X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kandidater til årets spil 2011


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 19/10-11 14:36, rettet 19/10-11 14:36 
Inspireret af snakken i Uncharted 3 tråden. Fik jeg lyst til at lave denne tråd hvor vi kan snakke lidt om hvilke spil der måske løber med flest GOTY titler i år.

Spil som har været nævnt er:
Batman: AC
Legend of Zelda: Skyward Sword
Uncharted 3
Dark Souls
Elder Scrolls V: Skyrim

Alle spil som byder på noget nyt fra deres forgængere... Eller det håber vi da'

Hvad er jeres bud på GOTY 2011?
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 14:41 
For mig er LBP2 langt oppe på listen men bliver nok overset af mange sites fordi det kom så tidligt på året.
SumezSumezSkrevet 19/10-11 14:41 
The Witcher 2
Rage
Gears of War 3
Deus Ex Human Revolution
Portal 2
L.A. Noire
Dead Space 2

Har ikke spillet nogen af dem selv, men de kommer helt sikkert med i næsten alle GOTY-opgørelser :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 19/10-11 14:46, rettet 19/10-11 16:21 
Uh ja Deus Ex Human Revolution kunne være et godt bud. Har budt på mange gode timer.
Slutning på Gears of War byder ikke på så meget nyt men hva gør det, når man nu er rigtig godt underholdt hele vejen :D
Må spille noget Gears 3 multi-player snart.
3of193of19Skrevet 19/10-11 15:59 
Sonic Generations måske :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/10-11 16:24, rettet 19/10-11 16:29 
Er GoW3 virkelig det bedste xbox360 eksklusive spil i år? Det er godt nok sørgeligt som det er dalet med eksklusive spil der er noget værd til den konsol de senere år.

Derudover må Xenoblade da være en kandidat, selvom der nok ikke er så mange der har spillet det fremfor sædvanlige mainstream kandidater. Jeg har endnu ikke set det spil få under 90% på nogen sites.
GreaseballGreaseballSkrevet 19/10-11 16:36, rettet 19/10-11 16:38 
Der også Forza 4, HALO Aniversary.
Dog ja, der ikke mange exclusive titler i år. Hvad er der på PS3 udover Uncharted 3 og Resisdent 3 i år?
EDIT: (Jeg spiller ikke SÅ meget PS3 andet end de exclusive titler som Uncharted, så opfrisk gerne min hukommelse hvis jeg har glemt nogen)

Men der dog kommet rigtig mange Arcade titler af god kvalitet i år.

Men største delen af de store titler er multi-format. Hvilke kun kan være en god ting. Så der flere der for mulighed for at spille dem.
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 16:51 
Greaseball>
EDIT: (Jeg spiller ikke SÅ meget PS3 andet end de exclusive titler som Uncharted, så opfrisk gerne min hukommelse hvis jeg har glemt nogen)

LBP2, Infamous 2, Killzone 3, MotorStorm Apocalypse og Resistance 3
SumezSumezSkrevet 19/10-11 16:54 
Azzkikr>
Er GoW3 virkelig det bedste xbox360 eksklusive spil i år? Det er godt nok sørgeligt som det er dalet med eksklusive spil der er noget værd til den konsol de senere år.

Jeg synes da ikke det er specielt sørgeligt at de gode spil udkommer på flere platforme. :)

Derudover må Xenoblade da være en kandidat, selvom der nok ikke er så mange der har spillet det fremfor sædvanlige mainstream kandidater. Jeg har endnu ikke set det spil få under 90% på nogen sites.

Sjovt jeg helt glemte at nævne det. Helt klart en af mine toptitler i år, indtil videre kun slået af Dark Souls.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 19/10-11 17:21 
Beano>
Greaseball>
EDIT: (Jeg spiller ikke SÅ meget PS3 andet end de exclusive titler som Uncharted, så opfrisk gerne min hukommelse hvis jeg har glemt nogen)

LBP2, Infamous 2, Killzone 3, MotorStorm Apocalypse og Resistance 3


Heh.. tænkte på Infamous 2 og Killzone 3 men syns bare de udkom sidste år. Men om de er GOTY titler sammenlignet med hvad de er oppe i mod, det bliver intr. at se.

Sad og læste lidt på nogen af de titler som stod til at være Xbox esklusive i år. Der nogen der gået til multi-format, som XCOM og Child of Eden. Igen ikke en dårlig ting, men måske set med MS briller på, at de ikke kan holde på esklusive aftaler.
BeanoBeanoSkrevet 19/10-11 17:31 
Greaseball>
Heh.. tænkte på Infamous 2 og Killzone 3 men syns bare de udkom sidste år. Men om de er GOTY titler sammenlignet med hvad de er oppe i mod, det bliver intr. at se.

De bliver aldrig GOTY hvis jeg kender spilpressen ret, men stadig AAA titler, selvom de kun er PS3 eksklusive.
CharzekCharzekSkrevet 20/10-11 00:29, rettet 20/10-11 18:45 
Det bliver sikkert Elder Scrolls V: Skyrim

Ellers er mine bud.
Rage
Dark Souls
Battel Field 3
Call of Duty: Moden Warfare 3
Assassin's Creed: revelations
Need for Speed: The run
Infamous 2
nerosnerosSkrevet 20/10-11 09:46 
Infamus 2

Aldrig hørt om det?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/10-11 09:48 
Infamous :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 09:49, rettet 20/10-11 09:50 
Heller ikke her, Men Infamous 2 er det bedste open world supe helte spil denne generation :)

Edit: langsom
SumezSumezSkrevet 20/10-11 09:58 
Er 2'eren så meget bedre end 1'eren? Kan jeg springe 1'eren over og gå direkte til 2'eren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 10:10, rettet 20/10-11 10:11 
Lidt tvetydigt om du har spillet etteren, men toeren er klart bedre. Samme grundkoncept med mere variation i fjender og omgivelser, og flere "våben"/skills, etc. Savnede dog mere forskellige typer af sidemissioner og historien er ikke specielt interessant - omvendt heller ikke værre end 90% af de spilhistorier man ellers ser :)
Så har du ikke spillet etteren kan du roligt hoppe til toeren.
nerosnerosSkrevet 20/10-11 10:13 
Etteren var ikke lige mig.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-11 10:16 
Etteren var så trist at jeg nogengange glemte at trække vejret :(

Der er en demo af toeren på PSN, men jeg har ikke haft mod på at prøve den endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 10:17, rettet 20/10-11 10:19 
@nero: Så tror jeg ikke at toeren er for dig. Dog starter man i toeren med mange af ens skills fra det første spil, så starten er knap så træg.

@kk: Ja der er en demo, men ikke særlig god. Sværhedsgraden er helt i bund og de har helt fjernet udfordringen. De tekniske afspekter kan man fint vurdere udfra den :)
3of193of19Skrevet 20/10-11 10:20 
Sumez>
Er 2'eren så meget bedre end 1'eren? Kan jeg springe 1'eren over og gå direkte til 2'eren?

Etteren var(/er?) gratis på PSN dengang efter hacker skandalen, hvis du bare vil prøve det.
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 10:21 
De spil er ikke længere gratis.
SumezSumezSkrevet 20/10-11 10:26 
3of19>
Etteren var(/er?) gratis på PSN dengang efter hacker skandalen, hvis du bare vil prøve det.

Ja, men jeg misforstod et eller andet omkring hvad/hvor meget man måtte få, eller også skete der en fejl da jeg prøvede at hente mine gratis spil, og fik derfor aldrig Infamous 1 med som et af dem. Men hvis 2'eren er bedre, og ikke "kræver" at man har spillet 1'eren, er det jo lige meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 10:31 
Toeren har vist et kort resume af historien, ellers er der youtube :)
nerosnerosSkrevet 20/10-11 16:23 
Beano>
@kk: Ja der er en demo, men ikke særlig god. Sværhedsgraden er helt i bund og de har helt fjernet udfordringen.

Hold da op det lyder jo som et rigtigt moderne spil jo ;-)

Nej tror bestemt heller ikke det bliver mig så hellere Prototype 2 når det udkommer måske.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 17:02, rettet 20/10-11 17:07 
Så skal P2 godt nok være MEGET bedre end etteren før det kan konkurrere med I2 :D

Det kommer forøvrigt snart en stand-alone "udvidelse" til Infamous 2 på PSN... Festival Of Blood. Noget med vampyrer...
SumezSumezSkrevet 20/10-11 17:28 
Jeg morede mig kosteligt med det første Prototype. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/10-11 17:36 
Bliver uncharted 3 !
http://www.gametrailers.com/video/launch-trailer-uncharted-3/722604
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/10-11 18:39, rettet 20/10-11 18:39 
Jeg er jævnt tovlig med Batman så jeg håber da at kunne sige at det bliver Arkham City, men jeg bliver nødt til at spille det først før jeg syntes jeg vil sætte stempel på det som årets spil.

Ligeledes er jeg meget positivt stemt over Star Wars The Old Republic, men jeg ved ikke om det vil være banebrydende og nyt på den måde som det er sat op til.

Indtil videre syntes jeg L.A. Noire har været noget af det mest unikke i år, men er ikke sikker på om jeg syntes det var så rendyrket sjovt som jeg håber på at Batman, Star Wars eller Uncharted 3 måske vil være.
nerosnerosSkrevet 20/10-11 19:09, rettet 20/10-11 19:22 
Beano>
Så skal P2 godt nok være MEGET bedre end etteren før det kan konkurrere med I2 :D

Faktisk har jeg ikke engang prøvet Prototype endnu ;D

Men hey faktisk så står min hest på NeverDead lige nu. Mener jeg læste det ville komme sent på året?

Edit: Sorry her snakker vi selvfølgelig om min helt egen liste over årets spil for mig selv ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/10-11 19:27 
Dark Souls hele vejen (indtil videre).

Det er det ubetinget mest involverende og dragende spil, jeg har spillet siden... Demon's Souls :p Det oser så meget af stemning, uhygge og mytologi, at jeg får lyst til at sammenligne det med Shadow of the Beast. Det er ambrosia på spilform!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/10-11 19:41 
Jeg må snart i gang med det spil... men de østers skræmmer mig!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-11 19:51 
Shadow of the Beast er lort på spilform :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 20/10-11 20:07 
Dark Souls og Deus Ex er mine foreløbige favoritter. Jeg har dog store forventninger til Batman, Battlefield, Star Wars og Mario Kart.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
silverstarsilverstarSkrevet 20/10-11 20:44 
Jeg glæder mig mest til Uncharted 3 og Batman: AC, jeg tror de begge har Årets Spil potentiale.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/10-11 21:03, rettet 20/10-11 21:03 
Konsolkongen>
Shadow of the Beast er lort på spilform :(

Selve spil-delen er ret ringe, men stemningen, grafikken og soundtracket er fænomenalt :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-11 21:05, rettet 20/10-11 21:51 
Dark Souls og Death Smiles må være mine to kandidater. Nu vil jeg lige vente til jeg har gennemført det et par gange og givet det lidt tid til at synke ind, før jeg fælder den endelige dom, men Dark Souls er nok det første spil i generationen der fortjener et ti tal på P:R skalaen.

Ualmindeligt kompromisløst design som man hverken kan forvente eller tør håbe på i en produktion af den størrelse. Det føles på en eller anden måde helt forkert, at et projekt man dedikerer så mange ressourcer til ikke bare går efter laveste fællesnævner, men spillet er selvfølgelig så meget mere interessant pga det og selve sammenhængen i spillets verden er intet mindre end videospils raketvidenskab. Ikke siden Vagrant Story har jeg været så opslugt af et japansk rollespil* og Dark Souls er faktisk en god del bedre end Squares mesterværk.

*Hvis det da er det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/10-11 21:16 
Bede-x>
Ualmindeligt kompromiløst design som man hverken kan forvente eller tør håbe på i en produktion af den størrelse. Det føles på en eller anden måde helt forkert, at et projekt man dedikerer så mange ressourcer til ikke bare går efter laveste fællesnævner, men spillet er selvfølgelig så meget mere interessant pga det og selve sammenhængen i spilletes verden er intet mindre end videospils raketvidenskab. Ikke siden Vagrant Story har jeg været så opslugt af et japansk rollespil* og Dark Souls er faktisk en god del bedre end Squares mesterværk.

*Hvis det da er det.

Amen! Man bliver forbavset over kreativiteten. Igen igen trækker From Software nye spændende detaljer op af hatten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 20/10-11 21:47 
Witcher 2
Gears of war 3
Orcs must die.

De har inden til videre været de 3 spil i år jeg haft det mest sjovt med.

Orcs must die: Simpel spil, men der er altså ikke noget sjover en lave tons af fælder og se orc gå igennem dem. Vinder nok ikke GOTY, men jeg bedømmer jo min GOTY hvad jeg haft det sjovest med.

Gears of War: Det er længe siden der været et spil som har fået min til spille så meget på en weekend (campaign hardcore, normale horde, 2 beast mode og mindst 50 versus). Så meget indhold i et spil og deres events gør det kun bedre.

Witcher 2: Rollespil af top klasse plus CD project RED nok den bedste spille udvikler der når det kommer til at support deres spil og fans. God historie som er mere politisk og voksen orienteret end mange andre, en grafik der er noget det bedste der er, fede person(den GIF med Roche broen er altid "badass") og så enlig et spil der ikke er bange for nøgenhed og sex, uden det misbrugs.

Uden tvivl det er de 3 spil jeg vil stemme på. Selvom jeg tvivler på orcs must die overhovedt kommer med i sidste ende.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 20/10-11 22:00, rettet 20/10-11 22:01 
Echelon VI>
Amen! Man bliver forbavset over kreativiteten. Igen igen trækker From Software nye spændende detaljer op af hatten.

Nu burde det måske holdes til tråden om DS, men jeg er ligeledes forbavset over kreativiteten. Spillet læner sig selvfølgelig op af en del typiske klichéer, men mange af universets koncepter, figurer og væsener er alligevel så originale og kreativt fundet på at jeg bliver forbavset gang på gang (når vi da ikke lige snakker vandrende østers, og ejerløse drageben :P).
Jeg kan godt lide hvordan de er styret pænt udenom de fleste af de gængse mytologier, religioner og klassiske fantasybyggesten, næsten alle andre spil er gennemsyret af, til fordel for egne kreationer der alligevel er mindst ligeså gennemførte, og med deres helt egen historie og sammenhæng med spilverden, som af og til kun kan opsnuses via små brudstykker af tekst på de ting man finder. Og så er spillets virkelighed bare så brutal og kompromisløst som jeg aldrig har set i noget andet spil. Som når man begiver sig ned i de forladte ruiner af en by, der blev ofret for at forsegle fire farlige spøgelser, og halvvejs gennem dræner det vand der dækker den nederste halvdel af byen, for at opdage bunker med hundredevis af menneskelig gemt i bunden af byens slum, hvilket overlader en stor del af byens historie til fantasien.
Det minder mig på mange måder om Berserk-mangaen, der besidder en ligeledes original og brutal fantasiverden.

Iøvrigt, for flere hemmeligheder, så før I går i kast mod slutbossen, prøv at angribe hende kæmpe-prinsessen...
Det skaber nogle fjender, men jeg tror ikke man taber noget på det, når det er sidst i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 22/10-11 13:06 
Konsolkongen>
Shadow of the Beast er lort på spilform :(

Som du dog kan sige det :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig