X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bedste Tetris-udgave?


Svar
SovsigrydenSovsigrydenSkrevet 30/10-11 16:19, rettet 30/10-11 16:19 
Først lige et halløj. Er ny på fora'et, har dog altid været retro gamer...

Jeg ville bare høre jeres mening.. Hvilken Tetris udgave synes I er den bedste? uafhængigt af platform...
63 emne(r).
« < 1 2

Svar
SumezSumezSkrevet 09/02-15 14:12, rettet 09/02-15 14:25 
Forresten - Jeg har involveret mig lidt i de Tetris-mesterskaber der bliver afholdt i Danmark her til marts, da jeg har lovet at hjælpe med til at opsætte en solid Twitch-stream i samarbejde med folk fra Tetrisconcept, som også har været med til at stå for streamen af verdensmesterskaberne i USA. Så i den forbindelse vil jeg da lige slå et slag for "TEC", Tetris European Champsionship som bliver afholdt på Forbrændingen i Alberstslund over en hel weekend. Der vil blive dystet i Tetris til både Game Boy, NES, SNES og arcade (Grand Master 2). Det bliver det hidtil største Tetris-event på dansk jord, med meget stor international deltagelse, så hvis man synes Tetris er bare et lidt interessant spil, vil det være dumt ikke at kigge forbi:

http://tetriseuropeanchampionship.com/

edit: tetrisconcept er, for the record, bl.a. nogle af de folk der stod bag den fantastiske fremvisning af Grand Master til AGDQ 2015. Hvis man ikke har set den endnu, skylder man sig selv det!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/02-15 14:46, rettet 09/02-15 14:50 
Nice. Og de holder fast i et godt gammelt KRAK kort som vejviser. Ikke noget fancy GoogleMap. Så bliver det ikke mere retro :)

EDIT: Pisfucklort det er på fruens fødselsdag. Hashtag: HvemKanKloneMig?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/02-15 14:56 
Har fruen fødselsdag to dage i træk??
Ved ikke hvorfor de bruger Krak, sikkert en wordpress-ting :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/02-15 14:59 
Nu spørger jeg om hun ikke vil tage derind og holde fødselsdag. Jeg har lovet hende: Der er ingen svedlugt. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/02-15 15:13, rettet 09/02-15 15:13 
Der bliver også fest begge aftener med dj'ing a chiptunes, osv. :) alt sammen med i prisen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/02-15 18:07, rettet 16/02-15 18:35 
Fik Tetris DS i dag. :)

Det er egentlig ret skægt, men godt nok noget HELT andet Tetris end jeg er vandt til.
Infinity-styringen gør godt nok at det føles enormt cheap når man når 20G, og jeg føler også at jeg snyder lidt når jeg bruger Hold (selvom jeg pt. ikke har overblik nok til at benytte det til mere end at holde en reserve I-piece det meste af tiden). Men hvis man spiller det for hvad det er, er det ganske underholdende, og svært at lægge fra sig.

Efter at have gennemskuet styringen to jeg ét spil på Standard Marathon, hvor jeg nåede 383,594 point før spillet sluttede (standard efter 201 linjer, ikke fordi jeg toppede ud). Har ingen anelse om hvor godt det er i forhold til det teoretiske maksimum, men det var godt nok småt med tetriser hen imod slutningen når spillet begyndte at blive hurtigt. Med alle de previews man får, samt hold-mekanismen osv. burde det vel egentlig i teorien være muligt at spille et perfekt spil udelukkende bestående af tetrises!?
Er der overhovedet nogen form for endless mode i spillet?

edit: ser ud til at endless blev unlocket efter en gennemspilning af normal standard :)

Kan heller ikke helt gennemskue hvad der vægter højest f.eks. i forhold til back-to-back Tetris eller en Tetris-til-triple combo? Er der noget særligt man bør gå efter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/02-15 19:03 
Var faktisk slet ikke klar over man kunne sætte brikker på Hold.

Hvad er en tetris? Linieclearing?
SumezSumezSkrevet 16/02-15 19:07 
Tetris = 4 linjer på én gang, det er det man skal gå efter hvis man vil have mange point. :) Og helst på en høj level også.

Man putter en brik på hold med en af skulderknapperne. Virker som en ret central del af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/02-15 19:15 
Skal da prøves. Burde påvirke mine scores en del.
SumezSumezSkrevet 16/02-15 20:09, rettet 16/02-15 20:10 
En ny gennemspilning (stadig max 200 linjer, da endless virker mere som en udholdenhedskonkurrence) startende fra level 20 gav en ny score på 882.000 point. Føler man burde kunne gøre det væsentlig bedre, hvis man mestrer styringen og rotationssystemet, men har ikke lyst til at "ødelægge" mine Tetris-reflekser i forhold til TGM nu :P

Kunne dog være meget rart lige at rulle millionen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 24/03-15 08:26 
Sikkert ikke noget der siger nogen noget herinde, men det er kind of a big deal - der er åbenbart planer om at lave location tests af Tetris The Grand Master 3 i USA, i forbindelse med E3 i år.

https://twitter.com/tgm_series (engelske indlæg længere nede)

Jeg tror de fleste ellers efterhånden har accepteret at serien var død efter Tetris Company har strammet deres guidelines og Sega droppede 4'eren, og at en vestlig udgave var utænkelig (ingen af spillene har nogensinde været udgivet udenfor Japan), da EA og UbiSoft pt. sidder på Tetris i vesten.
Det er noget der giver folk fornyede forhåbninger om et nyt TGM4, eller hjemmeudgaver af de tidligere spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/05-23 13:58 
Den absolute bedste Tetris-udgave nogensinde (og et af mine ret få ubestridte 10/10 spil) er nu beskræftet at komme til Arcade Archives den 1. juni i år! Første officielle port nogensinde, så det er kæmpestort.

Japansk nyhedsartikel, men ACA-udgivelserne plejer at komme internationalt på både PS4 og Switch

https://www.4gamer.net/games/708/G070884/20230522050/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-23 17:08 
Nice! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig