X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

FIFA vs. PES 2012


Reply
ChronoChronoSkrevet 06/11-11 17:19 
Vi skal have afgjort hvilket fodboldspil der er bedst i år!

Jeg har brugt et par timer med begge demoer i dag (multiplay), og jeg er lettere rystet over at FIFA faktisk underholder mig markant mere. Det er _aldrig_ sket for mig før. Tilmed lader det ikke til at være fordi PES er blevet ringere, men fordi FIFA er blevet bedre. Andre der har det på samme måde?

Jeg er ret vild med hele følelsen af at løbe med bolden i FIFA, og hvor realistisk den fysiske simulation er blevet. Det gør virkelig meget for spillet. Forsvarspillet er også mere skill-krævende end i PES. Der hvor PES stadig fører, er i din kontrol over skud og afleveringstyper. Det er der stadig stor dybde i. Jeg synes dog at FIFA er tæt på, og måske er det endda bare fordi jeg ikke er helt så meget inde i FIFA som jeg er i PES. Jeg har tidligere følt at FIFA var arcade-præget og uden den realisme og dybde jeg fandt i PES. I år er FIFA super realistisk og samtidig sjovt at spille - det føles bare rigtigt.

FIFA vinder på: Forsvarsspillet, løb med bold og fysik / animation.

PES vinder på: Skudfornemmelse (tror jeg).

Jeg har dog to gange oplevet en temmelig stor fejl i FIFA: Man kan risikere at en spiller smider sig skadet i feltet. Det resulterer i dommerkast meget tæt på målstregen og et næsten sikkert mål - virkelig uheldig tolkning af reglerne! Det kan ødelægge en kamp fuldstændigt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TLTLSkrevet 08/11-11 02:50 
Jeg syntes også at Fifa er blevet meget bedre at spille. Men er ikke vild med den nye måde at forsvare på i Fifa 12, kunne bedre li metoden i Fifa 11... Det er for nemt for en angriber nermest bare at løbe bolden hen til målet.

Det kræver i hvert fald masser af træning at mestre og gode reflekser.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/11-11 13:48, rettet 08/11-11 13:48 
Nu har jeg ikke prøvet de nyeste spil, men grunden til at jeg altid har valgt PES over Fifa er at bolden bevæger sig langt mere realistisk i PES (og har altid gjort det), især i de ældre Fifa spil bevægede bolden sig som om man spillede på en hel anden planet.

Imo er realisme alt afgørende i "seriøse" sports spil og der synes jeg altid PES har været foran, men det kan selvfølgelig havde ændret sig.
JuggernautJuggernautSkrevet 08/11-11 14:23 
Hvilket af ovennævnte spil er nemmest at gå til?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ChronoChronoSkrevet 08/11-11 19:14 
Jeg synes ikke umiddelbart der er den store forskel på tilgængeligheden. Der er mange funktioner at lære i begge spil. Det her med at styre sine medspillere i PES er dog lidt kompliceret, men det behøves man heller ikke udnytte med det samme.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/11-11 20:03 
er pes ikke mere et arcade spil (nemt at gå til) hvor fifa er mere nørdet? man kan stille på mange små ting. (som er vigtig for fodbold nørder)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CronossCronossSkrevet 08/11-11 20:24, rettet 08/11-11 20:25 
Boldfysikken i Pro Evolution Soccer er underlig. Den er langt mere besynderlig end den Fifa har haft de sidste par år, selvom denne heller ikke er perfekt.

Generelt er Pro Evolution Soccer klart mere angrebsorienteret end Fifa, som i år har lagt fokus på det defensive spil. Fifa er en langt mere præcis simulation af sporten, men derfor kan man jo godt synes at PES er mere underholdende. Jeg er i år lidt i tvivl, men som konkurrencespil kan jeg klart bedst lide PES. Hvis man er interesseret i en kamp som ligner en tv-transmission, skal man klart vælge Fifa, som også er milevidt foran på det tekniske plan.

Det nye fysiksystem i Fifa er vildt imponerende, men gør naturligvis også kampene lidt tilfældige til tider. Derudover synes jeg, i modsætning til Chrono, at netop følelsen af at skyde til bolden, er bedre i Fifa.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me