X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
3of193of19Skrevet 22/09-14 00:54 
Danganronpa 2
Fed fortsættelse til originalen. Kan ikke sige så meget til historien uden at spoile ud over det hele, men meget værd at spille igennem. Dog ville jeg stærkt råde til at spille etteren først.
Nå men så blev jeg da også klar til Layton X Ace Attorney til tiden. :)
Soren47Soren47Skrevet 22/09-14 10:07 
Assassin's Creed 3.
Har nu fået spillet alle 4. Synes generelt at handling, historisk periode, variation i gameplay og karakterer er blevet bedre hele vejen fra 1 til 4. Syntes den overordnede historie med Desmond var interessant, men nutidsmissionerne i 3ern var mest af alt bare en irritation som ødelagde flowet i Connors historie.

Nu er jeg endelig begyndt på Phantasy Star 2 og første dungeon. Tegner selv et kort, men tror sgu jeg når at gå rimelig hurtigt i alle de tegninger :D
Udover det, synes jeg det er lidt trist at de ikke har taget de lokationssensitive baggrunde med i kampsekvenserne fra etern. Det var rigtig fedt når man fx sloges ved stranden i Phantasy Star 1. :)
3of193of19Skrevet 22/09-14 10:27 
Ja, det er synd baggrundende var væk. Regner med at det var et pladsproblem. PS1 var 4 mbit, PS2 med 6 mbit kun 50% større men spillet er en hel del længere. Playstation 2 remaket har rigtige baggrunde i kampene.
Kort kan være en rigtig god ide i PS2. Nogle dungeons er ekstremt komplicerede og ikke særlig inutuitive. At spillet er benhårdt hjælper ikke ligefrem. PS4 har en langt bedre kurve og hulerne er ikke nær så forvirrende.
Soren47Soren47Skrevet 22/09-14 10:35 
Ah, ja, det giver meget god mening :)
Jeg tror jeg holder den seje kamp med at lave tegninger over denne første hule, men tror ikke jeg kan overskue at gøre det med de andre. Bare den første her jo sindsygt forvirrende :b
Jeg glæder mig til 4ern så! :D
3of193of19Skrevet 22/09-14 10:48 
Green Dam er et mareridt MED kort.
Soren47Soren47Skrevet 22/09-14 10:54 
Haha! :D
CamousCamousSkrevet 22/09-14 12:13 
Den originale Resident Evil på Playstation. Jill's scenario.

Shit holds up.
SumezSumezSkrevet 22/09-14 20:42 
Som forudsagt i "jeg streamer"-tråden.. Contra 1 til NES, uden continues ellers Konami-koden. ;)
Det gik hurtigere end forventet!

http://www.twitch.tv/sumez/c/5166891
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 22/09-14 21:18, rettet 22/09-14 21:27 
D4: Dark Dreams Don't Die "Season" One.
Sikke en fuser, slut hvor det begynder at blive interessant, og resten af historien ikke engang sikker på release. :(
Frækt at kalde en intro og 2 afsnit for en sæson. Til 15$ havde jeg forventet mere end 2,5 times underholdning.

Edit: og der et super syndt fordi spillet er meget underholdende.
Til at sammenligne, hvor lang og hvor meget koster en sæson Walking Dead for eksempel?
CamousCamousSkrevet 24/09-14 18:26, rettet 24/09-14 18:28 
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Hvor er jeg da bare ringe til den spil. Jeg skammer mig nærmest, men sådan er det altid med mig og disse Devil May Cry template spil.
SumezSumezSkrevet 17/10-14 12:31 
Phoenix Wright: Ace Attourney... Fik endelig kørt det spil igennem, næsten 10 (13?) år over tid, takket være Odin som var så flink at sælge sit eksemplar.

Et helt ud gennemført og fornøjeligt "spil", med til tider noget mere kringlede puzzles end man egentlig kunne forvente af et moderne adventurespil - hvilket kun er en positiv ting.
Historierne er ikke fantastiske, men figurerne er så velgjorte at man kommer til at holde enormt meget af dem. Jeg ville lyve hvis jeg påstod at jeg ikke var ved at fælde en lille tåre ved afslutningen af 4. kapitel, der på rigtig smuk vis formår at afslutte og binde en sløjfe på alt hvad der er sket i spillet.

Spillets koncept med at tænke logisk og udpege modsigelser, gør at historien aldrig får lov til at blive (alt) for søgt og ugennemtænkt - og selvom det typiske japanske figurdesign og dialog der gennemsyrer oplevelsen er med til at give det en stærk charme, er spillet bedst når det er mere jordbundent.
Af samme grund synes jeg også de overnaturlige elementer virker malplaceret, og jeg er ikke vild med konceptet med Mia der bliver ved med at vende tilbage.

Ellers var det største irritationsmoment for mig selve efterforsknings-segmenterne. De er med til at uddybe historien, men hvor det i spillets første reelle kapitel fungerer meget ligetil, bliver det mere og mere besværligt jo længere man kommer ind i spillet, og man er nødt til at bevæge sig gennem flere andre rum for at komme til sin destination.
Kombineret med det faktum at det ikke altid er tydeligt hvor man "bør" bevæge sig hen, synes jeg det bliver enormt stressende allerede i chapter 3. Tit er der ingen logisk årsag til at du bør være præcis det eneste sted spillet vil acceptere dig for at historien kan skride frem. Det er ikke "Hotel Dusk-slemt", men lidt derhenad.

Det går især galt i ekstra-kapitlet Chapter 5, hvor jeg famlede mig meget frem i blinde, og man nemt kan risikere at sidde fast fordi man har overset en enkelt lille detalje. Jeg synes ikke det klæder spillet på nogen måde at de har smidt det kapitel på, og det ville være en bedre samlet pakke med "kun" de oprindelige 4 kapitler.
Spillet er i forvejen ekstremt langt som det er, og hvis man skulle smide mere indhold på, så jeg hellere flere korte sager fremfor én lang, og mindre "efterforskning", og mere retssag.
Men det lader til at være forbedret kraftigt i 2'eren (som jeg pt. er på 3. kapitel i), hvor efterforsknings-sektionerne ikke er ligeså bundet af en bestemt rækkefølge, og har fået indført en smule af puzzle-logikken fra retssagerne, så man føler at man får lov til at tænke lidt selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/10-14 12:38, rettet 17/10-14 12:39 
Camous>
Hvor er jeg da bare ringe til den spil. Jeg skammer mig nærmest, men sådan er det altid med mig og disse Devil May Cry template spil.

Jeg "kom til" at spille det på easy. :-D Men ja - det er ikke så fedt, når avataren kan lave de vildste moves, mens spilleren er en større klumpe-dumpe. Spiller pt. God of War Ascension og har det på samme måde når Kratos styrter til afgrunden for 15. gang.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 17/10-14 13:56 
Serien fortsætter med at blive bedre og mere intuitiv som den skrider frem.
Kapitel 5 i AA1 passer selvfølgelig ikke direkte ind i AA1s story arc, men var mere ment som en forsmag og setup til Apollo Justice, med de mere avancerede måder at undersøge items videoer mm.

Hvis du har problemer med alt det åndemaneri bliver det interessant at se hvad du synes om 3eren...
SumezSumezSkrevet 17/10-14 13:57 
Iiiingen spoilers tak :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 18/10-14 15:11 
Tearaway.

Smukt, smukt, smukt og atter smukt. Spil som dette er bare spil man håber aldrig slutter. Jeg havde meget den samme oplevelse efter Journey, og har samme lyst til at genspille det.
Før var jeg glad for min Vita. Nu er jeg euforisk.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 18/10-14 19:20 
#26 DiRT 3 til PC. Super fedt at spille det med et ordentligt setup. Det her spil sparker virkeligt røv, og det er en fin balance mellem arcade og realisme.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 19/10-14 19:10 
Gennemførte Castlevania 1 til NES for første gang i dag. Lidt underligt når man har været så stor fan af den serie så længe. Men det er godt nok et spil der stadig holder 100%, og slutkampen er virkelig nervepirrende, så fornemmelsen af at besejre spillet er fantastisk, i bedste Konami-NES-stil. Kom til Dracula uden at dø og brugte efterfølgende 3-4 liv i forsøget på at få ham ned med nakken. Heldigvis er der masser af score 1ups undervejs.

Har efterfølgende undersøgt hvad der findes af hemmeligheder, og har bl.a. opdaget at der faktisk er en 1up powerup i første loop, for ikke at nævne et trick til at samle uendeligt mange hjerter lige inde kampen med Dracula, der nok kunne have hjulpet mig gevaldigt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 19/10-14 20:12 
En dag skal jeg selv støve min 1'er af og få den gemmenføret. Men idet der kun er 2 spil i den klassiske linie som jeg ikke har spillet har jeg næsten ikke lyst, for så er der aldrig flere at spille.

Tror jeg gemmer den originale til helt sidst.
SumezSumezSkrevet 20/10-14 11:39, rettet 20/10-14 11:43 
Hvorfor ikke starte med 1'eren? Hvis det er Dracula XX du mangler derudover, ville det nok føles bedst at spille dem nogenlunde i rækkefølge. "Grundserien" er næsten udelukkende blevet bedre siden 1'eren (kun 2'eren og 4'eren er kvalitetsdyk), men trods det er det IMO stadig et af seriens højdepunkter, især når du også er så glad for 3'eren, som spiller på præcis de samme tangenter.

Lad dig ikke narre af de adskillige 3/10 spillet har fået på P:R, det giver simpelthen ingen mening. Det svarer til at man også giver Contra og Mega Man 1 en score under middel. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 20/10-14 14:15 
Jeg gemmer den til sidst fordi jeg synes det ville været lidt bittersweet at sige farvel til serien med den første spil. Den der startede det hele.

Altså, hvis man ikke tæller MSX udgaven og den til arkaden.

Jeg går som sagt ikke op i hvad andre siger om spil, så er var ikke klar over delte meninger om 1'eren.

Den ser fantastisk ud i de videoer jeg har set af den.
JmogJmogSkrevet 24/10-14 10:48 
Shadow of Mordor til PS4.

Dejligt spil fra start til slut. Mest tilfredsstillende kamp i et openworld-spil nogensinde og nemesis-systemet gjorde det til noget helt særligt. Jeg savner stadig Mozfel, som var en pine og plage, men han var MIN pine og plage.

Jeg tror egentlig ikke jeg kan huske noget spil i denne genre med mindre ligegyldigt fyld. Alt hvad man kan lave i Mordor følte jeg mig motiveret til og hver eneste af de mange timer jeg har lagt i det føltes som fornøjelse fremfor pligt.
CamousCamousSkrevet 27/10-14 18:24 
Wonder Boy V: Monster World III

Jo flere af disse Westone platformer som jeg spiller jo mere er jeg overbevist om at Dragon's Curse var deres bedste spil.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
WehnerWehnerSkrevet 27/10-14 19:14 
Wonder Boy in Monster Land er deres bedste :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CamousCamousSkrevet 27/10-14 19:22 
Not really.
WehnerWehnerSkrevet 27/10-14 19:29 
For at klarificere, så taler jeg om arcadeversionen. Flere af hjemmeudgaverne er horrible.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CamousCamousSkrevet 27/10-14 19:39 
Jeg fastholder at Dragon's Curse var deres mesterværk.
SumezSumezSkrevet 27/10-14 21:31 
Jeg spillede lige igennem Demon's Crest. Jeg valgte at lade mig inspirere af Camous til en lille billedmontage. :)

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Kort opsummeret, så er spillet meget kortere end jeg husker, og ikke nær så strømlignet. Udfordringen punkterer lidt af at man altid har uendelige forsøg fra sidste skærmtransition, og selvom det virker rimelig hårdkogt fra starten af (især Flame Lord er en hård nyser hvis man tager ham som en af de første bosser), lærer man meget hurtigt at gennemskue bosserne, og de fleste gik ned i andet forsøg, flere af dem også i første.
Banerne imellem er supergodt håndværk, men meget korte og virker som om de mest er der for at have et sted at gemme de forskellige powerups. Man får hurtigt en del life ups, og der er health refill før og efter hver boss, så det har ikke de store konsekvenser når man bliver ramt, hvilket er ret ærgerligt.
Slutbossen(s sidste form) er faktisk en rigtig fed kamp, men igen skal der ikke så meget til før man lærer hans mønster, og så er det bare rutine derefter.

Stadig et af de allerflotteste spil på SNES'en, og vildt imponerende stemningsindtryk. Virker som et spil der havde store ambitioner, og burde være meget, meget større, hvilket overworld kortet også giver et indtryk af havde været tanken på et tidspunkt - for ikke at nævne det komplet ubrugelige udvalg af magi og potions.

Større kort, flere hemmeligheder, flere og længere baner og flere bosser, og frem for alt en større udfordring, så havde spillet været et mesterværk uden lige. Hvorfor fik vi aldrig en 4'er??


PS: Nej, jeg har ikke klaret Dark Demon endnu.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 27/10-14 21:57, rettet 27/10-14 22:10 
De høje priser på ebay fortæller nok deres egen historie om hvorfor vi aldrig fik nummer 4 i serien.

Fed spil ellers.

Jeg søger ofte efter Palace of Decadence på youtube og lader den track loope flere gange.
SumezSumezSkrevet 27/10-14 22:08 
De høje priser på ebay fortæller nok deres egen historie om hvorfor vi aldrig fik nummer 4 i serien.

Fordi det er for eftertragtet? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 27/10-14 22:09 
Nope, genuinely rare.
SumezSumezSkrevet 27/10-14 22:57 
Synes ellers der er ret mange eksemplarer på eBay hele tiden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/10-14 23:32, rettet 27/10-14 23:40 
Camous>
Jeg fastholder at Dragon's Curse var deres mesterværk.

Enig.

Men synes nu ikke at SMS udgaven af Monster Land er dårlig på nogen måde. Det er da snarere et af SMS bedste spil.


Nå, men også færdig med Shadow of Mordor. Godt spil, men synes ikke helt hypen er berettiget. Ja, det er en del bedre end man skulle forvente, og friheden som man har til at angribe den overordnede mission er godt gennemtænkt.
Det er bare super synd som luften går af ballonen med de sidste par missioner og især boss kampene. Problemet er her skilltræet: Da de fleste seje abilities vælges af spilleren selv, kan ingen bosskamp KRÆVE at man har f.eks. Shadow Strike eller Pin Legs, Combat Brand eller lign. hvilket betyder at de er nødt til at lade kampen mod Tower være super simpel, og den sidste kamp er kun en QTE, sikke en fuser! Nå ja, og så SKAL man næsten købe DLC for at se den rigtige slutning... Det gjorde Black Flag bedre med Freedom Cry, som helt klart var værd at spille, men som ikke endte med at være den "rigtige" slutning...

7/10
CamousCamousSkrevet 27/10-14 23:38, rettet 27/10-14 23:40 
Sumez>
Synes ellers der er ret mange eksemplarer på eBay hele tiden.

Den Japanske udgave er i hvertfald ikke common, og i 90'erne talte domestic sales mest for Japanske udvikler.

3of19>

Enig.

Men synes nu ikke at SMS udgaven af Monster Land er dårlig på nogen måde. Det er da snarere et af SMS bedste spil.

Nok en af de bedre port af arkade udgaven, jeg bryder mig bare ikke om den måde spillet er designet. Dragon's Curse er meget mere efter mit smag.
CamousCamousSkrevet 28/10-14 17:04 
Golden Axe, finally!

Lorte spil, tog mig 4 forsøg.

Et par gode tracks og Tyris' røv er spillets eneste redeeming factors.

Her er en log af mit controller input fra start til slut:

--> --> B
<-- <-- B
--> --> B
<-- <-- B
--> --> B
<-- <-- B
--> --> B
<-- <-- B
... ad infinitum.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
millenniummillenniumSkrevet 28/10-14 18:47 
Jeg har da gennemført det masser af gange...

Pååååå..... Amiga altså ;)
The medium is the message.
CamousCamousSkrevet 28/10-14 19:34 
En gang er nok for mig, jeg skal ikke røre det spil igen.
SumezSumezSkrevet 29/10-14 08:04 
Må indrømme at jeg heller aldrig har forstået hvorfor det spil er så populært :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 29/10-14 08:42 
En af de mange grunde til at mig og SEGA kids generelt ikke kan se øje til øje, altså selvom jeg selv voksede op med SEGA spil.

Altered Beast er da også en af de spil jeg kun kan røste hovedet af når jeg ser den blive spillet.
spectrespectreSkrevet 29/10-14 08:50 
Jeg har heller aldrig forstået det med Altered Beast. Kan huske da min kammerat bitd fik en Amiga, så var det introen til Altered Beast jeg skulle se. Den var da fed nok, for sin tid, men gameplayet er virkeligt ikke ret godt, så jeg forstår ikke hvad der gør spillet så godt?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
CamousCamousSkrevet 29/10-14 08:54 
Don't ask me, hvis jeg skulle gætte ville jeg nok sige at de stor sprites nok havde mere at sige end gameplay for fans back in the day, for den er godt nok super clunky at spille.
SumezSumezSkrevet 29/10-14 09:58 
Jeg var også super imponeret første gang jeg så Altered Beast. Men allerede dengang sad vi og grinte af spillet, jeg kan ikke huske nogen der reelt har taget det seriøst. Tror heller aldrig jeg har set mere end de første to baner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/10-14 10:38 
Altered Beast er virkelig elendigt. Det føles ikke engang som 2D nærmere som 1,5D. Stift og røvkedeligt. Det var pack-in med konsollen, da MegaDriven blev udgivet i USA, hvilket nok også er grunden, at mange (specielt Amerikanere) betragter det med store lyserøde nostalgibriller på.

Jeg vil så gerne give Golden Axe en chance, men jeg har endnu ikke kunnet tage mig sammen til at bruge tid på serien. Der ender altid med at ryge noget Streets of Rage i maskinen i stedet :D
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 29/10-14 10:49, rettet 29/10-14 15:28 
Der var to ting som (dengang) var fedt ved Golden Axe.

1) Det mindede om Double Dragon - bare i fantasy.

2) Man kunne se våbenes tegning i luften, når det blev svinget. Utrolig nok, men jeg husker det som en detalje som var ret ground breaking.

Men Altered Beast - ja, det har sgu aldrig fænget mig.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 29/10-14 11:04 
Altered Beast var også pack-in i Europa i starten.
Har dog aldrig ejet det, spillede det kun noget i demo pods da jeg var knøs. Købte først min Mega Drive da Sonic var med.
CamousCamousSkrevet 29/10-14 12:07 
KillerBean2>
Altered Beast er virkelig elendigt. Det føles ikke engang som 2D nærmere som 1,5D. Stift og røvkedeligt. Det var pack-in med konsollen, da MegaDriven blev udgivet i USA, hvilket nok også er grunden, at mange (specielt Amerikanere) betragter det med store lyserøde nostalgibriller på.

Jeg vil så gerne give Golden Axe en chance, men jeg har endnu ikke kunnet tage mig sammen til at bruge tid på serien. Der ender altid med at ryge noget Streets of Rage i maskinen i stedet :D

Sjovt nok fik jeg også en næsten ustyrlig trang til at spille Streets of Rage da jeg var in the trenches med Golden Axe.
TheDukeTheDukeSkrevet 29/10-14 13:03 
3of19>
Altered Beast var også pack-in i Europa i starten.
Har dog aldrig ejet det, spillede det kun noget i demo pods da jeg var knøs. Købte først min Mega Drive da Sonic var med.

Det er rigtigt nok, jeg købte min Megadrive tæt på launch og fik AB bundlet med.
silverstarsilverstarSkrevet 29/10-14 13:24, rettet 29/10-14 13:27 
Ja, Altered Beast er ikke et super-spil, det jeg husker det for var store flotte sprites og det at man kunne skifte form til forskellige dyr. Bosserne var opfindsomme og lydsiden var god, men selve kerne-gameplayet er meget basalt.

Golden Axe derimod, det er sgu en klassiker. Her mener jeg det oprindelige arcadespil og ikke de mange ports til andre konsoller, som svinger fra ok til skidt. De mange forskellige moves, forskellige vælgbare figurer, fjender og dyr man kan benytte gennem spillet er fede. Soundtracket er også klassisk. Magi i spillet er fedt lavet med de forskellige niveauer, der hver især udløser forskellige ting fra et mindre jordskælv til en kæmpe drage der rister alle fjender på skærmen. Efterfølgereren Revenge of Death Adder er også et lækkert spil, jeg er stadig ærgerlig over at det aldrig fik en konsol-port.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
CamousCamousSkrevet 29/10-14 13:31 
Ha ha ha! Kiggede lige på Wiki og så at samme designer står bag Golden Axe og Altered Beast. Nu giver det hele lidt mere mening. Han var vist en slags anti-Miyamoto.
3of193of19Skrevet 29/10-14 16:36 
Shantae and the Pirate's Curse (3DS US eShop download).
Underholdende MetroidVania med god humor. Måske lige en anelse meget boobage og en del backtracking.

Kommer senere på året til EU eShop og også til WiiU.
silverstarsilverstarSkrevet 30/10-14 10:16 
Jeg-har-lige-gennemført... tråden
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig