X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 28/11-17 16:05 
100% på niveau med det bedste fra Uncharted

Sku vi nu ikke liiiiiige... :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/11-17 17:11 
99%
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-17 17:18 
110% :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/11-17 18:06 
På actionkampdelen vinder de to nye Tomb Raider, men på charme og puzzles halter de efter Uncharted. Rise fik dog et kraftigt boost med markant bedre tombs/puzzles end etteren. Flere af dem syntes jeg var på højde med Uncharted.

Plotmæssigt kunne jeg faktisk bedre lide Rise end etteren. Glæder mig til at se hvad de byder på i Shadow.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-17 18:15 
Jeg er skeptisk mht et nyt Tomb Raider. I Rise, som stadig er et godt spil, går der allerede ALT for meget assassins creed i den, i hvert fald hvad åndssvage collectibles angår. Jeg frygter at de skruer helt op for super ensformige fetch-quests i det næste :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/12-17 01:08 
Halo 5: Guardians

Historien er lettere rodet, men Halo action er stadig underholdende. Needleren er dog blev temmelig nerfed og shotgun er heller ikke imponerende. Battle riffle er heller ikke noget at råbe hurra for. Storm riffle, som er en moderniseret udgave af plasma riffle er dog en fornøjelse.

Spillet er pisseflot og styringen/fps feel er noget af det bedste i genren, men jeg savner den mere simple handling fra de tre første spil og ikke mindst, hvor betydningsfulde de enkelte våben føltes.

9 timer tog det at gennemføre. Kostede gratis, da jeg tog det via Game Pass trial.
SumezSumezSkrevet 18/12-17 13:54, rettet 18/12-17 13:56 
Ys Origin
Fortjener sin egen tråd, men ti år gamle japanske spil uden dedikerede DigitalFoundry videoer får sjældent folk til at snakke, så det bliver her i stedet.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Det her spil er en fantastisk nostalgi-fest for mig, og jeg har ventet i årevis på en rigtig konsoludgivelse så jeg kunne spille det. Jeg har gennemført de originale Ys1 & 2 spil flere gange end jeg har tal på, i flere forskellige udgaver, og Ys Origin formår virkelig at genskabe glæden ved de spil, uden at gentage flere af de tosset arkaiske elementer de spil også har (primært skubbe-kampene :P). Kampsystemet er simpelt, men interessant via de forskellige fjenders mønstre og svagheder, og bosskampene (der alle er "opgraderede" udgaver af klassiske bosser fra de to første spil) er nogle af spillets absolutte højdepunkter! Virkelig kreative angrebsmønstre og strategier, og en seriøs sværhedsgrad der sikrer at man aldrig kommer sovende til sejren. Det hele er, pr Ys traditioner, ekstremt fast paced, når man stormer gennem alle områderne uden den mindste smule load-tider på noget tidspunkt i spillet - ikke engang få milisekunder får man lov til at vente mellem fade-out og fade-in.

Det høje tempo og relative korte spil (ca. 10-12 timer alt efter hvor meget man slapper af eller sidder fast i bosskampene) gør at man ikke når at blive træt af det, og det er passende, for spillet har tre forskellige spilbare figurer med hver deres historie. De spiller gennem præcis de samme områder, men styres meget forskelligt, så jeg havde blod på tanden til at gå i gang med Hugo Fact på Hard øjeblikketligt efter at have gennemført spillet på Normal med Yunica Tovah. Det er helt klart en fordel at starte på Normal, men ingen bør snyde sig selv for også at spille spillet på Hard, for det er her det virkelig begynder at skinne, når ethvert fejltrin kan betyde øjeblikkelig afstraffelse. At spillet tilbyder flere måder at spille det igennem på er ikke "genspilningsværdi" i sig selv, men at jeg slet ikke kunne lade være med at gøre det, er et bevis på dets kvaliteter.

Og så er historien virkelig god. Det overordnede plot er uinteressant, men figurerne og dialogen er stærk, og selvom det ikke er helt det samme niveau, så kan man virkelig godt fornemme at det her spil blev lavet i ca. den samme periode hvor Falcom også udviklede det første Trails in the Sky spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-17 19:04 
Meget enig i det du skriver. Det er det første Ys spil jeg endnu har spillet (har VIII og Celceta på vej, for jeg er mega klar på mere!), men det var en overordnet meget positiv oplevelse der trods lidt audio/visuelle negativer blev hos mig i mange dage efter.

Kan klart anbefale at andre spiller det. Starten var lidt tør, men efter halvanden time var jeg hooked :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/12-17 19:49 
Celceta er en meget anden størrelse. Det har også meget af Falcom-charmen, men er ikke nær så elegant sat sammen som Origin. Hvis du er ude efter et spil der minder om det, så er Oath in Felghana uden tvivl den bedste sammenligning, det har meget af den samme stil og kvaliteter.

De tre spil bygget på den engine er Ys VI (Ark of Napishtim), Felghana, og Origin. Men Napishtim kan man efter min mening godt springe over, medmindre man er stor Ys-fan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-17 20:02 
Ark of Napishtim har jeg da faktisk ejet før nu jeg tænker over det. Men det sagde mig slet intet. Felghana tror jeg at jeg hellere må få anskaffet mig så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 02/01-18 10:21 
Super Mario Odyssey.

På årets første dag. Lånte sønnens Switch og hans Mario spil, og fik lige hakket endnu et Mario-spil af på listen. På den ene side er jeg overrasket over hvor let det var. Først i de sidste par verdener synes jeg at kunne mærke lidt reel udfordring ift. til dets gameplay-mechanics. Men på den anden side er det et rart, tiltalende og charmerende spil som man har lyst til at spille og som overøser en med succesoplevelser.

Og som alle Mario-spil er det kun halvt "gennemført" når man har slået Bowser, men tror stadig Super Mario Galaxy 1 står på listen som min favorit 3D Mario.
The medium is the message.
UnnamedUnnamedSkrevet 02/01-18 19:24 
Resident Evil: Biohazard. Sikke en overvældende historie og gameplay. Normalt er det ikke horror spil, som jeg spiller flest af. Jeg har dog spillet samtlige Resident Evil spil. Dette spil slog virkelig benene væk under mig. Jeg er tom af ord. Det skal bare opleves. Absolut et spil værd :)
millenniummillenniumSkrevet 02/01-18 21:36 
Priserne på det spil dumpede godt nok hurtigt, så måske burde man snart lægge vejen forbi.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 02/01-18 22:44 
Mit nytårsfortsæt for i år: Tage mig sammen og gå igang med spillet langt om længe og spil det fra start til slut i VR.

Siden jeg prøvede Kitchen-demoen (som blev til RE7 VR) har jeg været for stor en kylling til det.
KTCKTCSkrevet 03/01-18 00:07 
Jeg gav også mig selv Resident Evil 7 Gold Edition i julegave.
Jeg havde lidt problemer med at det inkluderede DLC ikke viste sig, og da jeg installerede Not A Hero blev den ved med at skrive, at indholdet ikke var færdig med at installere. Samme issue havde jeg med at indlæse savegames fra den "gamle" udgave af spillet. Der er bare ingen steder, hvor man kan se at spillet installerer endnu, men efter omkring en halv times tid, var alt i spillets menuer og fungerer.

Bare lige så I andre ikke bruger lige så meget krudt på at finde ud af det, som jeg gjorde :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-18 03:19, rettet 03/01-18 03:20 
Hvis det er PS4 installerer den så længe BD-drevet kører :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 03/01-18 16:48 
LOL, det var alligevel en lavpraktisk måde at finde ud af det.
Desværre er min PS4 ret lydsvag, så min jetjager af en computer overdøver den altid.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-18 18:59 
Jeg synes det er super logisk og giver sig selv, hvorfor der ikke er nogen grund til at der behøver være mere indikation fra konsollens side :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/01-18 20:14 
Skal vi virkelig til at bruge blæserstøj som indikator? :-D Nej tak.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-18 20:50 
Disc-drevet har intet med blæseren at gøre.

Er det så langt ude at spillet er færdig med at installere når discen ikke længere kører rundt? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 03/01-18 21:34 
Ja, det er det :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/01-18 21:51 
;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/01-18 00:59 
Quantum Break

Nåede til slutbossen dengang det udkom og blev så frustreret at jeg lagde det fra mig og solgte det. Fik lyst til at spille det igen her før jul og fandt det billigt brugt.

Historien synes jeg er fascinerende og ret godt fortalt. Gameplsyet er også ganske underholdende og varieret med de forskellige time powers man får gennem spillet.

At spillet på One X nu kører i 1440-2160p mod før 720p gør underværker, men seneste patchen indeholder desværre nogle greelle grafiske fejl, som ret ofte optræder. Heldigvis bliver det til dels overset pga de mange visuelle “glitches”, som skyldes ting i verdenen der er ved at gå i stykker.

Er man til third person shooters med en fin historie, så kan spillet anbefales.
millenniummillenniumSkrevet 13/01-18 16:56 
Doom

Spillede cirka en 1/3 på normal sværhedsgrad, indtil jeg kom til en sektion hvor jeg dødede krampagtigt i flere dage, og så tunede jeg ned på den nemme - som næsten blev for nemt. Jeg er fan af spillets old school'nes, hvorfor jeg var tilstrækkeligt motiveret til at gennemføre det, men det var også en nærværende følelse af rutine og ensformigt gameplay. De sidste boss battles ... ja, hvorfor er der kun bosser i den sidste 1/4 af spillet? ... handlede lidt for meget om at rationalisere sin ammo, og ellers bare fyre løs med en smule opmærksomhed på mønstre. Men trods dets svagheder, så kan man kun elske Dooms flabede fuck-you attitude og endeløse gejst for det okkulte.

... hvad skal jeg så spille..?
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 13/01-18 18:28 
Data Wing til iPad

Ekstemt hyggeligt spil. Du er en data wing der arbejder for Mother, en lettere bindegal AI. Der er to sideløbende plots i spillet. De missioner du foretager for Mother og det liv Brugeren har. Missionerne har relevans for det der sker i brugerens liv. Det er meget velskrevet. Gameplayet er en neon udgave af Turboraketti med sjov fysik.

Ikke et langt spil (et par timer tror jeg), men det er gratis og har den helt rigtige længde til historien.
millenniummillenniumSkrevet 13/01-18 23:22 
Little Big Planet Vita - Marvel Edition.

Egentlig første gang jeg har gennemført en LBP story. Kan godt lide dets skæve charme, men har aldrig helt været fan af den lidt flydende kontrol. Blev alligevel hængene i denne omgang. Jeg rushede mig mest igennem det. Jo ikke ligefrem verdens sværeste spil, men sidste bossen gav alligevel nogle mærkbare kvaler. Cool spil men i samme kategori foretrækker jeg nok Tearaway over LBP.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/01-18 20:21, rettet 18/01-18 20:22 
Hvis du har fået lidt Sackboy blod på tanden kan jeg anbefale LBP2, klart den bedste story del i serien :)
SumezSumezSkrevet 18/01-18 22:48, rettet 18/01-18 22:50 
Har netop gennemført de to første spil i Dragon Quest serien, i deres originale NES-udgaver, eller, altså de amerikanske udgaver, hvor man har batteri-save og slipper for passwords :) - og kan forstå hvad folk siger.

Jeg var faktisk ret vild med dem. Havde ikke ventet det store, da de tidligste Final Fantasy spil på NES ikke rigtig siger mig noget (og selv det første kom næsten et år efter Dragon Quest 2), men de holder sig sgu væsentlig bedre end jeg havde regnet med, trods menu-systemet der kan virke trægt og gammeldags (...og stadig gør det i seriens nyere titler).

Det bedste ved spillene er den måde de slipper dig løs i en stor verden uden andre angivelser af hvor du skal hen end hvad man kan få af små hints fra folk i byerne, derudover er det op til dig at tackle alle områderne som man har lyst, et "open world" koncept der gradvist er blevet mindre og mindre af i genren, og spil i det hele taget. Meget langt fra det man forbinder med "open world" i dag, men efter min mening meget mere spændende.
Mange af de ting man kan finde i spillet er baseret på hemmeligheder man kan lære ved at udforske alt, men ved man i forvejen hvor de ting er, kan man finde dem meget nemmere, hvilket jeg synes er et ret lækkert aspekt. Ikke nogen lineære guides til hvor du skal hen, eller story triggers der aktiverer andet rundt om i verden. Bare et RPG i dejlig traditionel forstand.

Derudover er spillenes kampe dejligt faretruende. Det er virkelig en særlig stemning at begive sig ned i en dungeon uden at vide om man har resourcerne til at komme helskindet igennem. Især imod slutningen af begge spil bliver fjenderne så stærke at den eneste mulighed for at overleve uden at spilde al sin magi for tidligt, er ved at flygte fra flere af de kampe man støder på, hvilket i sig selv også indebærer en vis risiko.
Det medfører så også en del grinding, hvilket i 1'eren nemt kunne betyde et par timer i samme område for at opbygge exp og penge nok til at blive bare en tand stærkere. Men der er noget afslappende "zen" agtigt over det, og det hjælper at kunne distrahere sig med andre ting samtidig. I 2'eren er det mindre slemt, da der er flere andre ting i spillet man kan lave mens man grinder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 19/01-18 12:49 
Hvordan vil du sige de er ift. Phantasy Star 1, hvis du har spillet det? :)
SumezSumezSkrevet 19/01-18 12:52 
Phantasy Star 1 mangler jeg desværre stadig :( Det virker som om det har mange af de samme kvaliteter, plus en mere karismatisk grafisk stil, så det er højt på min ønskeliste, men også smådyrt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-18 23:41 
Jeg har endelig fået gennemført Okami for første gang. Tog lidt over 10år... Og ca 37timer.

Spillede det første gang da det udkom på PS2. Elskede det. Men det kom ting i vejen så det blev ikke spillet igennem. Prøvede Wii udgaven senere.. skod udgave imo. Så HD på PS3 og ja, bedst som jeg var igang med det. Så døde min PS3 og med den alle save games.
Fik HD/4k udgaven til Xbox One til jul. Spillet det lige siden. Endelig gennemført.

Fantastisk spil. Plus, tror det første spil hvor jeg ikke er død en eneste gang (har status screen som bevis) ;)
Bliver ikke sidste gang det er spillet. Nu kan jeg prøve igen med et af de nye skins.
SumezSumezSkrevet 22/01-18 08:54, rettet 22/01-18 08:54 
Har haft lidt samme oplevelse med Okami. Spillede det da det var nyt, og nød det, men blev aldrig fænget nok til at spille det videre. Må vende tilbage til det en eller anden dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 22/01-18 16:06 
Sumez>
Phantasy Star 1 mangler jeg desværre stadig :( Det virker som om det har mange af de samme kvaliteter, plus en mere karismatisk grafisk stil, så det er højt på min ønskeliste, men også smådyrt.

Ja jeg syntes nemlig også de lød til at være ret ens :)
Dragon Quest-spillene må lige komme på min liste!
JmogJmogSkrevet 28/01-18 02:03 
Super Mario Odyssey

Skøn, velpoleret platformer, der konstant formår at overraske med nye ting i gameplayet. Et must for Switch-ejere.
JmogJmogSkrevet 05/02-18 18:14 
Celeste

Bedste 2D-platformer, jeg har spillet siden Ori. Stor anbefaling herfra.
millenniummillenniumSkrevet 10/02-18 19:49 
Thimbleweed Park
Valgte dog "light" setting med færre gåder - så kan jeg måske prøve det igen med fuld pakke. Hyggeligt spil, totalt Twin Peaks i pixelformat med ret fed paranoia-humor. Synes dog der var en del set-ups som ikke fik et pay-off...? Ellers også skulle det bare distrahere med et bare dead ends. Heller ikke så stort som jeg havde regnet med, men til gengæld høj kvalitet i hver en setting. Slutningen er formentlig smag og behag - jeg havde måske SPOILER-TEKST:
håbet på en finale som ikke brød den fjerde mur, fordi historiens univers var fedt nok i sig selv
.

.... specks of dust....
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 18/02-18 22:45, rettet 18/02-18 22:45 
Life is Strange

Hold da op, det blev virkelig syret til sidst. Næsten Twin Peaks syret. Men den formåede alligevel at samle pointerne og vise mig det, som jeg åbenbart ikke havde set hele vejen gennem historien... SPOILER-TEKST:
at Chloe igen og igen dør, og åbenbart er ment for det
. Der har godt nok været nogle vilde konsekvenser som virkelig præger alt i historien fremadrettet, uden ligefrem at føle hvornår man har gjort noget rigtigt eller forkert. Uventet godt kultspil, trods den frygtelige bad-lip-reading. :D

(wow, min stack-of-shame er ved at være reduceret til nærmest ingenting).
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/03-18 21:24, rettet 02/03-18 21:27 
Et par kommentarer på nogle af de spil jeg har gennemført i år, i det sjældne tilfælde at nogen skulle være nysgerrig omkring nogen af de spil :P

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Panic Restaurant

Hvorfor det her spil er så eftertragtet som det er, forstår jeg slet ikke. Altså, det er et godt spil, men det er også ekstremt nemt og ekstremt kort. Berygtet for at være et af de tidligste Kenji Eno-spil. Men jeg spillede Time Zone sidste år, som udkom året inden og er lavet af de samme folk, hvilket er meget tydeligt - men det er efter min mening et langt bedre spil, og stadig ekstremt billigt at investere i. Det er nok ligeså nemt, men har mange flere baner, og gameplayet i det er meget mere underholdende pga. den måde man kan løbe og springe gennem alting hvis man føler sig modig.


Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Moon Crystal

Også et småpebret Famicom-spil, men lidt mindre kendt. Det burde det dog være. Det er en virkelig unik oplevelse, med smidige animationer og "realistisk" platformskontrol med mulighed for at trække sig op over kanten på platforme, hvilket får det til at minde lidt om cinematiske platformsspil i stil med Prince of Persia eller Flashback. Men det er mere actionorienteret, og kamp består primært af at bevæge sig hurtigt ind på fjenderne og stikke dem ned med sin korte kniv for præcise one-hit-kills inden de når at angribe dig. Det giver spillet et ret fedt flow, i stil med mere taktisk orienterede action-platformers som Shinobi eller Rolling Thunder.
Det er et relativt udfordrende spil med overraskende hardcore bosskampe, men når først man sætter sig ind i det, er det ikke voldsomt svært.
Anbefales stærkt, om ikke andet så for hvor unikt det er. Ville virkelig ønske at der var flere spil i denne stil, og hvis nogen kender til nogle, må de meget gerne dele! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/03-18 13:30, rettet 05/03-18 14:15 
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Adventure Island IV

Speaking of småpebret... det eneste Japan-eksklusive spil i serien, og et af de allermest eftertragtede spil på platformen. Heller ikke det her forstår jeg, for det er ikke noget særligt.
Men det er nu heller ikke fordi det er dårligt. Det er underholdende og velfungerende, en meget traditionel 8-bit platformer af "metroidvania" typen, der på alle måder minder rigtig meget om Dragon's Trap.
Men modsat af Dragon's Trap, synes jeg spillet virker plaget af at alle de genstande man optjener nærmest ikke tjener andet formål end at komme forbi en enkelt barriere, hvorefter de aldrig bruges igen - selv det våben du har til at starte med, er det samme du bruger alle steder indtil du får et nyt lige inden slutbossen. Eneste undtagelse er vandsprøjten, der er effektiv mod ildbaserede forhindringer og fjender.
Ekstremt nemt, og ikke på niveau med Dragon's Trap, men hvis man kan finde det billigt er det værd at bruge tid på. Det kan man bare ikke.


Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Super Mario Bros. 2 (The Lost Levels)

Det her spil har aldrig fået en brøkdel af den respekt 1'eren fik, hvilket er lidt synd. Det deler selvfølgelig ikke det samme klassiske eksempel på en blød indlæringskurve, og har enkelte rimelig unfair design-elementer, men helt generelt er det samme høje kvalitet og veludtænkte banedesign som originalen. Hver gang jeg spiller det, minder det mig om hvor heldig jeg skal føle mig over at vi rent faktisk har et Mario-spil som er virkelig udfordrende, da resten af serien er designet med henblik på "hele familien".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/03-18 14:06 
Det er meget interessant at læse dine erfaringer med de mindre kendte og/eller elusive Famicom titler, så please keep going :)
j/k
SumezSumezSkrevet 05/03-18 14:14 
Jeg er i gang med at komme gennem dem allesammen :) Der er virkelig mange perler på den platform.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-18 14:19 
Hvorfor har du ikke en RGB-kynding maskine endnu? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/03-18 15:20, rettet 05/03-18 15:20 
Fordi jeg er bange for at give mig i kast med at aflodde grafikchippen, med risikoen for at smadre noget. Jeg har haft et NESRGB kit liggende i nogle år nu.

Kan heller ikke beslutte for om den skal i en US top loader eller en Jap.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-18 18:16 
Ja hvis du ikke har det rigtige udstyr skal du nok ikke begive dig ud i det. Det kan være meget svært uden en ordentlig tinsuger, eller endnu bedre, en aflodningsstation.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/03-18 18:18 
Yeah :) Elgen ligger inde med ind, så skal have fundet en måde at vride armen om på ham en af dagene ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-18 18:21 
Elgen er pænt sej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/03-18 19:09, rettet 06/03-18 19:09 
To til!

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Don Doko Don 2

Det her spil var en ret stor overraskelse - selvom det er til Famicom, føles det virkelig på mange måder som en 16-bit platformer, med relativt store sprites, baner der scroller i alle retninger, og med flere områder forbundet via døre, osv. Har nærmest intet med det originale Don Doko Don at gøre.
Det er ikke angivet nogen steder, men spillet er ret tydeligt udviklet af Natsume, og er helt igennem solidt og sjovt. Bosskampene kan være lidt irriterende, men er ret gennemførte.
Det er underligt at spillet ikke er mere populært - det kan stadig købes ret billigt på eBay.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Robocco Wars

Måske min hidtil favorit indenfor "hidden gems" på Famicom'en. Det er så vidt jeg kan se udgivet af Taito (og som man kan se på billedet er Darius-skibet med som cameo-boss), men er udviklet af et ret ukendt firma der hedder Pixel. Det er et meget traditionelt actionspil, hvor du spiller som en robot der skyder sig gennem 10 baner hvor den tager form som enten et tog, der spiller som platformsspil, eller et fly eller ubåd, der spiller som en traditionel shooter. Spillet virker lidt amatøragtigt til tider, og er ikke så godt programmeret, men selvom det er nemt er det virkelig underholdende.
Områderne er helt vildt kreative og varierede, man ser nærmest ikke en baggrund gentage sig, og hver eneste område har mindst tre-fire nye bosser. Det her spil er inkarnationen af 8-bit glæde :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/03-18 13:52 
Et par flere positive overraskelser -

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Arkista's Ring

Et af flere NMK-udviklede NES-spil, hvilket kan være lidt svært at spore sig frem til, da de sjældent får credit, men et godt udgangspunkt er at gennemgå de spil der blev udgivet af Sammy i USA - det her er endda eksklusivt til USA.
Det her spil er kort fortalt alt hvad Gauntlet burde have været efter min mening. Lineær top-down action baseret på at styre fjenderne og skyde dem på afstand, så langt ude for fare som muligt. Har også andre ligheder med Gauntlet som f.eks. falske udgange osv. men er alt i alt et langt bedre spil, som virkelig føles godt og flydende.
Centralt i spillet er de mange fuldstændig tilfældige drops (man kan ikke engang se hvad de er inden man samler dem op), som kan være single-use powerups, permanente opgraderinger, ekstra rusntning eller endda ekstraliv, og en stor del af spillets første loop går ud på at justere sin taktik i forhold til de ting man finder, hvilket giver det nærmest roguelike kvaliteter.
I spillets andet loop bliver tingene lidt mere udbalanceret, da man for det meste er fuldt opgraderet på dette tidspunkt, og har fået en genstand (Arkista's ring) der healer mens man går, hvilket ændrer taktikkerne en del, samtidig med at fjenderne bliver hurtigere, skyder mere, og nogle gange skal have flere skud for at dø. Spillet har i alt fire loops der bliver gradvist sværere, men er i sidste ende desværre en smule nemt (indtil de sidste par baner der kan være ekstremt svære hvis man er uheldig).


Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Mighty Final Fight

Er virkelig overrasket over hvor fantatisk smidigt også det her spil spiller, og hvor velpoleret det er med mange fede detaljer. Det føles virkelig fuldstændig som en arkade beat'em up fra 90'erne, selvom det er et NES-spil. Det syder af Capcom-kvalitet, og er et rigtig godt begynder-beat'em up som selv jeg kan gennemføre uden at bruge continues, med lidt øvelse.
Det der gør det så overkommeligt er at der aldrig kommer mere end to fjender på skærmen ad gangen, hvilket må formodes er gjort for at reducere sprite-flicker og undgå slowdown, men det kunne være virkelig sjovt at se hvordan det ville spille med tre samtidige fjender for ekstra dybde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 10/03-18 11:36 
Gravity Rush (PSVita)

Havde lige et par uafsluttede episoder som skulle lukkes inden jeg går igang med Gravity Rush 2. Det er jo et spil som lever højt på sin stil, gaggede charme og empati for hovedpersonen Kat, men også en mærkelige historie som typisk japansk trækker rundt i dimensioner, introducerer mange mystiske karakterer - og så har gameplay'et hang til at blive lidt repetitivt. Godt at få afsluttet - er det værd.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-18 11:44 
Ja det er et godt spil. Har også selv lige anskaffet mig toeren som jeg snart skal i gang med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig