X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic CD re-release ændringer?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 30/12-11 12:34 
Der er ændret i forhold til Sega CD originalen, hvilket er fint nok med mig når man tænker på at den har været genudgivet (mere eller mindre korrekt) en del gange efterhånden.

Der står her at der er foretaget gameplay ændringer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_cd#Digital_releases

Men jeg gad godt se en komplet oversigt af hvad der er lavet om, er der nogen der har set sådan en oversigt eller har så meget styr på originalen at de har spottet forskellene med det samme?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 30/12-11 17:49 
Jeg er mest harm over at de har fjernet sangen fra JP soundtrackets intro og extro film. Ret øv :(
SumezSumezSkrevet 30/12-11 18:24 
Bruger de den amerikanske?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 30/12-11 19:29 
Nej, man kan vælge mellem US og JP, men vælger man den japanske er der kun musik i introen, ingen sang. Lyder som en dårlig instrumental/karaoke udgave :p
dRxLdRxLSkrevet 02/01-12 03:12, rettet 02/01-12 03:21 
Jeg købte det i øvrigt til min Android til ca. 15 kr, med henblik på at spille med en ps3 kontroller via Bluetooth. Det fungerer fint omend det er lidt sjovt at kontrolleren er så meget større end min telefon ;-)
Fandt dog ud af her til aften at det onscreen virtuelle dpad og knap faktisk fungerer rigtig udmærket med god tolerance og korrekt tolkning af hvor på dpadet man gik efter. Det er selvfølgelig ikke helt det samme som fysiske knapper, men en så meget mindre smerte i numsen end jeg havde forventet at jeg sagtens kan anbefale at man køber Sonic CD til sin Android eller iOS dims til denne lavere pris snarere end til hvad xbox live kræver.

For Android versionens vedkommende gælder det i øvrigt at filmene ligger som MP4, så hvis jeg kunne hidse mig op over manglende vokal i den japanske intro ville det være en smal sag at re-muxe lydsiden fra Saturn videoerne ind i de nye videofiler.
Kan det i øvrigt passe at videoerne nu er i en bedre kvalitet end de var i Saturn originalen, eller var de allerede i bedre kvalitet fra og med pc genudgivelsen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 02/01-12 09:44 
De genudgivelser jeg har spillet førhen har i hvert fald et bedre billede i videoen end den lille 16-farvers ramme man får i MegaCD-udgaven af spillet.
Jeg har ikke spillet det på Saturn, men originalen er vel til MegaCD, er det ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 02/01-12 12:33 
Tror ikke Sonic CD kom til Saturn, så vidt jeg ved udkom det oprindeligt til Sega CD i 1993, PC i 1996 og til iOS, Android, XBLA, PSN og PC i slutningen af 2011.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 02/01-12 12:43, rettet 02/01-12 12:59 
Der var også en GameCube ugave af spillet. Kom på Sonic Gems ugaven. Her fik PAL spillere detsvære kun det amerikanske soundtrack med.

På Saturn har spillet aldrig været udgivet. Men selve introen og out-troen var med på Sonic JAM med det org. japanske musik.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/01-12 12:54, rettet 02/01-12 12:56 
dRxL>
Saturn originalen

dRxL>
Tror ikke Sonic CD kom til Saturn

Sumez prøvede vist bare at ta' lidt pis på dig, men du er stadigvæk søvnig ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 02/01-12 13:56 
Jeg prøver ikke at tage pis på nogen, lyder mere som dRxL der tager pis på mig, når han sidder og snakker om "Saturn originalen" for derefter at påstå at spillet ikke kom til Saturn (hvilket jeg heller ikke har hørt om) :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 02/01-12 14:00 
Min fejl, beklager Sumez. Jeg vil tillade mig at kalde det en typo, da jeg ikke ville have skrevet "Saturn originalen", hvis jeg havde tænkt mig om.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig