X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

En god måde at lære blindskrift på?


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/11-11 02:28 
Jeg er ved at være virkelig, virkelig træt af kun at have mit tumpede 2-fingersystem at gøre godt med, når jeg bruger et tastatur. Det går langsomt og jeg bruger alt for meget tid på at rette ord, som jeg ikke vidste, jeg havde skrevet forkert. Jeg fik en smule undervisning i blindskrift i folkeskolen, men det var fuldkommen utilstrækkeligt. Jeg har senere mødt en person, som påstod, at han lærte sig selv blindskrift ved blot at tvinge sig til at afskrive en håndfuld bøger uden at kigge på tastaturet. Jeg ved ikke om jeg har selvdisciplin nok til den slags.

Kan i foreslå nogle teknikker eller noget godt software til opgaven?
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 12/11-11 03:01 
Altså jeg husker at da jeg gik i folkeskole, der havde man en fysisk skærm foran en skrivemaskine og det virker, så jeg ville forslå at sæt en bog eller lignede op på en måde så du ikke har mulighed for at spotte tasterne på tastaturet.

Jeg ville også lave et print af tast layout, så du kigger et andet sted når du har brug for hjælp. Og istedet for bare at skrive der udad, så skriv de sider du har slået op. Check for fejl og skriv (hele) siderne igen et par gange. Så for du øvet at ramme svære taster/ord.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
scavengerscavengerSkrevet 12/11-11 09:58, rettet 12/11-11 09:58 
Få fat i nogle små klistermærker (eller en dåse spraymaling) og dæk tasterne til, så forsvinder vanen med at kigge på tastaturet. Selv bruger jeg et 6½ finger system :-)
Nemo me impune lacessit
KTCKTCSkrevet 13/11-11 16:49 
"The Typing of the Dead" kan varmt anbefales :)
Umiddelbart vil jeg anbefale, at du forsøger at "programmere" dine fingre til at vide, hvor tasterne sidder.
Jeg skriver for det meste uden at kigge, men selv om jeg har forsøgt at efterleve de regler, som man lærer med at visse fingre skal bruges til visse taster, så bruger jeg mit eget system, hvor visse fingre godt nok bliver forsømt lidt.
Men. Det bedste er faktisk at finde en fast stilling, som du falder tilbage til, og her bruger jeg faktisk noget fra bøgerne: Venstre pegefinger på "f" og højre pegefinger på "j". Disse taster har hver et mærke, så du kan føle dig frem til dem og aldrig behøver at kigge ned for at finde dem.

Men, seriøst, prøv nogle af de spil, som er bygget op omkring dette. Umiddelbart kan jeg komme i tanker om "The Typing of the Dead" og "Typer Shark".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
The DaneThe DaneSkrevet 13/11-11 19:19 
Øvelse :) - ikke så meget andet der er at sige til det, og som allerede sagt, så de to nævnte spil har funktioner indbygget til at man kan lære at skrive blindskrift.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/11-11 19:25 
Hmmm, det kunne godt være, jeg skulle have fat i The Typing of the Dead og et tastatur til DrømmeKarsten :)

Det er egentlig underligt, at der ikke findes nogen danske blindskriftspil. Måske skulle jeg begynde at strikke noget samme og se, om jeg kan sælge det til skolevæsnet :D
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig