X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min nye skærm...


Svar
enfenenfenSkrevet 17/07-03 20:29 
Så fik jeg endelig min nye skærm ind af døren og sat den op. Den er ret nice, hvis jeg selv skal sige det :)

Billedet og farverne står perfekt og jeg har heldigvis "kun" en pixelfejl på skærmen ude til venstre på skærmen. Den kan heldigvis ikke ses på alle baggrunde og så er den heldigvis blå og derved ikke så tydelig. Jeg ville selvfølgelig gerne have haft en skærm uden pixelfejl, men man kan ikke altid være heldig...

Selve billederne viser ikke skærmen fra dens bedste side, men det skulle gerne give Jer andre en ide om, hvordan skærmen ser ud.

Acer AL732 - 17\
What is the Matrix?
olmeolmeSkrevet 17/07-03 20:53, rettet 17/07-03 20:53 
Hmm. din pakke cecil, giver mig lyst til starte at ryge igen.
Iøvrigt ser din skærm fin ud, hvad er prisen
enfenenfenSkrevet 17/07-03 21:19 
Det var ikke meningen, at jeg ville friste nogen med min pakke cigaretter :)

Prisen var på 4400,-
What is the Matrix?
crying outcrying outSkrevet 17/07-03 21:22 
hmm... SONY tv - fx65 ???
Jusqu'a ici tout va bien....
la0sla0sSkrevet 17/07-03 22:11, rettet 17/07-03 22:12 
jeg går ud fra det er en blade runner dvd du har i maskinen ikke sandt? :)

edit: eller hvilken film det nu er ;)
Hvad sker der?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 17/07-03 22:22 
Nice skærm, bare de dog havde lavet bunden som siderne og toppen, så var det en monitor jeg ville købe, nice.

jeg har selv haft en Hercules (ja, lyder som et crap brand), men en kanon monitor, købet var pga. den blå farve + foden. lyder nørdet, men en pæn monitor syntes jeg er vigtigt.

Prophetview 920DVI
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
dchangdchangSkrevet 17/07-03 22:30, rettet 17/07-03 22:30 
Hercules er efter min mening et af de bedre mærker. Deres lyd- og grafik-kort er osse ret så gode. Og den skærm er jo bare for lækker. :-)

Men for lige at vende tilbage til emnet, hvad er responstiden på den Acer?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
millenniummillenniumSkrevet 17/07-03 22:54 
Det er ikke fordi jeg er tilbeder af iMac-guden (og dog!), men den nye serie af iMacs syntes jeg nu er noget af det flotteste indenfor computer-design.
;-)

Min iMac
The medium is the message.
quadquadSkrevet 17/07-03 22:57 
Det ligner en lampe =)
enfenenfenSkrevet 17/07-03 23:23 
crying out >
hmm... SONY tv - fx65 ???

Ja?
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/07-03 23:24 
dchang >
Hercules er efter min mening et af de bedre mærker. Deres lyd- og grafik-kort er osse ret så gode. Og den skærm er jo bare for lækker. :-)

Men for lige at vende tilbage til emnet, hvad er responstiden på den Acer?

Den har en response tid på 16ms, hvilket jo er helt fint.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/07-03 23:25 
la0s >
jeg går ud fra det er en blade runner dvd du har i maskinen ikke sandt? :)

edit: eller hvilken film det nu er ;)

Det er ikke en dvd film - dem ser jeg på mit tv :) - men derimod traileren til The Matrix Reloaded :)
What is the Matrix?
LWSLWSSkrevet 18/07-03 00:29 
Hercules er et lækkert mærke. De laver nogle af de bedste grafikkort og nogle helt fine lydkort/skærme. Egentlig er det kun grafikkortene der er "Hercules" for det brand-name blev for et par år siden opkøbt af den daværende konkurrent Guillemot, som nu bruger det mere kendte Hercules navn i disse dele af verden.
Hver gang jeg har haft et Hercules grafikkort til test, har jeg siddet og talt på knapper for, om jeg ikke burde anskaffe mig sådan et. ;)
dRxLdRxLSkrevet 18/07-03 09:48, rettet 18/07-03 09:50 
16ms ~60hz så den ville passe godt til min Dreamcast ;-)

En kammerat af mig har 2 af de der skærme fra Acer. Egentlig købte han kun én men der var pixelfejl på, så han sendte den tilbage til fabrikken der kvitterede med en ny, som der også var pixelfejl på, så han sendte også den retur. Begge skærme kom så tilbage til ham med skiftet LCD display og uden skygge af pixelfejl.
Han lader lige et års tid gå før han beslutter hvad han skal gøre med ekstraskærmen, hvis de nu finder ud af fejlen og beder om at få én af dem retur.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 18/07-03 10:29 
Desværre er der ingen producenter, som dækker en skærm med kun en pixelfejl.

Jeg kunne selvfølgelig bare sende skærmen retur til butikken, da jeg bevidst har købt skærmen over nettet, for at få 14 dages fortrydelsesret - den gælder også selvom jeg prøver skærmen.
What is the Matrix?
AmbyAmbySkrevet 18/07-03 10:49, rettet 18/07-03 10:51 
Hmm det lyder jo til at der er en del fejl med de LCD skærme. Tror lige jeg venter lidt med at købe en til hjemmecomputeren.

EDIT:
Hvad er forskellen mellem disse to ?
AL712 17" LCD / 1280x1024 / 0.264dp / 3 Years 3.295 kr.
AL732 17" LCD / 1280x1024 / 0.264dp / 3 Years 4.249 kr.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 18/07-03 11:45 
Ja, der er nogle skærme som har pixelfejl, men sådan er det næsten med alle LCD skærme fra de forksellige producenter. Man kan selvfølgelig få en skærm, som er uden pixelfejl - blandt andet den jeg sidder med lige nu på arbejdet( IBM 17").

Forskellen mellem de to skærme er primært designet. Response tiden er 16ms mod 20ms. Billedarealet er en lille smule større på 732 modellen og så har den også en bedre viewing angle.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig