X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rayman Origins


Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/10-11 09:56, rettet 28/10-11 10:36 
Havde helt glemt at der er et nyt 2D Rayman spil på vej. Det ser i hvert fald yndigt ud :)

Udkommer d. 24. november på PS3, 360 og Wii.

Ny gameplay video (EG's nye video player er buggy så man skal trykke play to gange)
134 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/10-11 09:56, rettet 28/10-11 10:36 
Havde helt glemt at der er et nyt 2D Rayman spil på vej. Det ser i hvert fald yndigt ud :)

Udkommer d. 24. november på PS3, 360 og Wii.

Ny gameplay video (EG's nye video player er buggy så man skal trykke play to gange)
HeroldHeroldSkrevet 28/10-11 10:35 
Jeg prøvede det på Playground - det var ret sjovt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 14:20 
Der skulle være/komme demo på XBLM og PSN Store i dag.
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-11 16:02 
Demoen virker lidt sværere end jeg havde regnet med, men er ellers fyldt med charme og glæde. Var faktisk på vej ind for at lave en Rayman tråd, men det er der så ikke behov for :)

2D, retail og sjovt. Er der noget argument for ikke at købe og støtte det her?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/11-11 17:00, rettet 09/11-11 17:01 
Jeg prøvede lige PS3 demoen. Det virker utroligt lovende må man sige - vist en must-buy :)

Kører oven i købet 1080p 60fps... ser det ud til. Sonicgenerationsbah!
SumezSumezSkrevet 09/11-11 20:21 
Hold da fest! Jeg er rimelig positivt overrasket!
Ved første øjekast ligner det en rigtig typisk vestlig platformer. Dette er ikke i sig selv nogen dårlig ting - jeg kan godt lide flere af disse, med Donkey Kong Country-spillene og LBP blandt de mere heldige eksempler, men som regel har det med at falde i de samme typiske fejl:
1. dræbende kedeligt ensformige baner der fortsætter for evigt med samme baggrund, og de samme en eller to fjender i evig gentagelse.
2. upræcis styring med "realistisk" fysik og forsinkede hop, gerne kombineret med utydeligt definerede platforme (igen realisme vs. Mario-agtig direkte-fra-siden)
3. kedelige, ensformige udfordringer der primært handler om svære hop mellem smalle platforme

Første bane er sjov, men varsler lidt om at spillet nemt kunne havne i flere af fælderne, men de to næste baner byder på helt andre oplevelser, og jeg håber virkelig at variationen er tilnærmelsesvist repræsentativ for det fulde spil.
Alle de ting man kan gøre eller samle for at score 100% på en bane giver også god mulighed for at vende tilbage til baner man har klaret, og en lidt arcade-agtig udfordring, der klæder spillet.

Shooter-banen gav mig også bange aner til at starte med, men den fungerer faktisk udmærket i spillets sammenhæng. Den er sjov, og udviklerne har sørget for at understrege at de anerkender R-Type og Gradius med små referencer.

Indtil videre er jeg mere forventningsfuld overfor dette end Sonic Generations :) Håber ikke det skuffer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/11-11 20:43, rettet 09/11-11 20:43 
Jeg glemte også at nævne at spillet er utroligt flot, men det har I nok opdaget... Stilen er ikke lige min smag, men håndarbejdet bag det er svær at kritisere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/11-11 20:47 
De er helt solgte hos IGN hvor de iøvrigt giver grafikken 10. Mange børn og fritidshjem spiller stadig new mario bros på wii, pga 4player coop. Her er da endelig et godt alternativ.

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 11:06 
Ja det får generelt en flot modtagelse :)

Gametrailers anmeldelse
SumezSumezSkrevet 11/11-11 11:43 
1up's anmeldelse fokuserer også meget på hvor gennemført spillets variation er - noget der som allerede nævnt var min største betænkelighed ved spillet, så det er godt at høre:

1up's anmeldelse
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 12:15 
Syntes det er en ret sjov Angry Birds referance der er i det skjulte "bonus" område på den første bane :)
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-11 12:47, rettet 11/11-11 12:47 
Ja, den fik også mig til at trække på smilebåndet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 11/11-11 13:06 


For de dovne :D
SumezSumezSkrevet 11/11-11 13:56 
Oh, det forklarer den formålsløse fjederting ude til højre :) Jeg syntes den bane var underlig, når man bare kunne slå sig vej gennem væggene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 11/11-11 15:46 
Jeg fangede den heller ikke =)

Lidt tarveligt, men jeg tænkte at jeg hellere ville gennemføre Limbo igen da jeg sad med Rayman demoen. Det jeg prøver at sige at der ikke er noget der pirrer min nysgerrighed ved Raymans verden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 10/12-11 20:27 
Trist, men ikke overraskende er Rayman floppet kommercielt:

http://www.eurogamer.net/articles/2011-12-10-rayman-origins-sells-50-000-in-debut-us-month
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 10/12-11 20:32 
Rimeligt symptomatisk for et Ancel spil (og for Beyond Good and Evil) men til gengæld kan hans spil altid sælge igen og igen med diverse genudgivelser. Den første rayman tjener stadig penge i PSN.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 10/12-11 20:34 
Ubisoft skal nu have props for at sigte så højt med et sådan en titel.
Må indrømme at jeg heller ikke selv har investeret i det endnu, men skal nok få købt det inden længe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/12-11 20:45, rettet 10/12-11 20:46 
Støt de idealistiske, europæiske spilauteurs. Vi har ikke nok af dem. Køb Rayman Origins. ... Nej, ikke noget med at vente på tilbudsskiltet. Nu.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 10/12-11 21:11 
Som fysiske udgivelser til stationære konsoller tror jeg desværre, tiden er løbet fra side-scrollere generelt. Med Mario-serien som en af de få undtagelser. Specielt til alm. fuldpris, som RO vist er solgt til i USA (ved ikke med andre lande).

Tror de ville kunne få mere ud af spillet økonomisk som downloadspil - Castle Crashers, Braid, Limbo, Trine m.fl. viser at der er godt salg i side-scrollere med høj produktionskvalitet, så det er næppe spil-typen, der er årsagen, men derimod et mentalitetsskifte hos forbrugerne.
BeanoBeanoSkrevet 10/12-11 21:24 
Enig - forkert pris (også i Europa) og specielt tidspunkt. Ærgeligt at det ikke sælger i USA, håber det går bedre i Europa for det virker på alle måder som et super solidt spil i en efterhånden forbigået genre. Har selv købt det men ikke spillet det endnu pga manglende tid - dog øverst i stakken :)
millenniummillenniumSkrevet 11/12-11 08:32, rettet 11/12-11 08:37 
Rayman har også en lidt skæv humor som titaler lidt ældre spillere, mens Mario er som børnenes drug. Mario bros wii er stadig populært på mange børneværelser, fritidshjem, klubber og lign, fordi man kan spille fire. De mangler blot at opdage Rayman Origins. Så har de et alternativ.

Jeg tror Origins får en lang levetid, fordi fankulturen holder fast i spillets kvaliteter og spreder ordet. Længe efter MW3 og de andre mastodonter er glemt og begravet.
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 11/12-11 11:29 
What? Har i slet ikke prøvet det endnu?

Se så at komme i gang. Det er HELT fantastisk.

Jeg er meget begejstret. Jeg er vild med humoren, som man nemt kommer til at grine højlydt over, det er vanvittigt flot, enormt underholdende, og lydsporet er en genialitet i sig selv.

Og jeg har aldrig været synderligt begejstret for de andre Rayman-spil.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 11/12-11 13:58 
jaes>
Tror de ville kunne få mere ud af spillet økonomisk som downloadspil - Castle Crashers, Braid, Limbo, Trine m.fl. viser at der er godt salg i side-scrollere med høj produktionskvalitet, så det er næppe spil-typen, der er årsagen, men derimod et mentalitetsskifte hos forbrugerne.

Det er da også noget af en falliterklæring, et spil som Rayman Origins har jo, så vidt jeg forstår, væsentlig højere produktionsværdier, og formentlig også noget højere budget, end de fleste XBLA-titler...



Hehe, side-scroller
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 14:00 
Har lige gennemført den først verden og gået i gang med nr to.. ja det er fantastisk lækkert lavet og underholdende. Oser af høj kvalitet man sjældent ser i genren. Tragisk med de salgstal :(
jaesjaesSkrevet 11/12-11 21:25, rettet 11/12-11 21:36 
Sumez>
Det er da også noget af en falliterklæring, et spil som Rayman Origins har jo, så vidt jeg forstår, væsentlig højere produktionsværdier, og formentlig også noget højere budget, end de fleste XBLA-titler...

Synes ikke det er en falliterklæring at henvende sig til det potentielt største marked, så længe der ikke gås (nævneværdigt) på kompromis med produktionskvaliteten, og slet ikke med selve spilkvaliteten.

EDIT: Ikke forstået som at kreativitet osv. er mindre vigtigt, og jeg sætter pris på at store firmaer tør at gå all in kreativt. Det var kun i forhold til hvis spillet ikke tjener sig selv hjem.
SumezSumezSkrevet 11/12-11 21:42 
Det er lige netop det jeg frygter nemt ville ske på en XBLA-titel. Når store udgivere udgiver spil via en platform som XBLA (og, eh, PSN), er det jo netop altid med konceptet minimale udgifter med potentielt store indtægter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 11/12-11 23:39 
Tankeeksperimentet gik vel på - i hvert fald fra min side - at de udgav ca. samme spil via kanaler som XBLA, PSN og Steam til ca. $15-20 frem for et retail-spil til ca. $60. Ikke at de skulle ændre spilkonceptet.

Alternativt kunne de som nævnt sælge det retail til en lavere pris, men jeg tror det ville indtjene mere på den anden måde.
SumezSumezSkrevet 11/12-11 23:58, rettet 11/12-11 23:59 
Ja, det er jeg heller ikke uenig i, men er du ikke enig i at det er temmelig trist at et spil som dette "bør" udgives billigere blot fordi det tilhører en anden genre end et tilfældigt andet fuldprisspil med samme budget, der muligvis er langt mindre interessant?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/12-11 15:26, rettet 12/12-11 15:38 
Jo, det er ærgerligt, at ganske mange opfatter visse spil som noget der ikke må koste særligt meget. Det kan være bestemte genrer og/eller produktionskvaliteten, der gør udslaget. Disse folk kigger typisk på spillet og tænker, at det ikke har kostet alverden at udvikle, og mener, at salgsprisen skal afspejle dette.

Men man kan ikke gøre tingene op på den måde - man kan ikke udelukkende kigge på produktionsudgifterne og ad den vej sætte en salgspris. Fx mht. spil der både er niché og indie er det stort set lige normalt at prissætte spillet lavt, højt eller finde en gylden middelvej. En lav pris er selvfølgelig med et håb om, at folk impuls-køber spillet. En høj pris handler naturligvis om at satse på, at spillet nok mest henvender sig til folk, der er så store fans af genren, at de køber spillet på trods af prisen (ganske tit fordi genren er udsultet).

Der er fordele og udlemper ved alle tre metoder, så forståeligt, at salgspriserne varierer en del.

EDIT: Har justeret sidste afsnit.
Bede-xBede-xSkrevet 12/12-11 15:44 
jaes>
Jo, det er ærgerligt, at ganske mange opfatter visse spil som noget der ikke må koste særligt meget.

Ja, og det rigtig triste er jo, at hvis man skimmer de store udenlandske forums, så er der masser af folk som springer over det med henvisning til, at det burde være en 10 dollar download titel. Overraskende nok kan de samme folk sidde og klynke over, at der ikke bliver produceret nok 2D retail spil, men hvorfor skulle der også blive det, når selv de hardcore fortalere for stilarten, venter med at købe velproducerede udspil som Rayman, indtil det havner i discountkurven?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-11 15:47 
Jeg synes man får helt dårlig samvittighed når man læser tråden her og ikke har købt det :)

Jeg har kun prøvet det meget kort. Kunne godt lide det i singleplayer, men co-op synes jeg var ligeså frustrerende en oplevelse som NSMBW så det brød jeg mig ikke meget om. Det skal dog ikke afholde mig fra at købe og nyde spillet i singleplayer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 12/12-11 18:58 
Er der co-op i det? :-O

Nu er det da helt sikkert jeg skal have købt det. Har haft nogle rigtigt sjove timer med Kirby's Adventure Wii i co-op, og dette kunne jo være den perfekte fortsættelse så.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 12/12-11 19:03 
4 spillere samtidigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 12/12-11 19:32, rettet 12/12-11 19:34 
jaes>
Jo, det er ærgerligt, at ganske mange opfatter visse spil som noget der ikke må koste særligt meget. Det kan være bestemte genrer og/eller produktionskvaliteten, der gør udslaget. Disse folk kigger typisk på spillet og tænker, at det ikke har kostet alverden at udvikle, og mener, at salgsprisen skal afspejle dette.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på budgetter i spilbranchen, for jeg ved intet om det, men jeg forestiller mig at når man sætter et spil til at blive udgivet til budgetpris, er det altid med visse forbehold. Fordi et spil koster det halve, kan man jo ikke nødvendigvis regne med at det sælger dobbelt så godt (især ikke når grundlaget hedder at "folk forventer at sådan et spil ikke bør koste særlig meget"). Dvs. der skal faktisk et større salg til for at tjene pengene ind igen.
Af samme årsag kan et firma som Ubisoft jo så (åbenbart) ikke bare hæfte et stort reklamebudget og et hold af animatorer med utroligt mange overarbejdstimer i numsen på Michael Ancel og forvente at det tjener sig selv ind når det skal koste det halve af et WW2 FPS for at sælge i lignende mængder. Så må man gå på kompromis med budgettet i stedet - jeg er sikker på at de kunne have lavet Rayman Origins på den halve tid og stadig have solgt det samme antal, men så ville vi ikke have fået et så interessant spil (som jeg formoder det er, uden at have spillet det endnu).
Jeg må indrømme at hvis jeg ikke havde prøvet demoen og læst anmeldelserne ville jeg nu også have formodet at der netop var tale om sådan et budgetspil, og en "godt, uden at være prangende" titel a la Donkey Kong Country Returns.

Det er den skæbne de fleste XBLA/PSN og lignende budget-titler lider under i dag, og derfor vi meget sjældent får spil i genrer som f.eks. 2D platformers der kan måle sig med dem der udkom i starten af 90'erne, hvor genren var blandt de største.


- At Ubisoft så valgte -alligevel- at give Ancel førnævnte "lidt for høje" budget synes jeg så bare de skal have stor ros for. De havde nok regnet med at de kunne have fået en bid af "New Super Mario Bros." lagkagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/12-11 20:20 
Sumez:
Jeg ved ikke, om du quoter fra mit indlæg fordi du er enig, uenig, eller bare bruger det som rampe for dit eget indlæg. Hvis du er uenig, må du gerne præcisere på hvilke områder :)
SumezSumezSkrevet 12/12-11 20:22 
Jeg tror ikke vi er uenige i noget, det virker bare som om du har nemmere ved at affinde dig med at 2D platformspil "bør være" budgettitler end jeg har.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 12/12-11 22:13 
Det har jeg overhovedet ikke skrevet noget om :)
BeanoBeanoSkrevet 18/12-11 18:06 
Nogen som har gennemført "Getaway!" banen (den sidste boss?)

Damn den er svær... controller-ødelæggende svær :(

Har brugt ca 100 forsøg men timingen og præcisionen skal være latterlig perfekt.
Alf81Alf81Skrevet 27/12-11 12:33 
Wauw! Køb det!
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 27/12-11 12:58 
Det koster jo ingenting lige pt!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 27/12-11 21:09 
Jeg fik det i julegave :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 27/12-11 21:23 
Samme her. Jeg er næsten flov over at det var dét der skulle til :/
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 27/12-11 22:52, rettet 27/12-11 22:53 
Jeg får det i "julegave" i morgen, forhåbentlig ;)
Kan man egentlig spille co-op delen online over Live på X360?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/12-11 23:56 
Nej, der er kun sofa-co-op.
SumezSumezSkrevet 28/12-11 00:24 
Så må folk hellere komme forbi til en kop sofa en af dagene.
Så ved jeg også hvad der skal spilles til SSKT8.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 31/12-11 12:46, rettet 31/12-11 12:46 
Spillet er fantastisk god underholdning, især i co-op. Det er også meget udfordrende, hvis man vil have det hele med (og hvem vil ikke det?). Ikke Super Meat Boy, men tæt på. Sammen med Portal 2 nok den bedste spiludgivelse i år efter min mening!

Beano>
Nogen som har gennemført "Getaway!" banen (den sidste boss?)

Damn den er svær... controller-ødelæggende svær :(

Har brugt ca 100 forsøg men timingen og præcisionen skal være latterlig perfekt.

Ah, så svær er den heller ikke. Kan rigtig godt lide konceptet med de faldende og roterende platforme, men i forhold til nogle af de dersens skattejagts-baner er den ikke noget særligt efter min mening :P
BeanoBeanoSkrevet 31/12-11 14:14 
Jeg må bare være ringe så :)

Skal have gennemført banen da spillet ellers er helt fantastisk, men det blev pludseligt frustrerende ;P
WikzoWikzoSkrevet 31/12-11 15:34 
Jeg synes, spillet rammer en perfekt balance og aldrig bliver "nu gider jeg sgu ikke mere, fordi jeg dør hele tiden"-agtigt. Tværtimod er det udfordrende uden at være irriterende.

Skattekiste-banerne er virkelig fede. Vi fik netop klaret den 10. i går og er nu i gang med Land of the Livid Dead.

Forresten, da spillet blev vist frem til E3, var der en lille Tetris-homage. Jeg har ikke kunne finde den i spillet; måske er den blevet skåret ud?

Rayman og co. vil fungere perfekt i et nyt Super Smash Bros.-spil :D
SumezSumezSkrevet 07/01-12 14:20, rettet 07/01-12 14:22 
Jeg er helt vild med det her spil, det skuffer på ingen måder ovenpå den lovende demo, tværtimod.

I grunden er det småt med originaliteten, hvis man bryder det ned i elementerne. Spillet trækker utroligt stærkt på inspirationer fra andre populære sidescrollere som Mario- og Sonic-spillene, men for den sags skyld også titler som Super Meat Boy. Især tager spillet mig dog flere gange tilbage til minder om Yoshi's Island og Donkey Kong Country, når det kommer til banernes design, den måde hemmelighederne er placeret på, og den konstante strøm af kreative idéer der tømmes i hovedet på spilleren og sikrer at ikke to baner byder på den samme oplevelse. Jeg synes især dette er uhørt for et vestligt platformspil, og UbiSoft tager med dette spil ekstremt store skridt ind på Nintendos territorie. På trods af at være bygget op omkring klichéer, formår Rayman Origins dog at have sin helt egen "sjæl" og samlet set byde på en unik oplevelse.
Der hvor UbiSoft ikke helt kan følge med Nintendo, er på den præcise styring, man især ser i Mario-spillene, hvor man aldrig træder forkert, når man kender styringen og har reflekserne i orden (uanset om man kender banen eller ej). Men til gengæld for Rayman's lidt løse og ustyrlige kontrol, hvor man nogen gange foretager fuldstændig uforudsete hop fordi hans momenten ikke er ram -helt- perfekt, får vi en utroligt hurtigt og arcade-agtig platformer, med en fornemmelse af at hver eneste bane har designet en overlegen, "perfekt" rute hele vejen igennem, og det giver en fantastisk fornemmelse når man rammer den.
Dette understreges især af de mere lineære baner hvor man jagter en kiste, og tvinges til at tackle banen "perfekt", men alle banerne i hele spillet lægger op til at søge den, via målet om 350 lums og den separate tids-udfordring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
134 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig