15:20, rettet 01/01-12 15:21 
@sumez: Man kan få masser af film til kr 50-70 i DK, ellers køb fra zavvi og lign hvor priserne falder til under kr 80,- meget hurtigt. Jeg ser ingen grund til at købe DVDer længere hvis der er en bluray udgivelse.
SumezSumezSkrevet 01/01-12 15:58 
RJK>
Det kan du da ikke fastslå alene ud fra dit eget brug?

Hvad kan jeg ikke fastslå? At BR-afspilleren kun er et argument for at købe en PS3, hvis man rent faktisk agter at benytte den som dette? Jeg synes egentlig det er rimelig selvsagt uanset hvordan mit eget brug af den er. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 01/01-12 16:19 
Sumez>
ville bare understrege at for ret mange er bluray-afspilleren ikke særligt afgørende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/01-12 18:29 
Det er jo ret irrelevant i forhold til min pointe - men mener du da at jeg tager fejl?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 01/01-12 18:42 
Jeg bruger også min PS3 som Bluray/DVD afspiller. Endnu mere efter jeg fik købt en remotecontrol til den.
RJKRJKSkrevet 01/01-12 18:45 
Sumez>
mener du da at jeg tager fejl?

I forhold til spørgsmålet og de argumenter der blev nævnt, så grundlæggende ja.

Er der virkelig nogen herinde, med både PS3, 360, DS og 3DS, der vil påstå at de har fået mere ud af deres 3DS end deres PS3? Jeg tror jeg bruger min PS3 og 360 relativt lige meget, og begge voldsomt meget mere end min 3DS.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 01/01-12 18:57 
Jeg tænkte bare at Scavenger er jo nok godt klar over at PS3 har Bluray-afspiller, og hvis han allerede mente at han står og mangler sådan en, ville han nok ikke have så svært ved at vælge. ;)

Jeg bruger mine håndholdte næsten ligeså meget som min X360/PS3, omend jeg skifter mellem både DS, PSP og 3DS. På den anden side køber jeg også næsten alle mine konsolspil til X360, så min PS3 bliver egentlig ikke brugt sååå meget. Den holder sig mest til eksklusivtitlerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig