X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Reply
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham A... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Reply
spectrespectreSkrevet 16/04-14 23:08 
#12 Call of Duty: Ghosts. Synes stadig single player er fedt i de her spil
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-14 23:19 
Sword of the Berserk: Guts' Rage.

Rimeligt middelmådigt hack n slash spil der næsten har mere video end spil, men stadig noget som jeg mener er værd at checke ud hvis man er Berserk fan.
Der er ret mange steder i spillet hvor man bare kan løbe forbi fjenderne, da der hverken er et XP system eller nogen item drops fra dem der gør det værd at bruge tid og energi på at slå dem ihjel. Det er også et rimeligt kort spil og kan spilles igennem på ca 3 timer, men det fylder selvfølgelig også kun én disc.
3of193of19Skrevet 17/04-14 01:24 
Til DS? Var giana Sisterd Twisted Memories ikke gratis på PSN for et par måneder siden?
SumezSumezSkrevet 17/04-14 04:40 
Darkbeat>
Der er ret mange steder i spillet hvor man bare kan løbe forbi fjenderne

Jeg tror det er sådan jeg spillede -hele- spillet. Bortset fra bosserne, er det ikke nødvendigt at kæmpe en eneste kamp, og det er ofte en bedre idé at lade være. Ærgerligt.
Efterfølgeren til PS2 har iøvrigt både EXP og item drops, og er alt i alt et ret hæderligt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/04-14 08:17 
3of19>
Til DS? Var giana Sisterd Twisted Memories ikke gratis på PSN for et par måneder siden?

Ja, til DS - eller PSP for den sags skyld, nu jeg har fået en "ny", der kan lade. Bruger det til 5 min gaming hist og her, samt load tider i DS2:D

Jo, Giana Sisters var gratis på PS+ for nogle mdr siden, men det spil har jeg også på Steam og XBLA:)
j/k
enfenenfenSkrevet 17/04-14 09:59, rettet 17/04-14 10:00 
Max Payne 3:
Hæderligt actionspil, men jeg savner ånden fra de gamle Max Payne spil. Specielt savner jeg måden, hvorpå historien blev fortalt.

Grafisk flot med god lyd og musik. Bullettime er stadig flot. Men AI'en halter. Den er alt for opmærksom, og ved stort set altid, hvor spilleren er.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 17/04-14 13:34 
^ Er det Noir atmosfæren, der mangler?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 17/04-14 18:38, rettet 17/04-14 18:40 
Ja, jeg synes der var masser af Max Payne ånd, selvom det delvist foregik i farverige Sydamerika.

Men selvfølgelig, det første Max havde mere tegneserie-mellemsekvenser, og punktet hvor Max opdager han er hovedpersonen i et videospil.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-14 19:55 
Jeg tror det er et spil der deler vandene. Jeg kunne slet ikke lide 3'eren og føler slet ikke sammenhængen med de to forrige. Det er både stilen der er forkert, ja manglen på Noir-atmosfæren som slk486 meget godt siger. Historien er mere eller mindre lige gyldig da den denne gang ikke har nogen rigtig konsekvens for hovedpersonen. Her er han bare bodyguard for en rig familie, kunne de overhovedet ha' fundet på noget mere røvsygt?
Det værste er dog at spillet slet ikke er tæt på at være tight nok i sin kontrol. Det er meget tydeligt at det bygger på Red Dead Redemption-mekanikken, men denne er lidt for sluggish til at fungere ordentligt med bullet-time. Og RDR coversystemet er for sløvt og upræcist til et så hurtigt og hektisk spil som Max Payne.

Objektivt set ikke noget specielt dårligt spil. Jeg personligt kan slet ikke klare den vej de valgte at føre serien. Et actionspil der måske ligger lidt over middel, med påklistret Max Payne-titel og den ene skuffelse efter den anden gjorde at det for mig endte på 5/10 :(

Jeg håber de en dag genudgiver Max Payne 1 og 2 i en HD collection :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 17/04-14 20:35 
Ikke så meget et spil, men følgende blev begyndt og startet i dag. Der blev dog gjort brug af walkthrough ;-)

http://www.bagenkopfs.dk/legehus_done.jpg
Græsset ER grønnere på den anden side!
slk486slk486Skrevet 17/04-14 20:38 
Forsøgte på et tidspunkt at spille PS2 udgaven af Payne. Det var ikke nogen god oplevelse. Virkelig spil, der er bygget til mouse aiming.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/04-14 21:02 

Tillykke med det nye gamer room!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
amnesiaamnesiaSkrevet 17/04-14 21:06 
Det er udførte opgaver af ovenstående karakter der retfærdiggør mit gameroom i hovedbygningen ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
enfenenfenSkrevet 18/04-14 07:07, rettet 18/04-14 07:08 
slk486>
^ Er det Noir atmosfæren, der mangler?

Ja noget i den stil. Der er nogle baner, der foregår i New York, og der minder det lidt om de gamle spil.

Og som Konsolkongen også er inde på, så er kontrollen ikke præcis nok (du kan dog slå 100% autoaim til, hvis det ønskes), og faktummet, at coversystemet mangler optimering.
What is the Matrix?
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 18/04-14 12:10 
Har lige gennemført Castlevania - Lords of shadow til Xbox 360 et visuelt flot spil, som godt kan have lidt små problemer med kamerastyringen, men er helt sikkert anbefalelsesværdig og en slutning jeg ikke lige havde set komme :-)
Youtube er min ven
slk486slk486Skrevet 18/04-14 17:21 
Singularity PC. Raven software kan nu godt bygge en solid shooter.
j/k
slk486slk486Skrevet 20/04-14 03:50 
Brothers. Wow! *snøft*
j/k
millenniummillenniumSkrevet 20/04-14 22:27, rettet 20/04-14 22:40 
GTA V:

Og jeg valgte C "deathwish" som slutning.

Der har været en del delte meninger om spillet efter hypen havde lagt sig, om hvorvidt GTA V var komplet overvurderet. IMO det kommer an på hvordan man spiller det. Som en amoralsk krimi-simulator, hvor byen testes, afprøves og udforskes for grænser, er det eminent. Men indrømmet; story missions var alt for ofte alt for kedelige. Jeg oplevede aldrig den frie taktik som der var i GTA vice, og jeg racede aldrig gennem byen med hjertet hængene udaf halsen, skarpt efterfulgt af hele militæret. Missioner var ofte alt for narrative til at give noget spillerfrihed.

Nå men, det er jo hele pakken som skal vurderes, og der ligger jo masser, masser og atter masser af underholdning i det, efter det er gennemført.

EDIT: hold kæft de end credits bliver ved i en evighed....
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 21/04-14 19:58, rettet 22/04-14 00:04 
Battlefield 3 Campaign. Nogle udemærkede sekvenser, krydret med nogle virkelig idiotiske gamplay valg.
j/k
spectrespectreSkrevet 21/04-14 23:38, rettet 21/04-14 23:38 
#13 Trials Evolution Gold Edition til PC, er du gal det her spil giver noget varme i kroppen. Ikke nok med at man bliver irriteret over at man failer hele tiden, men man styrer jo med hele kroppen :P
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 22/04-14 16:39 
#14 Brothers: A Tale of Twon Sons til PC

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-14 17:15 
Jeg forstod ikke Brothers :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 22/04-14 18:16 
Jeg er ihvertfald glad for at jeg havde en wireless 360 controller. Min hjerne ville have smeltet hvis jeg skulle have spillet det med keyboard.

Synes spillet var meget flot, og man kom igennem nogle meget interessante "set pieces". Spillet var ikke synderligt svært (2t20m), men det er også mere rejsen der skal opleves.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 22/04-14 20:26, rettet 22/04-14 20:27 
^ Ja, fantastisk rejse.

Konsolkongen>
Jeg forstod ikke Brothers :(

Det var altså ikke noget rigtigt sprog :p
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/04-14 22:11, rettet 22/04-14 22:11 
Streets of Rage 2:

Jeg skulle bare lige høre et stykke baggrundsmusik, som blev nævnt et sted på nettet, og så har jeg ikke kunnet holde op med at spille igen og igen de sidste par dage. Jeg var godt nok blevet temmelig rusten, men idag lykkedes det mig langt om længe at gennemføre "rigtigt", altså på én credit :)

Det spil er for vildt. Specielt musikken er tæske lækker. 3'eren er stadigvæk mit yndlingsspil (i hvert fald den japanske udgave), men hvis man ikke har 2'eren i samlingen, skal man skamme sig ;)
AV Intelligent Terminal
vyssenvyssenSkrevet 22/04-14 22:15, rettet 22/04-14 22:15 
Jeg har dælme også noget unfinished business med det spil.

Jeg kom gennem Mass Effect 3. Regner med at tage et second dip med al dlc og ios spillene på ea profil... Dælme en fantastisk oplevelse.
spectrespectreSkrevet 23/04-14 15:49 
#15 The Stanley Parable til PC

kæmpe mindfuck, men totalt godt lavet med fortælleren.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
enfenenfenSkrevet 24/04-14 12:45, rettet 25/04-14 10:33 
Tomb Raider (2013):
Et af de bedste Tomb Raider spil. Men efter de sidste forsøg, har det heller ikke været svært at overgå.

Historien er fin. Grafikken er flot, og lyden fejler ikke noget, og det samme gælder styringen - for det meste. Der er lidt "magnet" over styringen en gang imellem, når man eks. hopper mod en kant. Kunne være gjort bedre, men så er det heller ikke værre. Opbygningen af baner er også godkendt. AI'en er dog lidt for nem på Normal.

Karakter- og våbenudviklingen er ok, selvom specielt det sidste er med til at gøre spillet for nemt.

De inkluderede tombs er også et fint afbræk. De er dog ret små, og burde være til at komme igennem for alle.

Lidt mindre søgen efter relics, documents osv. havde ikke gjort noget; det fjerner fokus fra historien.

Jeg var godt underholdt.

SPOILER-TEKST:
jeg ser frem til næste kapitel
What is the Matrix?
spectrespectreSkrevet 25/04-14 22:00, rettet 25/04-14 22:14 
#16 Super Ghouls'n Ghosts

Rigtig godt spil, dog synes jeg ikke det er et godt bytte at have skiftet directional shooting ud med double jump. 5 credits syntes jeg ikke var meget, men fandt ud af at man fik 1 ekstra credit for hver bane man gennemførte, dog max 9, så det gjorde tingene lidt nemmere. Hvad der absolut ikke gjorde tingene nemmere var, at jeg ved en fejl kom til at tage leen. Hold da op et skod våben. Bane 4 i loop 2 blev lige uendeligt meget sværere, og brugte 3 credits for jeg endeligt havde memorized det hele >_<

Jeg startede igår og spillede et par timer og gennemførte første lopp. Satte spillet på pause og kørte over til kæresten, og idag på arbejde. Har ikke kunnet tænke på andet end SGnG hele dagen, og genoptog kampen da jeg kom hjem. Sardius var ikke så svær når man vidste hvor man skulle stå. Tak til Arino for tips og tricks :D

Tror ikke jeg har haft et spil sat på pause natten over siden jeg gik i folkeskole.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 25/04-14 23:43 
Jeg kan bedret lide dobbelthoppet end muligheden for at skyde op og ned. Men for fanden, hele serien er hammergod.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/04-14 23:58 
Tror lige jeg smider en af dem på. Tak! :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/05-14 10:35, rettet 08/05-14 08:45 
Guacamelee!

Yes!!! Det var fanme en hård boss fight til sidst. I starten troede jeg at det ville være et rimeligt nemt og afbalanceret spil, men de sidste levels bliver i visse momenter helt Ghouls'n Ghosts svært.

Hard difficulty now available - synes det i forvejen var udfordrene nok.

Klaret på 6:56. Det er sgu kompakt underholdning for alle pengene.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-14 15:30, rettet 03/05-14 15:33 
Upgrade af PS3 harddisk, med backup på ekstern USB disk. Det har vel taget en 12-15 timer pga usædvanligt meget pis og lort. Restore processen blev ved med at fejle, hvilket resulterede i at kun saves, musk og konti blev overført. Ingen installs, DLC eller downloadede spil kom med.
En kæmpe tak til Beano der foreslog at jeg slettede al "Game Data" og prøve igen. Dét virkede, så nu er de downloadede spil i det mindste kommet med over. Install, updates og DLC skal jeg stadig hente manuelt...

Jeg synes dem der får en halvfed over digitalt distribuerede spil og lagring på harddiske, "fordi det er nemmere", skal tie stille frem over. Jeg vil tro at denne process har taget nogenlunde ligeså lang tid, som jeg i hele mit liv har brugt på at skifte discs og cartridges på alle mine konsoller. Glæd jer til det bliver jeres tur :)

Nu står den på downloads og installs en masse. Hvis jeg vælger at køre hele lortet ind i ét stræk kan jeg vel forvente at være færdig engang i morgen aften.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/05-14 15:36, rettet 03/05-14 15:41 
Skal du så prøve Hard mode nu?

;)

Konsol harddisks med RAM begrænsning er egentlig rimeligt latterligt. Som at fortælle kunden: "du kan bare købe løs i vores online shop. Men kun indtil din disk er fuld. Så kan du ikke købe mere". Det er en berænsning på vores forbrug og deres indtjening.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-14 15:43 
Hard mode bliver når jeg skal overføre til en PS3 slim :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/05-14 15:46 
Det bør være nemmere da det kun er en transfer via LAN kabel ;)

Men langsomt så stadig en god ide at slette de store install data inden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-14 15:55 
Jo, men så er jeg også tvunget til at købe en 1 TB harddisk mere når den tid kommer :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 03/05-14 15:56 
Konsol harddisks med RAM begrænsning

Say what?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 03/05-14 16:17 
I skal ikke høre på mig. Jeg er skide fuld. ;-)
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 03/05-14 17:46 
Det var satme tidligt. Er familien ude af huset?;-)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
millenniummillenniumSkrevet 03/05-14 17:50, rettet 03/05-14 17:56 
Tidligt? Hvilken dag er det da..?
The medium is the message.
JuggernautJuggernautSkrevet 03/05-14 19:03 
1930.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
enfenenfenSkrevet 07/05-14 12:04 
Far Cry 3 (360):

Forstår ikke, hvorfor spillet har så høj en karakter på metacritic.

Styringen er acceptabel. Grafikken pæn. Lyden ok. Men spillet hakker stort set hele tiden (og kører for det meste omkring de 20 fps), hvilket også gør det svært at ramme noget i heftige kampe. AI'en imponerer på ingen måde. Historien er kedelig og uinteressant, og cutscenes er langsommelige.

Jægermissionerne var faktisk noget af de sjoveste for mig.

Jeg er ret sikker på, at jeg havde givet lidt højere karakter, hvis spillet havde kørt flydende. Det ødelagde simpelthen for meget.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 07/05-14 12:06, rettet 07/05-14 12:07 
Selvom jeg spiller det på PC - uden framerate problemer - er det stadig en lidt intetsigende affære.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/05-14 12:10 
Jeg er selv næsten færdig, og må også stille mig lidt uforstående over for de høje karaktere. Især historien er godt nok en uudholdelig affære. Jeg er dog ikke synderligt forstyrret af FPS.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 07/05-14 12:33 
Ingen god film kan komme ud af det spil. Virker også langt ude, at man går fra at være "smart ass college boy" til at være "bad ass tribal warrior" :)
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/05-14 14:17 
Det er mere den enorme whitesploitation man finder i historien, jeg får enormt kvalme af. Den måde de indfødte, og interaktionen med disse er portræteret er simpelthen forfærdelig, ikke mindste hele præmissen, som du nævner Enfen.

Jeg kan mønstre meget lidt sympati for de syv unge, selvom historien flere gange forlanger det, fordi de alle sammen er den samme dude-bro cliche karakter, uden nogen opvejende værdier. Selvom det ikke er meningen, at vi skal kunne lide dem, udforskes dette element aldrig - de er simpelthen bare irriterende ansvarløse unge, og er det igennem hele spillet, uden at man forsøger at gøre op med det i f.eks. bedste Canibal Holocaust-stil. De tre-fire "eat-me" sekvenser, er meget rammende på lige netop denne problamtik.

Historien er også ekstremt gennemskuelig fra starten, og den nærmest grinagtige inklusion af allusionen til Alice I Eventyrland, der inviterer spilleren til at løse "historiens gåde" falder fuldstændigt til jorden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
enfenenfenSkrevet 07/05-14 14:42, rettet 07/05-14 14:42 
Jeg mistede hurtigt interessen i historien, og gad stort set ikke følge med. Ventede det meste af tiden bare på at komme videre.

Og du har ret; Man får intet forhold til de unge, man skal redde. Og at dræbe de to fremtrædende personer var også hurtigt overstået uden nogen form for "ja! jeg gjorde det" følelse.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 08/05-14 08:43 
Jeg er sgu da ikke den eneste som nød spillet fuldstændig, vel? :-P
The medium is the message.
--Skrevet 08/05-14 08:50, rettet 08/05-14 09:00 
SPOILER-TEKST:
Synes spillet var en fantastisk oplevelse, og synes det bød på rigtig meget god underholdning. Specielt hele det "undercover" aspekt, hvor man ligefrem tæsker sin bror. Synes historien var rigtig lækker, og blev skildret godt, når disse forkælede snotunger, pludselig stod midt i diverse henrettelser osv.
Spiller nu: Animal Soccer World
924 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me