X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste Tetris-udgave?


Svar
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 30/10-11 16:19, rettet 30/10-11 16:19 
Først lige et halløj. Er ny på fora'et, har dog altid været retro gamer...

Jeg ville bare høre jeres mening.. Hvilken Tetris udgave synes I er den bedste? uafhængigt af platform...
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 30/10-11 16:19, rettet 30/10-11 16:19 
Først lige et halløj. Er ny på fora'et, har dog altid været retro gamer...

Jeg ville bare høre jeres mening.. Hvilken Tetris udgave synes I er den bedste? uafhængigt af platform...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/10-11 16:43 
Jeg ved intet om Tetris, men den her gut er for sindssyg:

Tetris The Grand Master 3
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 30/10-11 16:52 
Ser Vildt ud da :-)
I love monster land
SumezSumezSkrevet 30/10-11 16:54 
Well, du ramte i hvert fald plet, KB2, Tetris The Grand Master er den absolut bedste udgave af Tetris (kan også spilles uden 20G gravity, som er det man ser i den video)

Den eneste udgave af det spil der er kommet til hjemmekonsol er dog "Ace" udgaven til X360. Arika's problem er at de officielle Tetris-regler er blevet skærpet siden den udgivelse, hvilket begrænser nogle af de små detaljer, der gør TGM bedre end andre Tetris-udgivelser.

Ham her ved en masse om det:
http://bsixcentdouze.free.fr/tc/tgm-en/tgm.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 30/10-11 17:11 
Super fed artikel der! Jeg havde ikke forestillet mig at spillet rent faktisk var så tunet til eksperterne.

Det bedste Tetris jeg har spillet er Tetris DS. Det nye Tetris til 3DS er cirka ligeså godt - man savner måske lidt Nintendo-baggrundene, men til gengæld er der flere små mini-spil / Tetris-variationer man kan fornøje sig lidt med (selvom klassisk maraton stadig er sjovest). En smart ting i Tetris til 3DS er at man kan se de næste fem brikker i stedet for kun den næste - det mindsker de tilfældigheder som spillet ellers kan være præget af.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
TheDukeTheDukeSkrevet 30/10-11 18:31 
Jeg har ikke prøvet TGM, så jeg vil også pege på DS udgaven. Og efter den, den originale Gameboy version.
KTCKTCSkrevet 30/10-11 22:15 
Endnu en stemme på DS versionen. Det eneste problem er at man ret hurtigt bliver træt af musikken :)
Alternativt er Tetrix DX (GBC) også en ganske god udgave, dog uden de moderne tiltag som DS versionen har.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 30/10-11 22:22, rettet 30/10-11 22:24 
Jeg har svage minder om at have moret mig med Tetrinet - en klon af spillet til pc med netværksspil og power-ups. Det var grimt, men sjovt.

Edit: Hermed ikke sagt at jeg synes det er det bedste, men sjovt, det var det.

Tæller Dr. Mario? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 30/10-11 22:54 
Tetrinet er vildt sjovt, men svært at sammenligne med "rigtige" Tetris-udgivelser :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 30/10-11 23:20 
DS helt sikker. Ville gerne sige tetris til original game boy, men når man kommer tilbage til det efter DS udgaven er ikke ikke lige prangende
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 31/10-11 19:02, rettet 31/10-11 20:30 
De der folk ovre hos GeekCulture er ikke enige i at Tetris til 3DS er godt - de hader jo næsten min anmeldelse ;-)

Kommentarer hos GeekCulture
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 31/10-11 20:34 
De hardcore Tetris fans accepterer heller ikke de nuværende guidelines for tetris-regler, og dermed også DS/3DS-spillene.
Men jeg tror ikke man bemærker den store forskel med mindre man virkelig dyrker spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/11-11 08:44 
Tetris til Gameboy er ubestridt den version jeg har spillet mest. En god på charterrejsen. :)

Jeg prøvede at bevare interessen for Tetris Party Deluxe, men kunne ikke rigtig bevare glæden ved de mange alternative versioner af Tetris.
The medium is the message.
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 06/11-11 10:32 
Jeg er selv ret glad for GB udgaven, prøver dog at få fat i GB color (Tetris DX) udgaven..

Jeg har også spillet en del Tetris battle på facebook. Det er ret smart at man kan spille med sine venner uden at de skal installere noget eller have styr på IP adresser/router and the like...
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 08/11-11 19:48 
Har forøvrigt lige købt ps3 udgaven... Den er slet ikke dårlig... Masser af game modes... og funny nye twists..
solid snakesolid snakeSkrevet 22/06-12 00:03 
Så skal der spilles Tetris.. :D Spøjst

Tetris
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
happyEDhappyEDSkrevet 22/06-12 00:48 
:)

solid snake>
Så skal der spilles Tetris.. :D Spøjst
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/08-12 17:42 
Har spillet GB-udgaven en del på det sidste. Shiiiit, hvor er jeg bare sindssygt ringe til det spil :(

Jeg får konstant bygget mig et babelstårn og opdager kun alt for sent, at spillet ikke lige foreløbigt har tænkt sig at gi' mig en 1x4. Den grådighed, den grådighed :P
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 18/08-12 20:19 
Jeps, man skal aldrig satse for meget.
Generelt er det også en god idé at forsøge at bygge på en måde, hvor man kan finde en plads til enhver blok, og så blive god til at rydde op, når man får lavet huller.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-14 11:32 
KillerBean2>
Har spillet GB-udgaven en del på det sidste.

Har igen givet den en skalle. Det er lykkedes mig at komme til level 15, men så går det så stækt, at min hjerne ikke kan følge med :D

Den originale GB-udgave er godt nok også brutal. Når først klodserne rører ved hinanden, er der bare ingen kære mor.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-14 13:01 
Idag havde jeg mit hidtil bedste run og fik skrabet lidt over 180.000 point sammen. Jeg var lidt stolt... Indtil jeg fandt den her video:

999.999
AV Intelligent Terminal
amnesiaamnesiaSkrevet 30/06-14 17:26 
Det er oftest DX versionen jeg får spillet på håndholdte enheder i disse dage, men det kunne være man skulle tage en omgang eller to af den klassiske næste gang.
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 30/06-14 21:28 
Jeg er med på Tetris konkurrence næste SSKT. Er dog ikke så nede med at spille det på håndholdt. Mener min rekord ligger omkring de 300k (NES, meget lig GB udgaven)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
amnesiaamnesiaSkrevet 30/06-14 23:35 
Jeg er bestemt også klar på SSKT NES Tetris faceoff ved det næste arrangement jeg får mulighed for at deltage i.

Hvordan er holdningerne til diverse Tetris titler der er kommet post DX? Jeg har ikke rigtig begivet mig ud i at prøve noget nyere, men jeg tænker at der må findes nogen fornuftige konsoltitler der er udgivet siden da?

Jeg har flere gange flirtet med idéen om at erhverve mig en TGM til arkade, men det er endnu ikke blevet til noget køb.
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 01/07-14 10:16 
Jeg har det ret svært ved de der "uendelig" rotation system næsten alle nyere udgaver har.
Hold funktioner er endnu værre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/07-14 12:04 
KillerBean2>
Idag havde jeg mit hidtil bedste run og fik skrabet lidt over 180.000 point sammen. Jeg var lidt stolt... Indtil jeg fandt den her video:

Han må have brugt hunde glitch tricket

http://youtu.be/d_3mxSPWAn4
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/11-14 17:33 
Jeg er efterhånden ved at være overbevist om, at Tetris har været udsat for nogle virkeligt grusomme overgreb i sin barndom, og at spillet nu lader sine frustrationer gå ud over mig :/
AV Intelligent Terminal
happyEDhappyEDSkrevet 10/11-14 08:27 
Ved ikke om folk har set denne ellers er den et se hver.

http://watch.ecstasyoforder.com/
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 26/01-15 17:21 
Jeg har dyrket rigtig meget Tetris på det seneste, i forbindelse med at jeg har skaffet mig et PCB med Tetris The Grandmaster 2 (plus).
Afsindigt dyr anskaffelse, så det skal selvfølgelig skamspilles! Men det er virkelig en stejl kurve. Stejl og lang, meget lang.

Pt. ligger jeg på rank 2 i Master, hvilket sådan ca. betyder at jeg kan overleve ~150+ klodser med en tyngdekraft på over 2G, før jeg bukker under lige inden den skifter til 20G. Men det er virkelig et godt spil, jeg kan slet ikke holde op med at spille. For folk der har lyst til at prøve hvad det går ud på, kan jeg anbefale at stifte bekendtskab med Nullpomino, som er en (indtil videre helt lovlig) Tetris-klon, med modes der efterligner de forskellige versioner af TGM. Det er iøvrigt helt fantastisk at spille med Sanwa-stick! Men husk selvfølgelig at sætte det i 4-vejs mode.


Et par kommentarer til den tidligere snak herinde, der vægter GB og DS udgaverne som de "bedste" versioner.

Til DS kan jeg ikke sige meget andet end at se denne video med en "mesterspiller": https://www.youtube.com/watch?v=m9ynLnGkIiY
Jeg har brug for en håndholdt udgave af spillet til dagligdags træning, så var lige ved at købe Tetris DS inden jeg så den video. Det er simpelthen for tumpet at man bare kan skubbe klodserne rundt på den måde i, bogstaveligt talt, en evighed, og tilmed "klatre" henover buler i overfladen. Hvis man så i det mindste bare blev bedømt på baggrund af tid, men det gør man ikke.

Mht. den originale GB-udgave, har jeg ikke så meget erfaring med det, men der er rigtig mange der afskriver det pga. den enormt langsomme højre/venstre-bevægelse, hvilket er en dræber rigtig tidligt i spillet når det begynder at gå meget hurtigt. Jeg vil langt hellere anbefale NES-udgaven, som jeg efterhånden er begyndt at få erfaring med. Det har lidt højere DAS (bevægelsen når man holder knappen inde, i stedet for at tappe), og indfører ARE, altså entry delay mellem hver klods, hvilket er temmelig rart at have når man begynder at nå toppen, og absolut nødvendigt for overhovedet at kunne udnytte førnævnte DAS.
Derudover er det en rimelig rå udgave, ligesom Game Boy, og har ikke det der minder om lock delay, så man skal virkelig tænke sindssygt hurtigt, da enhver bevægelse tæller.

Rent personligt kan jeg heller ikke rigtig affinde mig med alle de moderne versioner, der har hold og flere previews ad gangen. Det er nok en smagssag, men jeg synes den klassiske enkelte preview rammer den helt perfekte balance mellem strategi og risiko.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 26/01-15 17:44 
Hvis man lavede det nummer i Tetris DS multiplayer, fik man tæsk på ingen tid.
I single kan det selvfølgelig til en grad misbruges, men stadig ikke nok til at man kan snyde sig til en super let sejr.
Men... Tetris DS var i høj grad et multiplayer spil for mig. Nu kan man desværre kun øve sig mod AI'en. Tak, Nintendo :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 26/01-15 17:45, rettet 26/01-15 17:46 
Jep, Tetris DS var trods alt stadig populært i multiplayer, og mange af verdens topspillere var meget aktive. Push-mode var også rigtig populært.
Desværre er tid ikke rigtig et issue i nogen af spillets andre modes.

Bare trist at der nu er lukket for serverne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/01-15 23:04 
Tetris er så vildt et spil. Jeg har det som om jeg sidder fuldstændig fast, og der ikke er nogen måder jeg overhovedet kan blive bedre, men alligevel rykker mit gennemsnit sig konstant.
I dag knækkede jeg level 500 (og rank 1), der hvor spillet skifter til 20G. Musikken stopper et par levels inden, og går så amok det øjeblik man skifter, er du gal et rus! Og derefter gentog jeg det flere gange. Der er laaaaaaang vej endnu, men det er rart at man forbedrer sig.

Er der slet ikke andre herinde der dyrker Tetris for tiden, eller har lyst til at tage det op? Når først man kommer ind i det er det godt nok svært at lægge fra sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 28/01-15 00:11 
Helt klart lyst. Jeg prøver lige at opstøve DS udgaven. For der er ikke en udgave til 3ds på eshoppen der svarer til det, vel?
JmogJmogSkrevet 28/01-15 00:55 
Nå, der er så kun Tetris Ultimate. Til 150kr. Det kan jeg læse mig til at den udgave ikke er værd, desværre. Æv. Var ellers lige klar til noget Tetris inden sengetid.
JmogJmogSkrevet 28/01-15 01:12 
Tetris DS hermed bestilt hos en Marketplace Seller på Amazon UK til 10 pund inklusiv fragt. Burde ankomme i næste uge.
SumezSumezSkrevet 28/01-15 08:50, rettet 28/01-15 08:50 
Jmog>
Helt klart lyst. Jeg prøver lige at opstøve DS udgaven. For der er ikke en udgave til 3ds på eshoppen der svarer til det, vel?

Der er et andet Tetris på 3DS ("Tetris Axis"), men ved ikke om det er på eShop - men Tetris DS skulle alligevel være væsentlig bedre.
Jeg mangler virkelig et håndholdt Tetris til busturene osv. men er bange for "tetlag" hvis jeg køber Tetris DS.

Jeg også overvejet Tetris Ultimate, men er ikke sikker på om det er et spil man overhovedet har lyst til at støtte. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 28/01-15 09:04 
Egentlig underligt Nintendo endnu ikke har udgivet DS-spil på 3DS e-shoppen. De skal jo ikke engang emuleres og bagkataloget er enormt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-15 09:26 
Sumez>
Er der slet ikke andre herinde der dyrker Tetris for tiden, eller har lyst til at tage det op?

Jeg spiller jævnligt GB-udgaven, men min hjerne er bare slet ikke bygget til Tetris.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 28/01-15 09:49 
Overvejer om jeg skulle jagte en Super Tetris til min SNES. (Nu hvor jeg ikke har NES).

Men GB udgaven har jeg utroligt nok stadig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/01-15 10:09 
Er det det samme som "Tetris 3"? Den ser for vild ud den udgave af Tetris. Den har animerede rotationer! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/01-15 10:33, rettet 28/01-15 10:42 
SNESen var god til at rotere grafik, men jeg kan nu ikke se at brikkerne roterer. Medmindre det er en til/fravalgt option

EDIT: Tetris Attack skulle også være godt, men mest for 2player. Det ligger som nr. 15 på IGNs SNES top 100 liste.

EDIT EDIT: WHoops.... min finger smuttede og jeg kom lige til at bestille det fra Amazon. 200,- inkl porto. Fair deal.

Super tetris
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/01-15 11:34, rettet 28/01-15 11:39 
Skægt.. det må næsten være en option så? For er næsten sikker på at jeg har set præcis den samme udgave af Tetris -med- rotations-animation. Kan genkende musikken og stemmen der annoncerer "Single!", "Double!", osv.
PS: Ved du om der er nogen væsentlige forskelle på PAL og NTSC udgaven af Super Tetris 3? NES-Tetris er mærkbart anderledes.

Tetris Attack har intet med Tetris at gøre, det var et navn Nintendo smed på den engelske udgave af Panel De Pon fordi de alligevel havde trademarket og tænkte at de kunne tjene på det. :)
Det er dog stadig et godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/01-15 12:13, rettet 28/01-15 12:19 
Ja, havde forventet noget mere Tetris'ish i Tetris Attack, men de gode anbefalinger hjælper altid. :)

Hvad hvis man køber den Tetris & Dr. Mario samling til SNES? Er det så helt normalt Tetris?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/01-15 12:40, rettet 28/01-15 12:43 
Ja, den udgave er vist næsten direkte løftet fra NES med kun et par minimale ændringer i timing. (edit: og vs mode!)
Det betyder også at der ikke er wallkick eller lock delay, så det er "old school" Tetris, med killscreen osv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/01-15 13:09 
I like old school
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 09/02-15 13:56, rettet 09/02-15 15:17 
Fik Tetris DS i sidste uge. Det er godt. RIGTIG godt. Jeg er faktisk gået hen og blevet semiafhængig af det og nyder en times Tetris mens jeg hører podcasts inden sengetid. Musikken er dog også en fornøjelse med remixes af diverse Nintendo klassikere.

Jeg har selvfølgelig prøvet Tetris før men har aldrig ejet et Tetris-spil. Der er en grund til at der er lavet så mange Tetris-spil. Kernegameplayet er eviggrønt.

Pt holder jeg mig til to modes i Tetris DS. Standard i Marathon, hvor man bare bliver ved til det hele kører for hurtigt. Der bliver dog længere og længere mellem jeg spiller det, da det omkring 100 linier gennemført bliver så hurtigt at det føles umuligt at komme videre. Mission-mode er til gengæld varieret og udfordrende på den gode måde. Man har en lifebar, som konstant falder mod nul og inden da skal man udføre en opgave såsom "clear tre linier med brik x". Når man det ikke inden lifebaren når i nul, så får man en masse straflinier nedefra og der kommer en ny mission. Når man det inden fristen, så kommer lifebaren op på 100% og en stor mængde af brikkerne på skærmen destrueres.

Det er pissesjovt og har lige den der rigtige blanding af sværhedsgrad og tilfældighed, som gør at man konstant prøver at forbedre sin score. 128.000 er indtil videre min rekord.

Spillet er alle pengene værd.
SumezSumezSkrevet 09/02-15 14:02 
Åh det kribler i fingrene for mig at købe Tetris DS... jeg har virkelig brug for et Tetris spil "on the go"....

Men er virkelig bange for at vænne mig til floor kicks, SRS og move reset... Tetlag er ikke noget man skal spøge med!
Jeg er heller ikke stor fan af at bruge "hold" i sin stacking strategi, da det tillader for meget slack, men i sig selv er funktionen jo en god måde at tilføje mere taktisk gameplay til spillet. Det er også fedt nok at spillet belønner T-spins, men at begynde at lære bevidste opsætninger af sådanne moves er en helt ny gren af Tetris jeg slet ikke har tid til lige nu XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/02-15 14:03 
Jeg har støvet min gamle GBA af og sat Gameboy Tetris i den. Det har alt hvad jeg ønsker af Tetris :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/02-15 14:08, rettet 09/02-15 14:12 
Ja, hvis en DAS repeat på under et halvt sekund(!!), og deraf forholdsvist uskadte tommelfingre ikke er noget man ønsker :D :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/02-15 14:11 
Ok, Thor. Så siger vi det :-D
The medium is the message.
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig