X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo taber $926 mio. i år


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/10-11 23:12, rettet 28/10-11 23:13 
Ser ud til at nintendo taber stort i år.

Alle ved at nintendo ikke har solgt det de skulle på deres 3DS i nu! selv efter de har sat den ned i pris.

Hvordan ser i nintendo , bliver 2012 deres år? eller vil 3DS stadig ligge dårlig? Og er en "PS3/360" HD udgave af wii (wii U) alt, alt, for sent ? da vi skriver 2012 når de kommer med en HD konsole? Nemlig, wii U.Se hele indlægget
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
94 emne(r).
1 2 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/10-11 23:12, rettet 28/10-11 23:13 
Ser ud til at nintendo taber stort i år.

Alle ved at nintendo ikke har solgt det de skulle på deres 3DS i nu! selv efter de har sat den ned i pris.

Hvordan ser i nintendo , bliver 2012 deres år? eller vil 3DS stadig ligge dårlig? Og er en "PS3/360" HD udgave af wii (wii U) alt, alt, for sent ? da vi skriver 2012 når de kommer med en HD konsole? Nemlig, wii U.


http://www.ibtimes.com/articles/239061/20111027/nintendo-loses-926-million-the-rise-and-fall-of-mario-s-creators.htm
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/10-11 23:36 
Ja, det er problemet at de er lidt sent ude og prøver at gøre det så billigt som muligt engang imellem.
Wii U ender nok med at komme på et tidspunkt lige før den næste Xbox eller Playstation kommer rendende.

Det er sådan lidt Dreamcast-agtigt. Det kunne ende ud i at være deres sidste konsol og så ender det med at alle deres maskotter ender op på konkurrende platforme istedet.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/10-11 01:05 
Troede ellers de tjente godt på Wii da den ikke koster alverden at lave i forhold til "de to andre"
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
TheDukeTheDukeSkrevet 29/10-11 04:23 
Det kan vel ikke komme bag nogen (Nintendo undtaget, åbenbart) at folk som hovedregel ikke køber en konsol hvis der er ikke er nogle ordentlige spil til den. 3DS'en havde den svageste launch-lineup i mands minde, og det er ikke blevet meget bedre i den tid den har været på markedet.
ChronoChronoSkrevet 29/10-11 08:47 
Nu har jeg ikke set nærmere på tallene, men mon ikke det er fordi de har brugt voldsomme beløb på udvikling af Wii U det sidste år? I så fald skulle det jo gerne tjene sig ind igen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 29/10-11 09:26 
Jeg tror at det er lige dommedagsprofeti nok, at sige Nintendo kommer til at lav en Sega. Ja, de har underskud, men det er trods alt kun et årligt underskud, ikke et underskud i koncernen som helhed. Som Eurogamer skriver, er det første gang i et årti at de har haft underskud. De har vist rigeligt i banken de kan bruge af. Det tør jeg sige uden at undersøge det nærmere.
Modsat Nintendo, så har deres konkurrenter solgt deres maskiner med underskud og det går vist heller ikke for godt med økonomien for Sony, selvom skuden vist er ved at vende for dem.

Når det så er sagt, så håber jeg aldrig at Nintendo laver en Sega, eller at det skal ske for nogen af de to andre. Tre maskiner på markedet er fint. Det skaber udvikling og konkurrence hvilket kommer os tilgode.

Men dette underskud må gerne vække Nintendos rigide bagland, så de kan komme videre fra deres stringente holdninger, blandt andet vedrørende online implementering.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-11 11:23 
Joystiq har en artikel der analysere (ganske vist lidt overfladisk) tallene og deres konsekvenser.

Jeg synes det er vigtigt at notere sig tallet størrelse - en billion dollars er altså en stor slat penge ud af vinduet, også for Nintendo, hvilket forklarer deres skarpe reaktion på det dårlige 3DS-salg.

Joystiq analyse
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BazeBazeSkrevet 29/10-11 11:26 
Nintendo skal bare tage sig sammen og lave nogle som forbrugerne gider at købe, ikke hvad de selv synes er sjovt at lave!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/10-11 11:34, rettet 29/10-11 11:35 
Darkbeat har ret i, at hvis deres næste wii U får lavet spil som er i stil med wii og 3ds... så kommer de i problemer.

Så begynder deres fan at spill på 360/ps3 bare se hvor mange rigtig gode spil 360/ps3 får i de her dage... det er for vild. Jeg har spillet siden NES til nu. har ALDRIG set en Q4 så flot som denne...Men nintendo er ikke en del af det... (Jo lige zelda.)

Hvis i sad kun med nintendo produkter ville jeg være trist over alle de spil jeg ikke kunne spille!

Sker dette med 3ds og wii u , kan jeg godt se at de laver en sega? (hvor deres fan skifter konsole)

Håber ikke det sker, og tror heller ikke selv på det!
Ville være en mærkelig verden uden nintendo consoler!
Men ind til vider er jeg ikke trygt med wii U, vi ved jo ingen ting om den! ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-11 11:45 
Man skal vist ikke tilskrive Nintendos "fans", som værende den faktor der har givet dem så stor succes denne generation. Nintendo har haft held med sælge deres produkt til folk der hidtil ikke haft en konsol i hjemmet (casual spillere) - ikke en flok underligt loyale mennesker, der kun køber Nintendo produkter. Med denne manøvre har de samtidig skubbet "hardcore" publikummet længere væk - med undtagelse af ganske få, nemlig dem fra føromtalte gruppe, der tror på at Nintendo kun kan gøre alt rigtigt. Nintendo kan på denne baggrund få et problem med first movers på deres næste konsol.

Så ja, de kan løbe ind i problemer, der ligner dem de har med 3DS i øjeblikket, men ikke fordi de mister dem du kalder "fans".

Dem har de allerede skræmt væk :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 29/10-11 11:49, rettet 29/10-11 11:50 
At de taber $926 millioner i år er lidt misvisende - firmaer måler jo i forretningsår, og det slutter for Nintendo i marts 2012. Så de $926 millioner er for første halvdel af forretningsåret. Det samlede tab forventes at være $264 millioner.

Men ja, det skulle være et stort tal for et firma som Nintendo. Men tvivler på, at de ligefrem går ned på det. Som Chrono er inde på har de lige udgivet én konsol, og er godt i gang med at udvikle den næste, så de har haft mange udgifter.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/10-11 11:50, rettet 29/10-11 11:59 
ChronoSousa>
Darkbeat har ret i, at hvis deres næste [b]wii[/b] U får lavet spil som er i stil med wii og 3ds... så kommer de i problemer.


Ja fordi Nintendo's eksklusive wii titler er jo elendige og sælger ingenting...

At nintendo "bare skal lave spil som folk gider købe" er noget af det mest åndssvage jeg længe har læst her på PR for det er jo netop det de gør. At 3rd party titlerne for det meste ikke har været oppe i samme standard i wii era'en er noget helt andet.

Wii'en har overlegent haft de bedste eksklusive titler i denne generation og det lever Nintendo på, har altid gjort det og vil blive ved at gøre det.

Det er måske også lige lovlig hurtigt at stemple 3DS som en fiasko når den kun har været ude i halvt år.

Vi snakker om et firma der får underskud for første gang i 30 år, som har en nu konsol under udvikling + lige har udgivet en ny handheld og så snakker folk at det bliver de nye SEGA og deres "maskotter" skifter konsol, det er en smule grinagtigt.

Men drøm i da bare videre om mario 360 :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/10-11 12:06, rettet 29/10-11 12:15 
Er ikke enig i, at det er kun wii u der er skyld i underskud.
Da Snes/N64/GC/wii blev lavet, hørte vi ikke om sådan et underskud.

azzkikr: Jeg siger ikke at 3ds er en fiasko, men det kan den blive. hvis software ikke kommer...så den kan blive solgt.

Det jeg er bange for er:
Nintendo laver en update ps3/360, som er for sent.
De spil som kommer til wii U (set fra E3) er nogle vi spiller nu (og snart) hvem gider vente til sommerferien , når man kan spille dem i år?

PS. håber på det bedste for nintendo, er bare lidt urolig :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 29/10-11 12:09 
Jeg ser heller ikke nogen grund til doom'n'gloom pga. et enkelt år's underskud - sløj 3DS start, stagnerende Wii salg og ny konsol på vej, det koster jo. Omvendt kan jeg ikke se hvordan Wii U kan blive lige så stor en succes som Wii - pad konceptet er ikke ligefrem nyt for den alm. forbruger. Derfor kan det dog godt blive en god forretning når de tjener på både hardware og spil.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-11 12:41 
Jeg tror bestemt heller ikke at Nintendo laver en Sega - men de har tendens til at lave nogle beslutning på enkelte områder, der spænder ben for deres produkter (online er allerede blevet nævnt). Dog synes jeg heller ikke det voldsomme underskud kan forklares kun ved at nævne udviklingsudgifter til 3DS og WiiU - Nintendo trækker selv på andre faktorer også.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 29/10-11 12:50 
Der er heller ingen, der har sagt, at det *kun* er pga. udviklingsudgifter ;)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-11 13:00 
Baze>
Nintendo skal bare tage sig sammen og lave nogle som forbrugerne gider at købe, ikke hvad de selv synes er sjovt at lave!

Den største udvikling i industrien sker som regel, når de to ting er ensbetydende. Jeg synes selv langt hen ad vejen, at Wii'en er noget pjat. Men det ville alligevel være trist, hvis vi bare havde tre kompakt-PC'er på markedet. Det er kun sundt for os, når et firma forsøger at lave produkter, vi ikke aner, vi gerne vil have. Og så' det sgu ligemeget om de tjener penge på det eller ej, så længe de bare kan holde sig oven vande :)
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-11 13:00, rettet 29/10-11 13:00 
@Jaes:
Nej selvfølgelig ikke, det var mere et argument mod Beanos "Bare ét års underskud", da en billion dollars, uanset hvad resultatet bliver når året er slut, må gøre ondt på den korte bane. Med andre ord, tror jeg ikke at argumenter som "Jamen det er det første underskud vi har haft i tredive år" og "Vi har haft 3DS og WiiU under udvikling" eller sågar "Det er bare et enkelt års underskud" er noget der beroliger investorer. Når man ser hvad Nintendo har oppereret med af underskud i samme periode de forrige år, er det tydeligt at situationen er usædvanlig.

Det var ikke for at skyde nogen noget i skoene, som ikke var dernede i forvejen :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-11 13:03 
Hvor stor en procentdel af Nitendeo's omsætning i år er de $926 mio.? Er det ikke et mere brugbart tal?
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-11 13:13 
Når de skriver "Tab" går jeg ud fra at de har trukket omkostningerne fra omsætningen, og så ved jeg ikke hvad du vil med procenttallet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/10-11 13:24, rettet 29/10-11 13:25 
Echelon VI>
@Jaes:
Nej selvfølgelig ikke, det var mere et argument mod Beanos "Bare ét års underskud", da en billion dollars, uanset hvad resultatet bliver når året er slut, må gøre ondt på den korte bane.

Du må læse mit indlæg igen :P

Jeg skrev ikke "bare" (1 milliard USD er trods alt en slags penge) men pointerede at det var eet år enkelt års underskud - underforstået at det reelt bliver et problem for Nintendo hvis det bliver en tendens med store underskud år efter år. Hvis Jaes' påstand er korrekt, så er problemet mindre på kort sigt.
Jeg har heller ikke påstået det kun var pga. Wii U og 3DS udviklingsomkostninger :)
SumezSumezSkrevet 29/10-11 13:38 
Echelon VI>
Når de skriver "Tab" går jeg ud fra at de har trukket omkostningerne fra omsætningen, og så ved jeg ikke hvad du vil med procenttallet.

Han prøver vel at danne sig et billede af hvor "hårdt" det er for Nintendo at miste så mange penge. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-11 14:00 
Ja, underskudet i sig selv siger jo intet. Hvis man skal kunne bruge det til noget, skal man se det i forhold til omsætning, likviditet evt. gæld osv. osv. :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/10-11 14:22 
I og med at det er deres første underskud i 30 år (hvilket er helt ekseptionelt for et spilfirma - Nintendo er åbenbart ikke så dumme til marketingsstrategier som det ser ud til), og underskudet ligger på cirka det de havde regnet med at overskudet burde have været på, har de nok råd til at dække det ind. Men den svier nok alligevel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/10-11 14:25 
Baze>
Nintendo skal bare tage sig sammen og lave nogle som forbrugerne gider at købe, ikke hvad de selv synes er sjovt at lave!

Sjovt, jeg har det lige omvendt. Hvis Nintendo skal genvinde min loyalitet, skal de lave noget som er oprigtigt sjovt (som Mario), og ikke bare det masserne æder råt (som motion controls). :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 29/10-11 15:55 
Azzkikr>
Wii'en har overlegent haft de bedste eksklusive titler i denne generation og det lever Nintendo på, har altid gjort det og vil blive ved at gøre.

Hold da fast for en gang pladder, det tror du vel ikke selv seriøst på.

Af en der tydeligvis godt kan lide at lyde, som om du ved hvad du snakker om, er det der godt nok sort skrevet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/10-11 16:46, rettet 29/10-11 16:47 
Hvor i ligger "pladderet"? Det er i hvert fald ikke noget pladder at de lever af deres eksklusive titler.

Jeg kan ikke komme et eneste eksklusivt spil til ps3 og især ikke til 360 der når nogen af nintendos bedste eksklusive til sokkeholderne rent kvalitets- og/eller underholdningsmæssigt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-11 17:14 
Okay, så er det derfor Uncharted 2, Demon's Souls og Heavy Rain er blandt det titler, du har vurderet højest her på P:R? :D
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 29/10-11 19:50 
Uden at have læst hele tråden, og velvidende det for nogen måtte lyde umoralsk og skandaløst, tror jeg de skal til at smide titler på andre platforme, såvel som deres egne selvfølgeligt. Jeg mener, Pokemon er da ude til iPhone, og det sælger som hot cupcakes. Smid mario af en eller anden art ud på en sådanne platform, og se hvad der sker :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CoreCoreSkrevet 29/10-11 21:21, rettet 29/10-11 21:25 
Azzkikr>
Hvor i ligger "pladderet"? Det er i hvert fald ikke noget pladder at de lever af deres eksklusive titler.

I at de "overlegent har de bedste eksklusive titler". De er immervæk oppe imod franchises som Halo, Uncharted, Valkyria Chronicles, Metal Gear Solid, Infamous, Little Big Planet, Gears of War, Mass Effect, God Of War, Forza Motorsport, Shadowrun, Yakuza og Gran Turismo, samt titler som Heavy Rain, COD2, Ghost Recon, Alan Wake og et hav af DL-spil.

Jeg betvivler ikke at de har nogle der ligger helt i toppen (at SMG gør det, forekommer mig indiskutabelt), men det er dælme ikke mange, og "overlegent de bedste eksklusive titler" er godt nok noget pladder, især i en snak om Nintendos potentielt skrantende salg.

Måske ligger problemet hos alle de udgivelser, hvori eksklusiv-delen ligger i at det kun er Wii, de ikke udkommer til. Altså spil der fåes til de to andre, men ikke Wii. Som Assassins Creed, COD, LA Noire, Red Dead Redemption og alle de andre salgsbaskere.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 29/10-11 22:07 
Sonic>
Jeg mener, Pokemon er da ude til iPhone, og det sælger som hot cupcakes.

Ah hvad?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SonicSonicSkrevet 30/10-11 00:01 
Se link. Det er dog ikke der jeg læste det først, men kan ikke lige finde den oprindelige kilde.

Pokemans
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/10-11 05:58 
Hvad i alverden har det med de bedste Wii titler at gøre?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-11 06:39 
Jeg så gerne at Fire Emblem begyndte at dukke op på andre platforme.

Det er så dejligt simpelt, men hver gang der dukker andre Japanske SRPGer op fra sådannogen som NIS eller Idea Factory, virker det som om de laver dem unødigt komplicerede.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/10-11 11:19 
Sonic>
Se link. Det er dog ikke der jeg læste det først, men kan ikke lige finde den oprindelige kilde.

Se om du kan finde andet end nyheden om at "det kommer".
Jeg kan ikke.
Det er i øvrigt også jap only.
Og gratis.

Så jeg ved ikke heeeelt, hvor du har din "det sælger som hotcakes" information fra?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 30/10-11 11:33 
Hiver lige fat i et "gammelt" indlæg, da det er noget jeg har spekuleret over
jaes>
At de taber $926 millioner i år er lidt misvisende - firmaer måler jo i forretningsår, og det slutter for Nintendo i marts 2012. Så de $926 millioner er for første halvdel af forretningsåret. Det samlede tab forventes at være $264 millioner.

Troede faktisk at når man snakker hvor meget et firma taber, at det altid ER -forventet- tab (i det mindste indtil vi har et nyt årsregnskab). Hvis salgstal for både Super Mario 3D Land og det nye Zelda ikke er inkluderet, og begge de spil er lige rundt om hjørnet, giver det jo slet ikke nogen mening at snakke tab endnu. Ikke at jeg regner med at de kan indtjene en milliard dollars, men mon ikke de giver lidt i lommen til mændende i jakkesæt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/10-11 12:11 
Jvf. Echelons link er tallene som jeg skriver dem :)

Og Gamasutra skriver det samme:

"Nintendo on Thursday forecast a 20 billion yen ($264 million) loss for the full fiscal year ending in March 2012, which would mark its first ever annual net loss since it started reporting its financials in 1981."

"Half-year losses were 70.2 billion yen ($926.3 million)(...)"

http://www.gamasutra.com/view/news/38055/Nintendo_Projects_264M_Annual_Loss_Misses_HalfYear_Forecasts.php
JonassoeJonassoeSkrevet 31/10-11 15:00 
Azzkikr>

At nintendo "bare skal lave spil som folk gider købe" er noget af det mest åndssvage jeg længe har læst her på PR for det er jo netop det de gør.

Det er de da holdt op med. Hvad hed det sidste Nintendo-spil der solgte 10+ millioner eksemplarer? Other M? Nej vel?
Der er faktisk udkommet utroligt få first party titler fra Nintendo her på det seneste.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
CoreCoreSkrevet 31/10-11 16:19, rettet 31/10-11 16:20 
Hold da op - Marios Sports Mix og Kirbys Epic Yarn, har da helt sikkert været de vildeste salgsbaskere :P
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/10-11 16:28, rettet 31/10-11 16:32 
10m+?

Vis mig venligst nogen ps3 eller 360 eksklusive der har solgt 10m+... Der vel at mærke ikke har været inkluderet i diverse bundles som fx Halo 3.

Du har vist ikke noget videre begreb om salstal...
SumezSumezSkrevet 31/10-11 17:31 
Svjv har Super Mario Galaxy-spillene vist også solgt mindst ligeså godt som de mest populære eksklusivtitler på de andre platforme.

Og skal vi snakke bundle-spil, har NSMBW stadig solgt dobbelt så meget som Halo 3. :) Så jeg tror godt Nintendo ved hvad folk vil have.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 31/10-11 17:31, rettet 31/10-11 17:34 
Nintendo har da udgivet flere Wii-spil der er kommet langt over 20 millioner.
Men hvad er ellers et succeskriterie? 5 millioner? Så er vi nede i samme territorie som Uncharted og Metal Gear Solid 4. Wii blev jo i sin tid populær ved at have spil der langt overgik disse spil i salgstal.

Desuden er det efterhånden sjældent at Nintendo overhovedet laver et spil til Wii, for ikke at snakke om spil der sælger i millioner af eksemplarer. Uanset om vi bliver enige om, hvor meget et spil skal sælge for at blive regnet en succes, så er det forkert at sige, at Nintendo "laver spil som folk vil have" (bare se hvor dårligt Nintendo klarer sig lige nu).

Azzkikr>
Vis mig venligst nogen ps3 eller 360 eksklusive der har solgt 10m+... Der vel at mærke ikke har været inkluderet i diverse bundles som fx Halo 3.

Hvorfor tæller bundles ikke med? Folk køber konsoller for at spille spil. De køber ikke spil for at have noget at spille på deres konsoller.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 31/10-11 17:33 
Jonassoe, du snakker som om Nintendo ikke er ved at udgive et Zelda-spil i næste måned, som er helt garanteret kæmpe salgstal. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad du prøver at argumentere for - at de ikke kan lave kvalitetsspil længere? Der har altid været nogle år mellem deres helt store topproduktioner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 31/10-11 19:09 
Jonassoe>
Hvorfor tæller bundles ikke med?

Ja, det tænker jeg også, hvorfor gør de ikke det?

For i så fald skal både Sports Resort og Mario Kart helt ud statistikkerne også, og så tror jeg at vi er ved at være nede 3 eksklusive storsælgere i Wii-regi.

Desuden har HD-konsollerne været bundlet med mange titler, men i begrænset antal. Hvor skal de hen i statistikkerne? Giver det god karma, fordi at titlen er stor nok, til at fremstille dyre samlerobjekter (RE5)? Eller er det dårlig karma fordi at spillet er købt tilfældigt pga. bundlingen?

Husk, ALLE bundles der nogensinde er solgt (med undtagelse af Wii+Wii Sports), er solgt på et marked, der altid rummer tilbuddet om at købe konsollen alene. Så bundle-spil, tæller i min verden, fint med i statistikkerne som solgte spil.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 31/10-11 19:15 
Sumez>
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad du prøver at argumentere for - at de ikke kan lave kvalitetsspil længere?

Jeg tror bare han prøver at forklare Azz at det langt fra er så mange, som nogen åbenbart gik og troede.

Nintendo har altid kunne trække nogle vanvittigt store trumfer ud af ærmet, når de satte sig for at følge op deres på faste franchises. Men de kan heller ikke sige sig helt fri, for også at kunne rive lort op hatten. Og blandt Wii'ens eksklusiv-titler, har tredjeparts-udgiverne bestemt ikke været skånsomme, med at skovle lort på markedet. Så statistisk set er vægtskålen helt væltet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/10-11 19:30, rettet 31/10-11 19:31 
Vi kan da sagtens tælle bundles med, det er da udelukkende til nintendo's (og min) fordel i statistikkerne over hvad vi diskuterer.

Til Wii har der været 7 eksklusive spil fra Nintendo selv som har solgt over 5 millioner eksemplarer (det nye zelda bliver utvivlsomt nr.8). Mario kart, mario party, new super mario wii, donkey kong, SMG1 &2, Zelda. Derudover har der været nogle danse spil og et par andre eksklusive titler som også har solgt over 5m.

Dette alene giver da netop udtryk for at Nintendo, som jeg sagde, lever på deres eksklusive titler.

Til ps3 er de eneste eksklusive spil med over 5 millioner solgte eksemplarer MGS4 og GT5.

Til 360 er der Halo 3, reach og gow1&2.
CoreCoreSkrevet 31/10-11 19:55 
Azzkikr>
Vi kan da sagtens tælle bundles med, det er da udelukkende til nintendo's (og min) fordel i statistikkerne over hvad vi diskuterer.

Ja, selv på trods af det, er det da det eneste rigtige at gøre.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BazeBazeSkrevet 31/10-11 20:44 
Sumez>
Og skal vi snakke bundle-spil, har NSMBW stadig solgt dobbelt så meget som Halo 3. :) Så jeg tror godt Nintendo ved hvad folk vil have.

Det ved de da tilsyneladende ikke mere så. Hvorfor brugte de kræfter på Galaxy 2 i stedet for et nyt NSMBW, som sikkert høvlede langt over det dobbelte hjem.
silverstarsilverstarSkrevet 31/10-11 21:34, rettet 31/10-11 21:39 
For mig er Wii'ens største problem den desperate mangel på kvalitets-titler til platformen. Der findes pt. ca 15 titler, som jeg har lyst til at spille, that's it.
Og stort set ingen af dem benytter gimmick-styring, men derimod standard-controller.
Det er ikke at platformen ikke har en lille mængde virkelig store blockbuster titler (for det har den, stort set udelukkende Nintendos egne udgivelser), det er mere at disse står i så skærende kontrast til den store grå masse af udgivelser til platformen, som desværre er elendige (IMO).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 31/10-11 22:33 
Baze>
Det ved de da tilsyneladende ikke mere så. Hvorfor brugte de kræfter på Galaxy 2 i stedet for et nyt NSMBW, som sikkert høvlede langt over det dobbelte hjem.

Hvad mener du da tyder på at de ikke kan det? Jeg er sikker på at både Skyward Sword og Mario 3D Land formår at følge fint op på deres sædvanlige succeser. Det er næppe her kilden til deres tab skal findes. SMG2 solgte jo også rigtig godt.

Vi kan hurtigt blive enige om at Wii'ens spiludvalg ikke har særlig meget på "konkurrenterne" generelt set, men hvad angår eksklusivtitler, står Nintendo dog stærkt som altid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
94 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig