X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Guardian Heroes HD


Svar
SumezSumezSkrevet 18/10-11 09:53 
Valgte lige at lave en ny tråd til spillet, i stedet for at genopleve en uddateret E3-tråd:

Chrono>
Er det bare mig, eller ser Guardian Heroes HD helt forfærdeligt ud?
http://www.next-gen.biz/news/guardian-heroes-gallery

Efter at have spillet demoen fra XBLA, kan jeg konkludere at HD-opdateringen ser ret meget bedre ud in action, og respekterer spillets originale look fuldt ud!
Jeg synes faktisk det er mere behageligt at se på end "original"-grafikken, på trods af at denne har den fordel at man nu kan nyde de oprindelige sprites i alle tre lag, uden de bliver ødelagt af Saturnens knap-så-perfekte skalering!
Uanset hvad er begge indstillinger væsentlig flottere end spillet var på Saturn, så hvis man kan lide Guardian Heroes, eller hvis man aldrig fik erhvervet det til Saturn, burde det være et sikkert køb.
Personligt overvejer jeg at investere i det, så jeg kan spillet det ordenligt, da jeg ikke forstår meget af historien i min japanske udgave af spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/10-11 10:16 
Guardian Heroes har aldrig sagt mig noget sjovt nok. Er altid ved at falde i søvn når jeg spiller det ;-) Jeg kan ikke rigtig sætte en finger på hvad det er som jeg ikke bryder mig om, men spillet er bare ganske irriterende at spille?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/10-11 10:22 
Kan desværre ikke svare på hvad der gør spillet så specielt (udover at udvalget af beat'em ups dengang ellers ikke havde særlig meget at byde på), for jeg har heller ikke helt forstået det, men hvis jeg får tid på et tidspunkt, vil jeg give det endnu en chance med XBLA-udgaven. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/10-11 10:49, rettet 18/10-11 11:28 
1996 ? Der var da mange andre bedre beat'em ups både tidligere og lidt efter det årstal :-) Men når det så er sagt kan jeg godt se at Guardian Heroes gjorde noget som ikke var set før.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 18/10-11 11:24, rettet 18/10-11 11:37 
Sumez>
Uanset hvad er begge indstillinger væsentlig flottere end spillet var på Saturn

Jeg gennemgik det med dRxL for nylig, og selvom den "opdaterede" udgave ved første udkast ser fornuftig ud i bevægelse, så går der virkelig mange detaljer tabt i smørrelsen ift. originalen. Se fx vinduerne i gaden i første bane, hvor man i originalen kan se antydninger af hvad der er inde i husene - i den opdaterede er det bare smørret ud. Bestemt en detalje, men også noget jeg synes bidrager til helheden, og derfor et fint eksempel på, hvordan påståede forbedringer fra min synsvinkel er forringelser.

Den nye "original"-udgave synes jeg gør det generelt fint, og med de klare forbedringer Sumez nævner. Derudover virker det som en meget dedikeret konvertering, modsat de fleste andre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/10-11 11:40 
neros>
1996 ? Der var da mange andre bedre beat'em ups både tidligere og lidt efter det årstal :-) Men når det så er sagt kan jeg godt se at Guardian Heroes gjorde noget som ikke var set før.

Det er som man ser på det, jeg synes ikke der skete meget mellem Double Dragon og Dungeons & Dragons, de var alle varianter af det samme "gå mod højre og slå på 200 kloner af den samme person", der tilføjer Guardian Heroes alligevel lidt flere aspekter til spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/10-11 11:56, rettet 18/10-11 11:57 
neros>
1996 ? Der var da mange andre bedre beat'em ups både tidligere og lidt efter det årstal :-)

Jeg går ud fra at der er langt større Guardian Heroes fortalere end mig, men som genrefan alligevel:

Hvilke?

Jeg går her ud fra at vi selvfølgelig taler om konsol/hjemmespil og ikke arcadespil, eller sløje ports heraf.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/10-11 12:06 
For min skyld må vi gerne inkludere arcadespil :) Men jeg har heller aldrig været vild med genren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/10-11 12:14, rettet 18/10-11 12:22 
RJK>
Hvilke?

Jeg går her ud fra at vi selvfølgelig taler om konsol/hjemmespil og ikke arcadespil, eller sløje ports heraf.

Må Neo Geo AES være med her så? Fordi så kan jeg godt nævne et par stykker :-)

Hvis ikke vi må snakke arkade og kun konsol/hjemmespil så bliver det nok lidt svært ja.

Det eneste som jeg umiddelbart lige kan huske må være Nekketsu Oyako. Det er nok lidt mere mig, men jeg er godt klar over at det er meget mere basic end Guardian Heroes. Nekketsu Oyako's verden og gameplay er nok bare mere mig. Sådan mere Final Fight - agtigt og bare der ud af.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 18/10-11 12:15, rettet 18/10-11 12:16 
@Sumez ->
Så er der jo Golden Axe: Revenge of Death Adder, men det er bare et enkelt spil. Og helt klart på most wanted-listen over fremtidige XBLA-spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 18/10-11 12:52, rettet 18/10-11 12:54 
Sumez>
For min skyld må vi gerne inkludere arcadespil :)

Hvis vi talte om udvalget af beat 'em ups for den almindelige forbruger i 1996, så giver det bare ikke meget mening at begynde at nævne arcadespil, der oftest ikke var tilgængelige for de fleste her. Dét hører jo mere til et retroperspektiverende syn på genren, hvilket vi for min skyld også fint kan diskutere :)

Derudover så adskiller/adskilte Guardian Heroes sig vel langt primært ved, at det var beregnet til hjemmemarkedet og ikke arcademarkedet. Deraf den lange dialog, de mange valgmuligheder, rollespilselementet, multiplayerdelen etc. Derfor finder jeg det også mest naturligt at sammenligne med andre spil i genren, der er rettet mod hjemmemarkedet på samme måde. Ikke at jeg umiddelbart kan komme i tanke om så mange andre væsentlige titler end Castle Crashers, så deraf min interesse i at høre om flere.

Alt det til side, så har jeg også i retroperspektivt syn og med alle platforme og tidsperioder lagt sammen svært ved at se mange spil i genren der er bedre end Guardian Heroes. Nogle stykker omkring samme niveau, men ikke mange, og ikke markant bedre. Så den liste kunne skam også være interessant :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 18/10-11 13:22, rettet 18/10-11 13:26 
RJK>
Hvis vi talte om udvalget af beat 'em ups for den almindelige forbruger i 1996, så giver det bare ikke meget mening at begynde at nævne arcadespil, der oftest ikke var tilgængelige for de fleste her.

Men det gjorde jeg jo hellere ikke. Jeg skrev: "1996 ? Der var da mange andre bedre beat'em ups både tidligere og lidt efter det årstal :-)" Med det mente jeg også arkadespil, og genren generelt set, og mens vi er ved det har der aldrig været noget bedre end Final Fight 1989! Hvorfor vi lige pludselig er ovre i hvad der er mest interessant at diskutere ved jeg ikke?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-11 13:34 
RJK>
Ikke at jeg umiddelbart kan komme i tanke om så mange andre væsentlige titler end Castle Crashers, så deraf min interesse i at høre om flere.

Scott Pilgrim Vs. The World? :)

neros>
og mens vi er ved det har der aldrig været noget bedre end Final Fight!

Det vil jeg påstå, er lidt som at sige, at Nokia 3310 er den bedste mobiltelefon i verden. Det er et temmelig "stift" spil i forhold til mange af de efterfølgende.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/10-11 13:39, rettet 18/10-11 13:42 
RJK>
Ikke at jeg umiddelbart kan komme i tanke om så mange andre væsentlige titler end Castle Crashers, så deraf min interesse i at høre om flere.

Det skulle lige være River City Ransom, som jo også er rettet meget mod hjemmemarkedet.

Men hvis vi tænker i tiden efter Guardian Heroes, så er der jo sket meget med beat'em up genren, såfremt vi ikke skal se sorthvidt på det og forvente et simpelt 2D-spil hvor du har en slå-knap og en hop-knap og ikke skal lave andet end at gå til siden og slå på ting. Og det synes jeg ikke vi skal, for det var jo netop denne standard, Guardian Heroes delvist gjorde op med.
I dag har vi jo en masse hybridspil som God of War, Devil May Cry, Dynasty Warriors, osv. der, på trods af at det er 3D-spil, alle tager udgangspunkt i samme koncept som det klassiske beat'em up, men tilføjer mange flere nuancer, og ligesom Guardian Heroes er mindre arcadepræget, og fokuserer på hjemmemarkedet med opgraderinger, udforskning af områder, osv. Den slags spil var jo slet ikke normale i midt-90'erne.
Skal vi holde os til 2D-beat'em ups, giver det os alligevel spil som Odin Sphere, Viewtiful Joe, Scott Pilgrim, Castle Crashers og Muramasa, som vi heller ikke havde noget lignende dengang Guardian Heroes udkom (Princess Crown kom året efter, og tåler vist også en del sammenligninger med netop GH :))

Dengang Guardian Heroes kom, havde vi Cadillacs & Dinosaurs, Final Fight, Double Dragon, Golden Axe, Alien vs. Predator og Dungeons & Dragons. Man kan mene det er gode spil, men det er tydeligt hvorfor GH skilte sig mere ud dengang end det gør nu, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-11 14:02 
Sumez>
Men hvis vi tænker i tiden efter Guardian Heroes, så er der jo sket meget med beat'em up genren, såfremt vi ikke skal se sorthvidt på det og forvente et simpelt 2D-spil hvor du har en slå-knap og en hop-knap og ikke skal lave andet end at gå til siden og slå på ting.

Det eneste spil, jeg umiddelbart tænker på, når jeg læser den sætning, er My Hero til Arcade/Master System :D

Jeg synes sgu det er lidt synd, at du tænker på alle beat 'em ups uden RPG-elementer på den måde. Du har selv i tråde omhandlende FPS'er skrevet, at du savnede de mere grundlæggende udformninger a la Serious Sam. Jeg vil mene, at de "alm." beat 'em ups bare er en klassisk tidløs spiltype på linje med fighters, shooters osv. Det er fedt nok, når der bliver lavet hybrider som River City Ransom og Guardian Heroes, men det gør, i mine øjne, på ingen måde de andre beat 'em ups forældede.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/10-11 14:23, rettet 18/10-11 14:24 
Det mener jeg da heller ikke at jeg har påstået? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/10-11 14:38 
Sumez, jeg er enig med dig i det meste, men så det mere som ift. "ren beat 'em up", hvor de andre du nævner jo stadig er meget mere hybrid-genre, uanset om de er 2d eller 3d. Guardian Heroes og Castle Crashers er jo mere rene og klassiske, end fx Odin Sphere og Viewtiful Joe. Jeg ved ikke hvor meget af den udvikling kan tilskrives Guardian Heroes, dog, men det repræsenterer da nogle af de samme tanker, som jo i sidste ende er hvordan genren kunne udvikle sig til at fungere udenfor arcadehallen.

Scott Pilgrim var i øvrigt ikke en forglemmelse herfra. Jeg synes bare det er dårligt :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/10-11 14:48, rettet 18/10-11 14:48 
Jeg tror heller ikke GH skal have credit for at have ført an i nogen form for "revolution" af genren, jeg tror bare det gjorde mange af de ting folk savnede dengang, netop med henblik på at kunne spille spillene i hjemmet fremfor arkaden.
Det var da i hvert fald derfor jeg selv var interesseret i spillet i sin tid.

Og så var det jo Treasure, fra dengang Treasure stadig var sejt og kult :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/10-11 15:12, rettet 18/10-11 15:15 
Killer Bean 2>
Det vil jeg påstå, er lidt som at sige, at Nokia 3310 er den bedste mobiltelefon i verden. Det er et temmelig "stift" spil i forhold til mange af de efterfølgende.

Det vil jeg så tage i mig igen ;-) Men hvad Final Fight gjorde er der ikke ret mange andre spil som har kunnet gøre bedre, og spillet er helt tilbage fra 1989 det er jo ret vildt at tænke på.

Hvorfor tilføje genren alle de unødvendige ting når det fungere godt uden?

Nu da vi er ved det, så er Undercover Cops også deroppe blandt de bedste.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-11 15:24 
Sumez>
Det mener jeg da heller ikke at jeg har påstået? :)

Det var sådan, jeg læste det :)

RJK>
Scott Pilgrim var i øvrigt ikke en forglemmelse herfra. Jeg synes bare det er dårligt :)

Jeg har ikke spillet det, så det kan jeg ikke rigtig modargumentere :)

neros>
Nu da vi er ved det, så er Undercover Cops også deroppe blandt de bedste.

Det er nok også det spil, der engang får mig til at købe en SNES :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/10-11 15:24, rettet 18/10-11 15:25 
neros>
Hvorfor tilføje genren alle de unødvendige ting når det fungere godt uden?

Fordi spil ville være kedelige hvis de allesammen var ens. :)
Omvendt, hvorfor forsøge at gøre Final Fight kunsten efter, hvis der allerede er et spil der gør det så godt som Final Fight?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/10-11 15:26 
Killer Bean 2>
Det var sådan, jeg læste det :)

Jeg forsøgte at redegøre for hvad der var specielt ved Guardian Heroes, og hvorfor det skiller sig ud. Ikke hvorfor det skulle være et bedre spil end de andre jeg nævnte. Jeg mener aldrig jeg har givet udtryk for at være den store fan af Guardian Heroes. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-11 15:37 
Sumez>
Omvendt, hvorfor forsøge at gøre Final Fight kunsten efter, hvis der allerede er et spil der gør det så godt som Final Fight?

Fordi man så ender med et spil som Bare Knuckle III, der noget nær perfekt! :D

Sumez>
Ikke hvorfor det skulle være et bedre spil end de andre jeg nævnte.

--->

Sumez>
jeg synes ikke der skete meget mellem Double Dragon og Dungeons & Dragons, de var alle varianter af det samme "gå mod højre og slå på 200 kloner af den samme person", der tilføjer Guardian Heroes alligevel lidt flere aspekter til spillet.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/10-11 15:41 
Du mener ikke Guardian Heroes indarbejder en del flere "nye" elementer til genren end størstedelen af alle andre beat'em ups fra den første halvdel af 90'erne gjorde, eller? Jeg er ikke sikker på hvad din pointe er. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-11 15:44 
At den ikke tilføjer genren noget nyt, men "bare" blander den med en anden :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/10-11 15:49 
Sumez>
Omvendt, hvorfor forsøge at gøre Final Fight kunsten efter, hvis der allerede er et spil der gør det så godt som Final Fight?

Det er jo sket at visse spil bliver helt deres egne som f.eks Vendetta aka Crime Fighters 2 og Undercover Cops, Alien Vs Predator, Sengoku 2 og Mutation Nation for bare at nævne et par få af slagsen. Samme opskrift ja men de smager anderledes ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 18/10-11 15:58 
Overvej lige at alle spil er scrollers.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-11 16:20 
Det glemmer vi tit :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 18/10-11 16:39 
Æv...!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-11 17:09 
Også Pac-man? :D
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 18/10-11 17:21 
Pacman scroller selv.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 18/10-11 19:15 
Killer Bean 2>
At den ikke tilføjer genren noget nyt, men "bare" blander den med en anden :)

Derfor "nye" i anførselstegn :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/10-11 17:23 
Der er en overraskende lang video-feature (sådan en der streamer direkte uden at skulle downloades) omkring Guardian Heroes på Xbox live under "Inside Xbox"-menuen på dashboardet.
Jeg havde ventet noget supersmart og ungt med job i Favør fra Microsoft, men de er faktisk meget ærlige og nede på jorden - lige lovlig positive måske, i og med at spillet skal sælges, men de ved faktisk hvad de snakker om. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig