X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den næste Xbox


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-11 18:49 
Så er rygtemøllen for alvor gået i gang vedr. den næste generation af Xbox.

Det seneste rygte er at den vil blive annonceret på CES til Januar næste år

Kilde
spectrespectreSkrevet 11/11-11 19:39 
Kodenavn 'Ten'.

Rygterne siger holiday 2012 release.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
XiwanaXiwanaSkrevet 11/11-11 20:06, rettet 11/11-11 20:06 
1up>
Kodenavn 'Ten'.

Øv! Havde håbet på "Xbox 0,75%" eller "Xbox 3,14159..."
[inspirational quote here]
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/11-11 02:43 
Yes, 2012, ikke 2013.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 12/11-11 10:51 
De siger ingenting om den bliver til fysiske medier, eller om den bliver en ren download mølle maskine?
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 13/11-11 20:24 
Du kan rolig regne med at den får fysiske medier. Så længe der findes brugere der ikke har internet kraftigt nok til at kunne kører det. Plus alle dem som ikke har kredit kort. Bruger basen for fysiske medier er for stor til at det kan betale sig.
Vi vil nok se en større support af deres "Games on demand" service og mere DLC. Men når de stadig udgiver XboxLive titler som fysiske titler(gerne 3 af gange) så går der LANG tid før vi ser en konsol med kun digitale downloads.
KilroyKilroySkrevet 13/11-11 20:32 
Jeg håber ikke at maskinen kun vil være digital, da jeg i det tilfælde vil savne at have æsker og manualer liggende. Men det de kunne gøre, var at gå Sony i bedene, med PS Vita. Der udkommer alle spil både digital og i fysisk form. Sådan kan folk selv bestemme hvad de vil have. Og hvis udgiverne så gjorde de digitale udgivelser billigere end de fysiske, så ville de måske kunne få en smule bugt på brugt-salget.
Kilroy Was Here
3of193of19Skrevet 13/11-11 20:43 
Tror også en stor grund til at vi på konsoller ikke har set at games on demand virkelig har fået gang i den er at MS/Sony/Ninty ikke vil risikere at pisse forhandlerne af alt for meget. Hvis f.eks. DL udgivelser var de der 25-40% billigere på maskine X ville forhandlere miste en stor del af kagen og så ikke have incitement til at promovere konsol X men istedet promovere maskine Y.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/11-11 21:37 
Plus at der mange lande der har meget ringe eller slet ingen internet. Alle de forbrugere vil jo være surt at miste. Der også stadig mange her hjemme der ikke har de store hurtige forbindelser. Nej der alt for mange penge at tabe ved at gå 100% digitalt. Om det sker.. ja, men ikke før om mange år.
Plus de taler som meget om brugt salg. Det er bare så trættende.. Der findes brugt salg af ALT! Hvorfor råber spil branchen lige så meget om det.
TheDukeTheDukeSkrevet 13/11-11 23:57 
De råber og brokker sig, fordi det er lettere end at lave spil som folk har lyst til at købe til fuld pris og derefter beholde efter endt gennemspilning.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-11 09:18, rettet 14/11-11 09:24 
HVAD??

Vil det sige du ikke mener det er smart at udgiverne stripper indhold fra spillene for at sælge det som DLC, så spillene kun varer 5 timer?

Langt ude holdning!!

;)
GreaseballGreaseballSkrevet 14/11-11 13:10 
TheDuke>
De råber og brokker sig, fordi det er lettere end at lave spil som folk har lyst til at købe til fuld pris og derefter beholde efter endt gennemspilning.

Måske... men hånden på hjertet.. Hvor mange her gad købe en konsol der var DL only. Så heller bare bruger PC, Steam og nogen store externe harddiske. ;)
For slet at tale om alle de stakler som ikke fik nye spil og samle udgaver.. UHA! Skrækkelig fremtid med DL only.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-11 13:19 
Ja endnu en god grund til udgiverne burde kunne støtte fysiske udgivelser i næste 5-10 år: tjene kassen på collector's editions som indeholder kr 20,- pastik og pap der sælges for 300,- ekstra i butikkerne. Det er en god forretning for udgiverne.
GreaseballGreaseballSkrevet 14/11-11 16:09 
Jamen hvad mener du Beano. Er det best med en 100% digital DL konsol som kun folk der har bredbånd kan havde glæde af. Eller skal spil branchen bare indse at brugt salg er noget der altid vil være der.
Når man ser hvor mange eksemplare f.eks GTA IV solgte, Så det synd at sige at det noget de lider under.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-11 16:46, rettet 14/11-11 16:48 
Jeg håber skam den næste generation ikke er 100% DL men at der fortsat er fysiske medier. Det bedste ville være at der er plads til begge modeller og at DL udgaver er billigere.

Min kommentar var ment som at udgiverne burde kunne se den fordel (for dem) ved fysiske udgivelser at de fortsat kan malke forbrugerne ved at sælge de prisopskruede samlerudgaver som de tjener forholdsvis mest ved. Hvis de går DL-only vil det jo være svært :)
GreaseballGreaseballSkrevet 15/11-11 00:38 
Så jeg med. Ja, er enig i at både MS og Sony vil gøre med ud af promote download at titler direkte over LIVE eller PSN.
Hvad ang samler udgaver. Så det noget der bare er gået amok. Se bare de to store som HALO Reach og Gears of War 3.. hvad var der.. 3 forskellige udgaver af hver, 4 hvis man tæller de specielle konsol med også.
jaesjaesSkrevet 16/11-11 18:05 
Flere rygter om, der kommer en ny Xbox i 2012. Ærgerligt for Nintendo, hvis det er tilfældet, men sårn er bisnæs jo.
http://www.next-gen.biz/news/next-generation-arrive-2012
BeanoBeanoSkrevet 16/11-11 21:49 
Så skal de ihvertfald tage sig ekstra sammen :D
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/11-11 22:12 
som jeg sagde i en anden tråd:
E3 2012 ser vi en ny xbox og PS. Hvad ellers skulle de snakke om til E3 ?

Sidste år var et lorte E3 fra microsoft, hvor nintendo snakket og wii u, og sony om vita.

Og som alle ved, så SKAL alle firmaer ha' nogle gode overasker, som kan vises på gulvet på E3 :)
Ellers bliver journalistern skuffet... og skriver ikke pæne ting i deres blad/site. :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CoreCoreSkrevet 16/11-11 22:46, rettet 16/11-11 22:47 
2012's E3, var da præcis det. En masse fablerier om PS Vita, Wii U, Twisted Metal, Ghost Recon og Star Wars Kinect. Så havde journalisterne noget at skrive om, og når artiklerne var trykt, rykkede man hele skidtet til 2013.

De hustler os, de små sv....
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MrCaseMrCaseSkrevet 17/11-11 12:20 
Er det bare mig der synes at julen 2012 er lidt for tidligt?

Jeg kan sagtens se at PCer har overhalet konsollerne, men alligevel oplever jeg ikke at grafikken på konsoller 'skærer i øjnene'. Og jeg oplever samtidig at der stadigvæk er en god udvikling i hvad udviklerne får ud af de der små kasser.

Julen 2013 giver mere mening i min optik.

(På den anden side skal Nintendo godt nok øve sig hvis de ikke bliver lidt pressede af at skulle gå head-to-head-to-head med både ps4 og xbox720)
Have you considered sucking less?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/11-11 13:13 
Nej, jeg er helt enig.

Man kan stadig sagtens se en udvikling i hvad der klemmes ud af maskinerene rent grafisk - bare se på Arkham City.

Man kan dog godt forestille sig at Sony og Microsoft fremskynder udgivelsen af deres respektive konsoller, fordi Nintendo er klar med deres WiiU i 2012. Jeg håber dog også på 2013.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/11-11 13:59, rettet 17/11-11 14:09 
Jeg synes det er ret urealistisk at tro at hverken sony eller microsoft skulle have en konsol klar til release næste år taget i betragtning af der er ingen officielle detaljer eller prototype er blevet vist endnu.

Der går vel typisk 1-1½ år fra de har vist deres prototype og frigivet de planlagte detaljer på fx E3 eller TGS til den endelige konsol rent faktisk udkommer.

Men hvis Microsoft rusher endnu en konsol ud må vi da håbe der trods alt er noget ordenligt hardware i den fra start denne gang så folk ikke bliver røvrendt med RROD og blæsere/drev der larmer værre end flymotorer de første 3 år af dens levetid som var tilfældet med 360'eren.
BeanoBeanoSkrevet 17/11-11 14:07 
360 blev annonceret maj 2005 og kom på gaden november samme år, så jeg syntes ikke det virker urealistisk. Specielt når 360 er en langt større succes end den første Xbox, er det i MS's interesse at der er så kort tid mellem annoncering og lancering som muligt pga. 360 salget.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/11-11 14:08 
Ja annonceret, men der var detaljer ude omkring den år tidligere. Ps3 havde en prototype cirka 1½ år før release.

Pointen er at der ingen officielle detaljer er vist.
BeanoBeanoSkrevet 17/11-11 14:10, rettet 17/11-11 14:14 
Øh, taler vi om spec rygter eller officiel info?

EDIT: Jeg kan se at OurColony kampagnen kørte fra marts 2005. Så det er snarere marts end maj.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/11-11 14:20, rettet 17/11-11 14:21 
Nu kan jeg ikke specifikt huske det med lige 360'eren, men det var jo ikke ligefrem nogen overraskelse at den udkom.

Det er jo ikke bare fra den ene dag til den anden at "hov nu er der en ny konsol på hylderne, hvor kom den fra". Jeg kan ikke mindes en konsol jeg vidste ville udkomme mindst 1 år et i forvejen baseret på detaljer/udmeldinger og eventuelt prototyper.

Jeg ser intet fra sony eller ms der tyder på der vil komme noget i 2012. Q2-3 2013 er et mere realistisk "gæt".
BeanoBeanoSkrevet 17/11-11 14:42 
Jeg hælder også mest mod 2013, meeen der florerer jo også løse rygter om nex-gen Xbox dev-kits hos udviklere allerede :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-11 04:59, rettet 25/11-11 05:01 
Nu går der rygter om at der vil komme to forskellige Xbox modeller så der vil være en billig, skrabet "Kinect tematiseret" model så alle burde kunne være med.

Kilde
DarkenDarkenSkrevet 25/11-11 06:14 
Det gik jo fint med 360 så det er rimeligt at antage at de forsætter med det.

while the higher-end model will feature a hard drive, optical drive and maybe backwards compatibility with the Xbox 360.

Jeg synes det stiller et spændende spørgsmål. En ting er bagud kompabiliteten, men med denne generation, er det så ikke mere online delen der er vigtig at kunne flytte over? Tror ikke teknisk det ville være så svært, mere om de har lyst til at gøre det. Men det ville jo være smart da man sikre så vidt muligt at eksisterende kunder bliver i folden.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 27/11-11 14:57 
Online-delen? Mener du Xbox Live?!

Selvfølgelig bliver den "flyttet over". Det er så utænkeligt at gøre noget andet, at det ville være meningsløst overhovedet at diskutere muligheden.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/11-11 22:05 
Jeg håber da ihvertfald at de spil der findes på Xbla og Psn nu, også kan downloades på den næste generation af konsoller og ikke bare går tabt.... Men nu må vi se.
DarkenDarkenSkrevet 27/11-11 22:40 
Det var det jeg tænkte på. online only spil. I dag er man jo meget konti baseret.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 20/11-12 22:12 
Xbox World er kommet med nogle af de mest interessante rygter ind til nu, da de plejer at ramme rigtigt.

- Blu-ray
- Kinect 2
- "Innovativ controller", altså en controller udover Kinect 2
- 8 GB RAM
- AR-briller senere i generationen
- CPU med 4 kerner hver opdelt i 4 "logiske kerner" (er det godt?)
- Tv-indgang (så man kan optage på harddisken)

http://www.computerandvideogames.com/379069/xbox-720-xbw-uses-penultimate-issue-to-tell-you-everything-we-know/
SumezSumezSkrevet 20/11-12 22:54 
Innovativ controller, briller og Kinect 2? Jeg tror jeg beholder min 360...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 20/11-12 22:59 
Det tænkte jeg også :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 21/11-12 05:55 
jaes>
- CPU med 4 kerner hver opdelt i 4 "logiske kerner" (er det godt?)

Kan det være. Det er lidt fluffy formuleret, men mon ikke der menes "simultaneous multithreading" (http://en.wikipedia.org/wiki/Simultaneous_multithreading)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 21/11-12 08:37 
jaes>
- "Innovativ controller", altså en controller udover Kinect 2

Jeg tror controlleren er een stor skærm som viser reklamer mens man spiller siden de er ved at løbe tør for plads på dashboarded.
--Skrevet 21/11-12 08:41 
:D lolz
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 21/11-12 10:00, rettet 21/11-12 10:01 
dRxL>
jaes>
- CPU med 4 kerner hver opdelt i 4 "logiske kerner" (er det godt?)

Kan det være. Det er lidt fluffy formuleret, men mon ikke der menes "simultaneous multithreading" (http://en.wikipedia.org/wiki/Simultaneous_multithreading)

Uden at vide særlig meget om det (kun fra et programmør-synspunkt), Mon ikke der bare er tale om an quad-core CPU, med mulighed for fire tråde på hver kerne? Jeg mener den nuværende Xbox360 har 6 hardwaretråde, med 4x4, giver det os 16 på den nye, det burde give rimelig meget frihed for udviklerne til at lave nogle vilde ting (men nok ikke noget der direkte ses på den grafiske ydeevne, hvis det kun er det, vi måler efter).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/11-12 17:14, rettet 21/11-12 17:22 
Sumez>
Mon ikke der bare er tale om an quad-core CPU, med mulighed for fire tråde på hver kerne?

Sumez>
Jeg mener den nuværende Xbox360 har 6 hardwaretråde

Ja 3 kerner med 2 SMT tråde i hver.

Sumez>
, med 4x4, giver det os 16 på den nye, det burde give rimelig meget frihed for udviklerne til at lave nogle vilde ting (men nok ikke noget der direkte ses på den grafiske ydeevne, hvis det kun er det, vi måler efter).

Det hurtige spydige svar kunne være: Ligesom de var i stand til at lave vilde ting med de mange SPU tråde i PS3'en ;)

Men pjat til side så svarer hver hardware tråd ikke til 100% forøgelse af ydelsen. Det er vigtigt at forstå at en moderne CPU bruger en hel del af sin tid på at vente på hukommelsen (cache-misses) og når hop-forudsigeren (branch-predictor) tager fejl. I en SMT cpu skifter man så til den anden tråd når den aktive tråd rammer en sådan mur. Intel selv skriver at det kan give op til 30% med hyperthreading slået til, men giver endnu flere eksempler på situationer hvor det ikke gør nogen synderlig positiv forskel: http://software.intel.com/en-us/articles/performance-insights-to-intel-hyper-threading-technology/ (søg efter "Case Studies").

Det er så værd at bemærke at Intels Hyperthreading altid kun er med to SMT tråde per kerne, hvilket giver god mening ifhld. til at der ikke er så megen yderligere performance at komme efter ved at tilføje yderligere SMT tråde (læs Intel artiklen ovenfor for en meget uddybende forklaring).
Sun har ganske vidst lavet en processor med 8 kerner med 8 SMT tråde per kerne (hvor der var tvunget trådskift i hver clock-cycle), men den var outperformed af et sæt af billigere Intel processorer allerede ved sin lancering (kilde: http://www.zdnet.com/blog/ou/analysis-of-suns-niagara-2-ultrasparc-t2/675 ).

Så hvis det er rigtig at nexbox720 får 4*4 SMT, så gætter jeg på at der også er andre ting ved arkitekturen der er radikalt anderledes end vi er vandt til. Hvilket igen øger sandsynligheden for at det er en fejl eller et hoax, da det er svært at forestille sig at MS ville ønske at sætte den goodwill de har hos udviklerne for deres genkendelige og lettilgængelige hardware over styr.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 21/11-12 17:38, rettet 21/11-12 17:39 
Som udvikler er jeg også helt generelt meget mere vild over idéen om at kunne køre flere simultane tråde, end at have dobbelt så meget ydeevne på CPU'en, men det er vel et spørgsmål om perspektiv. :P
Det er alligevel ikke CPU'en der er den største flaskehals for konsoludviklere nu om dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 21/11-12 18:13 
Sumez>
Som udvikler er jeg også helt generelt meget mere vild over idéen om at kunne køre flere simultane tråde, end at have dobbelt så meget ydeevne på CPU'en, men det er vel et spørgsmål om perspektiv. :P
Det er alligevel ikke CPU'en der er den største flaskehals for konsoludviklere nu om dage.

?
Du kan køre uendeligt antal tråde på en vilkårlig CPU. Med SMT performer det bare lidt bedre end det ellers ville gøre.

Og på sin vis enig mht. at CPU'en ikke behøver at være den primære flaskehals. Jeg ville umiddelbart pege på GPU'en og mængden og hastigheden af RAM som det vigtigste.
Men systemet skal også været harmonisk sammensat, så f.eks. rammen ikke er for langsom til at resten af systemet kommer til at have den som en flaskehals, som der f.eks. går rygter om er tilfældet med Wii U: http://kotaku.com/5961547/report-wii-u-cracked-open-system-memory-and-speed-revealed

Ironisk nok fandt jeg også denne udtalelse om at at CPU'ens hastighed vil være et problem for at porte Metro Last Light til Wii U: http://www.computerandvideogames.com/379701/wii-u-processor-horrible-and-slow-claims-metro-dev/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 22/11-12 17:15 
Ok, tak for uddybning. Det dybere tekniske aspekt af elektronik er dog ikke så meget mig, så jeg når nok ikke mere end et par afsnit ned ad Wiki-siden ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-12 17:34 
Jeg så godt de artikler om Wii U's begrænsede CPU hastighed... Forhåbentligt har det ikke nogen betydning da der virkelig, virkelig ikke er brug for en tredje konsol til multiplatform spil. Bare kig på Black Ops 2 som ifølge flere anmeldelser har 4-500 personer i multiplayer hvor imod der er flere tusinde i 360 og PS3 versionen.
dRxLdRxLSkrevet 23/11-12 06:07, rettet 23/11-12 06:07 
Darkbeat>
Forhåbentligt har det ikke nogen betydning da der virkelig, virkelig ikke er brug for en tredje konsol til multiplatform spil.

Du mener fordi det spreder spiller-kohorten (yay, mere korrekt dansk for playerbase) mere tyndt?
Men forstår ikke helt argumentet. Skulle det være "hvis Wii U er ca. lige så langsom som PS3 og x360, kommer den ind som en "me too" konsol med porteringer af de samme spil, i stedet for at byde ind med noget helt nyt"?

Darkbeat>
Bare kig på Black Ops 2 som ifølge flere anmeldelser har 4-500 personer i multiplayer hvor imod der er flere tusinde i 360 og PS3 versionen.

Nu er der jo ikke så mange der har haft mulighed for at købe Wii U endnu, så det giver vel numerisk god mening ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig