Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.
Kunstspil og lign.
Reply |
jaes | Skrevet 06/10-11 21:51, rettet 06/10-11 21:52 | |
|
Charzek | Skrevet 07/10-11 02:12 | Flow og Flower til ps3 er begge gode spil, ret kunsteriske spil. |
|
millennium | Skrevet 16/10-12 14:37 | Synes lige Unfinished Swan fortjener en "Obs!" inden for kunstspilgenren.....
IGN giver 9/10 | The medium is the message.
|
|
jaes | Skrevet 24/06-15 15:23, rettet 24/06-15 15:57 | Tale of Tales har offentliggjort elendige salgstal* for deres nyeste spil, Sunset. Det har betydet at de regner med at lukke ned for spiludvikling i kommerciel sammenhæng. De er mig bekendt den eneste udvikler af spil der er mere er kunst end underholdning, som har formået at kunne have det som deres primære job. Well, indtil nu.
Udover at det er trist, at det er så godt som umuligt at leve af kunstspil - de levede delvist af belgisk statsstøtte før, men den er tørret ud - så er historien lidt paradoksal, fordi de med Sunset har forsøgt at lave noget der var mere tilgængeligt og 'gamey', med lignende spil som inspiration (formentlig bl.a. Gone Home), og fordi de hyrede et PR-bureau og købte banner-reklamer på Rock Paper Shutgun. Men det hjalp så ikke.
http://tale-of-tales.com/Sunset/blog/index.php/and-the-sun-sets/
* Ca. 4000 eksemplarer efter en måned. Det er endda inkl. de ca. 2000 fra deres Kickstarter, og spillet er desuden på Steam og har været på udsalg noget af tiden til halv pris. |
|
Odin | Skrevet 24/06-15 18:49, rettet 24/06-15 20:09 | Mand, jeg føler mig skyldig over ikke at have kylet penge efter det endnu. Jeg synes netop både ideen og stilen var enormt tiltrækkende, og jeg havde også sat mig for at købe det, men fik det af en eller anden grund ikke gjort. Nu spekulerer jeg over hvor mange der mon har gjort ligesom mig.
Men det viser også atter engang hvad vi allerede har vidst i flere år: Der er simpelthen for mange spil til for få mennesker (og det til trods for at der aldrig nogensinde har været så stort et publikum for mediet som idag). Markedet er overmættet, den procentvise mængde af spil der tjener sig selv ind er encifret, og det er ganske enkelt umuligt at få ørenlyd. |
|