X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mass Effect 3-tråden


Svar
WehnerWehnerSkrevet 13/10-11 23:13, rettet 13/10-11 23:13 
Vi må jo have en Mass Effect 3-tråd. OG hvornår kommer der en bedre lejlighed til at oprette en sådan, end når co-op just er annonceret.

Nyhed 12. oktober 2011
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
81 emne(r).
« < 1 2

Svar
CoreCoreSkrevet 22/04-12 19:53 
Det er en lidt stor en...



SPOILER!


Hvis du lader Legion få sin vilje, begår Tali selvmord, mens du mister "The Quarian Fleet", som jo er ret vigtig. Men du får geth med dig i stedet.

Hvis du lader Tali få sin vilje, udrydder du hele racen Geth.



SPOILER SLUT!

Jeg lyttede selv til Tali, fordi at jeg har et virtuelt crush på hende, og det får man ikke fulgt til dørs, med Legion som eneste overlevende.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 22/04-12 20:48, rettet 22/04-12 20:48 
Der er faktisk mere end 2 slutninger på det event.


SPOILER:(Læs kun vis man har lavet rannoch eller ønske bedste slutning til den del)


Der er faktisk en 3 mulighed som kræver 5 points ud af 7 mulig
""2: Destroy heretics in Legion's loyalty mission in ME2.
2: Keep Tali'Zorah from being exiled in ME2.
1: Broker peace between Tali and Legion in ME2
1: Destroy the geth fighters on Rannoch before destroying the Reaper base.
1: Save the quarian admiral (instead of his crew) on Rannoch before destroying the Reaper base.""


Dette giver så man redder Geth og Quarian´s og man beholder tali, men legion dør.


SPOILER SLUT!(sort spoiler tag kunne være nice ><)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 05/05-12 18:16 
SPoiler:
jeg må nok se at starte HELT forfra igen...
nu døde hende jeg havde et "Virtuelt" crush på... Miranda hehe...
plus:
Tali, Legion og Mordin ...
hehe...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-12 17:19 
Så fik man gennemført ME2 med alle overlevende(efter en dum save fejl der gjorde jeg måtte starte forfra). Skal lige havde kørt "Arivial" DLC igennem så står den på start med ME3.
RJKRJKSkrevet 02/06-12 00:46 
Er der en en måde man kan kalibrere controlleren eller sådan noget? Spillet er uspilleligt med controlleren fra min "nye" Slim-maskine - hver gang jeg går i cover, ryger jeg straks ud af cover igen. Jeg går ud fra det er fordi det venstre analoge stick er kalibreret lidt for meget nedad, som så er nok til at springe ud af cover hele tiden (ikke nok til at man ellers bevæger sig). Der er ingen problemer med en gammel controller, men jeg foretrækker at spille med den nye.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 14/06-12 22:06 
hvad med en Fanmade Mass effect film?
http://www.shacknews.com/article/74321/mass-effect-red-sand-movie-preview
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-12 14:56 
Nogen der ved hvorfor ens Galaxy Readiness % falder når ellers lige har fået nogen områder op i 100% i multiplayer. Så det nede på 87 eller lign når man logger på igen?
dpldplSkrevet 15/06-12 16:24 
Greaseball>
Nogen der ved hvorfor ens Galaxy Readiness % falder når ellers lige har fået nogen områder op i 100% i multiplayer. Så det nede på 87 eller lign når man logger på igen?

Fordi det er meningen at den falder hele tiden. Så vis du holder en pause så rammer den 50% igen efter et stykke tid.

Handler jo om hvor klar man er, så vis du dropper multiplayer dele, så bliver de mindre klar :P
Derfor bedst at gemme Galaxy readiness til lige før slutningen.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-12 23:01 
Det var da en dårlig måde at bygge et spil på :(
Så om 10 år når ME3 serveren er død og borte så kan vi aldrig se den 3 slutning hvor det kræves at havde 100% readiness?
RJKRJKSkrevet 17/06-12 15:05, rettet 17/06-12 15:08 
Efter gennemførsel er jeg helt uforstående overfor den voldsomme kritik, der har været af slutningen i Mass Effect 3. Jeg synes at slutningen var et af højdepunkterne set over hele spilforløbet, så hvad er det folk er så utilfredse med?

Jeg er klar over at BioWare har lovet en helt masse om, at det ikke bare skulle være tre ensartede slutninger, og at alle de valg man havde foretaget undervejs, ville resultere i vildt forgrenede konsekvenser - men for mig er det som at tro, at Peter Molyneux realiserer alle sine visioner i et nyt spil, hvis man troede fuldt ud på dette.

De to første Mass Effect-spil udstillede jo netop gang på gang, at alle ens valg reelt ikke gjorde nogen forskel, så hvorfor skulle det pludselig være voldsomt anderledes? Det her er bare endnu et klart bevis på, at det er umuligt eller i hvert fald overvældende krævende, at kombinere god historiefortælling med reel valgfrihed for spilleren. Det hele er i sidste ende pseudo-valg, der leder tankerne tilbage på Shining Forces Yes/"Yes"-valgmuligheder.

Jeg har set at mange har brokket over plothuller i slutningen, især i forbindelse med Normandys skæbne, men for mig at se er det vel ubetydeligheder, sammenlignet med øvrige plothuller i serien. Igen forstår jeg at BioWare har påstået at hver eneste lille detalje skulle forklares fyldestgørende i slutningen i tredje spil, og det bliver det selvfølgelig ikke, hvilket efter min mening kun er for det bedste. Dertil var der for mange problemer undervejs.

Tilbage har jeg den fornemmelse, at folk inderst inde mest er skuffede over, at der ikke er nogen lykkelig slutning. At de har investeret så lang tid over så mange år, og så "belønnes" man ikke med en "de levede lykkeligt"-slutning. Jeg har det omvendt sådan, at den slutning jeg fik, tippede den samlede spiloplevelse over til at være mere end spillet ellers formåede, hvor en plat påtaget lykkelig slutning ville have gjort det modsatte.

Det skyldes primært at Mass Effect dermed endelig opnåede, hvad det postulerede: At Shephards valg fik konsekvenser. At det er et pseudo-valg og at jeg som spiller ikke gjorde fra eller til, generer mig ikke. Det væsentlige er, at det havde konsekvens for hovedpersonen. For første gang havde Shephard ikke bare noget, men alt, på spil. Alle de andre valg i spillet, om man ofrede den ene eller anden fra sit hold til om man dødsdømte den ene eller anden race, havde ingen konsekvens for Shephard. Det var som at vælge at drikke appelsin- eller æblejuice til sin morgenmad, lige mange fordele og ulemper ved begge valg, og ultimativt gjorde det ingen forskel for hovedpersonen.

Jeg har set folk brokke over, at man til sidst hverken kan snakke skurken fra sin plan eller "løse" problemet ved at skyde nogen, som man kan i resten af spillene. Men det er jo en del af pointen, ved at komme til det ultimative valg. At der ikke bare en nogen nem løsning, som får problemet til at gå væk - det er jo netop hvad konsekvens er. Så at Shephards valg dermed ultimativt fik ultimativ konsekvens, runder efter min mening fint serien af, og efterlader den helstøbt og overbevisende, hvad især første spil ellers ikke tydede på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 17/06-12 19:37 
Jeg var egentlig bare glad for at det lykkedes mig at slå op med Ashley og få fingrene i Liara - det har jeg kæmpet for siden første spil :-)

Selve hovedhistorien gik jeg måske ikke så meget op i, og måske derfor synes jeg også slutningen var okay. Det undrede mig hvordan Normandy slap væk, og jeg var måske lidt skuffet over at se Liara og Joker stå som de eneste på den nye planet de kom til. Der burde jeg jo have stået i stedet for Joker :-/

Jeg ville også gerne have haft noget mere information om hvad der skete de forskellige personer efterfølgende. Det behøves ikke være en lykkelig slutning, men bare noget mere efterskrift. Det er synd at der opbygges så mange spændende personer i spillet, og så gøres de ikke færdige.

Et andet problem med slutningerne, er nok også at der er flere forskellige som ikke er kompatible - vi ved ikke hvilken der er den rigtige. De kunne jo have valgt at lave én slutning som man fik med gradvist mere indhold til, afhængigt af hvor godt man klarede det. På den her måde, så kan de ikke lave ME4 uden igen at lade os overføre save game - og det vil blive et enormt arbejde, med de store forskelle ens sidste valg medførte i universet. Som at lave tre spil.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 17/06-12 22:20 
Jeg har det egentligt også fint med slutningen, og tror bare at de "vrede" havde nemmere ved at tude på nettet, end at forstå hvad der skete.

*SPOILER*

Den ene vej betyder indoktrinering, den anden redder al organisk liv og den tredje er den "lykkelige" slutning hvor alt reddes, med Shephard selv som eneste offer. Men den sidste kræver at du opfører dig ordentligt, ellers får du ikke lov.


*SPOILER SLUT*


Jeg syntes at det er en fin slutning, og føler heller ikke behov for yderligere forklaring. Men jeg har også indtryk af at, størstedelen af harmen skyldes at 3'erens afrundning, fuldstændig overflødiggører hele 2'erens forløb.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/06-12 19:32, rettet 21/06-12 19:37 
SPOILERS GALORE:

Jeg er lige blevet færdig med spillet og forstår heller ikke den store kritik slutningen har fået. Jeg er yderst enig med RJK: Uden den yderste konsekvens, der gør afslutningen på historien så god, vil meget tabes på gulvet. Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne ende anderledes eller mere fyldestgørende.

SPOILERS SLUT

Det ærgrer mig at Bioware er bukket under for presset, og producerer en ny slutning :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 26/06-12 20:59 
Så er den nye slutning kommet! I kan se den i alle varianter på YouTube, så I slipper for at downloade den:

Link
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 27/06-12 00:11 
I det mindste lavede de ikke om på noget, men jeg tager nu originalen til hver en tid. Der er vel på alle måder gået George Lucas i den nu...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 27/06-12 07:07 
Heh, ja det kan man sige. Jeg synes nu den nye var okay.

SPOILER-TEKST:
Det gav bedre mening at Normandy slap væk, og de fik begravet Shepard selvom han faktisk så ud til at være i live!? Det er muligt at den slutning jeg så da jeg gennemførte ikke var den bedste, så måske var de detaljer der også dengang? Det er "Destroy Ending" jeg valgte.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
spectrespectreSkrevet 27/06-12 08:36, rettet 27/06-12 08:36 
Synes der var et stort problem i den gamle slutning.

SPOILER-TEKST:
Ødelæggelse af Mass Relays! Den sidste epic battle foregik på jorden. Når Mass Relays var smadret, så var hele universets flåde fanget i vores system. Talk about being crowded. Normandy var strandet på en ukendt planet uden håb for at slippe væk når nu Mass Relays var ødelagt.

Det som jeg så i den nye slutning var at Mass Relays IKKE blev ødelagt, og at Normandy letter igen fra den planet den havde landet på. Det var det jeg bed mest mærke i, ud over de ekstra celebration scenes.

Men slutninger er ikke noget der får mit sind i kog. Og synes det er forkert af dem at lave en extended cut bare fordi folk skriger og hyler.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/06-12 23:09 
jeg syntes også at det var unødvendigt at "Bukke" under for hvad der startede som en lille gruppe nørder som muligvis misforstod slutningen og valget.
i min verden gør det lige meget [spoiler] om helten dør eller overlever [/spoiler]
jeg nød at spille ME1,2 og 3... Historien og soundtracket (og lydbilledet og det den grafiske finish) det er den spil serie der har fanget mig bedst... Stor kudos til Bioware.

jeg håber og forventer ikke at der skulle komme en ME4 der vil jeg først føle at det er at malke historien...
Ligesom Halo4 ikke burde hedde "Halo" da... det lige pt. ikke ser ud til at historien omhandler ringverdnerne ...


he.. i skal lige prøve at se denne.. ang. Bas bruge i ME3:
http://www.youtube.com/watch?v=J2DghVe7R3c&feature=player_embedded
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 18/09-12 16:50 
Er der annonceret en GOTY-edition? Jeg havde ikke tid til at spille det, da det udkom, men ville gerne have det i løbet af julehandlen - og så kunne man jo lige så godt få en patchet version med noget DLC.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/09-12 17:25 
Ikke umiddelbart, såvidt jeg ved :) From Ashes og Leviathan er de to eneste købe-DLCs, og det skulle ikke undre mig om mere er på vej :3
Jeg vil bare gerne have min Krogan!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
GoodtimesGoodtimesSkrevet 18/09-12 17:27 
Kunne man mon forestille sig at Wii U-udgaven vil være inklusive DLC? I stil med PS3-udgaven af 2'eren?
OlimarOlimarSkrevet 18/09-12 17:48 
Goodtimes>
Kunne man mon forestille sig at Wii U-udgaven vil være inklusive DLC? I stil med PS3-udgaven af 2'eren?

Ja :)
In addition to the new Extended Cut ending, developer Straight Right's Wii U version of Mass Effect 3 will include the "From Ashes" DLC, Nintendo UK revealed in a press release. "Wii U players will also experience the From Ashes DLC Pack and Extended Cut ending as a part of their story," Nintendo said. You will experience that DLC Pack. You must.

From Ashes includes the new squad member, Javik, as well as a Particle Rifle weapon, and additional outfits for everyone in your squad. It was originally bundled with the Collector's Edition and Digital Deluxe Editions of Mass Effect 3 on other platforms, and sold separately for $10.
fra : http://www.joystiq.com/2012/09/14/wii-u-mass-effect-3-includes-from-ashes-and-extended-cut-dlc/
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/09-12 18:08 
Det inkluderer dog ikke Leviathan, så vi andre har vist ingen grund til at føle os snydt :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/10-12 19:38 
Enten har jeg tisset et par dråber, eller også blev jeg bare rigtig meget glad da jeg så denne.

Mass Effect 3: Retaliation Trailer (MP DLC)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 27/07-13 18:54 
Så er Mass Effect 3 langt om længe sat til install. Spændende om jeg kan huske 1 + 2....
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/07-13 19:05, rettet 27/07-13 19:08 
Det kommer til dig.... jeg har lige spillet 3erne i gemmen.
Det var 1 år siden jeg spillet ME2 :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 27/07-13 19:06 
Jeg var så heldig at spille dem alle lige efter hinanden. Det var godt nok ikke noget jeg havde regnet med, at jeg skulle blive glad for, men for hulen hvor var det godt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/07-13 19:09 
Jeg kunne ikke li kamp delen i ME 1. god story

Skal lige sige jeg spillet dem sådan her: ME2>ME3>ME1 :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 27/07-13 19:15 
Toeren var en lidt spøjs omgang mellemsovs, men det var jo der Miranda Lawson/Yvonne Strahovski var med ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 27/07-13 20:28 
Hold da op - den udvidede slutning fylder 1.85GB. Mindre kunne tydeligvis ikke gøre det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 15/09-13 14:38 
Sådan - igennem hele trilogien. Selvfølgelig er den ikke perfekt, men alt i alt et meget ambitiøst og helstøbt projekt, der i store træk er lykkedes. Stor anbefaling herfra.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
81 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig