X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 17/05-15 14:27 
Gennemførte for første gang Rainbow Islands i Muerto's skur på Fyn i går eftermiddags!
Alle 10 øer (inkl. 3 "hemmelige") på én credit, endda med tre ekstraliv til overs, hvilket gav en bonus på 3 millioner og tog mig op på spillets "cap" på 9.999.990 point!

Det er et projekt der nok har varet over knap to år on/off, og det var en fantastisk rus endelig at opleve at komme hele vejen igennem det! Jeg vil ikke tøve med at sige at Rainbow Islands er ufatteligt tæt på at være det bedste arcadespil der nogensinde er lavet, og det absolut bedste i Bubble Bobble serien. Dybden i gameplayet er helt fantastisk, og kombineret med den ufattelige mængde indhold og variation hele vejen igennem er det virkelig svært at blive træt af.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/05-15 14:43 
Like! Så gav træningen endelig gevinst. Har du spillet det i 10.000 timer? :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/05-15 14:44, rettet 17/05-15 14:45 
Aner ikke hvor mange timer jeg har spillet det, men mange. Tror det tog ca. en time at spille igennem. Det er virkelig langt for så fast paced et pil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/05-15 15:03 
Respekt :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 28/08-15 09:41, rettet 28/08-15 09:46 
Steins;Gate

Som flere andre af de visual novels jeg har "spillet" på det seneste, er SG virkelig en uhyggeligt velgjort historie med masser af følelser involveret. Kort fortalt kan det bedst beskrives som en blanding af 999, Love Hina, Groundhog Day og Primer. :P

Der er også lavet en ret populær anime over spillet, men selvom spillet kom først, skulle man næsten tro at det var omvendt. Jeg kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst har spillet et spil der var SÅ stereotypisk japansk, og hvis jeg havde vidst på forhånd hvor "slemt" det er på det punkt, havde jeg nok aldrig givet mig i kast med det, men efter at være helt igennem det, er jeg virkelig glad for at jeg gjorde det.

I bund og grund er det et spil omkring tidsrejse, der rejser de typiske eksistensialistiske emner forbundet med den type narrativ, omkring hvad selv'et egentlig er, hvordan man identificerer "den rigtige" tidslinje når alt kan laves om, og hvad man i grunden kan tillade sig, når man har magten til at rejse tilbage i tiden og fortryde sine handlinger.
Men lige under den overflade er det samtidig den stereotypiske manga-historie om en dreng der på tilfældigvis får forvildet sig ind i et selskab af flere veldrejede piger med forskellige personligheder der sætter dem i bås som forskellige "typer".
Jeg læste en anmeldelse der ærgrede sig over det faktum at figurer det er så velskrevet bliver reduceret til noget der minder om trofæer i et dating-sim, men samtidig synes jeg netop at det faktum at man knytter sig så meget til figurerne kun er med til at gøre den del der, indrømmet, minder meget om et dating-sim, så meget mere fuld af indtryk og følelser.

Undervejs bliver der refereret og appalleret kraftigt til ekstremt mange elementer af den japanske otaku-kultur, og på trods af at spillet inkluderer et virkelig fornuftigt index af gloser over diverse mere og mindre tekniske udtryk, der er godt at have ved hånden når de bliver brugt, er det meget svært at anbefale Steins;Gate til folk der ikke i forvejen er meget bekendt med og accepterende overfor anime og japansk nørdekultur. Jeg har det selv "ok" med det meste anime, men havde alligevel svært ved at sluge meget af japan-hørmen, men som sagt er det det hele værd når man når den sidste ende.

Det er et langt spil, og der er rigtig meget fyld. Flere lange sekvenser virker overflødige, og spillet skifter tone som vinden drejer. Det ene øjeblik trykker man sig gennem uanede mængder dårlig humor, og det næste føler rman sig fanget i et dilemma der gælder liv eller død. Man skal nok halvvejs gennem hele historien før den egentlige handling rent faktisk tager fat, men alle scenerne der har været med til at etablere figurerne, deres personlighed og bagrrundshistorie, er i den grad med til at påvirke følelserne når tingene pludselige tager fart.
I starten følte jeg mig konstant irriteret over flere af figurernes tåbelige opførsel, ikke mindst hovedpersonens barnlige vrangforestillinger og ekstremt respektløse behandling af sine venner, men til sidst var jeg 100% investeret og sad med rigtig mange tårer i øjnene da jeg efter en overflod af save-scumming og et flowchart ved hånden, endelig havde kæmpet mig frem til spillets "true ending".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/08-15 12:31 
Anime-serien er i hvert fald god. Filmefterfølgeren skal selvfølgelig også ses. I samme "univers" findes også Chaos;Head og Robotics;Notes, som også bør ses. Af de tre serier er sidstnævnte min favorit, selvom jeg selvfølgelig godt kan se, hvorfor Steins;Gate regnes for at være den bedste serie, og en af de bedste i mange år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/08-15 12:49, rettet 28/08-15 12:50 
Ja, har ikke spillet de andre, lidt naturligt da der ikke findes nogen officielle oversættelser til dem, men har også hørt godt om dem. Selvom det er svært for mig at forestille mig at de kan nå op i nærheden af de narrative styrker, Steins;Gate får i kraft af dens fokus på tidsrejser.

Både Daru og Nae skulle vist også være med i RN? Lidt sjovt når man tænker på Nae's historie i SG....


En anden ting jeg gerne vil rose Steins;Gate for er hvor mange tanker og research der ligger bag alle de tekniske aspekter i historien. Udover alle referencerne til nørdkulturen som nævnt, er der mange referencer til virkelighedens teorier omkring de emner spillet beskæftiger sig med, og tekniken bag tidsrejserne er rent faktisk "realistiske" i forhold til det man ved om emnet, ligesom noget så simpelt som hacking for en gangs skyld fremstilles i et fiktivt værk præcis som det fungerer i virkeligheden.
Der er lige et par "acceptable breaks from reality", som kan accepteres i forhold at historien skal fungere (komprimering af et menneskes hukommelse til 36 bytes?), men helt generelt hænger det hele rigtig solidt sammen, og historien styrer meget elegant uden om den "over the top" retning den type japanske historier tit tager, og giver stadig ret god mening efter det hele er overstået. Kudos for det.

I forlængelse af alt det, er oversættelsen også virkelig ekstremt velgjort. Man føler ikke at noget går tabt i kulturshocket, og der er ikke gjort nogen forsøg på at "amerikanisere" nogen af kulturreferencerne, udover noget internet-lingo her og der, som også føles velgjort. Derudover er stemmeskuespillet (som er det originale japanske) helt fantastisk godt. På trods af at figurerne ikke er animeret udover simple mundbevægelser, og jeg ikke faktisk forstår sproget, er stemmerne virkelig gode til at give karaktererne udtryk og igen påvirke mine følelser for dem. Det første jeg gjorde da spillet startede, var at skrue ned for Mayuri's irriterende højfrekvente stemme, men det til trods, leverer hun faktisk noget af det bedste skuespil i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/08-15 13:47, rettet 28/08-15 13:50 
Nej, de andre kan slet ikke måle sig. Dog foretrækker jeg, som nævnt, personligt Robotics;Notes. Steins;Gort kan være lidt for "spændende" og mørk til tider. Så glider RN bare lettere ned, og har for mig et sjovere og mere interessant tema. Jeg husker dog ingen cross-over-karakterer, men det er også velnok halvandet års tid siden jeg så RN.

Jeg deler ikke din generelle små-foragt ;) overfor visse sider af anime og japansk popkultur, men ellers er vi helt enige hvad angår Steins;Gate (selvfølgelig med forbehold for, at jeg kun har set anime-serien). Det hele er VIRKELIG godt lavet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/08-15 14:32, rettet 28/08-15 14:34 
Det er bestemt ikke foragt, jeg kan godt se charmen i det, men det ting der er ekstremt klichépræget, hvilket er lidt synd. Nærmest som om spillet selv lider af "chuunibyou". Det er også mest bare et forbehold der hedder at jeg tror mange andre vil have meget svært ved at sluge Steins;Gate pga. det.

Man skal nok også være parat på at spillet "går over stregen" for standarden i et spil-narrativ flere steder. Hovedpersonen er en socialt akavet jomfru, og det bringes til udtryk flere gange, og spillet er ikke bange for at referere til sex, eller decideret voldtægt.
Suzu-slutningen var tæt på at gå over stregen for mig, men jeg synes det er ekstremt modigt af spillet at bringe den slags tanke-eksperimenter op, hvilket det skal have credit for. Så er der ikke spoilet alt for meget. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/08-15 11:28 
Jeg er lige stødt ind i en Steins;Gate reference SPOILER-TEKST:
under min gennemførsel af The Talos Principle. "Pipeline 1.048596" stod der et sted og da jeg slog det op, viste det sig at stamme fra Steins;Gate, som jeg ikke har kendskab til overhovedet. Forhåbentlig var det bare et easter egg og ikke en eller anden intertekstuel tema underbyggende henvisning..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 06/09-15 09:15, rettet 06/09-15 09:26 
Watch Dogs:

Selvom historien ikke er den mest imponerende, var jeg ret underholdt af spillet. Det er ret skægt at kunne hacke næsten alt.

Integrationen af multiplayer i singleplayer, fungerer godt. Ikke noget jeg er stødt på før i andre spil. Det er ret underholdende at hacke sig ind på en anden spiller, og forsøge at gemme sig. På samme måde er det også fedt, at lokke andre spillere i baghold, når de skal forsøge at hacke en selv.

Det kører godt. Styringen sidder næsten i skabet. Lydsiden er også god. Dog er der for mange gentagelser af NPC'erne, når man bevæger sig rundt i byen.

Der er dog også nogle minusser; Penge har stort set ingen værdi i spillet. De er alt for nemme at tjene. På intet tidspunkt manglede jeg penge. Havde hurtigt alle våben, der var at købe. Når man spiller "Fixer contract" sidemissionerne, virker det som om, at AI'en har en fast rute, de SKAL køre. Så selv om man får bilen skubbet af vejen, vil AI'en altid søge hen mod den faste rute. Det ødelægger lidt.

Spillet lægger sig et sted mellem 7 og 8 for mig. Det kan i hvert fald anbefales, hvis man er til open world. Det mangler lidt finpudsning for at komme helt til tops. Men det kan en mulig 2'er forhåbentligt indfri.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 12/09-15 15:51, rettet 12/09-15 15:53 
The Order: 1886

Heldigvis positivt overrasket med den lunkne spillet ellers har fået.

Grafisk det flotteste, jeg har set. Lydside og voice-acting kan der ikke pilles ved. Styringen er rimelig skarp. Quicktime events synes jeg ikke var overdrevet, som man ellers har læst. Der er nogle cool våben i blandt udvalget.

Coversystemet fungerer ikke lige så godt som Gears of War og Uncharted. Så her er der noget at arbejde med. Kampene kunne være lidt bedre. AI'en mangler lidt finpudsning. Og desværre er der ikke den store variation i fjender.

Der mangler pacing i spillet. I nogle sekvenser får man lov til at gå frem med sin karakter, og intet andet. Det er simpelthen spild. Giv mig en mellemsekvens i stedet for. Der er også for mange "tech demoer" i spillet, hvor man kan samle en ting op med eneste formål at dreje den rundt og se på den. Igen spild. Og så er der i hvert fald et kapitel, der kun indeholder mellemsekvenser. Alt i alt er der for mange mellemsekvenser - hvor nogle af dem godt kunne være ændret til gameplay.

Og så er det da skuffende - når nu spillet er så flot - at man ikke kan se spejlbilleder.

Men det kan sagtens anbefales til en gennemspilning. jeg brugte ca. 8-9 timer på normal. Jeg overvejer at spille det igennem igen senere på hard. Ellers er der ikke rigtigt noget at komme tilbage for. Arkivfiler og avisudklip byder ikke på det store.
What is the Matrix?
McBlueMcBlueSkrevet 18/10-15 01:08 
Jeg har netop afsluttet Grand Theft Auto - Vice City (PS2). Sikke en oplevelse. Spillet er ikke blevet rørt, siden jeg var en ung dreng! Dengang var det sjoveste bare, at køre i hurtige biler, lytte til "Flash FM" og trumle folk ned. Spillet er nu gennemført efter al den tid. Fantastisk spil :)
millenniummillenniumSkrevet 18/10-15 08:26 
Hold kæft hvor brugte jeg mange forsøg på den sidste skydesekvens. :)
The medium is the message.
McBlueMcBlueSkrevet 18/10-15 10:48 
Den sidste mission er ret hård, ja :D
JmogJmogSkrevet 02/11-15 02:20 
Ori and the Blind Forest

Fra start til slut et perfekt spil. Stilen i grafik, musik og fortælling er enormt gennemført og alting virker utroligt poleret. Gameplayet er ypperligt udført platforming med metroidvania påvirkning og et fremragende leveldesign.

Startede på spillet fredag aften og er lige blevet færdig. Det er ikke til at lægge fra sig igen, når først man starter. Jeg kan intet negativt finde i de 10-12 timer det tog mig at gennemføre det. Noget af det bedste i genren.
3of193of19Skrevet 02/11-15 14:41 
Det eneste problem med Ori, medmindre det er blevet patchet, er at man ikke kan fortsætte fra et "complete" save for at finde de sidste pickups, og andre achievements.
JmogJmogSkrevet 03/11-15 08:12 
Det er rigtigt. Der manglede en mulighed for at låse det sidste op. Det var dog så lidt i mit tilfælde at det ikke gjorde synderligt.
McBlueMcBlueSkrevet 08/11-15 15:54 
Har netop lige gennemført JAK X (PS2). Mega fedt racerspil! Det kan varmt anbefales! Det tog omkring 20 timer at gennemføre, så det er ikke alverden ;-)
millenniummillenniumSkrevet 03/01-16 18:49 
Rayman Origins

Havde lige et udestående med Rayman, som jeg "lige" kunne få lukket i juleferien, men...
HOOOOOLD DAAAAAA KÆÆÆÆÆÆFT
Den sidste level/boss/boss/getaway/boss fik godt nok vanviddet frem i mig. Det er ikke svært. Det er sadistisk. Kun spillets uimodståelige charme forhindrede mig i at bide joypaddet midt over.

Jeg får aldrig 100% i det spil. Tør ikke bevæge mig hen til sidste verden igen. X-D
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 03/01-16 18:54 
Så tror jeg Legends er nemmere. Jeg meeeener at have gennemført det 100 %. Alt efter hvad dét betyder selvfølgelig :b
Fordi jeg er generelt dårlig til spil :D
millenniummillenniumSkrevet 03/01-16 20:20, rettet 03/01-16 20:20 
Min 11årige søn har gennemført Legends på WiiU, men han er også drøn rutineret og kan lægge mange flere timer i det end jeg kan. Har dog set sidste bossen i Legends, og den virker ikke helt så ekstrem som det sidste akt i Origins, som bare tæsker spilleren med et kontinuerligt flow af tortur-instrumenter.

Eller også er jeg bare gammel og rusten. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/01-16 22:48 
millennium>
Jeg får aldrig 100% i det spil. Tør ikke bevæge mig hen til sidste verden igen. X-D

100% er ellers det der for alvor gør spillet fedt at spille :) Et lille mesterværk indenfor genren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 03/01-16 23:59 
Steamworld Heist

Fremragende turbaseretstrategispil a la Xcom. Blot set i et 2D perspektiv. Stil og humor er gennemført og gameplayet ekstremt gennemført. Virkelig en poleret oplevelse, som var en fryd at spille på 3DS. Stor anbefaling herfra.
millenniummillenniumSkrevet 04/01-16 08:47 
Sumez>
millennium>
Jeg får aldrig 100% i det spil. Tør ikke bevæge mig hen til sidste verden igen. X-D

100% er ellers det der for alvor gør spillet fedt at spille :) Et lille mesterværk indenfor genren.

Absolut. Det er et fabelagtigt kultspil. For markedets mest hårdnakkede spillere er det virkelig en seriøs trophy at søge de 100%. Mangler man udfordring og synes at nutidens platformers er for casual, så skal man bare give sig i kast med Rayman.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/01-16 08:50 
Synes ikke spillet er svært overhovedet (udover den der djævelsk svære land of the dead verden eller hvad den hedder - det er måske den du snakker om når du taler om 100%?). At samle alle lumes er en velbalanceret og sjov udfordring der for det meste klares anden eller tredje gang man spiller en bane, og et fantastisk studie i hvordan man kan indarbejde flow i level designs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/01-16 09:38 
Det som gav mig flest tæsk til sidst var netop flowet i sidste verdens "running" sekvenser, som krævede en minutiøs indstudering og masser af trial-and-error før man ved præcist hvilket sekund hop-knappen skal trykkes (og hvor længe den skal holdes nede). Det er nok i disse sekvenser at Rayman for alvor flytter sig væk fra casual gamers og Mario-segmentet.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 24/01-16 12:15 
Har lige gennemført Monument Valley.

I toget på vej hjem fra Hamburg. :)
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 24/01-16 15:04 
Velkommen i klubben :)
Det blev alligevel lidt trivielt, synes du ikke? Jeg har en fornemmelse af, at de godt kunne have fået mere ud af konceptet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 24/01-16 15:09 
Jeg har selv fået gennemført lidt spil, inden for det sidste stykke tid:
Shadow Complex (igen), Super Sanctum TD, Sanctum, Sanctum 2, Shantae and the Pirate's Curse og Strider.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 24/01-16 16:10, rettet 01/02-16 11:18 
Lidt trivielt jo. Men det er også typisk IMO for app-spil, hvor jeg ikke gider dedikere mig vildt emeget, og derfor skal have light spil. Konceptet er interessant, men det formår _aldrig_ at blive udfordrende.

I modsætning til Rez, hvor jeg virkelig fik testet et på hjerneceller.

EDIT: Fez. Ikke Rez. Damn brain. :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/01-16 16:35 
Du mener Fez, ikke?
millenniummillenniumSkrevet 31/01-16 08:23, rettet 01/02-16 11:17 
Her Story

.....eller det vil sige; man kan faktisk ikke gennemføre det, men en gamer buddy og jeg lagde lidt over fire non-stop timer i det. Vi fik afdækket meget af mystikken og fyldte fem sider med noter og timelines for at danne os et overblik.
Shit et mind-fuck spil, og ret interessant koncept. Selvom man ser brudstykker af videoklip i et non-lineært forløb, og spillet kan på ingen måde bestemme rækkefølgen, så oplevede vi gradvist en lineær historie som tog et par fængende twists.
En meget fin videreudvikling af de gamle textadventures, blot med videoklip i stedet for tekst.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/02-16 21:35 
Har lige gennemført Resistance 2 (fra min stack of shame)

Ja. Det var hvad det var. Grafisk ret flot, god atmosfære, men sikke nogle repetetive fjender. Rimelig weak sauce boss. Det har altid været et sjovt gimmick at ens egen avatar gradvist ændrer sig, men blev ikke rigtigt udnyttet.

Overstået. Videre.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 10/02-16 01:03 
Unravel
Et meget hyggeligt spil. Det minder mig meget om Never Alone med et større budget.
Den nærmest fotorealistiske grafik er nydelig og vækker minder om ferie i den svenske natur.
Gameplayet er relativt simpelt, indenfor ti minutter har man lært hvad Yarny kan, og der kommer ikke flere moves i løbet af spillet, blot nye måder at bruge dem på.
Som de fleste anmeldelser nævner er der store emotioner der spilles på, men spillet formår ikke helt at ramme plet.

Ikke lige et spil til achievement jægere. At finde alle hemmeligheder er meget svært, og 200 Gamerscore ligger låst bag et Achievement der kræver hver bane klaret uden at dø (100 for den, samt 100 for et meta achievement når man har alle andre).

Kan klart anbefales. Spillets unægtelige charme og unikke gameplay overskyggede for mig de mindre frustrationer med enkelte puzzles.
7/10 på PR skala.
millenniummillenniumSkrevet 28/03-16 13:35, rettet 28/03-16 13:37 
Tearaway Unfolded (54% complete)

Gennem en del kamera-problemer, men trukket frem af omgivelsernes charme. Jeg har et svagt punkt for Tearaway.
De sidste levels er som sin forgænger en spøjs trancendental rejse, som både føles som mindfulness og er tilstrækkeligt udfordrende. Svært bliver det aldrig, hvilket helt sikkert er et bevist valg i et spil hvor konstant oplevelse af fremdrift er centralt.

Det formåede alligevel at løsrive sig gradvist fra PS Vita versionen, hvor et par særlige PS4 features kommer i spil. SPOILER-TEKST:
Scenen hvor fjenderne er ved at bygge en PS4 controller er virkelig original.

En af den slags spil, hvor man bliver en smule rørt til sidst.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-16 13:51 
GamesTop har Tearaway til Vita til 69kr nyt, hvis man ikke har fået det købt. Det er den version de fleste anbefaler så vidt jeg husker. Har ikke selv prøvet det endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
UnnamedUnnamedSkrevet 28/03-16 17:40 
Har netop lige gennemført, samt, fået Platinum trophy i Just Cause 2 (PS3) FEDT SPIL!!!! :D
millenniummillenniumSkrevet 28/03-16 17:49 
Imponerende. Troede ikke man kunne dedikere så meget fritid til Just Cause. X-D
The medium is the message.
UnnamedUnnamedSkrevet 28/03-16 17:54 
Jo, sagtens! Just Cause er konge :)
millenniummillenniumSkrevet 26/04-16 21:58 
Har lige gennemført: Ratchet & Clank PS4

Kvalitetsaction fra start til slut og dybt varierende. Kunne fandme godt lide det, og sidste bossen krævede alligevel en 10'ish forsøg, før han var nedlagt, så sværhedsgraden var tilpas uden at være rocker svært.

Der er ikke meget at vende tilbage til. Medmindre man sletter sit gem og starter forfra.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 22/05-16 23:12 
Uncharted 4.

TAK, Naughty Dog, for den enestående spiloplevelse I har givet mig. Opløftende, smukt, indlevende og utroligt ægte.

Min verdict kommer over i Uncharted tråden.
The medium is the message.
UnnamedUnnamedSkrevet 23/06-16 11:52 
Just Cause 3 (PS4)
Spillets story missions er ikke noget at råbe "HURRA!" for. Alt andet i spillet er fedt :)
JmogJmogSkrevet 27/06-16 23:30, rettet 27/06-16 23:33 
Mirror's Edge: Catalyst

Efter al den dårlige omtale var det en overraskende god spiloplevelse. Jeg vil sige det lever op til originalen og har bedre gameplay, flottere grafik og mere interessante personer. Sidemissionerne blev jeg hurtigt træt af, men level up/evne progression fungerer fint, selvom man primært går efter plotmissionerne. Cut-scenes (in engine) er så vanvittigt flotte, at en del af grunden til jeg gennemførte det var for at få dem alle med. Billedkvalitet og detaljegrad er noget af det mest vanvittigt detaljerede jeg har set i denne generation. Phantom Pain er det eneste jeg har prøvet på samme niveau. Faiths historie er ganske fin, men bliver hevet gevaldigt op af flere interessante og sjove karakterer. Nogen af dem har vi set før, såsom den ekstremt socialt akavede hacker - men selv hun er god. Prisen tages dog af gangsterbossen man har gæld til. De formår at gøre ham interessant, anderledes og... sympatisk. Overraskende.

Man har bedre kontrol over Faith end i det første spil, og man kan løbe hurtigere og springe længere, hvilket gør timetrials en del sjovere. Folk, der er bange for at spillet skulle være dummet ned, kan godt lægge den bekymring på hylden. Spillets egne timetrials er lortesvære. Man skal virkelig ikke sløse med millisekunderne, før det går galt.

Et af de primære kritikpunkter jeg har set er kamp, som ganske rigtigt er en større del af spillet end i det første. Sværhedsgraden/hvor klodset det er, er dog markant overdrevet. Hvis man bare sørger for at bruge sine evner og miljøet korrekt, så er det ikke så svært og man får et godt flow, så man ikke føler man står stille.

Absolut en gennemspilning værd.
ExceptionExceptionSkrevet 27/06-16 23:40 
Kunne være man skulle prøve det. :)

Har læst at grunden til at spillet er så flot skyldes at miljøerne er meget kliniske (læs: mangler detaljer), passer dette?

Har gennemført 1'eren, hvilket blev pænt kedeligt til sidst, grundet mangel på alt andet end løb og hop. Det lyder til at 2'eren har lidt mere at byde på i den henseende.
JmogJmogSkrevet 28/06-16 00:10 
Hmm, det er nok et af de mindst varierede openworld-spil rent grafisk. Byen kaldes "The City of Glass" og det skal tages meget bogstaveligt. Alt er renskuret futuristisk. Det er egentlig rigtigt at der ikke er mange detaljer i byen, men der vejes op for det ved at designet af hvor hvad er og i forhold til hvad gør det til en yderst sjov parkour-legeplads.

Der ER virkelig meget løb og hop i Catalyst. Det er dog sjovere denne gang, fordi der er mange forskellige ruter man kan tage fra A til B og de gør hvad de kan for at man sjældent behøver stoppe op.
ExceptionExceptionSkrevet 28/06-16 00:44 
Det skal da prøves så, tak for afklaring mht. spørgsmål. :)

Noget 1'eren skal ha' credit for...det var det første spil hvor jeg følte en decideret vertigo effekt; man var jo nærmest panikslagen for at falde i døden.
WehnerWehnerSkrevet 28/06-16 01:25 
Fortjener det godt nok ikke sin egen tråd?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 28/06-16 08:37 
Jeg er heller ikke skræmt væk - men venter nok til en kraftig pris-reducering.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 28/06-16 12:05 
Wehner>
Fortjener det godt nok ikke sin egen tråd?

Det har det skam:
http://www.playright.dk/forum/emne/35336-mirrors-edge-2-traaden#731070

Det har var bare i konteksten "jeg har lige gennemført det".
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig