X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soul Calibur V


Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/10-11 14:26 
Syntes der manglede en tråd om SCV som udkommer d. 3. februar på PS3 og 360.

Spillets gæstefigur bliver Ezio Auditore fra Assassins's Creed spillene - et bedre match end Darth Vader og Yoda efter min mening :)

Mere info samt videoer og billeder
SumezSumezSkrevet 23/10-11 18:35 
Soul Calibur V
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 23/10-11 21:06 
Enig. Han passer næsten perfekt til spillet
For The Love Of The Game
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/10-11 10:17 
Jeg ved snart ikke, hvorfor skal de absolut smide alle mulige guests ind i mange spil nu om dage? Går der ikke lige lovlig meget SSB i den, jeg synes det er halv tamt i mere "seriøse" fighters.

Men lad os håbe SC5 bliver markant bedre end 4'eren, der er en af de absolut dårligste fighters jeg nogensinde har spillet.

Forhåbentligt går de tilbage til formlen fra de ældre spil i serien der var rigtig gode imo.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-11 11:34 
Så længe gæstefigurerne passer ind i universet og er velballancerede, er det kun en positiv ting IMO.
nerosnerosSkrevet 03/11-11 15:23 


AWESOME :O
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/11-11 15:50 
DLC-hell confirmed!
DarkenDarkenSkrevet 03/11-11 18:16 
woah, det ser for vildt ud!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/11-11 18:33 
Havde ellers håbet på de havde droppet det character creation fis der :/
GoodtimesGoodtimesSkrevet 24/08-12 11:59 
Er der ellers nogen, der har spillet SC5 og har dannet sig et indtryk af spillet?

Jeg har spillet det i nogle timer, og har også kort prøvet at spille online.
Jeg skal indrømme, at jeg var meget begejstret for 4'eren, selvom jeg godt ved, at det er udtryk for ualmindelig dårlig smag, men jeg synes at 4'eren bød på et meget fornuftigt kampsystem, som ikke afveg specielt meget fra de gamle spil i serien. Der var godt nok de der instant-kill superangreb, men de blev brugt så sjældent, at jeg dårligt synes, jeg lagde mærke til dem. 4'eren havde også den der Tower of Souls-singleplayerdel, som da kunne underholde et stykke tid.

Men tilbage til 5'eren:
For det første er der kommet "super-angreb" a la Street Fighter. Det ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal mene om, men det betyder så, at der også er kommet sådan en energibar.
Og så er der Guard Impact - det er helt forandret. Fra at være en meget central del af kampsystemet er det nu blevet et besynderligt Special Move, som både kræver energi fra energibaren, og et helt andet input end ellers. Jeg kan slet ikke forstå det nye system, og kan kun se det som en opfordring fra Namco til at bruge det mindre, end i de gamle spil.
Jeg synes, at Guard Impact altid har været en så central del af serien, at 5'eren føles som et helt andet spil. Det er selvfølgelig fint nok, at de ændrer på kampmekanikken, men jeg savner virkelig det gamle Guard Impact. Måske kan man lære at bruge det nye på en fornuftig måde, hvis man øver sig tilstrækkeligt.

Til sidst er der juggling. Jeg har godt nok aldrig spillet Soul Calibur på noget højt niveau, så jeg ved ikke, om hardcore juggling har været mulig i de gamle spil, men jeg synes det virker som om, der finder sted i langt højere grad end tidligere. Ikke kun i multiplayer, også A.I.'en kan finde på at låse dig fast i lang tid. Så meget, at der vel egentlig ikke skal mere end to juggles til at besejre en modstander.
Man har selvfølgelig altid kunnet vinde en SC-dyst hurtigt, f.eks. med Ring Out, men det virker stadig som om, der virkelig er sket noget her. Lidt ligesom springet mellem Tekken 4 og 5, måske. I sidste ende er den slags vel bare en smagssag.

Er der nogen, der har spillet det nok til at sætte sig rigtigt ind i det? Det er måske meget fornuftigt, når man lige har vænnet sig til de nye tiltag?
nerosnerosSkrevet 24/08-12 18:33, rettet 24/08-12 21:25 
Goodtimes>
Til sidst er der juggling. Jeg har godt nok aldrig spillet Soul Calibur på noget højt niveau, så jeg ved ikke, om hardcore juggling har været mulig i de gamle spil, men jeg synes det virker som om, der finder sted i langt højere grad end tidligere.

I Soul Calibur 2 og 4 (har ikke spillet 3'eren) var der ihvertfald lagt vægt på juggling. Jeg kunne faktisk vinde en perfect online ved at juggle aka gøgle med Nightmare som ind i helvede da jeg spillede Soul Calibur 4 ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig