X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 08/05-14 08:53 
^ Spoiler tags... Brug dem ;)
j/k
--Skrevet 08/05-14 08:56 
Done :D Hvordan lave rman btw den der spoiler ting, så teksten forsvinder med mindre musen er over?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 08/05-14 08:57, rettet 08/05-14 08:58 
SPOILER-TEKST:
Sådan her :p

[ SPOILER ] Sådan her :p [ /SPOILER]
j/k
--Skrevet 08/05-14 09:00 
Takker. Prøvede faktisk, men det virker ikke hvis man skriver "spoiler" med lille :S?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 08/05-14 09:07 
Nej, det er case sensitive.

Og on topic: Gameplayet i sig selv er cool nok, bortset fra at styring af biler altid har været crap i FC og det bliver altså en del ensformigt, når den 10. jeep kommer kørende... Art design synes jeg ikke er specielt godt og den exploitative historie gør bare ikke spillet specielt tiltalende for mig. Jeg har forsøgt at spille det rigtig mange gange.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 08/05-14 10:32 
Jeg faldt over følgende indlæg på Giant Bomb som meget godt opsummere mine følelser af historien.

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER -MASSIVE SPOILERS I DET KOMMENDE INDHOLD




SPOILER-TEKST:
Regardless, Jason starts off as a whiny, incapable rich kid who got in too deep. His brother, a real bro, actually says "This is what they teach us in the military bro." as one of his first, and only, lines. I wonder if Jason and his brothers and friends, were thought up so that some target audience that's not me, could identify with the main character and his friends. I sort of feel like that's the answer, but I never identified or emphasized with Jason throughout the game. Regardless, the game quickly goes down the racist rabbithole, both in the sense of terrible Alice In Wonderland quotes, littered across the game for no discernible reason, or a reason that may have been cut some time during development, but also in the sense of the enemies being "dark skinned pirate dudes with bad accents on a tropical island who smoke meth and kill people for fun." In contrast to the all-white cast of young, adorable, heroic American tourists.

Along with that heroism, Jason also quickly develops into a genocidal mass murderer, because of his sweet tatau, given to him by Dennis, a friendly US Marine who is apparently also a mechanic from Liberia, who can't really ever get his story straight. Ultimately, it's unimportant, because Dennis is quickly discarded as a character with any real connection to the story.

Everyone with a skin colour other than brite-white is portrayed in some sort of horrible fashion, in that they're either uncivilized, poor, barbaric, drug abusers or all of them. It's pretty gross. The exception, naturally, is Citra, the young uncivilized and barbaric drug abusing leader of the local fucking tribespeople. However, not wanting to alienate the players, her dark skin colour is offset by her looking more or less like a white person in the middle of a bunch of tattooed Samoan dudes. She is also given blue eyes, to ensure that the player feels comfortable and white throughout. It's a bit gross, too.

Anyway, as things start popping off, and you get your sick tatau (urgh) you are tasked with finding your friends, enlisting the help of some weird drug abusing white guy who is of almost no consequence to the entire story. With regards to the other white people in this story, they're all mercenaries, but unlike the local pirates, they aren't stupid, or drug abusers. They act more professional, are tougher to kill, and looting them grants you luxuries such as "Toothpaste" or "Chocolate bar" rather than "Meth pipe" or "Cocaine packet." Again... it's... sort of icky. Your friends are total dudebros that you do not care for, and as you assemble them in a cave without access to food or clean water, they sort of just start smoking cigarettes and fixing an old boat to "get off the island." - which makes perfect sense, considering you have a fucking phone, a black credit card and a tablet computer. You have every fucking reason, opportunity and ability to call for help or get off that island. But no, the tatau wants you to stay and murder the locals.

As the story progresses, and as Vaas is killed in a sort of drug-induced cutscene press-X-to-win kinda deal, you're left wondering if that's really it, or if you just had a dream. You sort of hope his death was just a dream, because it was a pretty unimpressive way to go. Unfortunately, it's real. You're left to deal with some guy named Buck, who wants you to go on a weird Tomb Raider-y mission to find a secret Chinese compass infused with WWII magic, which is weird, because the island was apparently under Japanese control - regardless, it is eventually revealed to you that Buck is some sort of weird rapist, who raped your friend, and confronts you with his pants down, and an explicit desire to rape you as well. It's... yeah.

Regarding that point, saving your friends, you have no incentive to save them, as I said before. None. Furthermore, saving your friends releases these dumbfoundingly horrible sequences with dubstep and poorly written-and-executed wisecracks that go against the whole tone of the game. First your friends are all like "Oh, bro, this is some terrible shit, I'm going to break down crying!" - the next, they're all cracking wise and murdering people while fistbumping and highfiving. Then when you end the mission, they're all sad and scared again.

Ultimately, the final boss, the mercenary leader, is finally presented for you to kill in another press-X-to-win cutscene. The boss, a guy in a nice ladies blazer, gold chain and Hawaiian shirt, is sort of presented here and there, and you aren't really given much information about him, nor reason to feel anything but indifference about him. Maybe disgust, by virtue of him being so poorly written. The thing connecting you to him is eventually also some... CIA-guy in a suit someone took a piss on, with awful wispy facial hair and dumb lines. That guy was awful. Anyway, it ends up in a poker game, where you, and some German dude named Sam who has an iron cross tattooed on his chest (what the fuck) who is either delusional or a Marine, or both, play for about 500 dollars. Because poker. With a fucking mercenary warlord and two other random dudes. Similar to every other character in the game, the German dude isn't given a lot of context or meaning, and is just there to poorly read German lines and shout "BLITZKRIEG!" every once in a while. Again... urgh.

Anyway, the goal of the poker game is eventually to do as the game prompts, which is simply "PRESS Q TO BET LIFE" - doing so a few times means you get a finger cut off, and... then you enter another press-X-to-win cutscene where you kill the mercenary captain. This prompts you to become a warrior of the previously mentioned tribe, get a final tatau, do some drugs and choose between slitting the fucking throat of your girlfriend with an ancient Chinese knife that maybe is from World War II but maybe not and maybe it's Japanese but nobody really knows except Buck who was a rapist that you killed for being rapey and sending you on dumb quests and oh god, and just, uh, reuiniting with your friends, while the tribe just whines at you and says "Please don't go, Jason! :("

Oh, and uh, the ending where you slit the throat of your girlfriend, you are granted a dumb and toe-curlingly bad and awkward first person sex scene, after which you are promptly killed.

Whatever ending you choose, you are simply dropped back into the island with a small notification box that says "CONTINUE EXPLORING ISLAND?" with the only real option being "Yes."

-

What does all this have to do with... well, with anything? What's the deal with the Rorschach stuff, the weird dreams, the drugs, the implication that you are Vaas, and in reverse? The only way that story could have made any sense, was if the ending revealed that you're some sort of coma patient on tainted drugs in the Matrix.

Unfortunately, you get the weird first person sex scene instead.

I had some fun with that game, but the story and context was just... man. They shouldn't have done that.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 08/05-14 19:10 
Opsummerer det meget fint - spot on. Lige udover, at jeg ikke tænkte specielt meget over det med hvide og sorte mennesker. Jeg tror heller ikke, der skal lægges så meget i det.

Men en anden ting - som også beskrives - er alle de ting man samler op fra døde fjender. Alt er ubrugeligt, og kan kun sælges. Hvorfor ikke bare give spilleren lidt flere penge, når man lootede, samtidigt med at man gjorde ens inventory mindre. Så slap man for alle de besøg til butikkerne for at sælge junk for håndører.
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/05-14 06:27 
Farcry 3 et af de bedste spil på ps3. Top 20. Så nej i er ikke alene :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/05-14 17:00, rettet 13/05-14 17:01 
Final Fantasy X HD. Har spillet det til døde dengang jeg var yngre, men fik det aldrig gennemført. Dengang havde jeg ikke penge til at købe så mange spil som jeg gør nu, så jeg gjorde tit det at jeg slettede min save og begyndte forfra flere gange. Både for at få ALT med, men også for at forlænge levetiden på mine spil. Set i bakspejlet var det til tider ret steneren. Men altså forklaringen på hvorfor nogle af mine vurderinger på gamle spil er langt over hundrede timer :D

Nå, men et skide godt spil. Jeg elsker universet og er ret vild med historien oveni købet. Slutningen var meget rørende og jeg sad med en klump i halsen et stykke tid efter. Jeg har egentlig altid forestillet mig at jeg ville vurdere det til 8/10, men slutningen får mig sgu nok op på et 9-tal. Det er afsindigt godt.
Sidequests, Celestial Weapons osv gad jeg ikke i denne omgang. Det klarede jeg dog en del af som yngre.

Startede derefter X-2 op, men havde det ikke kørende ret længe. Det virker som det argeste lort og en på alle måder uværdig opfølger til så godt et spil. Gad vide hvad de havde forestillet sig... Måske jeg går igennem det en anden gang :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/05-14 23:23, rettet 28/05-14 06:48 
Stick it to the man:

Mere charmerende end det er svært. Ikke ligefrem noget der fik hjernen på overarbejde, men nød det alligevel hele vejen igennem. Synes det havde meget af den wackyness som fra et Ron Gilbert spil. Der var tilfælde hvor jeg rent faktisk grinte spontant pga en dialog, og det er virkelig sjældent det sker i spil.

Kan anbefales hvis man ønsker et mellow, afslappende semi-adventure spil, som et afbræk fra alt skyderiet.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 29/05-14 14:06 
# 17 Mario Kart 8

Virkeligt godt spil, men nogle sjove nye baner. Jeg er glad for valget af nogle af de "klassiske" baner, da nogle af dem har et virkeligt godt flow, som f.eks. Royal Raceway. Online virker også perfekt, selv med modtandere på den anden side af kloden.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 30/05-14 04:09 
millennium>
Jeg er sgu da ikke den eneste som nød spillet fuldstændig, vel? :-P

Nope. Jeg er enig i at spillet teknisk bliver presset for hårdt på Xbox, men historien og karaktererne (og hovedpersonens udvikling) nød jeg i fulde drag. Gameplayet fandt jeg fremragende.
JmogJmogSkrevet 30/05-14 05:10 
For satan, den rant fra Hiabtbomb angående Far Cry 3 er dårligt argumenteret. Alle hvide er fremstillet positivt og alle mørklødede negativt?

Vrøvl! Der er flere hvide der er fremstillet negativt - selv turisterne (pga deres naivitet). Og at bruge som argument at det er racistisk at mange af af de indfødte tager stoffer er da skudt helt forbi målet, når det netop fortælles at deres samfund fungerede fint FØR de onde hvide mænd korrumperede dem.

SPOILER-TEKST:
Vaz er endda et perfekt eksempel på det. Citrias yngre bror, som blev fristet af skurkens stoffer og nu har taget så mange af dem at han er blevet sindssyg

Og så tages alle de ting der nævnes da alt for alvorligt i betragtning af at det er et spil. Det er sjov og ballade, ikke Shakespeare.
millenniummillenniumSkrevet 30/05-14 07:02, rettet 30/05-14 07:04 
Synes også det er klamt snæversynet at kalde det racistisk. Jeg plejer normal at være pænt skeptisk overfor dæmonisering af fremmede kulturer, som USA dyrker i flæng, men intet i FC3 gav mig antydningen af dette. Det er bare lokationen, en tropisk jungleø ... hvad skulle den ellers være bosat af? Hvide mænd i suits? Det er netop de hvide som er de fremmede og animalske.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-14 13:59, rettet 16/06-14 07:11 
Jmog>
Det er sjov og ballade, ikke Shakespeare.

Jeg mener også der bliver gjort et forsøg på at ligge mere i det end rammerne ligger op til. Højtragende citater og intertekstuelle referencer er ikke ensbetydende med et oplæg til nærgående analyse. Spillet er meget mere ligefrem end det og i stedet for at læse mere end nødvendigt ind i fx Alice citaterne, fandt jeg det forbløffende i hvor høj grad Ubisoft kopierer og genbruger deres egne koncepter og struktur:

Begyndelsen af Assassin's Creed 3:
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Begyndelsen af Far Cry 3:
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

I øvrigt mener jeg at skurken fortjener mere ros (SPOILER):

https://www.youtube.com/watch?v=rKMMCPeiQoc

Det er meget sjældent man ser så veloplagt og velspillet en skurk. Ja, han er en simpel todimensionel kliché, men en yderst velrealiseret en af slagsen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 06/06-14 19:20, rettet 06/06-14 19:21 
#18 Point Blank 1 med G-Con 45 på 1 credit. Elsker de lightgun shooters :-D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BlumarinaBlumarinaSkrevet 06/06-14 19:25 
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD for første gang nogensinde. Hold da op et lækkert spil i alle henseende.
spectrespectreSkrevet 07/06-14 12:12 
#19 Guitar Hero III: Legends of Rock

synes stadig dette er det bedste i serien, og at det var med dette spil at plastik instrument genren toppede. Det skal dog siges at jeg aldrig har prøvet Rock Band spillene og har hørt meget godt om især Rock Band 2.

Jeg er også stadig lige så forfærdelig som da jeg fik spillet tilbage i 2008. Kan 100% mange af sangene på Medium, men mine hænder bliver helt retarderet på Hard/Expert. Min lillefinger vil bare ikke samarbejde, og jeg kan ikke finde ud af at flytte hånden frem og tilbage for at nå alle 5 knapper. Har dog heller ikke taget mig tid til at lære det, men sværhedskurven er ret stejl fra Medium til hard.

Synes der er ved at være længe siden der sidst kom noget nyt, så det kan være at det snart er tid igen på de nye konsoler? Jeg er ihvertfald klar til det.

Og et nyt Skate tak ;-)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
CamousCamousSkrevet 07/06-14 13:17 
Metro: Last Light

Judgement: What a damn waste

Eneste tidspunkt spillet var noget værd var de få gange man fik lov til at udforske overfladen. Dog, desværre kun fordi hver gang jeg så hvor smukt overfladen bar fik jeg lyst til en open survival spil i en verden der så sådan ud.

Altså en ny S.T.A.L.K.E.R frem for en bog standard FPS der udlukket fokusere på de kedeligste dele af S.T.A.L.K.E.R.
slk486slk486Skrevet 15/06-14 17:40 
Startet og gennemført Homefront i dag. Kort spil, men stor fornøjelse at bruge et par timer på :)
j/k
--Skrevet 15/06-14 18:32 
Ja, der er ganske glimrende øjeblikke i det spil :)
Spiller nu: Animal Soccer World
vyssenvyssenSkrevet 15/06-14 18:45 
slk486>
Startet og gennemført Homefront i dag. Kort spil, men stor fornøjelse at bruge et par timer på :)

Synes også det var lidt undervurderet. Starten var vild. Er personligt glad for at have spillet det.
millenniummillenniumSkrevet 16/06-14 06:43 
Igen: hvis et spil kan gennemføres på et par timer, er det en kvalitet i min bog. :)
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 18/06-14 08:04 
#20 Dragon's Lair HD uden continues. Virkeligt lækker grafik, men når man har lært det hele udenad, så går det sjove lidt af det. Men nu kan jeg da bryste mig med en Dragon's Lair 1cc :-D

Tog mig ca. 1 uge at memorize det hele. Tør slet ikke tænke på hvor mange penge jeg skulle have kylet efter arcade maskinen hvis det var bitd.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 18/06-14 08:32 
Nice! Jeg bliver stresset af at se sidste level på YouTube. :)
The medium is the message.
Soren47Soren47Skrevet 18/06-14 10:05 
Jeg har lige gennemført Pocahontas til Mega Drive.
Et spil med pæn grafik, hurtigt gennemført, med bane-passwords og er ikke specielt svært. Og puzzlesne var hyggelige.
Lige mit slags spil! :D
millenniummillenniumSkrevet 18/06-14 11:14 
Pork-a-hontas....?!

O_o
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-14 11:49 
Er egentlig også lidt træt af, at jeg har solgt mit. Så vidt jeg husker hører det til i flokken af gode Disney-spil til MegaDrive. Lækker grafik og sådan lidt Flashback-agtig spilmekanik :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/06-14 12:05 
flokken af gode Disney-spil til MegaDrive

Er der andre udover Lion King og Aladdin?
(går ud fra at du snakker de vestlige titler, Illusion, Qackshot osv. er en lidt anden familie)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
vyssenvyssenSkrevet 18/06-14 12:41 
Donald duck in Maui Mallard?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-14 14:49, rettet 18/06-14 14:52 
Mickey Mania er også ret godt.

Sumez>
Illusion, Qackshot osv. er en lidt anden familie

Hvorfor dog?

EDIT: Okay, du tænker licens-spil. Det behøver da ikke nødvendigvis være et kriterie.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/06-14 14:52 
Fordi de er japansk udviklet (en eller anden form af Sega), en meget anden type spil, og lavet typisk uafhængigt af Disney og deres behov for at kæde en spiludgivelse til en aktuel biograffilm.
Umiddelbart kan jeg ikke se forbindelsen med Pocahontas udover at der står "Disney" et sted på bagsiden af æsken, så gik ud fra at det var de andre spil du hentød til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-14 15:08, rettet 18/06-14 15:08 
Disney er Disney. Jeg hentød ikke til nogen undergruppe.

Anyways...

Jeg har lige gennemført Landstalker.

Fedt spil. Har en styring, man lige skal vænne sig til, men det kommer hurtigt. Ret sejt, at hovedpersonen bare er en simpel skattejæger. Han er kun ude efter penge og alle de gode gerninger, man gør, er kun et redskab til at komme tættere på skatten. Ikke noget med at redde verden. Det er ret forfriskende. Spillet har også god humor og tager lidt pis på et par af de normale RPG-klichéer. Sværhedsgraden er så tilpas, at jeg flere gange greb mig selv i at råbe af skærmen, men alligevel følte, at jeg havde opnået noget, når først jeg kom videre. Der var kun få gange, hvor det blev direkte urimeligt. Det har dog også lidt af det, der altid får mig til at gå død i action-RPGer og point-n-clicks. Puzzels, som kun kan løses, hvis man prøver sig frem med alt mellem himmel og jord.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/06-14 15:32 
Hver gang jeg har prøvet Landstalker er jeg gået helt død i det, netop pga. styringen. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/06-14 15:35 
Tarzan.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-14 16:16 
Sumez>
Hver gang jeg har prøvet Landstalker er jeg gået helt død i det, netop pga. styringen. :\

Det er sgu synd. Jeg havde det også ret vanskeligt med det i starten. Men da jeg først gav slip på min ide om, at det skulle styres ligesom alle andre spil og fik min hjerne rettet ind efter, at alting skulle foregå via diagonaler, gik der ikke lang tid, før det sad i fingrene.

Det er virkelig et spil, der belønner de tålmodige :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/06-14 16:43 
Tja, bare synd da spil som Solstice beviser at isometrisk styring sagtens kan gøres godt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-14 18:55 
Stop tuderiet og spil noget landstalker! :D
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 18/06-14 19:38 
Ja, det er slet ikke så galt.
j/k
3of193of19Skrevet 18/06-14 21:16 
Enig. Det tager en smule tilvænning men er superlækkert når det slår klik for en.
spectrespectreSkrevet 21/06-14 11:15 
#21 Space Ace.

Meget nemmere end Dragon's Lair da der er meget mere fast paced action så man har lidt længere tid at reagere på og man skal ikke umiddelbart trykke noget i det split sekund den skifter skærm. Stadig awesome grafik og sjovt at se ACE skifte mellem puny og awesome hele tiden :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 22/06-14 16:59 
#22 New Super Mario Bros U

synes det var virkgligt godt, med rigtig lækker grafik, og så var de sidste par verdener rigtig svære. Synes dog ikke power ups var ligeså gode som i de foregående spil.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 26/06-14 04:06, rettet 26/06-14 04:07 
Shining Force 3 - Scenario 1: The Titan of Aspia
Sikke en omgang nostalgi hygge. Jeg aner ikke helt hvor længe det er siden jeg sidst gennemførte SF3-1 (må lige checke min gamle complete save i morgen).
Den patchede engelske udgave ændrer scriptet tilbage til det oprindelige, som lægger op til scenarie 2 i slutningen, samt småting hele vejen igennem spillet. Jeg havde kun ganske få problemer med denne version (15), hvor der er enkelte scener halvvejs igennem det sidste kapitel hvor tekstbokse ikke lukker ordentligt og to hvor teksten ikke passer til de personer der taler, men ellers en forrygende oversættelse.
Glæder mig meget til at komme igang med Scenario 2, som jeg for første gang skal spille på engelsk.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-14 21:47 
Fedt! Shining Force III (alle tre kapitler) ligger klart på min top 10 over bedste spil. Lige under Sonic Lost World... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 26/06-14 21:48 
Hvis bare jeg kunne spille en patched udgave på min Saturn... :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/06-14 22:25 
Modchip :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 26/06-14 22:54 
Ja, ja :)
j/k
spectrespectreSkrevet 28/06-14 20:30 
#23 Guitar Hero: Metallica

Super fed set list, dog er spillet noget nemmere at gennemføre end de andre. Ikke pga. at sangene er nemmere, men at man ikke behøver så mange stjerne for at komme videre i karrieren.

Der er ikke udgivet noget Guitar Hero siden 2010, så det er da ved at være på tide til en revival. Jeg er ihvertfald klar på mere, og måske noget bedre udstyr.

apropos udstyr, så er jeg stadig på udkig efter nogle Guitar Hero trommer til Xbox 360 hvis nogen har et sæt de vil af med.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/07-14 23:46 
Shining Force

Efter at have spillet Landstakler, fik jeg lyst til mere Climax, og da Shining Force også var et af de spil, jeg ikke har fået gennemført, har jeg givet den en skalle.

Enten har jeg brugt for meget tid på grinding, eller også er den sidste boss alt for nem. Jeg havde forventet ret hård modstand, men kværnede bare igennem som et godstog. Det var lidt et antiklimaks (pun intended).

Ellers et lækkert spil. Grafisk tilbyder det alt fra noget der ligner børnehavetegninger, til små kunststykker, der sagtens kunne passe ind i et 32-bit spil. Men det har masser af charme og er frem for alt sjovt at spille.

Så skal jeg bare igang med 2'eren :D
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 08/07-14 01:44, rettet 08/07-14 01:47 
Ja Dark Dragon er noget af en push-over, mest fordi han ikke flytter sig.

Hvis du har tilgang til Mega CD, kan jeg varmt anbefale Shining Force CD.
Det er en port af de første to Game Gear SF spil (med bugfixes), som er den direkte fortsættelse til SF1, samt noget bonus historie. Gamegear spillene er ren kamp, der er ingen udforskning mellem kampene, kun lidt shopping.
Chronologisk er det næste spil derefter Shining Force Final Conflict, men det kan være en ide at spille det senere, da det kan være ret så spoiler for SF2. Det er oprindeligt kun udkommet i Japan, men der er en engelsk patch.
Shining Wisdom kan elegant overspringes.
Shining the Holy Ark er en fin dungeon crawler som Shining in the Darkness og hvis man vil have den fulde baggrund til SF3 kan det være en god ide at have spillet.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig