X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Skylanders


Svar
PapandPapandSkrevet 14/10-11 22:35 
Har andre prøvet Skylanders?
Uden at vide meget på forhånd, så blev jeg nød til at købe det i dag af ren nysgerrighed. Kort fortalt får du en "portal" der sættes til din konsol via USB. Her kan du så placere figurer, som så bliver vakt til live inde i spillet. Dine figureres udvikling og egenskaber gemmes på en chip i selve figuren, så den bliver "personlig". Den kan br... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
57 emne(r).
1 2 > »

Svar
PapandPapandSkrevet 14/10-11 22:35 
Har andre prøvet Skylanders?
Uden at vide meget på forhånd, så blev jeg nød til at købe det i dag af ren nysgerrighed. Kort fortalt får du en "portal" der sættes til din konsol via USB. Her kan du så placere figurer, som så bliver vakt til live inde i spillet. Dine figureres udvikling og egenskaber gemmes på en chip i selve figuren, så den bliver "personlig". Den kan bruges på Wii, Xbox 360 og PS3 uafhængigt.

Spillet er egentlig myntet på de yngste, men jeg var super imponeret over brugen af teknologien. Vi sad to voksne mennesker og spillede coop lokalt, hvor vi konstant byttede rundt på figurerne på portalen. Jeg har været godt underholdt og det har faktisk holdt Dark Souls ude af Xboxen hele aftenen. Det siger en del. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Per SPer SSkrevet 15/10-11 01:14, rettet 15/10-11 01:30 
Jeg sidder og roder med en præsentation af spillet til børn og unge og mener også at det er ret godt fundet på. Vi er helt enige i at det holder, med den rigtige indgangsvinkel på.

Skylanders og så Wappy Dog (kommer næste år) er begge ret modige tiltag fra Activision med en kombinering af legetøj og spil, henvendt til børn.

Trailer til Wappy Dog
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 15/10-11 11:22 
Spøjst koncept - men er spillet noget værd og i samme stil som de gamle Spyro udgivelser?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/10-11 12:47 
Jeg kunne lidt også godt finde på at købe det :D

Skylanders
PapandPapandSkrevet 15/10-11 13:27 
Spillet minder vel egentlig mest om en blanding mellem Super Mario 64 og Lego Star Wars. Uden dog at have kvaliteter som førstnævnte.

Der er dog masser af ting at samle og der er altså noget fascinerende ved at se "min" figur komme til live på skærmen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KoludaKoludaSkrevet 21/10-11 19:52 
Stelle har lige fået spillet i dag, og det er helt klart et kæmpe hit for en 6 årig, med masser af udfordringer.

Der er masser af muligheder i det, og bliver sikkert ikke det sidste vi ser til det.

Spillemæssigt er et klassike platform / beat´em´up med en smule puzzle udfordringer.
BeanoBeanoSkrevet 08/12-11 10:09 
Jeg overvejer at give dette som julegave til to spilleglade piger - er der gode muligheder for at spille samtidigt (co-op) på samme maskine (PS3)?
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/12-11 10:57 
Efter jeg blev færdig med at anmelde det, var jeg nødt til ha' nogen flere figurer :D
BeanoBeanoSkrevet 08/12-11 11:10 
Folkene bag konceptet er ikke tabt bag en vogn :)
PapandPapandSkrevet 08/12-11 20:00 
Beano>
Jeg overvejer at give dette som julegave til to spilleglade piger - er der gode muligheder for at spille samtidigt (co-op) på samme maskine (PS3)?

Helt bestemt. Det fungerer fremragende.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 09/12-11 11:52 
Ok super - så må det jo blive det de skal have :)

Er der noget med at stats på de enkelte figurer også gemmes på chippen?
WonderboyWonderboySkrevet 30/12-11 20:50, rettet 30/12-11 20:53 
Hej er der forskel på Skylanders wii fra uk og skylanders wii fra dk?, kan se på cdon at de har et til 465,- og et til 599,- og det først er fra uk?.

http://cdon.dk/spil/skylanders%3a_spyro%27s_adventure_starter_pack-14561855

Eller skal jeg bare bestiller dette fra Game.dk regner med at det er et DK udgave.

http://www.game.dk/acatalog/Skylanders_Spyros_Adventure_Wii_Nintendo_Wii.html

Link...
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 30/12-11 23:15 
Min søn fik startpakken i julegave, og har selv købt to ekstra figurer. Umiddelbart synes jeg konceptet er fedt, ikke mindst fordi produktionsværdien er ret høj. Men når man skal kæmpe mod Kaos for tredje gang, bliver det urimeligt svært. Det virker som om at spillerne skal købe en røvfuld af nye figurer, som de kan sætte på portalen efterhånden som de dør. Eller har nogen en bedre strategi som ikke koster en formue?
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 31/12-11 10:59 
Okay, men er spillet på dansk?.
I love monster land
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/12-11 11:12 
Ja, det fuldt lokaliseret. Dansk tekst og tale... med både Lars Mikkelsen og Anette Støvlebæk ;)
millenniummillenniumSkrevet 31/12-11 11:21, rettet 31/12-11 11:21 
Det ser ud til at alle upgrades er gemt i figureren, så spillerne kan mødes med deres egne figurer og få alle upgrades med.

Link...
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 31/12-11 11:57 
Mund så ikke dette er på Dansk?

Link...
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 17/01-12 19:30, rettet 17/01-12 19:33 
Hold da kæft. Jeg har været med sønnike ude og shoppe efter flere skylanders figurer, men forgæves. De er flået væk. Overalt! Fona, Gamestop, El-giganten. Alle har udsolgt. Også webshops som Gucca og Coolshop har dem i restorder. Tror succesen er kommet bag på nogen. :-/
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/02-12 18:06 
Opfølger annonceret: Skylanders Giants

Info og trailer
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 03/03-12 11:35 
Jeg købte Skylanders for et par måneder siden og har spillet den igennem nu. Jeg venter på at de sidste Adventure Packs kommer og Cynder og Camo kommmer ud, for det det eneste jeg rigtig gider at samle på, da det i forvejen er dyrt nok xD
Jeg synes at spillet i sig selv er okay. Humoren er god og plottet er meget genkendeligt - og især skurken Kaos er meget cheezy. xD

I starten da den blev annonceret var jeg først nysgerrig men efterhånden som der kom flere og flere hadere på spillet så blev jeg langsomt fanget af strømmen.
Stakkels Spyro havde jo været en del dårlige spil igennem og en masse forandringer var han gået igennem så da Skylanders blev vist frem var der mange der hadede hans nye design og det faktum af at de nok kun havde sat "Spyro's Adventure" ind i titlen for at få det til at sælge.

Min kæreste fik mine øjne op for at det var dumt at hade spillet inden det var udkommet så jeg købte den så snart det var holdt med at være udsolgt, hehe, og gav det en chance. Det viste sig at være et rigtig fint spil. :) Det er uden tvivl det bedste børne-spil jeg nogensinde har spillet, men for mere voksne gamere vil jeg mene det er mere teknologien der værd at have den for.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
SumezSumezSkrevet 03/03-12 12:00 
Jeg er også ret nysgerrig omkring teknologien bag - Fungerer de figurer man køber / sætter på den der plade reelt set som andet end en form for storage til savegames? (eller, de er vist også en slags "unlock-kode" til specifikke figurer?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/03-12 14:10 
Figurerne man køber låser den tilsvarende figur op inde i spillet. Desuden gemmes stats i figuren's chip svjv.
millenniummillenniumSkrevet 03/03-12 16:41 
Jeg har egentlig opdaget en sekundær kvalitet ved Skylanders, mest gældende børn. Selve spillet er som en optankning af fantasien. Når Mario spillet slukkes, forsvinder Mario også, men når Skylander slukkes, eksisterer figurerne stadigvæk. Bagefter leger børn med figurerne, og bruger erfaringerne fra spillet.

Mange voksne anklager spil for at forhindre børn i at udvikle fantasien og associationsevnen (jeg har selv siddet til forældremøder med en del af dem), men jeg synes sgu' Skylanders tværtimod motiverer dem til at bruge fantasien.
The medium is the message.
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 03/03-12 17:04 
Det fungerer også cross-platform. Hvis vi nu siger at jeg for eksempel har spillet til min PS3, og en ven har den til Wii eller Xbox 360 eller til PC, så tager jeg min figur til hans hus og putter den på hans "Portal" og så er alle mine stats og progres der er gemt på min figur til at se på hans skærm. Hvis min figur også havde en bestemt hat på vil den også blive vist.
Jeg synes det er fantastisk den teknologi der ligger bag de små figurer ^_^
Gid Nintendo vil tage ved lære og prøve at lave et Pokémon spil i fremtiden der bruger samme teknologi.
Ville være SÅ awsome!!
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
millenniummillenniumSkrevet 05/03-12 12:39, rettet 05/03-12 12:45 
Jeg synes godt nok detailbutikkerne er lige lovligt grove. Gradvist er de begyndt at hæve priserne på Skylanders figurer, fordi de ved efterspørgslen er enorm. (Det fik endda et indslag i tv-avisen). I december kostede en figur ca. 69,- men nu er flere og flere butikker begyndte at tage 99,- for dem. (Også dig , Føtex).

Fint nok at butikker tænker i omsætning - det skal de jo. Men så skulle introprisen have været højere. Lidt som at sige: Nu øger vi priserne, men du - kære kunde - får intet ekstra, udover en tudekiks.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/03-12 12:50 
Butikkerne er grove fordi de tager 99,- pr. figur og det havde været bedre hvis de tog 99,- (mere end vejl pris) fra starten? :D
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 05/03-12 12:56 
Beano>
Butikkerne er grove fordi de tager 99,- pr. figur og det havde været bedre hvis de tog 99,- (mere end vejl pris) fra starten? :D

Jeg sad og tænkte det samme da jeg så priserne på dem, og det synes jeg er BS... Nu kan det SLET ikke betalt sig kun at købe dem i enkeltfigurer. Køber man en 3-paks, som stadig koster 200 kr., så får man jo direkte en hel figur gratis med.

Jeg venter på at Camo og Cynder og Dragon's Peak Adventure pakken kommer ud så har jeg de Skylanders jeg har lyst til at eje. Jeg går ikke efter at eje alle 32 forskellige figurer men bare dem jeg synes best om.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
millenniummillenniumSkrevet 05/03-12 13:14, rettet 05/03-12 13:24 
Beano>
Butikkerne er grove fordi de tager 99,- pr. figur og det havde været bedre hvis de tog 99,- (mere end vejl pris) fra starten? :D

De er grove, fordi det eksplicit fortæller kunderne hvor meget de profitmaksimerer. Så hellere skjule det :)

I andre tilfælde giver man legetøjet add-ons (selvlysende øjne, eller lign). Men her har de gjort intet i produktudviklingen. Kun justeret priser.

EDIT: Coolshop har også været tarvelige. Gad vide om det er distributørerne? Med en Google søgningen kan jeg se, at andre brokker sig over priserne i engelske forums.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/03-12 13:56 
Men... gør de figurer, rent teknisk set, andet end at låse op for indhold der allerede er på discen?
Hvis de indeholdt data der fungerede som patch/library med ekstra data, kode osv. om nye figurer som altid ville kunne tilføjes af udviklerne længe efter den oprindelige udgivelse, så ville der være noget ved det, men det lyder ikke helt som om det er tilfældet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/03-12 14:09, rettet 05/03-12 14:10 
Det er helt korrekt - og siden de er cross-platform vil nye figurer kun komme ifm. nye spil (f.eks. Skylanders Giants) og ikke via DLC eller patches.
millenniummillenniumSkrevet 05/03-12 14:51 
Pønser i på selv at lave dem? Jeg tror ikke man kan sælge dioder med tape omkring, påskrevet "Hex", til en 7årig dreng. :-D
The medium is the message.
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 05/03-12 22:04 
Sumez>
Men... gør de figurer, rent teknisk set, andet end at låse op for indhold der allerede er på discen?


Teknisk set ja. Der er 8 elementer, og 8 forskellige elemental-gates du kan åbne i spillet. Du får jo 3 af elementerne med startpakken: Magic, Tech og Water.
For at kunne gennemføre selve spillet 100% behøver du kun at købe en af hvert element og åbne alle elemental-gates. MEN! Stort men. Inde i spillet er der dets eget "Acheivement"system hvor det går ud på at samle alle 32 figurer og vække dem til live inde i dit spil. Det gør ingen forskel på dine trophies eller acheivements som andre kan se, for der er der nogle andre ting du skal ordne i spillet som for eksempel at klare en bestemt boss uden at tage skade og sådan.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
SumezSumezSkrevet 05/03-12 22:13 
Dvs. teknisk set nej?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 06/03-12 08:54 
Sumez>
Dvs. teknisk set nej?

Ups ^w^' Sorry... what he said.
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
millenniummillenniumSkrevet 06/03-12 08:56, rettet 06/03-12 09:08 
Prisforøgelsen vil SÅ meget skubbe gang i det sorte marked for Skylanders figurer :)

Er der nogen som ved, hvad disse sær-pakker åbner for...?

Adventure pirat-sæt
The medium is the message.
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 06/03-12 10:54 
Jup... det er en ny "verden" eller mission samt nogle magic items. Du kan bla. få spøgelsespirater til at hjælpe dig samt en healthpotion.
Der er dog ikke meget at komme tilbage efter, når verden først er gennemført.
Crystal DragonCrystal DragonSkrevet 06/03-12 11:03 
Jeg venter spændt på Adventure pakken der hedder "Dragon's Peak", fordi Sparx the Dragonfly følger med som magisk genstand :3
Skylanders
Anime otaku by heart - Gamer by soulSpiller nu: InFamous: Second Son, DanganRonpa 2: Goodbye ...
WonderboyWonderboySkrevet 08/11-12 15:56 
Nogle der ved om der er nogle steder de har tilbud på skylanders giants wii starter pack eller skylanders giants wii booster pack?.
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 08/11-12 16:23 
BR, hvis man er medlem (og medlemsskab er gratis at oprette)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WonderboyWonderboySkrevet 08/11-12 16:43 
Elgen>
BR, hvis man er medlem (og medlemsskab er gratis at oprette)

Okay og hvad koster den så da?, synes ikke lige jeg kan se på deres hjemmeside at de køre med tilbud.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-12 16:48 
Er det ikke først lige udkommet? Der er vel ikke nogen butikker der ligefrem har det på tilbud allerede? Jeg kunne forestille mig at de bliver revet væk uanset prisen, så populær som etteren var.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 08/11-12 16:54 
Hmmm, ser heller ikke ud til at de har tilbuddet mere...måske det kun var første uge?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/11-12 17:00 
Der er da vidst forresten nogle butikker hvor man kan få rabat hvis man køber mere end en figur ad gangen. Mener GamesTop har noget i den dur.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 08/11-12 17:00 
GamesTop har et tilbud med hvis man køber 4 vilkårlige Skylanders-ting, kan man gratis vælge en figur til 99kr.
Det behøver ikke at være et samlet køb; de kan sådan et system med en kupon man får stempler ligesom når man køber kaffe i 7/11 };-{P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 08/11-12 17:31 
Tilbud? I november, inden jul?

I BR får man da i det mindste en flok rabatmærker, hvis man køber der. Nok det nærmeste vi kommer på "tilbud".
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 05/12-12 14:03, rettet 05/12-12 14:04 
Hvor sælger de billigst de nye SKYLANDERS GIANTS figurer henne?
I love monster land
millenniummillenniumSkrevet 05/12-12 14:31, rettet 05/12-12 14:33 
Ingen steder. Der er ingen priskrig på Skylanders endnu, så niveauet er højt alle steder.

Men de er dyrest hos Gamestop (som så tilgengæld opvejer med en klippekortordning).
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 05/12-12 18:26, rettet 06/12-12 12:19 
:-)
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 07/12-12 01:55 
Altså, de har da nogle der er lidt billigere end 100,- hos CDON. Koden XMAS2012 giver 50,- i rabat. Jeg havde held med at bruge den to gange.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 20/12-12 16:02 
Giants-startpakken har sgu ikke trådløs portal med, lissom der var til den normale udgave. Jeg havde ellers håbet på at få tre ekstra batterier med ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
57 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig