X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Butikker som Betafon i Kbh?


Svar
nerosnerosSkrevet 08/11-11 17:40 
Til min store ærgelse fandt jeg ud af at Betafon åbenbart er lukket og kun findes på nettet nu. Det var ellers en rigtig fin butik, som havde en pæn samling gamle som nye PC spil i alle slags genre.

Ikke at det interessere mig så meget mere, men de havde også en del Amiga ting, som man endten kunne bestille hjem eller købe hvis de havde det på lager.

Den slags butikker er en sjældenhed. Så mit spørgsmål er om der findes andre butikker af den størrelse i København? Jeg er ude efter PC spil.

Fona 2000 og de sædvanlige butikker har ikke ret meget andet end det mere almindelige af slagsen..
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 08/11-11 18:33 
Betafon's kældre var en guldgrube. De lod mig gå på opdagelse i dem en del gange, og for en retrosamler var det et rent slaraffenland. Jeg tror desværre ikke at der findes andre butikker i Kbh. der kommer op på siden af den, ihvertfald hvad angår retrodelen.
WonderboyWonderboySkrevet 08/11-11 19:30 
Okay, hvad gemte de i den kælder?, blev da lidt nysgerig :-).
I love monster land
scavengerscavengerSkrevet 08/11-11 19:34 
Neros: Hvis du er ude efter PC spil, så se her :-)
http://www.playright.dk/handelannonce.php?id=137039
Nemo me impune lacessit
amnesiaamnesiaSkrevet 08/11-11 19:53 
Ja, man havde måske været mere opmærksom på ting der sælges herinde, hvis handelsdelen ikke havde været så ubrugelig i forhold til hvad man ser på alle andre fora rundt omkring på nettet.
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 08/11-11 21:05, rettet 08/11-11 21:06 
scavenger>
Neros: Hvis du er ude efter PC spil, så se her :-)
http://www.playright.dk/handelannonce.php?id=137039

Tak for invitationen :-) Men sådanne spilpakker er jeg desværre ikke lige interesseret i.

Jeg har været lidt på udkig efter noget Space flight sim a la Space Force: Rogue Universe eller noget i den dur, og nok helst spil som ikke findes på konsol ;-)

Det er virkelig ærgeligt med den Betafon butik.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 08/11-11 21:17, rettet 08/11-11 21:22 
Kan meget af det du søger ikke findes online, eller er det for hyggens skyld du savner Betafon? :)

Siden du nævner Fona som alternativ, er det lidt svært at vide :D

CyberCom på Falkoner Allé minder lidt om Betafon men med mindre udvalg. Ved ikke hvad de har i dag af pc-spil, men mener de havde en del bedre udvalg af ældre titler end Gamestop, Fona osv., da jeg sidst var der for et par år siden. Tidligere havde de helt sikkert bedre udvalg.

http://www.cybercom.dk/forside.asp

EDIT: Falkoner Allé.
nerosnerosSkrevet 08/11-11 22:19 
jaes>
Kan meget af det du søger ikke findes online, eller er det for hyggens skyld du savner Betafon? :)

Jeg gider ikke købe spil online, download osv. Jeg vil have fysiske spil ;-)

Må lige tjekke CyberCom ud så.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 08/11-11 22:40 
Jeg mente også fysiske spil købt online.
nerosnerosSkrevet 08/11-11 23:04 
Sorry jeg er træt :-)

Du har ret der findes en del derude.
Bashful Neophyte
varmtvandvarmtvandSkrevet 09/11-11 06:41 
Jeg har en lille retro spil og legetøj mm. Butik på nørrebro. Det er godt nok ikke meget pc jeg har. Men har en masse andet :)

Butikken:
"Ruben og Bobby"
Jægersborggade 6
2200 kbh N

Www.rubenogbobby.dk
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
TheDukeTheDukeSkrevet 09/11-11 11:14 
Wonderboy>
Okay, hvad gemte de i den kælder?, blev da lidt nysgerig :-).

Gamle big-box PC spil, spil til div. Amigaformater (CD32, CDTV, A500, A1200) og lidt PSX. Alle til en yderst rimelig pris af 3 stk for 100,- De havde også en smule Amiga hardware, det var der jeg fandt min SX-32.
scavengerscavengerSkrevet 09/11-11 12:44 
neros>
Tak for invitationen :-) Men sådanne spilpakker er jeg desværre ikke lige interesseret i.

Du hehøver ikke tage dem alle, du må gerne vælge et eller flere ud af listen :-)
Nemo me impune lacessit
nerosnerosSkrevet 09/11-11 17:07 
scavenger>
Du hehøver ikke tage dem alle, du må gerne vælge et eller flere ud af listen :-)

Ok kikker lige på det så.

Varmtvand@: Jeg kender godt din butik det var mig som solgte dig en SNES for et par måneder siden :D

Fin butik du har! One of a kind ;-)
Bashful Neophyte
WonderboyWonderboySkrevet 09/11-11 17:23 
TheDuke>
Wonderboy>
Okay, hvad gemte de i den kælder?, blev da lidt nysgerig :-).

Gamle big-box PC spil, spil til div. Amigaformater (CD32, CDTV, A500, A1200) og lidt PSX. Alle til en yderst rimelig pris af 3 stk for 100,- De havde også en smule Amiga hardware, det var der jeg fandt min SX-32.

Okay lyder lækkert ellers, men mund ikke man stadig kan købe det af dem hvis man skriver en mail til dem eller ringer?.
I love monster land
TheDukeTheDukeSkrevet 09/11-11 18:44, rettet 09/11-11 18:47 
Du kan da prøve at høre dem, men hvis de ikke længere har en fysisk butik tror jeg de har skilt sig af med dem. De fyldte ret meget.

EDIT: Jeg kom i tanke om at Bobby (varmtvand) købte en del C64 spil hos dem kort før de lukkede, det kan være han ved mere.
Captain NCaptain NSkrevet 09/11-11 19:06 
varmtvand>
Jeg har en lille retro spil og legetøj mm. Butik på nørrebro. Det er godt nok ikke meget pc jeg har. Men har en masse andet :)

Butikken:
"Ruben og Bobby"
Jægersborggade 6
2200 kbh N


Jeg har prøvet at se butikken 3-4 gange men hver gang jeg kom var der lukket selvom der burde havde været åbent ifølge åbningstiderne.. Så har ikke været heldig der.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
TheDukeTheDukeSkrevet 09/11-11 19:29 
Jeg plejer at ringe i forvejen for at høre om der er åbent. Så går man ikke forgæves.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig