X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Miyamoto trækker sig


Svar
QQSkrevet 08/12-11 17:19, rettet 08/12-11 21:48 
Det er vel næppe nogen nyhed at Shigeru Miyamoto ikke har haft fingrene dybt nede i spildesignet siden halvfemserne, men nu trækker han sig alligevel helt fra de store franchises. Hvad betyder det for Nintendo? For Mario og Zelda?
Er det begyndelsen på enden, eller blomstrer der nye franchises ud af hans fokus på mindre titler?

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
74 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 10/12-11 16:43 
Konsolkongen>
Der mener jeg alligevel Sonic 4 formåede at fange noget af Sonic magien rigtig godt, men en tidløs klasikker er det næppe. Det spiller godt, men der er så heller ikke taget mange chancer, nok af samme årsag. Alligevel er det nok det tætteste vi har været længe, selv spillets skrabede indhold taget i betragtning.

Sonic 4 er nærmest definitionen af udtrykket "så tæt på, men alligevel så langt fra". De gamle Sonic-spil havde et eller andet som er svært at definere, og åbenbart også enormt svært at efterligne, og nogen gange spekulerer man på om udviklerne egentlig selv var klar over det dengang de lavede dem. At det ikke lykkedes dem at genfinde det med Sonic 4 er lidt deprimerende, men jeg glæder mig også til at se om det var lykkedes bedre med Generations.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-11 17:29 
Konsolkongen>
Jo for der er satme mange af jer der ikke har indset det endnu ;)

Hehe og hvorfor mon :), men nu nævnte du selv SMB3 som det absolut bedste mario.

Blandt utroligt mange er det jo netop det bedste platform spil nogensinde, af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det rangere sammenlignet med de sonic spil?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 17:33, rettet 10/12-11 17:34 
Sonic 1-3 9/10
Super Mario 3 8/10

Det er især sådan noget som bosskampene jeg synes er dårligt udført og gentager sig i det uendelige i Mario 3. På den anden side så fylder de så lidt at de ikke trækker ret meget ned i det samlede indtryk. Sammenlignet med Sonic der har hele pakken er jeg ikke i tvivl om hvad der ligger øverst på listen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-11 18:02, rettet 10/12-11 18:04 
Og det er set i lyset af tiden de udkom på?

SMB3 udkom trods alt 3 før det første sonic spil. Nu snakker du "gentager sig i det uendeligere", det kan godt være det er mere variation i sonics boss kampe, men i det generelle gameplay vinder mario stadig og det er vel egenligt sørgeligt når Sonic er 3+ år ældre.

Er det nu alligevel fair at sammenligne de spil? Men hvad der endelig gælder 16bit spil vil jeg sige DKC(jeg ved godt du synes de er grimme, selvom de teknisk set er flotte) og MMX (og faktisk også Mega man spillene til NES) er Sonic langt overlegent.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 18:30, rettet 10/12-11 18:34 
Det er da dig selv der begynder at snakke Mario vs Sonic, er det ikke?

At Nintendo lavede seriens bedste spil 3 år før Sonic 1 udkom kan jeg ikke rigtig gøre for.

EDIT: Det er fuldstændig åndsvagt at du spørger mig hvordan jeg ville rangere Mario 3 sammenlignet med Sonic 1-3 og så bagefter kritiserer mig for at gøre det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-11 19:22 
Jeg kritiserer blot dine argumenter eller mangel på samme.
SumezSumezSkrevet 10/12-11 19:24, rettet 10/12-11 19:25 
Både Mario 3 og Sonic-spillene (i hvert fald 2 og 3) er fuldstændig tidløse spil. At Sonic-spillene er kommet senere forhindrer dem ikke i at være ligeså gode spil (det er der andre ting der gør, men de er mere subjektive :P)

Havde vi iøvrigt ikke en tråd til Mario vs. Sonic engang?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-11 19:35, rettet 10/12-11 19:37 
Jo da, men kan de sammenlignes? Det simplistiske pinball-agtige gameplay i sonic kontra smb3?

Egenligt låner Sonic serien også meget fra mega man (som igen er en platform serie er meget bedre end sonic efter min mening og faktisk også bedre end mario).

Men der skal slet ikke herske tvivl om at Sonic har været forgænger for mange andre gode platformere, selv til snes som fx sparkster, der er en utrolig tydelig sonic klon.

Jeg synes også det er tåget at sable lyden i SMW. Hvis noget spil har forfærdelig musik er da fx sonic 2.
Bede-xBede-xSkrevet 10/12-11 20:35, rettet 10/12-11 20:39 
???

Chemical Plant Zone
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 10/12-11 20:37 
Sonic, Mega Man, hvad? Der røg jeg da alligevel af sporet. Mega Man er da om noget ovre i den stik modsatte boldgade, meget længere fra Sonic end Mario er...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-11 21:07 
Sumez>
Sonic, Mega Man, hvad? Der røg jeg da alligevel af sporet. Mega Man er da om noget ovre i den stik modsatte boldgade, meget længere fra Sonic end Mario er...

Slet ikke, prøv engang at kigge på boss kampene, der er utroligt mange ligheder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-11 03:12, rettet 11/12-11 11:23 
Azzkikr>
Jeg kritiserer blot dine argumenter eller mangel på samme.

Dine egne argumenter er også bare super. Jeg synes ikke jeg gider bruge for meget tid på at forklare mig til en der så vanskelig som du er. Du har din smag og fred med det. I modsætningen til dig kan jeg godt leve med at du synes Mario er så meget bedre end Sonic, end jeg tror du kan omvendt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/12-11 10:01 
Azzkikr>
Hvis noget spil har forfærdelig musik er da fx sonic 2.

Det er vist et godt eksempel på, at den her "diskussion" i virkeligheden bare viser folks forskellige smag. Det er lidt nytteløst, at du beder om at få argumenter på bordet :)
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/12-11 11:13 
Mario og Sonic er da fine nok, men de mangler den stil og attitude man finder i Bubsy 3D
Alf81Alf81Skrevet 11/12-11 11:18 
Helt enig. Generelt er det bare svært at kende forskel på Nintendo, SEGA, Capcom og alle de andre kinesiske spilproducenter. De laver altid spil hvor man skal hoppe en del...
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/12-11 13:53 
Azzkikr>
Sumez>
Sonic, Mega Man, hvad? Der røg jeg da alligevel af sporet. Mega Man er da om noget ovre i den stik modsatte boldgade, meget længere fra Sonic end Mario er...

Slet ikke, prøv engang at kigge på boss kampene, der er utroligt mange ligheder.

Den eneste lighed jeg OVERHOVEDET kan tænke på er at de slås imod robotter...
Lige netop Mega Man bosskampe er jo så unik og definerende ting ved serien, og en meget stor del af ethvert Mega Man spil er at indlære samtlige bossers mønstre for at mestre dem.
Sonics bosskampe derimod er langt mere traditionelle og iøvrigt ekstremt nemme, og fungerer mest som en afvekslling i løbet af spillet for at skabe små højdepunkter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-11 17:29, rettet 11/12-11 17:40 
Konsolkongen>
Azzkikr>
Jeg kritiserer blot dine argumenter eller mangel på samme.

Dine egne argumenter er også bare super. Jeg synes ikke jeg gider bruge for meget tid på at forklare mig til en der så vanskelig som du er. Du har din smag og fred med det. I modsætningen til dig kan jeg godt leve med at du synes Mario er så meget bedre end Sonic, end jeg tror du kan omvendt :)

Jeg kan skamt fint leve med din smag, jeg synes bare det er et sjovt tilfælde at alt hvad der står sega generelt får et ekstra kys og alt hvad der står nintendo på får et hug.

Gad vide hvad du ville synes om mario hvis det var sega der havde udviklet det :P

Killer Bean 2>
Azzkikr>
Hvis noget spil har forfærdelig musik er da fx sonic 2.

Det er vist et godt eksempel på, at den her "diskussion" i virkeligheden bare viser folks forskellige smag. Det er lidt nytteløst, at du beder om at få argumenter på bordet :)

Faktisk ikke, teknisk set er MD'en jo ganske elendig og klart SNES'en underlegen, så det er blot et faktum.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-11 17:38, rettet 11/12-11 17:39 
Så ville jeg nok synes det samme. SEGA har lavet mange spil der er direkte lort så om der stod Nintendo eller SEGA på Mario ville ikke gøre nogen forskel.

Gad vide hvornår du stopper med dine mavesure kommentarer hver gang nogen glæder sig til noget du ikke gør? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-11 17:48, rettet 11/12-11 17:49 
Konsolkongen>


Gad vide hvornår du stopper med dine mavesure kommentarer hver gang nogen glæder sig til noget du ikke gør? :)

Nu er mine kommentarer jo ikke relative til om andre synes noget andet, men derimod med hvad jeg rent faktisk selv synes.

2 personers meninger/synspunkter er vel lige relevante ligegyldig om den ene er positiv og den andens er negativ?

At jeg primært kommentere på ting jeg synes er negativt er udelukkende fordi jeg synes det giver mere oplæg til diskussion, hvilket ren ros jo ikke ligefrem giver så de spil/elementer jeg synes er godt vælger jeg generelt ikke at kommentere.
Alf81Alf81Skrevet 11/12-11 17:50 
Azzkikr>
Faktisk ikke, teknisk set er MD'en jo ganske elendig og klart SNES'en underlegen, så det er blot et faktum.

Hahaha... Hvad fanden har det tekniske, noget, med noget som helst at gøre!?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-11 17:55, rettet 11/12-11 17:59 
Azzkikr>
Jeg synes bare aldrig du formår at få sparket noget interessant igang. Måske hvis du ikke virkede så pisse sur hele tiden kunne det være at folk var mere klar på at diskutere ting med dig :)

Azzkikr>
Faktisk ikke, teknisk set er MD'en jo ganske elendig og klart SNES'en underlegen, så det er blot et faktum.

At SNES'en formår at vise flere farver og teknisk mere imponerende lyd er vel heller ikke så underligt når maskinen udkom to år efter MegaDriven? Hvordan kan DU sammenligne de to maskiner så? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/12-11 18:12 
Jeg er skam slet ikke sur, som sagt vælger jeg bare næsten udelukkende at kommentere ting emner/ting som jeg synes er negative, jeg forstår ikke hvorfor det opfattes som om jeg er en sur gammel mand.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/12-11 19:04 
Azzkikr>
Faktisk ikke, teknisk set er MD'en jo ganske elendig og klart SNES'en underlegen, så det er blot et faktum.

Elendig ligefrem?

Jeg vil godt gå med til, at SNES'en har en mere behagelig lyd. Men det er ikke nødvendigvis en god ting. SNES'ens lyd får mig for det meste til at tænke på midi-filer, som bliver afspillet gennem en tykt mur af candyfloss. Der er mange, som godt kan li' den lyd, men den falder ikke rigtig i min smag. Jeg kan bedre lide SMD'ens mere hårde lyd.

SMD'en kan ikke afspille samples, ja. Men derudover er det kun programmørens evner, der sætter grænsen for, hvor lækker lyd man kan få ud af den.

De fleste udviklere valgte at benytte en middelmådig lydmotor som SEGA selv havde udviklet og solgte licenser til. Men det betyder sgu ikke, at hardwaren var elendig.. bare dårligt udnyttet.
AV Intelligent Terminal
JAAJAASkrevet 11/12-11 19:18 
Alf81>
Helt enig. Generelt er det bare svært at kende forskel på Nintendo, SEGA, Capcom og alle de andre kinesiske spilproducenter. De laver altid spil hvor man skal hoppe en del...

God betragtning. De er helt sikkert hoppeglade.
74 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig