X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Of Us fra Naughty Dog


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 09:26 
Naughty Dog har på VGA 2011 annonceret deres kommende PS3 spil: The Last Of Us

Info: http://blog.eu.playstation.com/2011/12/11/the-last-of-us-unveiled-at-vgas

Trailer: Se hele indlægget
540 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 11/07-13 07:34 
Nu er jeg endelig igennem. Historien er stærk, og egentlig lille og intim. Gameplayet er lettere ligeyldigt, og til tider halvkedeligt IMO. Det er faktisk alle de sekvenser, hvor der ikke er fare i nærheden hvor spillet er bedst. Det bliver i hvert fald relevant for hvad man får ud af historien hvor meget man gider at kigge, lytte og lede.

Og så vil jeg bare fraråde alle at læse spoilers i denne tråd. Lad hellere spillet tale for sig selv, i stedet for at bruge tid på overfortolkninger, hvor facit åbenbart er at gætte fortællerens intention.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
GreaseballGreaseballSkrevet 28/07-13 21:30, rettet 28/07-13 21:45 
BAH! Mit spil crasher hver gang jeg kommer til halvvejs gennem en cut-scene hvor man flytter med pigen i armene fra Fireflies på hospitalet. Er på vej ned med elevatoren... og BAM! Så der sort skærm og ens PS3 dør helt og nægter at loade mere..
Har prøvet at gå tilbage til et tidligere save. Samme sker.
Fuck... hvis jeg skal begynde helt forfra så... må det blive en anden gang. Det føler jeg ikke lige at jeg har tid til pt.
NaieraNaieraSkrevet 28/07-13 21:44 
Din PS4 er nok ikke helt færdigudviklet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 28/07-13 21:48 
LOL! Tror jeg trænger til en stærkere kontakt linse :p
Havde ramt 4 fire i stedet for 3.
Oh well... fik skidtet til at virke. Der var et fingeraftryk helt ude i kanten af skiven. Tørrede det væk og så var det sidste bid af spillet.. Havde været lidt trist hvis det en save fil der var gået i "stykker"
slk486slk486Skrevet 28/07-13 22:53 
Så dit handle rammer meget godt :p
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 29/07-13 17:42 
Ja sjovt nok faktisk, nu jeg tænker over det :p
slk486slk486Skrevet 05/08-13 02:52 
Nu er jeg da lidt mere glad for jeg ventede på min importerede CE :D

http://www.vg247.com/2013/08/05/the-last-of-us-european-censorship-confirmed/
j/k
slk486slk486Skrevet 05/08-13 02:54, rettet 05/08-13 02:54 
Nu er jeg da lidt mere glad for jeg ventede på min importerede CE :D

http://www.vg247.com/2013/08/05/the-last-of-us-european-censorship-confirmed/

Lidt strengt at det slet ikke har været nævnt inden, men i det mindste er single player ikke påvirket.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 09/08-13 09:37 
Jeg elsker virkelig hvordan (menneske) fjendernes adfærd ændrer sig, afhængigt af hvordan man bruger sit våben. Først var det ret implicit, men da min pistol sagde "klik, klik, klik.." råbte de "He's out of bullets", og prøvede at storme mig. Fantastisk detalje. :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 10/08-13 16:13 
:)
j/k
RaGeRaGeSkrevet 10/08-13 16:45 
TLOU har virkelig sat en god standard hvordan fjendtlig AI burde fungere. Jeg spillede Metro LL i går og måtte simpelthen give op efter 3 timer pga. den åndsvage AI, det ødelægger virkelig indlevelsen total.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-13 19:10 
Jeg har kun negative ting at sige om AI'en i Last of us, så det må godt nok være skidt i Metro :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/08-13 19:24 
Har ikke selv spillet TLOU endnu, men ud fra de klip jeg har set, så er det her ikke meget galt

Keep your head down!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-13 19:46, rettet 11/08-13 20:00 
Ja det er det mest indlysende eksempel på dårlig AI, men også fjenderne opfører sig fuldstændig retarderet til tider.

På et tidspunkt stod der fem hunters i en gruppe, hvor jeg kastede en granat ind i midten af dem. Fire af dem døde og den sidste (som sjovt nok stod tættest på granaten da den sprang, og alligevel overlevede...?) stod bare helt casual og gloede i et par sekunder og sagde "what happened here?". Her ville jeg da gerne ha' set fjenden gå i panik og fare forvildet rundt, som de nogle gange gør.

Jeg er 13 timer inde. Kan virkelig godt lide spillet for historien og lydsiden der er framragende (dynamisk rækkevide til Max). Gameplayet er okay godt, men jeg synes faktisk at spillet er halvkedeligt og trivielt nu, så jeg har været nødt til at tage en pause på et par dage.
Grafikken er fabelagtig flot, men jeg bliver så træt i øjnene af at kigge på spillet da alt sløres når man drejer kameraet hurtigt nok. Derudover er det pisse irriterende at der er en ekstrem controller input delay, hvor kameraet først reagerer 1/10 sekund efter man bevæger analogpinden. Man kan vænne sig til meget (ligsom ratslør i en bil ;) ), men det gør headshots i nærkampe stort set umulige at udføre. Denne effekt bliver bare endnu mere frustrerende hvis man giver sig i kast med multiplayer-delen, da menneskelige modspilleres bevægelses-mønstre ikke er nær så nemme at forudse.

EDIT: Jeg vil i øvrigt anbefale folk der ikke har spillet det endnu at starte på Hard, for det er godt nok let på Normal. Jeg er selvfølgelig død nogle gange af SPOILER-TEKST:
Clickers
og SPOILER-TEKST:
Bloaters
, men da det udelukkende er et spørgsmål om at holde afstand tror jeg ikke det var blevet meget sværere på hard.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 19:55 
Jeg satte følsomhed til max. i settings, defaulten er alt for sløv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-13 19:59 
Jeg synes hastighed og acceleration er fin så det har jeg ikke pillet ved. Hvis det er input delay som jeg mistænker det for er det ikke noget der kan ændres i indstillinger, men simpelthen bare sådan spillet virker, så jeg har slet ikke overvejet at ændre indstillingerne. Det vil jeg prøve senere, men jeg forventer ikke en forbedring :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 20:01 
Jeg syntes det hjalp gevaldigt - også på den forsinkelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-13 20:02 
Jeg håber du har ret, men hvis det ikke er et nødvendigt onde at have den forsinkelse (jeg tænker at det måske var nødvendigt at lave en masse delay for at maskinen overhovedet kunne presse grafikken ud), så er det da den mest hjernedøde ide at have den delay som standard :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 20:06 
Jeg kan ikke se hvordan der har noget med grafikken at gøre, men ja det er en underlig beslutning. De fuckede det også op i U3 (kun i single player) men fixede det via en patch så det var som i U2.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-13 20:07 
Jeg mener at man i Nvidia-driveren på min PC kan vælge manuelt at sætte framebufferen til at vente et øget antal frames før billedet dukker frem på skærmen. Det er sådan noget jeg tænker på, men jeg ved ikke hvor meget det hjælper på performance da jeg aldrig har prøvet at stille den højere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 20:14 
Måske - men prøv at sætte følsomhed til max - det gjorde underværker hos mig og havde ikke issues med styringen... og lavede masser af headshots :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-13 20:28 
Input delayet er det samme, men det er rigtig nok at det føles lidt bedre når du sætter hastigheden op. Du kan dog stadig nå at returnere pinden til center før kameraet stopper med at bevæge sig :/ Der er bare en verden til forskel hvis du sammenligner med et spil som Borderlands 2 f.eks. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/08-13 21:53 
Bare lige en bemærkning: Jeg lavede masser af headshots på fjender in motion, så det er ikke umuligt :)

Som du selv siger er det et spørgsmål om tilvending og at "leade" nok.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-13 02:33, rettet 12/08-13 02:52 
Jeg lavede stort set kun headshots når jeg dræbte fjender med skydevåben og der var lidt afstand mellem fjenden og mig, ærgerligt at det var unødigt svært hvis fjenderne var helt tæt på. I andre lign. spil har jeg ingen problemer med at ramme, men det skyldes selvfølgelig førnævnte input delay.

Jeg kom igennem spillet nu :) En rørende og godt fortalt historie, pakket ind i et okay gameplay der dog af flere omgange blev små trivielt og kedeligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/08-13 08:06, rettet 12/08-13 08:06 
et okay gameplay der dog af flere omgange blev små trivielt og kedeligt

og en smule frustrerende? :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-13 13:52 
Hvorfor siger du det? Spillet var generelt ALT for let, hvor eneste udfordring var at holde clickers på afstand (som jo ville dræbe dig uanset sværhedsgrad). At jeg ikke kunne ramme når fjender var tæt på var irriterende, men ikke noget der trækker ret meget ned, da man så i stedet kunne tage dem med melee weapons.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-13 13:54, rettet 12/08-13 13:54 
Man kan godt dræbe clickers tæt på :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-13 13:58, rettet 12/08-13 13:59 
Det ved jeg godt, de var heller ingen rigtig udfordring i sidste halvdel af spillet :) Men SPOILER-TEKST:
Bloaters
derimod. Dem kunne man så vidt jeg ved ikke tage i nærkamp på noget tidspunkt.

EDIT: SPOILER-TEKST:
Jeg tænkte at Clickers dækkede over begge typer fjender da Bloaters vidst bare er mennesker der har været inficeret endnu længere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-13 14:10 
Nej Bloaters er en anden type på samme mode som Runners og Stalkers. De er alle inficerede mennesker på forskellige stadier.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-13 14:16, rettet 12/08-13 14:17 
Det jeg mener er at de dræber dig med det samme når de kommer helt tæt på. Det troede jeg var klart når jeg snakker om at holde dem på afstand :)

EDIT: Og læs min spoiler ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-13 14:20, rettet 12/08-13 14:21 
Det gjorde jeg også... og Clicker og Bloaters er stadig ikke det samme :)

Bloaters kan man rigtigt nok ikke dræbe i nærkamp... så vidt jeg husker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-13 14:22 
Men det er en videreudvikling af Clickers, som du også selv siger. Begge er blinde og dræber dig når de kommer for tæt på. Forskellen er bare at Bloaters er langsommere, skal have langt flere skud og kan spytte spores.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-13 14:23, rettet 12/08-13 14:27 
Og clickers er videreudvikling af runners, som er videreudvikling af stalkers :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/08-13 14:25 
Jeg har fulgt med i historien. Beano altså... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/08-13 14:27 
Rettelse: Runners kommer før Stalkers, sorry :)

http://thelastofus.wikia.com/wiki/The_Infected
SonicSonicSkrevet 25/08-13 13:14 
Damn jeg har godt nok svært ved at kæmpe mig igennem slutningen. Jeg syntes det er super repetativt :(
Skal dog igennem for at se slutningen på historien.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
--Skrevet 25/08-13 13:18 
Er cirka 1½ time inde i spillet, og har lagt det væk igen. Synes slet ikke det fanger mig, men kan være jeg skal længere ind i historien før jeg bliver hooked. Men så igen, den type "splinter cell" gameplay er ikke lige min force :D

Må tage et kig på det igen en anden god gang.
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 26/08-13 09:16, rettet 26/08-13 09:19 
Ingen tvivl om at det er historien der fik mig til at spille. Hele forløbet (på de ca 15-16 timer) er delt op i fire hovedkapitler baseret på årstiderne. Historien er optimeret til længere spillepauser mellem hver årstid, uden man mister tråden. Så man behøver ikke jagte slutningen.

Faktisk ret rart. Nogle spil synes jeg nærmest stresser spilleren til at spille videre. TLOU er lidt mere fleksibel med dette.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/09-13 21:13 
Alternativ slutning.... meget alternativ!

Spoilers naturligvis.

http://youtu.be/z8XN7eoZr0Y
slk486slk486Skrevet 26/09-13 22:26 
Ha ha, ja den overraskede mig lidt :D
j/k
HeroldHeroldSkrevet 27/09-13 06:27 
Hahahahaha, hvor er det fedt!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/11-13 05:15 
Story DLC annonceret

http://www.youtube.com/watch?v=f6V0HNNHQK4
BeanoBeanoSkrevet 12/12-13 20:21 
LEGO The Last Of Us...

http://youtu.be/Ab8ds7NmigE
SonicSonicSkrevet 12/12-13 20:44 
Godt lavet da :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 13/02-14 19:31 
Weekenden er reddet: Left Behind udvidelsen kommer i morgen.

Trailer....
http://youtu.be/c5jt7Twyhxc
BeanoBeanoSkrevet 14/02-14 07:12 
Dang...

http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-14-the-last-of-us-left-behind-review
SonicSonicSkrevet 14/02-14 07:35 
Holy shit! DLC der får gode anmeldelser :o
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 14/02-14 08:59, rettet 14/02-14 09:17 
Jeg er så meget klar.

Får mig til at ændre min holdning til DLC.

Polygon er endda mere begejstret for Left Behind end de var for Last of Us.

Gamerankings
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 14/02-14 09:43, rettet 14/02-14 09:44 
LOLygon.

Også helt klar med min preorder :)
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 14/02-14 17:10 
Kan man købe udvidelsen på fysisk medie, eller er det kun via PS store?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
540 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig