X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hardcore 101


Svar
OkottaOkottaSkrevet 18/07-03 12:52 
Man ved at man er lidt hardcore, når man :

1. Gennemfører Nightmare bossen i Metroid Fusion, TO gange lige efter hinanden, fordi ens GBA SP løb tør for strøm den første gang, og man derfor er nødt til at banke ham forfra, én gang til.

2. Dagen efter gennemfører resten af Metroid Fusion :-)

3. Den efterfølgende dag gennemfører Naglfar's Pit banen, i Gun Valky... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
105 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/07-03 22:59, rettet 19/07-03 23:13 
Okotta >
Hvilke spil styrer I med hård hånd, og tør kalde jer selv hardcore i?


Halo. det var bare det jeg svarede på.
Men hvis jeg har misforstået i emnet, så ok.
Eller hader du bare halo og syntes det er fedt at irretere alle der syntes det er fedt?
soon the world will be one big computer
quadquadSkrevet 19/07-03 23:02 
Jeg kan ikke se det Hardcore i et være god til det spil, men self. ja - Det handler om hvad man selv ser sig hardcore til.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/07-03 23:12 
Wagner >
Jeg kan ikke se det Hardcore i et være god til det spil, men self. ja - Det handler om hvad man selv ser sig hardcore til.

Det er rigtigt men hvad er definitionen af hardcore så.
Er det ikke et spil man er bedre end de fleste i, og går meget op i eller hvad? Kan ikke se meningen i at et specifikt spil er undtaget fra at man kan være hardcore i det!
soon the world will be one big computer
quadquadSkrevet 19/07-03 23:21 
Nææ, det er nok bare mig der ikke kan se det Hardcore i et singleplayer fps :) Hvis man derimod har ownet halvdelen af jorden i det...så er man virkelig hardcore.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/07-03 23:24 
Wagner >
Nææ, det er nok bare mig der ikke kan se det Hardcore i et singleplayer fps :)

Jeg forstår dig...så jeg ikke hardcore halo gamer men stor halo spiller ;}
soon the world will be one big computer
quadquadSkrevet 19/07-03 23:29 
ye, man kan være god til et singleplayerspil. Men ikke mange spil er lavet så svære at man skal være pysco for at klare dem i singleplayer. Det eneste eksempel jeg har på det er bubble Bobble arcade - 1 credit og Metal Slug..alt under 10 credits ;P

Også DDR-spillene er virkelig krævende - Fatter ikke dem der kører de hårdeste technosange igennem perfect. Om jeg havde 4 fødder tror jeg alligevel ikke jeg kunne følge med..
AssassinAssassinSkrevet 19/07-03 23:40 
Sådan noget her ender altid i den samme diskussion. Men som gamer gennem 20 år er jeg af den opfattelse at de færreste spil i dag tenderer hardcore, især grundet alle de continues, liv osv. Man kan selvfølgelig være fremragende til forskellige spil, men det gør ikke, efter min opfattelse, folk til hardcore fordi man har gennemført Halo, Metroid Fusion og hvilke spil der ellers har været nævnt. GunValkyrie og DDR-spillene tenderer dog klart mod hardcore-genren. Men generelt var spillene i 16-bit tiden og før det langt mere hardcore end det vi ser i dag. Så vidt jeg ved kæmper Rune vist stadig med at gennemføre Bubble Bobble på én credit....se det ville være hardcore.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
quadquadSkrevet 19/07-03 23:45 
Godt vi er enige Assasin :)
Jeg kan stortset gennemføre alle spil der kommer ud idag, med visse undtagelser self. (SMB-spillene) Mens at før i tiden var bare det at få lov at gemme i et spil var en stor hjælp.
Det er blandt andet derfra jeg ikke kan blive træt af spil som DoD og CS - selvom de er meget casual gamers spil. De er virkelig skillskrævende...og man møder altid en som er bedre end en selv.
Per SPer SSkrevet 20/07-03 00:09, rettet 20/07-03 00:13 
Jeg sværger til den simple regel:

At man kan kalde sig hardcore når andre mener at man er det..

Bryder mig normalt ikke om gamere der selv kalder sig for "hardcore".
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
millenniummillenniumSkrevet 20/07-03 00:44 
Jeg afventer også mit hardcore-certificate i GTA3, men der er ikke nogen der har skrevet om de er nået længere, end jeg beskrev på en af de andre sider i denne tråd.
:-)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 20/07-03 02:04 
Det var overhovedet ikke hardcore, og Burnout er overhovedet ikke et af de sværeste racerspil...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 20/07-03 02:47 
Okay, vi har virkelig haft hovederne i blød herude i Them og NU ved vi, hvad der er det mest hardcore der EVER er blevet gjort.

KTC, Regn, Cronoss og undertegnede er kommet til - TA-DAA - CD2 i Night Trap!!!

SÅ er man edermame hardcore!!!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 20/07-03 03:44 
Og ved i hvad der er endnu mere hardcore???
Rent faktisk at gennemføre nævnte spil kl. 3.30 om natten... Fantastisk slutning, til et klassisk spil i en meget overset genre - Survival-horror-slumberparty...
FanboyFanboySkrevet 20/07-03 04:09 
Jeg har gennemført Gunvalkyrie, det syntes jeg er nok grund til at kalde mig hardcore.
enfenenfenSkrevet 20/07-03 10:29 
solidsnake >
Øhh Halo på legendary er da ikke ligefrem svært, jeg har da tit gennemført Halo alene på legendary. Jeg har også klaret: Pilar of Atumn, AOTC og The Maw kun med at slå. Jeg har også fået en Ghost ind i en ellevator, landet på bunden at ellevator skakten, fået Ghosten til at gå igennem ellevatoren, stoppede en lille Flood bakterie i et af de store plasma skjold(For at undersøge den) og fået en sentinel igennem et vindu så den sad fast... pyhh det var vist alt eller var det.

Ej hvor flot. Godt gået!.....
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 20/07-03 10:30 
dRxL >
Hvor gammel er du nu? 9?

Haha owned :)
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 20/07-03 12:04 
Silk Worm vil altid stå for mig for som et hardcore spil.
Alene eksplosionen til sidst er nok til at tvinge de fleste i knæ.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-03 22:36 
Starfish >
Gennemført på easy uden at slå sparke eller bruge granater

Det er jo heller ikke særligt svært da fjenderne jo allerede er døde inden man når hen til dem...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/07-03 22:47 
Hvad er Night Trap?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 20/07-03 22:54, rettet 20/07-03 22:55 
Grunden til at anskaffe sig den største konsol ever, 3DO!!! (Måske efter Jaguar, den rykkede for hårdt)

EDIT: Tjek Bible Adventures længere oppe på siden, samt Virtouos (Også til 3DO) :D

Vampyrterrorister???
OkottaOkottaSkrevet 20/07-03 22:56 
Dark-Light >
Silk Worm vil altid stå for mig for som et hardcore spil.
Alene eksplosionen til sidst er nok til at tvinge de fleste i knæ.

Silk Worm på Amiga? Damn straight ! Det spil var genialt, og SÅ lækkert lavet....og grafikken....mums den var dejlig. Lyden var osse fantastisk - de eksplosioner og det altsammen....rigtigt lækkert.

Jeg købte det for mange år siden, på den dag jeg skulle op i oldtidskundskab, og havde spillet med i posen, henne i skolen - det eneste jeg kunne tænke på, var næsten at komme hjem og spille Silk Worm :-)

Men jeg "scorede" dog et 7 tal...hehe..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CronossCronossSkrevet 20/07-03 22:56 
Vores tråd om spillet:

Sæt jeres stemmer her!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/07-03 16:04 
Sumez >
Men for at holde mig til emnet... Gun Valkyrie lyder virkelig sejt, i forhold til hvor kedeligt det ser ud. Måske endnu en tilføjelse til Xbox-ønskelisten.

Har man aldrig nogensinde prøvet at surfe, men tvinger sig selv til det og med tiden mestrer kunsten, så skulle man gerne opnå en sand følelse af frihed... Noget i den retning følte jeg med Gun Valkyrie >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 21/07-03 17:06 
Hehe, hvis du siger det, Anders, så passer det vel ;) Må hellere overtale nogen til at tage det med til PR3.2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/07-03 17:45 
Silkworm til amiga'en var nu ikke særligt hardcore (altså; svært at gennemføre). Konverteringen var sjovt nok forunderlig nem i forhold til arcade-versionen, men alligevel var det en absolut vellykket arcade-konvertering. - En ting som man sjældent havde held med dengang. :)
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/07-03 20:24 
Sumez >
Må hellere overtale nogen til at tage det med til PR3.2

Det har været med flere gange, men ingen er tilsyneladende 'hardcore' nok til at sætte det på. Jeg har ikke selv gjort det, for så ville jeg bare sætte fokus på mig selv som værende 'hardcore'...og det vil jeg ikke - det lader vi andre om >;)

Men jeg laver da gerne en lille GV-opvisning til næste træf. 3of19 har mig bekendt også et rimelig fetichistisk forhold til gameplayet i GV...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CronossCronossSkrevet 21/07-03 20:39 
dRxL brugte nu også det meste af lørdagen til KT3 på spillet, så det har bestemt været spillet på diverse træf :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/07-03 20:53 
Selvfølgelig lige det jeg ikke var med til... >:)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 21/07-03 21:22 
millennium >
Silkworm til amiga'en var nu ikke særligt hardcore (altså; svært at gennemføre). Konverteringen var sjovt nok forunderlig nem i forhold til arcade-versionen

Præcis. Amiga-versionen er meget nem, mens arcadeversionen er MEGET svær. Lidt ala symptomerne for konverteringerne af Double Dragon og Golden Axe - bare værre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 21/07-03 21:35 
Nu er arkadeversionerne jo også lavet til at intjene penge ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 21/07-03 21:39 
Rigtig nok! Amiga'en havde ikke den funktion at man kunne smide penge i og fortsætte når man var Game Over.
Hvilket gjorde det nærmest umuligt at gennemføre, den også meget flotte konvertering af Rainbow Islands, som havde samme sværhedsgrad.
The medium is the message.
MobyMobySkrevet 22/07-03 20:13 
Counter Strike... :D

Nåhh konsol-spil.. ehmm, Shenmue vil jeg mene.
dRxLdRxLSkrevet 23/07-03 14:04 
Cronoss >
dRxL brugte nu også det meste af lørdagen til KT3 på spillet...

Jeg forsøgte men fejlede i forhold til spillet. Jeg ville ellers å så gerne have været hardcore. Så må jeg bare prøve at blive det i filmbranchen i stedet...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 23/07-03 14:15 
Gennemføre SF2-WW, snes versionen, på hårdeste sværhedsgrad, kun med venstre hånd, med Dhalsim og uden at gå ned i health.

Måske ikke det mest hardcore der kan opspores, men absolut heller ikke særlig nemt.
The Gods pause for a moment...
AmbyAmbySkrevet 23/07-03 14:48 
Kun med venstre ?
Hvad lavede din højre og hvordan opstiller man sådan et scenarie ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BatemanBatemanSkrevet 23/07-03 15:01 
Efter at have spillet Halo i over 500 timer er man vel lidt hardcore.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
TurricanTurricanSkrevet 23/07-03 15:17 
Dark-Light >
Kun med venstre ?
Hvad lavede din højre og hvordan opstiller man sådan et scenarie ?

Den venstre hånd bruger D padden og den hårdeste slå knap. Den højre kan jo så holde en Cola eller lign.
The Gods pause for a moment...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/07-03 15:32 
Hmmm...ja, 'hardcore' kan defineres på mange måder. Der tilsyneladende mange herinde som har en potentiel mulighed for at begå sig i den såkaldte *filmbranche*... >;D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 23/07-03 16:49 
Vil bare nævne at jeg engang gennemførte Space Gun på arcade, og så havde jeg stoppet en femmer i, så jeg havde en ekstra credit, da det var gennemført. Denne brugte jeg så på at prøve forfra, og til min store overraskelse fik jeg gennemført spillet på den ene credit igen. Den vil jeg gerne se andre stikke...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 23/07-03 16:57 
Den har sikkert stået på Very Easy... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 23/07-03 18:03 
Det kan jeg så ikke sige noget om, men jeg tvivler meget ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/07-03 23:50 
Paasch >
Du har ret, det er nemt at snyde sig til en høj placering på RTCW ranglisten, men det er hovedsagligt i Checkpoint folk gør det. Jeg lå nr 3 i opjective, ved at spille omkring 30-40 spil beach invation sammen med Deluxscan.

Din lille 'objective-snatcher' ;) Det har jo også noget at gøre med, at du spillede Allied. Axis får for det meste flest kills på Beach Invasion, men Allies indtjener flest points.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 23/07-03 23:55 
Jeg spiller kun axis hvis jeg kan komme til det...hvilket også kan ses på min kill death score ;), men den uge spillede jeg også en del spil på ice, hvor det er axis der er det angribende hold.

Delux er du holdt hel op med at spille RTCW?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Bede-xBede-xSkrevet 24/07-03 13:09 
Okotta >
Hvad er de sværeste spil I har spillet og gennemført? Hvilke spil styrer I med hård hånd, og tør kalde jer selv hardcore i?

I gamle dage gik jeg meget op i Street Fighter 2. Svært at måle hvor hardcore man er i det i Singleplayer, men jeg fik det gennenført med Perfect i alle runder på nær to. Bison og ken. Møgirriterende når man bliver nød til at parere et enkelt specialmove og så mister sin Perfect...
Det var MD versionen(SCE) jeg spillede(og til tider spiller).

Perfect Dark var også svært. Ikke at gennemføre eller unlocke de forskellige Cheats, men at presse den totale gennemførselstid ned under 3 timer. Har brugt omkring 1000 timer på det spil.

Jeg begriber ikke, at så mange synes, at Gun Valkyrie er svært. Det er højst medium i sværhedsgrad, med mindre man går efter S ranks.

Det samme gælder Metroid Fusion.

Faktisk mener jeg, at de fleste spil nu om stunder er lette. Hvis man skal unlocke alt eller have den højeste rating i et givent spil, kan der af og til være problemer. Men i det store hele så gennemfører jeg stort set alle de spil jeg køber, med mindre de er for dårlige.

Andre der har det på den måde? For lidt udfordring i nutidens spil?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 24/07-03 13:21 
Må iøvrigt lige tilføje, at når jeg snakker om udfordring i denne sammenhæng, tænker jeg på at spillet skal være veldesignet og retfærdigt. Ikke at udvikleren har lagt 1000 smådimser(mønter el. lign.) ind i spillet for at forlænge spilletiden.

Sådanne spil opgiver jeg for det meste. Eksempel:Donkey Kong 64. Spillet blev gennemført, men ikke med alt...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AsseAsseSkrevet 25/07-03 22:37, rettet 25/07-03 22:38 
Man er monster hardcore hvis man spiller (og gennemfører(!!)) et 50 runders spil i Mario party 4 :P

EDIT: Gjorde jeg lige i går aftes sammen med 2 venner:) Det tog 3 timer...!! Hehe...
BobbeBobbeSkrevet 25/07-03 23:01 
jeg vil nu mere beskrive det som at man har meget tid, end monster hardcore.
Spiller nu: Wii
AsseAsseSkrevet 25/07-03 23:36 
Det var en joke...:!
OmenOmenSkrevet 26/07-03 11:24, rettet 26/07-03 11:25 
millennium >
Angivelig skulle det gamle Amiga-spil Xenon2 (som trods alt var et kæmpe hit) ikke have nogen slutnings-sekvens, fordi programmørene ikke mente det var muligt at gennemføre. That's bold!

Det havde ikke en decideret slutningssekvens andet end lidt tekst osv. men det var slet ikke umuligt at gennemføre.
Klarede man de første baner godt nok, og indsamlede nok credits, var det muligt at udbygge sit fly til "SuperHorsewan" (var det ikke det det hed?) lignende
kapacitet i løbet af ikke særligt lang tid.

SuperHorsewan (hvis det nu var det det hed) var forøvrigt en af de mest blærede options jeg nogensinde havde set på det tidspunkt i et shump =)

Hvis vi tager Amiga tiden med, var noget af det mest hardcore for mig dengang at kunne gennemføre Chaos Engine med alle B og C udgangene, samt 100% secrets i hver bane, på under 1½ time. Jeg brugte SÅ mange timer på det spil...
Vote Ficus!
TurricanTurricanSkrevet 26/07-03 12:00 
Det hed Super Nashwan Power. I butikken var det afbilledet af et hestehoved(?), sikkert derfra du har navnet :)
The Gods pause for a moment...
105 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig