X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jak & Daxter HD Collection


Svar
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 11:24 
Endnu en HDificering på vej - denne gang Jak & Daxter 1+2+3 som gøres nymodens. Det første spil var fantastisk så jeg ser frem til det i HD :)

Rygterne siger udgivelse d 20. januar men er ikke bekræftet af Sony endnu.

Kilde
SumezSumezSkrevet 10/11-11 11:52 
Hvorfor brugte jeg overhovedet tid og penge på at købe spil til PS2?

Jak 2 og 3 er også fantastiske spil, og IMO overraskende undervurderede. Især 3'eren udkom uden noget nær den store hype som de første to spil fik, og det er nok det mest interessante i serien, med masser af variation og en stor og interessant verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 10/11-11 11:53, rettet 10/11-11 11:53 
Mangler bare HD collections af GTA og R&C, og så har jeg ingen grund til at have en PS2 :)

PS. Det første J&D synes jeg nu er det bedste ;)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
CoreCoreSkrevet 10/11-11 12:08 
Det begynder at give mere mening at de fjernede BC fra PS3-konsollerne. Alle de HD-remakes ville de aldrig kunne få solgt, hvis folk kunne spille PS2-versionerne på PS3.

Sony hustler os...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 10/11-11 12:15 
Core>
Sony hustler os...

Surprise :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 12:16 
Den teori er jeg nu ikke enig i. Jeg ville i hvert fald stadig købe dem selv om min PS3 kunne afspille de PS2 udgaver jeg allerede ejer.
CoreCoreSkrevet 10/11-11 12:48 
Og hvis du køber 50.000 eksemplarer af hver, ville det sikkert også sagtens kunne hænge sammen ;)

Men der er stadig mange PS-ejere, der ikke ville bruge penge på noget der i forvejen var tilgængeligt for dem gratis.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 13:05 
Så du mener folk kun køber HD udgaverne til PS3 fordi at de ikke gider spille PS2 udgaven på den PS2 de allerede ejer?
Den tror jeg ikke på. Jeg tror det primære salg er til fans som vil genspille en "bedre" version eller ikke ejer originalen. Specielt Sly og J&D collections er oplagte til yngre spillere som ellers aldrig ville opdage titlerne.
CoreCoreSkrevet 10/11-11 16:03 
Beano>
Så du mener folk kun køber HD udgaverne til PS3 fordi at de ikke gider spille PS2 udgaven på den PS2 de allerede ejer?

Er det da en selvfølge at de gør det?

Second-hand-generationen har taget over, det er ikke ret mange casual PS3-spillere, der stadig har en PS2, og der kommer altid nye børnefamilier til, og der er helt sikkert også en del af dem, der aldrig har haft en PS2.

Jeg tror at mainstream-forbrugeren, køber disse collections fordi at spillene ikke har været spillet før, eller pga. afsavn over det spil de kendte, men ikke har mulighed for at spille igen.

Mener du da at salgstallene på disse HD-opsamlinger, ville have været de samme, hvis PS3 havde været bagudkompatibel?

For så er det da sært at man endnu ikke har lavet dem til Xbox (Tomb Raider, Splintercell), og det er på samme måde bemærkelsesværdigt, at alle Cubens wii-genoptryk, altid er de billige skrammel-spil i bunden af udsalgsrodekurvene, som butikkerne har vanvittigt svært ved at komme af med.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 18:31, rettet 10/11-11 18:36 
Tja, jeg kan se vi nok ikke bliver helt enige når du begynder at blande GC genudgivelser ind i debatten og ignorere øvrig Wii-showelware der i stor stil også hober sig op i samme kasse :D

Jeg syntes det er tydeligt at se hvad der er sket når man har fuldt udviklingen siden PS3 blev lanceret:
Sony designede en konsol som var for dyr at fabrikere og hardware salget var for lavt til at finansiere tabet igennem software/tilbehør salg. De fik så travlt med at skære ned og droppede bl.a. PS2 BC for at spare på fabrikationsomkostningen (PS2 BC lå helt og delvist i hardware alt efter modellen, PS1 BC 100% i software). Slim modellen var bl.a. også en konsekvens af at de ville gøre den billigere at fabrikere.

Hvis det fra starten var Sony's skumle plan at sælge PS2 titler på PSN store (4-5 år senere) eller HD remasters, hvorfor så overhovedet bøvle med indbygge PS2 BC fra starten og fjerne det igen til stor forargelse og dårlig PR? Og hvorfor ikke bare sælge PS2 spillene fra starten på PSN Store, eller hurtigt efter PS2 BC blev droppet? 4 år er længe at holde det tilbage.
PS1 BC har de beholdt hele vejen igennem, det kunne de vel også have droppet for at score kassen på PSN Store salg, men det gjorde de ikke.

Om de sælger flere HD udgaver fordi at PS3 ikke har PS2 BC? Måske en smule men jeg tvivler på tallet ville være mærkbart større hvis man kunne spille de gamle PS2 udgaver. Hvis folk har en PS2 udgave liggende som de ville spille på, havde de vel bare taget PS2'en frem for at spille det, i stedet for at betale for en ny remastered udgave.

Jeg ser tendensen med HD remakes/remasters som værende generelt for hele spilindustrien lige nu (i hvert fald konsollerne). En smart ide for udgiverne at hurtigt presse nogle penge ud af ældre spil ved at modernisere dem lidt og sælge dem til gamle fans og folk som aldrig har spillet dem. Ja Sony har flere remaster udgivelser (også større bagkatalog at tage af) end MS men der er også remake/remaster udgivelser på 360. Du nævner selv Tomb Raider og Splinter Cell. HD udgaverne af TR spillene var allerede udgivet på 360. SC og RE collection er svjv også på vej til 360. MGS collection er lige kommet. Zone Of The Enders samt Silent Hill collection kommer næste år. Beyond Good & Evil er ude. Halo Anniversary kommer i næste uge selv om originalen kører fint på 360 under BC :)
Nintendo er også hoppet gladeligt på vognen med 3DS og taler allerede om flere remakes.
CoreCoreSkrevet 10/11-11 19:49 
Ignorerer overhovedet ikke Wii'ens shovelware. Jeg tror netop at disses eksistens, har skabt ret mange skuffede købere, der er blevet langt mere tilbageholdende overfor at købe nye spil ind, resulterende i et skrantende software-salg på Wii'ens side. Det var bare ikke relevant her.

Jeg tror også at du tager mit indledende indlæg, mere alvorligt, end det var tiltænkt.

Men jeg holder stadig på at, HD-Collectionernenenes salg, ville være mærkbart mindre, hvis folk stadig kunne spille deres PS2-versioner på deres PS3.

Og jeg syntes i øvrigt ikke at release- og salg er sammenligneligt mellem retail- og DL-udgivelser. På DL-siden, er det jo så brugt, at man nogle gange mistænker fabrikanten for bare at lave dem, for at kunne smide et eller andet op i deres onlineshop.

Jeg har selv et par af de nævnte opsamlinger, så det er skam ikke fordi at jeg er imod deres eksistens. Men jeg syntes også at det er ved at køre lidt af sporet. Som sagt er der også nye familier, der har købt PS3 som deres første konsol. Og de er lidt i farezonen, for at blive taget ved næsen, når de tror at de køber et godt spil, der af naturlige årsager ligger meget langt fra PS3-spillenes standard grafisk og indholdsmæssigt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 10/11-11 19:54 
Helt enig i det sidste - jeg kan i princippet også godt li de collections når de laves ordenligt (dvs når der ikke står Ubisodt på æsken ;) ) og ikke står i vejen for nye titler.
SumezSumezSkrevet 12/11-11 12:15 
Core>
alle Cubens wii-genoptryk, altid er de billige skrammel-spil i bunden af udsalgsrodekurvene, som butikkerne har vanvittigt svært ved at komme af med.

Hvad har de genudgivet til Wii udover Metroid Prime og Pikmin spillene (som begge må anses som blandt højdepunkterne på Gamecube)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/11-11 12:56, rettet 12/11-11 12:59 
EDIT:

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 12/11-11 13:34, rettet 12/11-11 13:35 
Synes ikke der er så fantastisk stor forskel på den gamle og så en HD version - kan så bare være pga. udstyret selvf. eller jeg er komplet blind :). Men det er da i sig selv en god mulighed for folk der ikke fik dem købt oprindeligt, eller bare mangler et af spillene i serien til at blive introduceret til de forskellige verdener.

Mht. "Wiimakes" så er det dét samme, men ville dog stadig spille dem på min gamecube i stedet for hvis jeg havde muligheden (kan ikke lide den æske der er til dem).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 12/11-11 13:37, rettet 12/11-11 13:39 
Sumez>
Hvad har de genudgivet til Wii udover Metroid Prime og Pikmin spillene

Kommer an på, hvem du kalder "de". Men der er også noget Mario Golf-værk, Okami og et par Resident Evil.

EDIT: Ahh, det var Tennis-tingen, jeg huskede til at være Golf-spillet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 12/11-11 13:38 
Rimelig off-topic, men er Pikmin, Okami og Resident Evil shovelware?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 12/11-11 13:40, rettet 12/11-11 13:41 
Nej, overhovedet ikke, hvor i alverden har du det fra?

De er bare genudgivelser.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 12/11-11 13:47, rettet 12/11-11 13:47 
Herfra?

Core>
alle Cubens wii-genoptryk, altid er de billige skrammel-spil i bunden af udsalgsrodekurvene, som butikkerne har vanvittigt svært ved at komme af med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 12/11-11 14:07, rettet 12/11-11 14:08 
"Skrammel-spil" i butikkens øjne. Du ved, de spil butikken har svært ved at få solgt, der kastes fra kurv til kurv, og ofte ender i bunden af en rodekasse, med totalt hærget covers, og et sted imellem 8 og 60 prismærker på, til en slik. Så selv du, som gerne vil spille det, og tænder på den lave pris, knap gider at købe dem, fordi at de selv i dine øjne nu er noget skrammel.

Shovel-ware kom først på tale senere, og ikke indledt af mig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/11-11 14:36 
Det var mig :)

Da jeg skrev "øvrig Wii-showelware der i stor stil også hober sig op i samme kasse" var det ikke Nintendo's CG genudgivelser jeg tænkte på, men Wii-eksklusive titler som ofte har et Ubisoft logo på :P
CoreCoreSkrevet 12/11-11 15:19 
...og Activision kan vi også takke for en god portion shovelware.

Det er faktisk lidt sørgeligt (for mig i hvert fald), at være vidne til at Ubi Soft (som jeg ellers tidligere har været ret glad for, baseret på Clancy-serierne, og deres evne til at diske op med nye gode franchises), søle sig selv ind i dansespil, lamme licenser og venstrehåndsproduktioner.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 22/11-11 09:18 
Så blev det officielt og udkommer i februar.

Trailer
millenniummillenniumSkrevet 22/11-11 09:23 
Yeah...! Jeg elskede 1'eren. Kom dog aldrig rigtigt igang med de andre. Synes ikke level-designet i 2'eren var så tiltalende.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 22/11-11 09:25 
Jeg spillede også kun etteren så vil helt klart kigge på 2+3 i opsamlingen :)
SumezSumezSkrevet 22/11-11 09:55 
Jeg ved godt at jeg har sagt det før i denne tråd, men Jak 3 var en af mine største overraskelser fra PS2-generationen, det må I ikke snyde Jer selv for. Overgangen (og overraskelserne i spillet) er måske ikke så stor, hvis man har prøvet 2'eren først, men jeg gik direkte fra 1'eren til 3'eren og det kom virkelig bag på mig hvor forskellige de spil er, og hvor omfattende spillets verden er i 3'eren (de har genbrugt næsten alle områder fra 2'eren, samt mindst ligeså meget nyt, originalt materiale).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 22/11-11 13:30 
Tror også det en opsamling jeg vil prøve. Nød virkelig de org. spil på PS2.
Men de kunne godt smide lidt mere i opsamlingen syns jeg. Hvor er Jak X f.eks? Ja det var et spinoff men det var faktisk et godt våben baseret bil spil. Flot lavet og sjove cut-scenes. Synd det ikke har det med, det er jo lavet af det rigtige hold.
Der er også de to PSP spil. Dem er der sikker mange der gerne vil prøve.
BeanoBeanoSkrevet 22/11-11 13:53 
Geden kan jo malkes flere gange som med God Of War Collection 1+2 ;)
millenniummillenniumSkrevet 22/11-11 14:07, rettet 22/11-11 14:09 
Det var ikke spillets størrelse der imponerede mig med 1'eren, men hvordan de intelligent havde skruet banerne sammen i et sømløst flow, som samtidig ikke virkede lineært. Tovbanen til snebanen og elevatoren til undervandsbanen. Fra start til slut hænger dets verden sammen.
Det er faktisk en kvalitet som nutidige Mario-spil mangler (læs: ikke har prioriteret). Nintendo laver som regel bare en portal til nye baner, men logisk hænger de ikke sammen. (Gå ind i et slot, hop ind i et maleri og - vupti - så er du i sneland)
The medium is the message.
HulleHulleSkrevet 22/11-11 14:34, rettet 22/11-11 14:35 
Det ene PSP spil er også et PS2 spil. Går ud fra at det er Lost Frontier du refererer til, Greaseball.. Det er i øvrigt også et temmelig ringe spil :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
GreaseballGreaseballSkrevet 22/11-11 16:42, rettet 22/11-11 16:43 
Ja det er det. Har prøvet det til PS2 og det slet ikke i samme kalibar som de org. Er mest Jak X jeg syns kunne være sjovt at gense i HD da det sammen med de org. spil er lavet af Naughty Dog.

Håber på vi kommer til at et nyt spil i serien en dag. Lavet af Naughty Dog holdet.
SumezSumezSkrevet 22/11-11 17:23 
millennium>
Det var ikke spillets størrelse der imponerede mig med 1'eren, men hvordan de intelligent havde skruet banerne sammen i et sømløst flow, som samtidig ikke virkede lineært. Tovbanen til snebanen og elevatoren til undervandsbanen. Fra start til slut hænger dets verden sammen.

Lyder som om du ville være ret begejstret for Banjo-Tooie, hvis du ikke allerede har prøvet det. Det kan erhverves ganske billigt på XBLA :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 23/11-11 14:43 
Sorry. Me don't speak xbox.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 23/11-11 17:12, rettet 23/11-11 17:12 
Ok det var ærgerligt, men husk på spillet hvis du på et tidspunkt får en :) Tror Jak & Daxter skylder en del til Banjo-Kazooie-serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig