X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fortnite, ny IP fra Epic


Svar Sortering
DarkenDarkenSkrevet 07/02-19 14:50 
Jeg har det lidt på samme måde, jeg er glad for at det er et spil der ikke har en udnyttende betalings model, EA fortjener alle de problemer de selv har sat sig selv i.

Men samtidigt tænker man World of Warcraft, League of Legends, Dota osv og hvorledes de gang på gang har vist sig så stærke at det ikke bare er et spørgsmål om at de sidder på tronen, men at nye spil har svært ved at... Se hele indlægget
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
69 emne(r).
« < 1 2

Svar Sortering
spectrespectreSkrevet 26/09-17 08:57 
Nogen der ved hvad tid idag den bliver sluppet løs på PS4?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 26/09-17 08:53 
^ Jo. Battle Royal er den japanske kultfilm i vg form :D
j/k
JmogJmogSkrevet 25/09-17 22:02 
Er DayZ ikke noget med player vs Zombier? (Har ikke spillet det)
SumezSumezSkrevet 25/09-17 17:58, rettet 25/09-17 18:00 
Så det er egentlig mest af alt en slags DayZ?
Det lyder ok sjovt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/09-17 16:37, rettet 25/09-17 16:38 
Battle Royale er det mode vi snakker om. Reelt 100 personers deathmatch på et kæmpestort kort (en ø), hvor alle starter med nul våben. Man er i et fly, som passerer tværs over øen og så hopper man ud med faldskærm, når man vil. Våben er spredt rundt omkring på øen.

For at det ikke skal blive kedeligt (øen er STOR), så er der gennem kampen en cirkel på kortet, der med jævne mellemrum trækker sig sammen. Er man udenfor cirklen, så tager man konstant en smule skade. Cirklen er synlig som en gennemsigtig elektrisk væg, så man er enormt motiveret til at løbe væk fra den. Hvor cirklens centrum er skifter fra hver kamp, så det er aldrig det samme sted man ender.

Ovenstående er ens for Pubg og Fortnite. Pubg har også biler og både, man kan finde/køre i, hvilket Fortnite ikke har. Fortnite har til gengæld byggeaspektet, hvor man på ultrakort tid kan bygge barrierer, huse, trapper etc. Jeg så en kamp med en der byggede en trappe der gik et par hundrede meter op i luften, hvilket gav ham genialt overblik. Spillet var dog en anelse mere realistisk end han troede, da en modspiller fjernede det nederste led, hvorefter det hele faldt sammen.

I bund og grund er det "bare" en kæmpestor Deathmatch af last man standing typen, men spændingen er enormt høj pga skalaen. Da der kan gå lang tid uden man møder modstandere, virker hvert møde med andre ekstra nervepirrende. Jo længere man overlever og jo færre der er tilbage, jo mere paranoid bliver man. Det er en helt anden spiltype end normal Deathmatch, hvor det hurtigt bliver tydeligt hvis én person er markant bedre end alle andre. Her har alle, uanset evner, faktisk en chance for at blive nummer 1.
SumezSumezSkrevet 25/09-17 16:14, rettet 25/09-17 16:14 
Konsolkongen>
Men hvis det her udelukkende er skyderi, så måske det er underholdende nok. Bare det ikke var så grimt.

Fortnite er helt sikkert ikke det sidste spil der prøver en lignende mode :)

Hvad er det helt præcis for en "mode" vi snakker om? Ud fra videoen ligner det bare folk der render rundt på et åbent kort og skyder hinanden i tredje person, og ligner noget der kunne være en milliard andre spil. Men jeg tænker at der nok er et eller andet overordnet, som formentlig også definerer det andet spil, og jeg overser?
I det mindste virker det umiddelbart rimelig overskueligt, modsat sådan noget som det der FPS-spil fra Blizzard som er så forvirrende at se på at jeg pludselig føler mig 90 år gammel. :P

Darkbeat>
Ja, det er større end DOTA2 nu

Det eneste jeg ved om "DOTA2" er at det er et navn der eksisterer og det er populært på Twitch, så jeg har det ok med det hele nu. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/09-17 16:05 
Red Dead Redemption 2 - Battle Royale, wohoo! :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-17 15:54 
Jeg er klar nok på at prøve det, fordi det er gratis. Synes stilen i Fortnite er kvammel og dét jeg har set af hovedspillet synes jeg tilmed har set ret dårligt ud. Men hvis det her udelukkende er skyderi, så måske det er underholdende nok. Bare det ikke var så grimt.

Fortnite er helt sikkert ikke det sidste spil der prøver en lignende mode :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/09-17 15:35 
Tallene er ret vilde. Det udkom i marts og i september alene har det solgt tæt ved 3 millioner:
http://steamspy.com/app/578080

Og det er altså et spil til 30 dollars, ikke free to play. Det er ikke for ingenting at det var den største afsløring på Microsofts konference ved E3, at de kunne annoncere at det kommer til Xbox One i år. Der er ingen spil til konsol af denne type og Microsoft får det først (uofficielt; det er timed exclusivity).

....altså lige indtil Epic kom med en overraskelse i form af annonceringen af Fortnite Battle Royale. Helt samme type gameplay, men lavet af en udvikler, der har formået at polere det langt mere end Pubg, plus ekstra gameplaymuligheder. Multiplatform. Og gratis. Og ude i morgen.

Det kan potentielt koste Bluehole rigtig meget i salgstal på Xbox One versionen af Pubg. Paladins, på trods af det er gratis, var aldrig nogen reel trussel mod Overwatch, fordi sidstnævnte er poleret som ind i helvede og generelt bedre udført. I Pubg og Fortnites tilfælde er det omvendt. Det gratis produkt er det mest polerede.

(Det skal dog nok stadig sælge fantastisk på Xbox One alene pga momentum/omtale)
JmogJmogSkrevet 25/09-17 15:22, rettet 25/09-17 15:24 
Sumez>
Er "Player Unknown Battlegrounds" noget man burde have hørt om?

Ja, det er en af de største succeshistorier indenfor gaming i mange år. Spillet er i early acces (og indie) og har solgt mere end de fleste AAA udgivere ville drømme om for deres egne titler. Salgstallene er utroligt nok steget med tiden istedet for den "hale" vi er vant til at se i spilbranchen. I løbet af de sidste fem uger har det solgt adskillige millioner.

Det er nok også et af de mest streamede spil i år.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-17 15:10 
Så længe det ikke er på cartridge endnu er det heller ikke et ordentlig spil, så jeg kan sagtens forstå jer :D
NaieraNaieraSkrevet 25/09-17 15:07 
Jeg tror det var i sidste uge jeg hørte om det :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-17 15:02 
Ja, det er større end DOTA2 nu
SumezSumezSkrevet 25/09-17 14:45 
Er "Player Unknown Battlegrounds" noget man burde have hørt om?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 25/09-17 11:26 
wow, standalone og gratis. Bliver nødt til at give det et skud så.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 25/09-17 08:13 
Epic er godt nok ikke dumme. De overhaler Player Unknown Battlegrounds konsolversion, som stadig ikke har en udgivelsesdato, og udgiver i morgen et Battle Royale mode (100 spillere) til Fortnite til PC, PS4 og Xbox One.

Et komplet ripoff (dog med crafting og destructability), men det ser gameplaymæssigt markant mere poleret ud end Pubg, den grafiske stil er indbydende... og det er gratis. Standalone, så det kræver ikke grundspillet. På PS4 kræver det ikke engang PS Plus.

Den her gameplayvideo solgte mig rimelig hårdt:
https://youtu.be/Q19apeXtGXE

De siger at financieringsmodellen bliver via cosmetics, og at man ikke vil kunne købe gameplayændrende items. Det lyder yderst lovende.
SumezSumezSkrevet 12/12-11 21:52 
Hvis det er tower defense, gider jeg ikke snakke med Epic længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/12-11 21:20 
Jeg så den lige efter at have set "The Last of Us"-traileren, og var måske lidt depressiv af den grund, men come on, flere zombies??? Det er godt nok sløvt.

Det ligner lidt TF2, med zombies og Tower Defence. Det er da positivt at stilen er mere farverig. Farver gør mig glad!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 12/12-11 13:54, rettet 12/12-11 13:55 
Efter 13 år med stereotype space marines, kaster Epic (Mega)games sig nu over noget langt mere originalt: Zombier.

http://www.youtube.com/watch?v=2GSfjeYVpkQ

Oplægget lyder dog ganske interessant, synes jeg. Minecraft-inspirationen er tydelig, men det lyder nu alligevel som en væsentlig anden type spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
69 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig