X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zulu GameBusters


Svar
Per SPer SSkrevet 10/10-11 20:32, rettet 10/10-11 20:32 
Så kan man endelig kommentere noget som har været - meget - længe undervejs med både forskellige indgangsvinkler og lige så mange redaktionelle linjer og redaktører.

Thomas Bense og Zulu GameBusters går i luften sidst i denne måned og det kan vi så glæde os til.

Ekstrabladet om Zulu GameBusters
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
65 emne(r).
1 2 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 10/10-11 20:32, rettet 10/10-11 20:32 
Så kan man endelig kommentere noget som har været - meget - længe undervejs med både forskellige indgangsvinkler og lige så mange redaktionelle linjer og redaktører.

Thomas Bense og Zulu GameBusters går i luften sidst i denne måned og det kan vi så glæde os til.

Ekstrabladet om Zulu GameBusters
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
TheDukeTheDukeSkrevet 10/10-11 23:12 
Du kan glæde dig alt det du vil, jeg tror jeg springer over.
Per SPer SSkrevet 11/10-11 00:22 
Lad os nu se først. Troldspejlet har jo et identitetsproblem som DR ikke har været villig til at løfte.

Så det er da værd at give programmet en chance.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
TheDukeTheDukeSkrevet 11/10-11 01:26 
Et spil-program henvendt til casual gamers er ikke noget jeg gider spilde min tid på. Det vil jo ikke være meget andet end trailere man har set i forvejen og anmeldelser af spil der har været ude i flere uger. Hvis man har internet, så har man adgang til det samme materiale, endda mens det stadigvæk er friskt, og helt uden at skulle se og høre på Thomas Bense.

Ud fra den artikel i EB er der intet i det program der tiltaler mig, snarere tværtimod. Bare tanken om en flok danske spilskribenter der prøver at være sjove og gakkede burde være nok til at sende rationelt tænkende mennesker i den modsatte retning. "Vi får nok nogle af de mest nørdede gamere på nakken" Fedt at han allerede er i defensiven og giver fingeren i midten til en stor del af sin målgruppe, eller måske dækker han sig bare ind så han kan afvise den kritik der uværgeligt vil komme når folk der ikke er sjove forsøger sig med comedy.

Humor er ikke nemt. Ud af alle de spil-shows der har forsøgt det, er det kun Consolevania/Video Gaiden det er lykkedes for, og de ramte bestemt heller ikke plet hver gang. Og de havde Robert Florence der nu forfatter Comedy shows for BBC. Hvad fanden kan en Thomas Bense så stille op?

Jeg vil afslutte dette anfald af mavesurhed med at henlede opmærksomheden på et meget nørdet youtube-show. Matt Barton's "Matt Chat" er noget af det mest interessante spil-relaterede materiale jeg har fundet på Youtube, hvori han interviewer en bred vifte af udviklere der har stået bag nogle af de største klassikere. Det burde appellere til enhver der interesserer sig for spilhistorie.

http://www.youtube.com/user/blacklily8
BeanoBeanoSkrevet 11/10-11 07:41, rettet 11/10-11 07:46 
Det vil blive en blanding af at gå i dybden med de store titler og så reportager, hvor vi bl.a. afprøver, om virkeligheden er federe end spillet. Hvor fedt er det for eksempel at hoppe rundt fra væg til væg som i 'Assassin's Creed,' spørger Thomas Bense, som længe har undret sig over manglen på et ordenligt spilprogram på dansk tv.

Jeg ser frem til at Bense's Venner skal afprøve principperne i Modern Warfare - on location i Afghanistan. Kom!

Og rart at de vil strække sig helt fra World of Warcraft til FIFA - var lige nervøs et øjeblik om der ville blive for meget fokus på mainstream titlerne.
SumezSumezSkrevet 11/10-11 08:16, rettet 11/10-11 12:37 
Nu stjal Beano den næsten fra mig, men vil alligevel fremhæve citatet:

Der er stor forskel på, om du er dedikeret til 'World of Warcraft' eller 'FIFA,' men vi vil bestræbe os på at lave et spilprogram for alle

Så ved vi ligesom hvor vi står, og hvad "alle" betyder. I forhold til hvor mange jeg kender, der faktisk spiller mange spændende spil, synes jeg det er helt utroligt at det alligevel ligger så fjernt fra mainstreamkulturen at enkelte personer rører ved andet end den samme tilbagevendende spilserie/onlinespil.
Og jeg har intet imod at være "gakket", men at bruge ordet "gak" fire gange i en pressemeddelelse er måske lidt i overkanten?

Iøvrigt har jeg stadig aldrig hørt noget om ham den fantastiske Thomas Bense siden http://www.playright.dk/forumemne.php?id=33243]forrige tråd[/LINK]" target="">forrige tråd :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/10-11 09:02 
Kom nu... ja-hatten på! Gi' dem en chance. Ja, de indrømmer allerede fra start at det bliver mainstream, så I er ikke målgruppen. Men glæd jer i det mindste over at spil-mediet kommer lidt ind i stuerne til aftenkaffen :)
HeroldHeroldSkrevet 11/10-11 09:18, rettet 11/10-11 09:19 
Jeg tror heller ikke det umiddelbart er noget for mig, når man ser på Pixel.tv i sig selv, men jeg håber de distancerer sig i en eller anden forstand og laver noget, som flere af os kan bruge.

Når man tænker på at det er på Zulu, der ikke er bange for at være nørdede - så tror jeg at det er et skridt i den rigtige retning.

På den anden side, så er vi (på PlayRight) en ret snæver og stejl målgruppe, og skulle der laves TV som vi synes er fedt, så tror jeg det bliver for bizart for resten er verden. (grov generalisering, I know :D)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 11/10-11 09:18 
Jeg har faktisk lige droppet Zulu - så det giver helt sig selv. For besparelsen kan jeg købe FIFA+WoW og stadig være med på beatet :D
SumezSumezSkrevet 11/10-11 09:38, rettet 11/10-11 09:38 
King Chaos>
Kom nu... ja-hatten på! Gi' dem en chance. Ja, de indrømmer allerede fra start at det bliver mainstream, så I er ikke målgruppen. Men glæd jer i det mindste over at spil-mediet kommer lidt ind i stuerne til aftenkaffen :)

De indrømmer også fra starten at de er "et 100 procent dedikeret spilprogram, der rammer bredt". Så må de beslutte sig.

Herold>
På den anden side, så er vi (på PlayRight) en ret snæver og stejl målgruppe, og skulle der laves TV som vi synes er fedt, så tror jeg det bliver for bizart for resten er verden. (grov generalisering, I know :D)

Ja det skulle nok være DR2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/10-11 10:37, rettet 11/10-11 10:38 
Jeg synes sagtens det kan gøres bredt, uden at man dedikere sin sendeflade til EA's sportsudgivelser. Umiddelbart vil jeg gætte på at den seergruppe, der kun spiller Need for Speed og Fifa er endnu mere snæver, end et TV-program, der forsøger at favne hele spilmediet - hvem ved om de overhovedet gider at sidde at se et program om spil i det hele taget. Jeg forholder mig skeptisk, men vil selvfølgelig ikke nedfælde dom, før jeg har set hvad Gamebusters kan tilbyde.

Under alle omstændigheder er det uhyrlig dårlig kommunikation fra Benses side, at ramme spilmediet ind i enten "Fifa" eller "World of Warcraft". Mig bekendt er der et langt større overlap mellem disse to grupper, end man skulle tro - WoW ER mainstream.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
XiwanaXiwanaSkrevet 11/10-11 10:49 
Næh, så hellere det hedengangne spilprogram "Raketfart", der blev sendt i Zulus ungdom!
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 11/10-11 10:49 
De mangler en helt central ting, som bl.a. IGN har luret:

En BABE som medvært!

Så bliver man(d) hurtigt mere tilgivende.
The medium is the message.
King ChaosKing ChaosSkrevet 11/10-11 11:03 
Pixel har da tidligere benyttet sig af både Anne Lindfjeld og Barbara Topsøe-Rothenborg, så...

Anne
millenniummillenniumSkrevet 11/10-11 11:25, rettet 11/10-11 11:26 
Det skal de endelig ikke glemme hos Zulu. En babe i et spilprogram er ligesom sukkeret på en vitaminpille. Det glider meget nemmere ned.

Men hun skal ikke udvælges på baggrund af tattoos.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/10-11 15:22 
fedt at der komme mere video spil i TV... jeg er sku ligeglad om det de siger ved jeg allerede ... jeg plejer nu at være underhold af det, normal. (også toldspejlet)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/10-11 15:19 
Til gengæld er dette citat fra tvtid lidt underligt og bekymrende:

"Et vigtigt element i 'Zulu GameBusters' er, at spillene ikke blot bliver afprøvet på skærmen. Koncepterne bliver også afprøvet ude i virkeligheden. Så når 'Gamebusters' skal anmelde et krigsspil foregår det altså på en 'rigtig' slagmark med blod i store mængder."

Hva?

Tvtid
XiwanaXiwanaSkrevet 24/10-11 15:22 
Det virker umiddelbart ikke som et særligt seriøst tiltag. Underholdning, underholdning og atter underholdning. Mere i stil med Top Gear - og mindre i stil med Troldspejlet og Gametest på DK4.
[inspirational quote here]
Per SPer SSkrevet 31/10-11 20:09, rettet 31/10-11 20:09 
Tjek giraffen kl. 22:35 i aften på Zulu. Fortæl hvad i mener om programmet, sendetiden skulle jo gerne afspejle en distance til Troldspejlets spildækning (som kun er en del af programmet).
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SonicSonicSkrevet 31/10-11 20:27 
Jeg skal da også se det, mest fordi en af firmaets bærbare er med (den med Game Busters logoet på låget). Skal da se hvad chefen har fløjet derover, og hvordan den giver sig i deres omgivelser ;D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/11-11 01:54 
Var det godt så? Jeg fik ikke set det.
millenniummillenniumSkrevet 01/11-11 08:35 
Mig og statiske tv-programmer kan ikke parres. Jeg vil se tingene når jeg har tid - ikke når tv-kanalen har tid til at vise mig det.

Så jeg fik heller ikke set det. Nå, tilbage til Troldspejlet på DR NU...
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 01/11-11 10:07 
Jeg kan ikke tage Zulu (eller nogen andre kanaler for den sags skyld...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 01/11-11 10:48 
Jeg fik heller ikke set det. Spiller jo Xenoblade på det tidspunkt. De burde sende det tidligere på aftenen...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SonicSonicSkrevet 01/11-11 10:51 
Jeg så det, og det virkede ret plat med deres fanboy fights, deres "prøven spil ude i virkeligheden" med paintball pistoler, og deres kameraføring. Deres anmeldelser af diverse spil til diverse platforme var også aldeles tynde. Ved ikke lige hvem det her henvender sig til, men popsmart var det ihvertfald imo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HeroldHeroldSkrevet 01/11-11 10:53 
Gad vide om der overhovedet er grundlag for et mere målrettet og hardcore tv-program herhjemme, der ikke hviler på skuldrene semi-celebrities og casual-spillere, men istedet rent faktisk handler om spil?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 01/11-11 11:24, rettet 01/11-11 11:26 
Herold>
Gad vide om der overhovedet er grundlag for et mere målrettet og hardcore tv-program herhjemme, der ikke hviler på skuldrene semi-celebrities...

Du mener dette scenarium "I dag har vi fået Jason Watt til at prøvekøre det nye F1 2011. Jason, hvad synes du om spillet? Er det realistisk?" :-D

Programmets street smarte form og typiske indhold er nok en tand for forudsigeligt til at køre flere sæsoner. Så hellere en form a'la Angry Video Game Nerd.
The medium is the message.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/11-11 11:51 
Herold>
Gad vide om der overhovedet er grundlag for et mere målrettet og hardcore tv-program herhjemme, der ikke hviler på skuldrene semi-celebrities og casual-spillere, men istedet rent faktisk handler om spil?

Jeg synes man skal afprøve det, i stedet for igen og igen fejle med det koncept du omtaler. Hvis smagsdommerne, eller kunstquizzen kan, så må et seriøst Spil-program med dyb indsigt også kunne lade sig gøre. Der burde være plads til det på DRK!,
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 01/11-11 11:52, rettet 01/11-11 11:52 
Spørgsmålet er også om ikke de frastøder en hel del flere mennesker end blot de "seriøst spilinteresseret" som os her på P:R.
Jeg tror ikke jeg kan komme i tanker om nogen der er oprigtigt interesseret i denne form for "poppet" spildækning (baseret udelukkende ud fra omtale, og folks kommentarer herinde)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/11-11 11:54 
Hørt! Det er altså at skyde med spredhagl uden at ramme noget som helst!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 01/11-11 12:26, rettet 01/11-11 12:26 
Echelon VI>
Jeg synes man skal afprøve det, i stedet for igen og igen fejle med det koncept du omtaler. Hvis smagsdommerne, eller kunstquizzen kan, så må et seriøst Spil-program med dyb indsigt også kunne lade sig gøre. Der burde være plads til det på DRK!,

Kunne ikke være mere enig.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/11-11 15:14 
jeg kom for sent ind i programmet , jeg så fra hvor de lavet fanboy battle Oo ... hold kæft noget lort!! for det første hadder jeg at høre på fan boy snak! om det er på forum eller hvor det nu er! Men at se 2 fanboy som skulle battle i, Om COD eller BF3 var bedst? var ikke til at se på! ><

jeg giver det et kig mere , i næste uge.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/11-11 16:07 
Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke laver et program hvor folk primært sidder og spiller og spil og snakker om dem. Det fungere for Angry Video Game nerd, GameCenter CX, Giant Bomb, Classic Game Room og i en hvis grad for tusindvis af de livestreamere der er på twitch.tv.

Her er lidt eksempler på hvad jeg mener ville være godt indhold til sådan et program.

http://www.youtube.com/watch?v=ayju_YvAhUY
http://www.youtube.com/watch?v=SKZLVCeHuWQ
http://www.youtube.com/watch?v=gkjX_YnZjaA
http://www.youtube.com/watch?v=h7fFj3WghBU

Jeg tror godt at et program kan blive holdt oppe på at handle om nye, gamle og interessante spil uden at det behøver at være celebreties, sensationsjournalistik og ekstremsport.
SumezSumezSkrevet 01/11-11 17:29 
Yeah, spildækning på dansk TV med Seanbaby og Shinya Arino, det vil jeg se! :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 03/11-11 22:57 
Det kommer igen på zulu om 25 minutter, hvis nogen orker at se det ^^
Parental Advisory: Explicit Lyrics
The DaneThe DaneSkrevet 04/11-11 00:18 
Forstår heller ikke helt hvorfor det nu er denne type program der bliver lavet. Når han nu selv siger at "han har undret sig over manglen på et ordenligt spilprogram på dansk tv.", så ville jeg lige præcis have forventet et program hvor de sad og diskuterede spillene - og ikke forværrer stereotypen omkring spil, og dem som spiller dem.

Men set ud fra det er Zulu det kommer på skal man måske ikke forvente mere (eller mindre)?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
millenniummillenniumSkrevet 04/11-11 08:57 
Det kan være Palle Strøm har sagt de tumpede ord: "Det skal være noget de unge kan li'"
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 04/11-11 09:13 
The Dane>
Forstår heller ikke helt hvorfor det nu er denne type program der bliver lavet. Når han nu selv siger at "han har undret sig over manglen på et ordenligt spilprogram på dansk tv."

Han ser nok tingene såen lidt anderledes.....!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 04/11-11 10:54 
Gad vide om redaktørerne fra Zulu Gamebusters holder øje med denne tråd...?

*vinke, vinke* Hej, det er en om'er.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/11-11 11:59 
Jeg tror de er ret ligeglade
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/11-11 17:14 
Rettelse: De er totalt, latterligt ligeglade :D Vi er slet ikke det segment de jagter. Jeg har ikke selv set programmet (har ikke Zulu), men så nok i et lille uddrag til at vide, at det slet ikke er noget for mig. Og fred være med det. Men gid der også var plads til et smallere spilprogram, som andre har nævnt.
(...)
The DaneThe DaneSkrevet 04/11-11 18:38 
neros>
Han ser nok tingene såen lidt anderledes.....!

Hvis dette er hans svar på "ordentligt spilprogram på dansk tv" så er det da helt 100% korrekt :).

Tror dog stadig det er tildels pga. kanalen.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KilroyKilroySkrevet 04/11-11 19:53 
Zulu havde da Raketfart, havde de ikke? Det var da tilnærmelsesvis seriøst?

Naturligvis, min hukommelse er fuldstændig ad hækkenfeldt til, så det kan sagtens være at jeg tager fuldstændig fejl:D
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 04/11-11 21:18 
Man kan også nemt pege fingre af Raketfart, men jeg synes det er den mest fornuftige spildækning vi har haft på dansk TV, og det formåede både at have en fornuftig tilgangsvinkel og undlod at frastøde "mainstreampublikummet".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 04/11-11 21:21 
Raketfart var et ganske fornuftigt program - specielt set ud fra den tid det kom på. Men Zulu har også ændret sig en del siden da, og er blevet en hel del mere popsmart hvis det er det rigtige udtryk at bruge om dem. Den måde Game Busters giver sig til udtryk på passer ihvertfald meget godt til hvad Zulu står for pt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/11-11 12:48, rettet 17/11-11 12:50 
"Jeg fik denne mail på Facebook og kan ikke da det ligger for langt væk.

"Hej Nikolaj.
Jeg er igang med at lave et gaming og gadgetprogram på Tv2 Zulu der hedder Zulu GameBusters.
det her program har vi i hvert afsnit en såkaldt fanboy fight, hvor to fans af store spilfranchises eller gadgets har en kamp på ord om hvilket spil eller hvilken gadget der er fedest.
Der tænker vi at have en fight imellem Streetfighter og Tekken i et kommende afsnit. Og igennem en Streetfighter gruppe her på FB har jeg set at du er lidt en streetfighter fan.
Kunne du måske have lyst til at deltage i en fanboyfight, og slå et slag for Streetfighter??"

Jeg sagde jeg ville hjælpe med at finde en anden,Så hvis der er en anden der er klar, så skriv lige en PM til mig med tlf nr så får han det og ringer dig op, det ligger forresten på Amager, spillet er Street Fighter X Tekken og det skal optages i på næste torsdag"
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/11-11 12:59 
Det ku' være så fedt, hvis Morris 4000 mødte op. Men måske også lidt farligt :)
AV Intelligent Terminal
SonicSonicSkrevet 17/11-11 12:59 
Spørgsmålet er så, hvem har så lidt selvrespekt, at de ville stille op til en af Game Busters fanboy fights? :o

Nah, har set 3 afsnit af det indtil videre, og det er desværre lige plat hver gang :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-11 13:25 
Det gik lige op for mig at det var en Fanboy fight der og at jeg har nattevagter lige rundt omkring, så jeg takkede også pænt nej.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/11-11 13:26 
Jeg gad og kender også andre der gad. Det er sjovt at komme på TV. Så længe man ikke lave andet end at spille om kommentere det, så ville jeg være fresh. Jeg ved godt hvad du mener med det platte, der var det der med f.eks PC VS Konsol, hvor de stod og skulle battle. Det var sku ikke liiige så godt lavet. Plus det er træls de altid skal prøve at være sjove i spilleprogrammer :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
65 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig