X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Miyamoto trækker sig


Svar
QQSkrevet 08/12-11 17:19, rettet 08/12-11 21:48 
Det er vel næppe nogen nyhed at Shigeru Miyamoto ikke har haft fingrene dybt nede i spildesignet siden halvfemserne, men nu trækker han sig alligevel helt fra de store franchises. Hvad betyder det for Nintendo? For Mario og Zelda?
Er det begyndelsen på enden, eller blomstrer der nye franchises ud af hans fokus på mindre titler?

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
74 emne(r).
1 2 > »

Svar
QQSkrevet 08/12-11 17:19, rettet 08/12-11 21:48 
Det er vel næppe nogen nyhed at Shigeru Miyamoto ikke har haft fingrene dybt nede i spildesignet siden halvfemserne, men nu trækker han sig alligevel helt fra de store franchises. Hvad betyder det for Nintendo? For Mario og Zelda?
Er det begyndelsen på enden, eller blomstrer der nye franchises ud af hans fokus på mindre titler?

Link...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 08/12-11 17:21 


Originalartiklen
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
TheDukeTheDukeSkrevet 08/12-11 20:06 
Jeg ser det som en positiv ting. Mario og Zelda har stagneret de sidste 10 år, så jeg vil hellere se ham arbejde på noget nyt.
jaesjaesSkrevet 08/12-11 20:19 
Han trækker sig ikke. Det var en oversættelsesfejl eller en misforståelse:
http://www.gamespot.com/news/6347258.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6347258
TheDukeTheDukeSkrevet 08/12-11 20:32 
Han trækker sig fra sin nuværende stilling, det er det der står i samtlige artikler der er linket til, det er da ikke til at misforstå.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/12-11 20:41 
TheDuke>
Jeg ser det som en positiv ting. Mario og Zelda har stagneret de sidste 10 år, så jeg vil hellere se ham arbejde på noget nyt.

Hvordan i alverden er mario "stagneret de sidste 10 år"?. Om noget har mario da netop udviklet sig og højnet niveauet yderligere med SMG1&2 og NSMB.
jaesjaesSkrevet 08/12-11 20:50 
TheDuke>
Han trækker sig fra sin nuværende stilling, det er det der står i samtlige artikler der er linket til, det er da ikke til at misforstå.

Ikke ifølge mit link, og så lige at GS har gjort det endnu mere klart i en anden nyhed:
http://www.gamespot.com/news/6347271.html?part=rss&tag=gs_news&subj=6347271
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/12-11 21:56 
Det lyder fedt. Mindre projekter vil helt sikkert give råderum til at eksperimentere mere og lave mere interessante spil med nye figurer.
TheDukeTheDukeSkrevet 08/12-11 23:10, rettet 08/12-11 23:10 
Azzkikr>
Hvordan i alverden er mario "stagneret de sidste 10 år"?. Om noget har mario da netop udviklet sig og højnet niveauet yderligere med SMG1&2 og NSMB.

Det er jeg så ikke enig i. For mig peakede de med SM64 og SMW respektivt, og deres nyere titler i serien har på ingen måde været lige så nyskabende eller underholdende. Det er det samme med Zelda, der er ikke rigtigt sket noget siden OoT.

De nyere titler i de serier er stadig gode spil, bare ikke lige så gode som de spil de bygger på.
Alf81Alf81Skrevet 09/12-11 10:25 
WHAT!? Har du overhovedet spillet SMG?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 09/12-11 11:42 
Hvis der er to spilserier der mere end nogen andre har formået at vedligeholde deres garanti om kvalitet er det da om noget Mario og Zelda.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 12:58, rettet 09/12-11 13:07 
Mario 3 var seriens højdepunkt. Derfra har det svunget utrolig meget i kvalitet. SMW er halvskidt, 64 er okay godt, NSMB er middelmådigt, og Galaxy 1 og 2 er gode.

Uden at have spillet særlig meget Zelda vil jeg også tro at man kan sige det samme om den serie. ALttP er virkelig godt, mens Wind Waker og Twilight Princess begge er lidt over middel.

EDIT: Jeg vil tro at Minish Cap og Oracle of Ages/Seasons vil være lige mig. Det gør mig i hvert fald ikke spor at det er "Capcom" der står bag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 09/12-11 13:09 
Konsolkongen>
Mario 3 var seriens højdepunkt.

Enig! Indtil SMG.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 13:13 
Mario 3 er bare fantastisk godt. Selv de retarderet dårlige bosskampe som pryder serien er ikke nok til ændre på dette faktum :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/12-11 13:23 
Minish Cap er "ok", Oracle of Seasons/Ages besidder mange af de kvaliteter der gjorte ALttP og Link's Awakening fantastisk gode, dog uden nogensinde at komme op på det samme niveau.

Dine vurderinger af både SMW, Mario 64, Galaxy og Twilight Princess er unødigt og uforståeligt kritiske. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 13:26 
Nej det er de ikke. Desuden:
http://www.playright.dk/vurdertitel.php?id=1098

... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 09/12-11 13:29 
@Alf
Ja, begge to. Og det er da fine spil, men de er kopier af en original. Og jeg kan bedre lide originalen.

@der König
Wind Waker er, IMO, et af de ringere Zeldaspil på listen. Jeg er ikke blevet færdig med Skyward Sword endnu, men jeg får flashbacks til WW når jeg spiller det; Nintendo indser at de ikke har nok content til at lave et "rigtigt" Zeldaspil, så de genbruger hvad de har og binder det hele sammen med rigeligt backtracking og håber at der ikke er nogen der opdager det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 13:32 
TheDuke>
Nintendo indser at de ikke har nok content til at lave et "rigtigt" Zeldaspil, så de genbruger hvad de har og binder det hele sammen med rigeligt backtracking og håber at der ikke er nogen der opdager det.

Jamen er det ikke netop Nintendo i en nøddeskal? Mario, Zelda og Metroid er virkelig meget genbrug.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 09/12-11 13:39 
Nu mente jeg ikke genbrug af ideer og koncepter fra tidligere spil, men genbrug af det samme content i det enkelte spil. F.eks en enkelt dungeon der bliver brugt flere gange i løbet af spillet uden at de ændrer den nævneværdigt.
RJKRJKSkrevet 09/12-11 13:47, rettet 09/12-11 13:47 
Ikke at backtracking og genbrug i sig selv er godt, men når dette fungerer i særdeleshed Metroid og Zelda, så er det da noget af dét, der løfter leveldesignet langt op over konkurrenterne. Der er en helhed og sammenhæng i opbygningen, som efterlader et langt større indtryk, end spil der bare slæber én forbi konstant skiftende scenerier. Jeg synes det virker som en noget ugennemtænkt og overfladisk kritik, når det åbenlyst er del af et meget bevidst design.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-11 14:00, rettet 09/12-11 14:03 
Hvordan er SMW halvskidt? Jeg ved godt det er svært som fanatisk SEGA fanboy at rose nintendo :P, men det skal uddybes det der.

Derudover er der også super mario sunshine, der imo er et ret undervurderet mario spil, jeg synes faktisk det er SM64 overlegent.
SumezSumezSkrevet 09/12-11 14:02 

Forresten
http://www.playright.dk/vurdertitel.php?id=424
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 14:02, rettet 09/12-11 14:04 
RJK>
Ikke at backtracking og genbrug i sig selv er godt, men når dette fungerer i særdeleshed Metroid og Zelda, så er det da noget af dét, der løfter leveldesignet langt op over konkurrenterne.

Jeg ved ikke om det var et svar til mig, i og med at TheDuke slet ikke nævner Metroid? Jeg snakker som TheDuke opfattede det, om at spillene alle ligner hinanden for meget.

Dét sagt så vil jeg da gerne indskyde at jeg fandt backtrackingen i Super Metroid yderst trættende. Så kan du pakke det ind i "bevidst design" alt det du vil. Jeg synes ikke det fungerede specielt godt i lige dét spil.
Det har derimod fungeret fint i Castlevania-serien på GBA og DS, så jeg er heller ikke imod al backtracking.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 09/12-11 14:10, rettet 09/12-11 14:20 
Det er jo ikke "bevidst design", men "nødvendigt design" når de i Skyward Sword bruger de samme 3 main levels igen og igen på den måde. Og det er ikke leveldesign i topklasse når man laver en overworld der består af 97% ingenting. Grunden til at de bruger den slags kneb er at de ikke har content nok til at lave et spil i samme størrelse som TP eller OoT. Så det de har skal holde længere.
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-11 14:14 
Konsolkongen: Jeg er selvfølgelig uenig i dine udtalelser her, men vil godt lige prøve at forstå dem:

Konsolkongen>
Mario 3 er bare fantastisk godt.
Og

Konsolkongen>SMW er halvskidt

Hvad er det i designet og udførslen, du mener, gør det ene fantastisk og det andet halvskidt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 09/12-11 14:23 
Konsolkongen>
Jeg ved ikke om det var et svar til mig

Det fik I begge to :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 09/12-11 14:45, rettet 09/12-11 14:45 
TheDuke>
Det er jo ikke "bevidst design", men "nødvendigt design" når de i Skyward Sword bruger de samme 3 main levels igen og igen på den måde. Og det er ikke leveldesign i topklasse når man laver en overworld der består af 97% ingenting. Grunden til at de bruger den slags kneb er at de ikke har content nok til at lave et spil i samme størrelse som TP eller OoT. Så det de har skal holde længere.

Enig mht. overworld delen (altså Skyloft), men det med at "genbruge" de tre primære områder er jo ikke det der minder om backtracking eller deslige!
De gange man rent faktisk skal igennem de samme områder, har man jo helt andre metoder til at bevæge sig mere frit igennem det, og i hvert område opdager man jo helt nye steder, man skal igennem.
Det er muligt at det sted man dykker rundt efter noder er det samme sted som man render rundt efter de der plante-dyr meget tidligere i spillet, men de to scener i spillet er da nok så forskellige som noget kan blive.

Jeg er heller ikke helt med på hvad dt har med noget at gøre...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-11 15:17, rettet 09/12-11 15:17 
Bede-x>
Hvad er det i designet og udførslen, du mener, gør det ene fantastisk og det andet halvskidt?

Nu er det et stykke tid siden jeg sidst havde ild i SMW så det blive begrænset hvor godt jeg kan forklare det. Leveldesignet halter bagefter og føles tomt og kedeligt i forhold til SMB3. Jeg har også flere gange undret mig over hvad fanden de har tænkt på, ved at smide amerikanske fodboldspillere ind som fjender og lave underlige afbræk i spillets pace i form af de forfærdelige spøgelseshus-baner. Spillets powerups er også til det dårligere, Vaskebjørn > Superheltekappen og jeg er heller ikke fan af Yoshi. Her har de så til gengæld haft en masse nye idéer til serien, men jeg synes mange af dem lykkedes mindre godt.

Hvad grafik og lyd angår så synes jeg det er ærgeligt at det viser SNES'en fra aller dårligste side. Jeg mener ikke at den audiovisuelle side af spil skal vægte alt for højt i en vurdering, men når det er så grimt og musikken lyder så irriterende som den gør, bliver det altså sværere at nyde hvad der nu er af gameplay.

Bevares, jeg har ikke gennemført spillet, men af hvad jeg har spillet synes jeg en vurdering på 5/10 (altså middel) er fair. Jeg har haft samme diskussion med Amnesia, der deler jeres mening om spillet og ham har jeg lovet at jeg vil gennemføre på et tidspunkt. Hvis det viser sig at blive bedre senere så er jeg selvfølgelig også voksen nok til at ændre min vurdering derefter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 09/12-11 15:38 
@Sumez
Et konkret eksempel jeg stødte på i går ved Fire Sanctuary, det indeholder spoilers så kig væk hvis du ikke er nået dertil endnu.


Indgangen til denne dungeon er blokeret af flammer. For at slukke dem skal man hælde vand på en statue. Det betyder at man skal et lille stykke tilbage for at hente vand. Det gør jeg så og får slukket flammerne så jeg kan komme videre. Det næste der møder en er den samme forhindring, så jeg må tilbage igen for at hente mere vand. Da jeg kommer forbi og ser at de har brugt den samme forhindring for tredje gang bliver jeg lidt muggen, dog ikke ligeså muggen som da jeg indser at jeg skal hele vejen tilbage til Skyloft, for at kunne tage til Lake Floria for at hente en container. Og det stopper ikke der, efter man har hentet den og er taget tilbage til Eldin, skal man igennem hele banen igen. Hele banen. Der føler jeg at spillet spilder min tid for at virke større end det er.
Zzap!Zzap!Skrevet 09/12-11 17:31 
På mig lyder det lidt som om at han mellem linierne siger, at han er blevet træt af udviklingsmiljøet i de store hold på Nintendo, og at han føler dels at han ikke får lov at udfolde sig som han gerne ville, og dels at det går ud over den generelle kvalitet af Nintendos spil.
Jeg ser det kun som en god nyhed. Jeg er meget enig med The Duke. Nintendo spil de sidste ti år har været af lidt ujævn og/eller jævn kvalitet. Windwaker var i dele suverænt, men virkede lidt som om de var løbet tør for tid til sidst, og at de havde klasket en masse hurtigt fyld på for at spæde op.
Resultatet var at oplevelsen var som et brusebad på et billigt hotel. Koldt og varmt vand i tilfældige doser. Twilight Princess virkede meget halvhjertet, og som om udviklerne ikke rigtig havde forstået hvad Zeldaspil går ud på. Igen meget ujævn kvalitet. Mario Sunshine tror jeg der er meget bred enighed om var ringe, så jeg ikke bruge tid på at svine dét, men Galaxy spillene har jeg lidt et kongens nye klæder forhold til.
Det var helt sikkert udmærkede spil, som er langt bedre end lignende på andre platforme. Dét sagt så føltes de for for mig som meget lettere (som i indhold og dybde) og mindre tilfredstillende spil, når man havde prøvet Mario 64. De virkede lidt som en stor opbunkning af en masse ideer. Nogle halvbagte og andre gode, og slet ikke udfoldet i den grad de kunne. Men værst af alt, meget af det føltes for mig slet ikke Marioagtigt.
NSMB var helt klart dårligere på alle punkter end gamle 2d Mario spil, og burde af den grund alene slet ikke nævnes som et forsvar. Hvis Nintendo ikke kan lave noget der er bedre, eller i hvert fald lige så godt efter så mange år, så gider jeg i hvert fald ikke bruge tid på det, hvor halvgode de end måtte være.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 09/12-11 17:37 
Hvis hverken Twilight Princess eller Mario Galaxy kan leve op til hvad du "forventer" af Nintendo, forstår jeg slet ikke hvad der skal til...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 09/12-11 17:54, rettet 09/12-11 17:55 
Simmar, læser ingen tråden/links? :P

Det var jo tolken og/eller intervieweren der havde misforstået en kommentar - Miyamoto bliver på sin nuværende plads hos Nintendo. Tjek evt. nyeste link til Gamespot.
TheDukeTheDukeSkrevet 09/12-11 18:01, rettet 09/12-11 18:02 
Ikke nødvendigvis. Han kunne godt have sagt det, og Nintendo har derefter bedt ham om at trække i land igen for at deres aktier ikke skulle falde yderligere. Hvad enten han sagde det eller ej, så får man det klare indtryk at han gerne vil lave noget andet end det han laver nu. Om Nintendo så vil risikere at han forlader firmaet hvis han ikke får lov må tiden så vise.
jaesjaesSkrevet 09/12-11 18:10, rettet 09/12-11 18:28 
Nu kan man jo kun forholde sig til de officielle udtalelser, men fint nok hvis folk vil diskutere teori og rygter, det har jeg ikke noget problem med :) Tvivler dog meget på, at Nintendo så kommer om nogle uger og siger, det alligevel var rigtigt, men vi må se...

Bortset fra det, virkede det nu som om, flere personer kun forholdt sig til første indlæg, derfor ovenstående kommentar :)

EDIT: Der skulle have stået "ovenstående indlæg".
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-11 20:36, rettet 09/12-11 20:37 
Konsolkongen>


Hvad grafik og lyd angår så synes jeg det er ærgeligt at det viser SNES'en fra aller dårligste side. Jeg mener ikke at den audiovisuelle side af spil skal vægte alt for højt i en vurdering, men når det er så grimt og musikken lyder så irriterende som den gør, bliver det altså sværere at nyde hvad der nu er af gameplay.



Ah sku vi nu ik lige? Direkte grimt? Der må være rigtigt mange megadrive spil du ikke kan holde ud at spille på hvis SMW er så grimt at du ikke kan holde det ud :P... Derudover var det en launch titel, så hvad havde du egenligt forventet? I forhold til at vi taler 1990 og en launch titel finder jeg det en smule absurd at kalde det grimt...

Hvad angår lyden, så er det din egen sag, jeg har personligt intet imod den omend jeg bedre kunne lide musikken i 3'eren.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-11 20:49 
Zzap!>
Mario Sunshine tror jeg der er meget bred enighed om var ringe, så jeg ikke bruge tid på at svine dét.

Ih ja "bred enighed", spillet har kun 92% average ud af 73 reviews, det er sørme ringe... Men ok i det her spil er der både knap combo'er + man skal bruge mere end 3 knapper så jeg er ikke videre overrasket over du ikke kan lide det.


Zzap!>NSMB var helt klart dårligere på alle punkter end gamle 2d Mario spil, og burde af den grund alene slet ikke nævnes som et forsvar. Hvis Nintendo ikke kan lave noget der er bedre, eller i hvert fald lige så godt efter så mange år, så gider jeg i hvert fald ikke bruge tid på det, hvor halvgode de end måtte være.

Du skriver godt nok meget vrøvl. Har du overhovedet spillet spillet?

Hvordan er det "klart" dårligere end de gamle 2D spil? Spillet er mere varieret end hidtil og tilføjer mange nye elementer som øger spiloplevelsen og her snakker vi kun single player. I multiplayer er det endnu bedre.
TheDukeTheDukeSkrevet 09/12-11 20:59 
Kan vi ikke blive enige om at holde op med at bruge metacritic score og anmeldelser med scores som argument for hvor godt/skidt et spil er.

Det giver ingen mening da et 9 eller 10-tal i en del år nu ikke har betydet andet end "Spillet er godt", og et 5-tal betyder at det er værre end Hitler.
HeroldHeroldSkrevet 09/12-11 21:21 
Nix, det kan vi ikke. :P

Uanset om en score er opblæst eller ej, så er en høj, gennemsnitlig ranking stadig et udtryk for en eller anden form for kvalitet på tværs af flere mennesker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JonassoeJonassoeSkrevet 09/12-11 21:27 
Metascores er bare ikke et udtryk for "bred enighed", da det er et gennemsnit af en håndfuld anmeldelseskarakterer (vi snakker vel ca. 100 forskellige menneskers meninger her). Vi har vel alle på et eller andet tidspunkt oplevet at være uenig med en anmelder :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 09/12-11 23:44 
Et gennemsnit på 92% ud af 73 menneskers meninger, er vel også næsten så tæt man kommer på "brev enighed" indenfor det her medie :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 10/12-11 00:25 
Her må jeg også tilslutte mig Herold og Sumez. Det er ikke perfekte systemer, men det er det bedste, vi har.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JonassoeJonassoeSkrevet 10/12-11 04:59 
Sumez>
Et gennemsnit på 92% ud af 73 menneskers meninger, er vel også næsten så tæt man kommer på "brev enighed" indenfor det her medie :)

Når der er langt over 100 millioner mennesker, der spiller spil, vil jeg ikke mene, at 73 menneskers meninger er af særligt stor betydning. Selv hvis vi bare sætter dem op imod "hardcore gamere" og andre medlemmer af gamingfora (der ikke altid gider at spille de mest populære spil som f.eks. Mario Kart eller Wii Fit), så er det stadig langt fra et repræsentativt udsnit.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 10/12-11 09:59 
Nu er der jo ikke fravalgt nogen anmeldelser. 72 ud af 73 er et temmeligt solidt tal (der er kun én anmeldelse der ligger under 75%). Var det iøvrigt ikke også dig selv, der var ret glad for Sunshine?
Jeg mener bestemt at Sunshine nok er Marios svageste øjeblik (med mindre vi tæller NSMB på DS), men at det så stadig er et rigtig godt spil siger da lidt om den standard Miyamoto og hans hold normalt lægger for dagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 10/12-11 14:48 
Jo, jeg er bestemt rigtig glad for Sunshine (eller i hvert fald halvdelen af det, haha), men jeg deler heller ikke altid den mest populære holdning :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
Bede-xBede-xSkrevet 10/12-11 15:05 
Konsolkongen: Det er lidt svært at forholde sig til så generelle udtalelser som at leveldesignet er dårligere eller at det skulle være problematisk, at en fjende ligner en amerikansk fodboldspiller og hvis du ikke har spillet det igennem endnu, bør vi nok gemme uddybelser til en anden dag. Til den tid vil jeg glæde mig til at høre, hvorfor du mener, at der er så markante forskelle på de to spil.

Konsolkongen>
Hvis det viser sig at blive bedre senere så er jeg selvfølgelig også voksen nok til at ændre min vurdering derefter.

Det skal man selvfølgelig også være. En nylig gennemspilning og sammenligning med Sonic Generations har også overbevist mig om, at Sonic spillene fortjener lidt højere, end jeg oprindeligt vurderede dem til ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 15:10, rettet 10/12-11 15:14 
Jo, men jeg skriver også at det er lang tid siden jeg har spillet det. Beklager at jeg ikke kan uddybe mere, men jeg mener oprigtigt at leveldesignet var dårligere end Mario 3's.

EDIT:

Bede-x>
Det skal man selvfølgelig også være. En nylig gennemspilning og sammenligning med Sonic Generations har også overbevist mig om, at Sonic spillene fortjener lidt højere, end jeg oprindeligt vurderede dem til ;)

Som i, at Sonic Generations er så dårligt at det løfter alle de gamle spil, eller hvordan? Jeg har ikke spillet Generations endnu, men jeg har bestilt det og glæder mig meget til det :)

---Mulig spoiler:---
Jeg mener i øvrigt at de gamle Sonic-spil er det tætteste vi kommer på de perfekte platform-spil.
---Spoiler slut---
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/12-11 15:42, rettet 10/12-11 15:53 
Konsolkongen>
Som i, at Sonic Generations er så dårligt at det løfter alle de gamle spil, eller hvordan?

Hvis nogen kom og sagde, at det var enten godt eller dårligt, ville jeg ikke sige dem imod, men det er nok mere rigtigt at sige, at det er en rodebutik. Der er masser af holde af og den første halvdel af spillet var jeg også flere steder oppe og køre, men der er også elementer jeg hader: hovedrystende dårlig spillerkommunikation, tekniske fejl og bizarre ændringer i kontrolskemaet mm. Skal nok uddybe min holdning inden for en overskuelig fremtid i Generations tråden..

Konsolkongen>
---Mulig spoiler:---
Jeg mener i øvrigt at de gamle Sonic-spil er det tætteste vi kommer på de perfekte platform-spil.
---Spoiler slut---

Personligt vil jeg ikke kalde dem perfekte, men de har en anderledeshed, der ikke minder om noget i resten af genren og det slog mig sidste gang jeg spillede dem igennem, hvor ualmindelig en frisk oplevelse de var(er). Der er nogen spil, der aldrig bliver gamle, men der er ikke mange som forbliver friske, hvor det at gennemføre dem tyvende gang stadig til dels føles som første.

Og dét er en kvalitet jeg sætter mere pris på i dag, end jeg gjorde, da jeg var yngre.

Jeg kan ikke sætte fingeren bedre på det lige nu, dertil skal følelsen udkrystallisere sig bedre, hvilket nok først sker efter yderligere gennemspilninger, men at de gamle Sonic spil ligger højere på vurderingsskalaen, er jeg ikke i tvivl om.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 15:56, rettet 10/12-11 16:04 
Bede-x>
Skal nok uddybe min holdning inden for en overskuelig fremtid i Generations tråden..

Det må du gerne ved lejlighed, for det er ikke meget bedre forklaret i forhold til min snak om SMW ;D Jeg har dog en fornemmelse af at jeg kommer til at vide præcis hvad du mener, når jeg sidder med spillet i min maskine. Det bliver nok svært at tilgå spillet uden skepsis, men jeg er helt sikkert mere optimistisk end jeg har været de sidste mange Sonic-udgivelser.

EDIT: Det skal nok blive udmærket (måske endda rigtig godt), men er det virkelig noget man har lyst til at tage frem igen om 10 år (såfremt ens Xbox virker til den tid... lololo)? Det er dét jeg savner i nyere spil som du så ganske rigtig er inde på, når du snakker de gamle Sonic.

Der mener jeg alligevel Sonic 4 formåede at fange noget af Sonic magien rigtig godt, men en tidløs klasikker er det næppe. Det spiller godt, men der er så heller ikke taget mange chancer, nok af samme årsag. Alligevel er det nok det tætteste vi har været længe, selv spillets skrabede indhold taget i betragtning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/12-11 16:35 
Konsolkongen>


---Mulig spoiler:---
Jeg mener i øvrigt at de gamle Sonic-spil er det tætteste vi kommer på de perfekte platform-spil.
---Spoiler slut---

Jeg tror ikke du behøver sætte spoiler tags omkring at det er din holdning :P...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-11 16:35 
Jo for der er satme mange af jer der ikke har indset det endnu ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
74 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig