X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Cd model 1


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 10/12-11 17:02 
Kan man koble en japansk Sega Cd model 1 på en europæisk Megadrive model 1?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 17:04, rettet 10/12-11 17:06 
Det kan jeg love dig for man kan! Men MegaCD'en er regionslåst så den vil kun kunne afspille Japanske spil. Det er muligt at udskifte bios'en med en regionsfri med switch eller en unibios der er totalt regionsfri. Killer Bean har så vidt jeg husker mange af førstnævnte og de virker ganske glimrende :)

EDIT: Jeg har selv en EU MegaCD 1 tilsluttet min Japanske MegaDrive 1.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 10/12-11 17:18 
Jeg er fristet :) Har luret på en defekt MegaCD og tænker lidt på hvad fejlen kan være. Prisen er meget interessant og kun fordi den sælges som værende defekt. Den kan jo også være afgået ved døden helt og aldeles. Jeg har lige skrevet til sælgeren for at få en uddybning af problemet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 17:23, rettet 10/12-11 17:26 
Spændende :) Jeg kan rigtig godt lide idéen om MegaCD. Der er så meget uudnyttet potientiale :D

Selvfølgelig er størstedelen af spillene lort. Men hvis du ved hvad du skal gå efter er der nogle perler imellem. Du burde i hvert fald tjekke Lords of Thunder ud. Det er ikke noget specielt fantastisk hvad gameplay angår og efter min mening alt for nemt selv på Super Hard. Men musikken er helt fantastisk Heavy Metal, så det kan være det er lige dig :)

Ellers så tjek op på Sonic CD, Lunar 2, Popful Mail, Android Assault, Shining Force CD og Final Fight CD (bedste konsol version (XBLA ikke medregnet)).

EDIT: Og hvad du måske ikke vidste var at der findes Memory Cards til maskinen, som bare sættes i MegaDriven i stedet for et spil. Det er ret blær og næsten et must have hvis du ender med flere RPG'er da maskinen ikke har ret meget plads.

Sega Cd model 1
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 10/12-11 20:58 
Den er bare så fed den model 1, synes det ser meget bedre ud med model 1 set up end med model 2 :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig