X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/07-14 02:16 
Jeg kunne godt lide Shining Wisdom. Det var mit første Saturn-spil sammen med Ultimate Mortal Kombat 3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/07-14 10:27, rettet 14/07-14 18:21 
3of19>
Hvis du har tilgang til Mega CD, kan jeg varmt anbefale Shining Force CD.

Jeg havde det i samlingen i et stykke tid. Virkelig, virkelig lækkert spil. Men jeg solgte alt mit Mega CD for noget tid siden. Jeg får røde knopper af optiske medier.
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 13/07-14 17:12 
Shining Force 3-2
Et scenarie tilbage :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-14 17:19 
Hvad synes du om 3-2? Jeg synes det er skide godt, men ikke så godt som 3-1 :)

Det er selvfølgelig heller ikke så godt som Sonic Lost World.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 13/07-14 17:46 
Der er overraskende hvor pænt et løft grafikken (især teksturer) har fået ift scenario 1. Der er også flere kampe med gode gimmicks. Medions party er også lidt mere varieret end Synbios ditto. Lige bortset fra de to Archers Bernhard og Garosh som man kun får ved at redde dem i scn 1, er der ikke nogen direkte dubletter, hvor Synbios har en del (to Warriors, to Ninjas, to Bird Knights, to alm Knights, to Monks).
Og det kan være en god ide at lade Garosh dø i scn 1 og få Jade istedet, da han er bugget og pludselig mister stats i scn 3.
ShiningForceCentrals oversættelse er meget vellykket. Jeg lagde hverken mærke til stavefejl eller andre problemer.
Kun i den næstsidste kamp, hvor man får lidt hjælp af nogle monstre man kan fange med Pappets bugger grafikken ofte når bestemte monstres statusbar kommer på skærmen.
Synes historien er bedre her end scn 1 med alt det intrige man går indblik til.
JmogJmogSkrevet 14/07-14 17:03, rettet 14/07-14 19:24 
Spec Ops: The Line

Solidt TPS-gameplay og en af de bedst fortalte historier, jeg har oplevet i et spil. Virkelig en overraskelse. Hvor tit ser man spil, der på en seriøs måde beskæftiger sig med krigsforbrydelser og hvornår de kan retfærdiggøres.
millenniummillenniumSkrevet 15/07-14 16:08 
Jeg må se at få det købt/spillet.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 15/07-14 16:55 
Det er dødbilligt rundt omkring. Folk med PS Plus har det sikkert også liggende i deres downloadliste fra sidste år.
millenniummillenniumSkrevet 15/07-14 18:40 
Jeg tør/vil ikke have plus. :) Men ja, jeg har set det billigt masser af gange. Det var kun min stack som forhindrede det.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 16/07-14 01:26 
Hvis du har en kapabel pc så er det faktisk med i seneste humble bundle, hvor du betaler hvad du har lyst.
millenniummillenniumSkrevet 21/07-14 10:35 
New Super Mario Bros 2 3DS

Enten er min Mario ekspertise øget, eller også er spillet blev lettere. Jeg købte det i sidste uge, og nu er Bowser atter banket tilbage, uden de store kvaler.

Men som altid: Når man har gennemført et Mario spil, har man reelt kun skrabet i overfladen. Nu skal der samles mønter.
The medium is the message.
SonicSonicSkrevet 21/07-14 12:05 
Det skulle efter sigende være en af de ekstremt lette spil.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
spectrespectreSkrevet 04/08-14 20:51 
#24 Ridge Racer Type-4
Gennemførte med de 2 driftstyle teams. Fantastisk spil, dog meget nemmere end jeg huskede det.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 07/08-14 06:39 
FEZ:

Med de påkrævede 32 kubes, så der er stadig masser af secrets.
Er ikke helt sikker på at jeg forstod slutningen. Men dejligt spil.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 14/08-14 21:47 
Shining Force 3 Scenario 3: Bulzome Rising
Efter i alt ca 130 timer er det fuldbragt. :)
Scenario 3 har klart de bedste kampe og det mest unikke persongalleri. Den eneste kedelige er den optionelle grinddungeon til sidst som bliver godt kedelig hvis man spiller den igennem med alle tre parties.
slk486slk486Skrevet 14/08-14 21:51, rettet 14/08-14 21:51 
130 timer? Damn. Tror jeg skal til en gaming coach, for at lære at holde interessen for et spil så længe :D
j/k
3of193of19Skrevet 14/08-14 22:07, rettet 14/08-14 22:08 
Det er fordelt over alle tre scenarier.
2x 35 og 60. Og de sidste tyve timer var mest grind for at få Synbios og Medions parties op på et fornuftigt niveau, give dem de bedste våben og klare bonus bossen x3. Og så sad jeg og så tv på laptoppen ved siden af :)
Det gode er at hvis jeg nu en dag får lyst til at give mig i kast med Premium Disc har jeg faktisk er brugbart party.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-14 22:07 
Ja 130 timer lyder godt nok af meget :D Men det er kun fedt at du kan lide spillene så meget at du gider.

Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange hundrede timer jeg brugte på Shining Force III da jeg var barn :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/08-14 22:16 
Jeg er mega jaloux, både på focus og at du har tiden :)
j/k
CamousCamousSkrevet 14/08-14 22:25 
Jeg kunne også for 15 år siden, men nu falder jeg i søvn efter 1 time med den slags RPG'er.
enfenenfenSkrevet 14/08-14 22:36, rettet 14/08-14 22:37 
Crysis 3:

Var mere underholdt end 1'eren og lige lidt bedre end 2'eren. Sidstnævnte blev trukket i langdrag til sidst.

Grafisk super flot. God lyd. Styringen fejler heller ikke noget. AI'en er dog stadig som i de foregående - ikke specielt skarp. Stealth systemet er også som i de tidligere spil broken. Du bliver spottet på LANG afstand. Og glem alt om at bruge græsset som dække. Fjenderne ser lige igennem det.

Det ærgrer mig, at stealth ikke kan bruges bedre, selvom det dog alligevel er muligt at snige sig ind på fjenderne. Som actionspil over middel.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 14/08-14 22:37 
Wow, en der faktisk gad spille Crysis igennem - og kunne lide det? Jeg er imponeret :)
j/k
enfenenfenSkrevet 14/08-14 22:41, rettet 14/08-14 22:41 
Lide og lide :)

Bedre end de foregående. Leveldesignet er også blevet finpudset. Men der er ingen tvivl om, at Crytek er bedst til at lave engines og ikke gameplay.

Bonus info: Jeg spiller stort set altid spil igennem, selvom jeg ikke er underholdt hele tiden. Ellers var der godt nogle spil, der var blevet droppet undervejs igennem tiderne :)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 14/08-14 22:43 
Ja, nogen gange er man bare masochist - jeg spillede også Star Trek igennem...
j/k
enfenenfenSkrevet 14/08-14 22:44 
Der er så nogle, jeg IKKE rører ;)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 14/08-14 22:45 
:) Det var hurtigt overstået og jeg var nysgerrig.
j/k
3of193of19Skrevet 14/08-14 23:17 
Det tog mig da også over to måneder at komme igennem det hele. Men ok, det var da også ca 2 timer per dag i den tidsperiode... :)
millenniummillenniumSkrevet 15/08-14 08:56 
Gennemførte Crysis 2 over en laaaang periode. Og så var jeg også Crysis-mæt uden lyst til mere.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 15/08-14 22:59 
Injustice: Gods Among Us

Den dér story mode. Havde ellers hørt så meget om, at historien var god i forhold til fighters. Hm, nok nærmere at der er mere historie end i regulære fighters. Men også lidt roddet. Fedt spil dog.
The medium is the message.
QQSkrevet 18/08-14 19:09 
Full Throttle

En hurtig lækkerbisken. Det er virkelig synd, at det ikke er længere, og at flere geniale spilmekanikker kun forekommer én gang.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
slk486slk486Skrevet 18/08-14 21:08 
Det er ihvertfald ikke et af dem, der Outstayer sin welcome :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 19/08-14 09:01 
Var det ikke en ret normal længde i 1995...? Synes de fleste point-and-click eventyr kunne gennemføres på en aften, hvis man var heldig ikke at sidde fast i en gåde.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 19/08-14 11:30 
Valiant Hearts - The Great War. Sikke en mavepuster af en slutning. Og ikke pga hvad folk sagde der ville ske til sidst.
slk486slk486Skrevet 19/08-14 11:33, rettet 19/08-14 11:33 
Så, hvor lang tid og var det tiden værd?
j/k
JmogJmogSkrevet 19/08-14 11:44 
millennium>
Var det ikke en ret normal længde i 1995...? Synes de fleste point-and-click eventyr kunne gennemføres på en aften, hvis man var heldig ikke at sidde fast i en gåde.

Full Throttle skildte sig ud ved at være en del kortere end de andre Lucasarts adventures.
3of193of19Skrevet 19/08-14 11:50, rettet 19/08-14 11:51 
VH var vel... hmm, en 8-10 timer måske? Det er ikke specielt langt. Men fuldt ud tiden værd.
Puzzle afsnittene er lidt trial-and-error indtil man forstår spillets struktur. Men det er helt klart historien der er det bedste ved spillet, og f.eks. er der enkelte action afsnit der føles tunge og meningsløse, netop fordi det er den følelse af at være et lille hjul i en kæmpe meningsløs krigsmaskine de gerne ville formidle.
CamousCamousSkrevet 23/08-14 11:32 
The Last of Us Remastered - PS4, fordi min Next Gen investment har bare stået der og samlet støv siden Ground Zeroes og jeg havde lyst til en forhåbenlig kompetent stopgap mens jeg venter på Bloodborne og andet next gen godt på horisonten.

Judgement: Meh

Stealth er meget sjovere i Metal Gear serien og skyderi delen gav mig bare lyst til at spille den eneste spil med shooting som jeg syntes var reelt sjovt at spille, Resident Evil 4. Og som altid var jeg ligeglad med Naughty's forsøg på cinematic narrative, den kom bare i vejen for gameplay og gjorde progress smertefuld langsomt.
slk486slk486Skrevet 23/08-14 17:29 
Ulvesten. Love it, men et par underligt nemme slutsekvenser, set i forhold til resten af spillet.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/08-14 04:06 
Jeg havde selv lidt problemer med den aller sidste bossfight, men det lykkedes da på et tidspunkt.
millenniummillenniumSkrevet 27/08-14 09:04 
Kirby Triple Deluxe

Det var godt nok den (lige lovligt) længste end-boss level. Blev bare ved og ved. Desuden var sidste verden alt for meget en gentagelse af alle de bosses man han mødt gennem spillet.

Var ellers meget nemt hele vejen igennnem (ref: børne-egnet) men sidste bane var lige lovligt hard core hvilket virker noget ubalanceret.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 09:08 
slk486>
Ulvesten. Love it, men et par underligt nemme slutsekvenser, set i forhold til resten af spillet.

Må vist få gennemført skidtet snart :)

Men de har ikke fået fixet lydproblemerne endnu, hvilket generer mig :(
slk486slk486Skrevet 27/08-14 09:13 
Hvilke lydproblemer? Jeg spillede på PC og oplevede ikke nogen issues.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 09:16, rettet 27/08-14 09:17 
Jeg skrev om det i Wuffesteen tråden :)

(PS4 version her)
slk486slk486Skrevet 27/08-14 09:29 
Ok, kigger der :)
j/k
3of193of19Skrevet 01/09-14 18:00 
Guacamelee! STCE til One.
Streamede hele forløbet, det var ganske underholdende måde at gøre det på selvom der ikke var alt for mange seere.
spectrespectreSkrevet 02/09-14 13:29 
#25 Super Mario 3D World

Rigtig rigtig godt spil med godt level design og gode gimmicks. Jeg synes personligt at dette er et af de bedste mario spil der er lavet. Måske det bedste? Kan ikke helt blive enig med mig selv om, om det er bedre end Super Mario World, og indtil videre er SMW stadig bedst.

Jeg kan godt lide at der også findes svære baner i dette spil. Jeg synes Mario spillene længe har været for nemme, men i den her var der nogle hvor jeg virkeligt sad og bandede.

Har 173 stjerner, så nu skal der jagtes, og skal også have fundet flere stamps. Så også at feerne byggede en rumraket, så der er vel en star road. Får man noget ekstra ved at samle stjerne og stamps når man har gennemført?

Nyder også at spille dette spil sammen med mine 2 piger på 4½ og 6. De sidder med Wiimotes, og det er overskueligt for dem. Så render farmand rundt og distribuerer powerups til dem når de bliver ramt. Der er dog hed debat om hvem der skal være prinsessen, så er der nogen der kan fortælle mig hvordan man unlocker Rosalina?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 02/09-14 13:35 
Får man noget ekstra ved at samle stjerne og stamps når man har gennemført?

Hvis du samler alt unlocker du den sværeste bane i spillet, der er helt åndssvag svær.

"Star road" banerne var de eneste jeg syntes var nogenlunde udfordrende, ellers led spillet helt bestemt af at være lige lovlig nemt. :\ Heldigvis er der en hel del af dem.

så er der nogen der kan fortælle mig hvordan man unlocker Rosalina?

Star road. :) En af de første baner, hvis ikke den første.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 02/09-14 14:54 
Pikmin 3

En hyggelig fornøjelse. Jeg havde svært ved at lægge det fra mig og kommer helt bestemt til at samle al frugten her efter det er gennemført + de ekstra missioner og dlc, der desuden er skidegodt i co-op.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 06/09-14 21:10 
CounterSpy på Vita.

Gennemført på normal uden det store besvær, men jeg nød alligevel spillet fordi det var så straight forward og casual. Jeg elsker en god 2D platformer.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 20/09-14 00:05, rettet 20/09-14 09:03 
Assassin's Creed IV black flag:

Faktisk det første AC spil jeg har gennemført. Og en mindre i min stack-of-shame.

Historien undervejs var noget rod som jeg aldrig rigtigt kunne engagere mig i. En masse nye karakterer, en masse forskellige målsætninger, og ikke rigtigt nok karakterudvikling i hovedpersonen. Mission stories kunne sagtens være 30% kortere og så efterlade resten til udforskning og optjening.

Sidste kamp føles noget undervældig, mavepusteren udeblev, men i helhed alligevel et fedt spil. Har brugt masser af sideløbende tid på at finde skatte, pløkke skibe og overtage forter. Meget sjovere sandkasse end GTA V.

EDIT: Rulletekster forever and ever....
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig