X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
3of193of19Skrevet 21/02-14 10:39 
Tog kun 5 minutter at hente på US One Store til 15$ :p
slk486slk486Skrevet 21/02-14 10:42, rettet 21/02-14 10:46 
Til gengæld har jeg ikke støttet fremblivelsen af en download-only big brother fremtid, hvor spil vi har købt kan hives væk under os som det passer dem :p

Bliver i øvrigt først released i ninjaens eget land d. 22, så jeg må vente lidt endnu.
j/k
HankyHankySkrevet 21/02-14 10:45, rettet 21/02-14 10:47 
Til gengæld har du betalt over det dobbelte + toldrisiko, for en udgave der kører 720p og kun 30 fps :P

Yo mama!

:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 21/02-14 10:46, rettet 21/02-14 10:48 
Yo mama!

Alt lurifaxeri til side, havde jeg faktisk tænkt at snuppe det på PS4, men jeg vil have en fysisk kopi til samlingen også. 60fps - 1080p eller ej - er næsten et must for Strider.
j/k
HankyHankySkrevet 21/02-14 10:54 
Enig. Jeg er næsten ligeglad med om det er 720p eller 1080p, men jeg ville have svært ved at forestille mig at spille det med 30 fps. Til gengæld kan du glæde dig over de 2 download koder der paradoksalt nok følger med, når man vælger at støtte op om den fysiske kopi af spillet :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 11:06 
Kun 30fps på PS3/360? Ja så vil jeg også gå efter at spille det på PS4/XBO :)
millenniummillenniumSkrevet 21/02-14 12:20 
Ha ha ... framerates er åbentbart DEN tekniske faktor, der får konsol-slaver som os til at opgradere til next gen ;)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 12:26 
Jeg mener, hvis man nu allerede har en PS4/XBO er det klart at foretrække til Strider :)
slk486slk486Skrevet 21/02-14 13:56 
Jep, det er den faktor, der får konsol-slaver til at vælge spillet på den ene platform frem for den anden ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 21/02-14 14:01 
You win!
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 21/02-14 14:36 
Jeg har lige gennemført Bioshock Infinite fra min sygeseng, men jeg er efterladt en smule skuffet, det er som om der mangler noget. Jeg savner lidt Rapture og nogle Big Daddies.

Er nu igang med Brothers til Xbox live arcade, som jeg syntes har en meget interesant gameplay. Kan købes pt. For den nette sum af små 29 kr.
Youtube er min ven
SumezSumezSkrevet 21/02-14 14:46 
Alt der er galt med Bioshock Infinite: https://www.youtube.com/watch?v=VdNhwb7iuI4

Jeg er ikke helt enig i hans nitpicking omkring alle plothullerne i historien - jeg mener ikke det er noget man behøver at hænge sig i, men han har ret i at plottet er dumt og ligegyldigt. Primært synes jeg dog at han rammer plet i hans beskrivelse af hvorfor spillet på mange måder er et stort skridt tilbage gameplaymæssigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 21/02-14 15:02, rettet 21/02-14 15:03 
Jeg savnede noget mere reveal omkring technologien. Alle ligner jo hinanden i Colombia :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/02-14 15:04 
Jeg blev forført af hypen #OMGhvorerdetfedt!!!! Først i dagene efter det var gennemført begyndte den lunkne mavefornemmelse. Utroligt som en social hype og mental forventning kan sløre synet. :-/
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-14 17:54 
slk486>
Alt lurifaxeri til side, havde jeg faktisk tænkt at snuppe det på PS4, men jeg vil have en fysisk kopi til samlingen også. 60fps - 1080p eller ej - er næsten et must for Strider.

Samme her. Køber det til PS3 i fysisk, men satser på at det bliver gratis på PS plus på PS4 inden længe. Det burde ikke være helt urealistisk når der nu ikke er meget andet at tage af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-14 19:11, rettet 21/02-14 19:14 
Sumez>
Alt der er galt med Bioshock Infinite: https://www.youtube.com/watch?v=VdNhwb7iuI4

Jeg er ikke helt enig i hans nitpicking omkring alle plothullerne i historien - jeg mener ikke det er noget man behøver at hænge sig i, men han har ret i at plottet er dumt og ligegyldigt. Primært synes jeg dog at han rammer plet i hans beskrivelse af hvorfor spillet på mange måder er et stort skridt tilbage gameplaymæssigt.

SPOILER-TEKST:
Jeg synes plottet var totalt fedt i Bioshock Infinite. Jeg kan godt se flere ting der ikke giver så meget mening, men jeg synes også han gør mange ting værre end de egentlig er. F.eks. siger han at det ikke giver nogen mening hvorfor Vigors optræder i Colombia, men det bliver jo indirekte forklaret igennem Fink's (mener jeg) bror der igennem rifts stjæler musik fra andre verdener. Altså er det meget sandsynligt at Fink er stødt på et rift der leder til Bioshock 1's verden og på den måde får adgang til Plasmid-teknologien, og sikkert også teknologien bag Big Daddies som højst sandsynligt er brugt til at lave Handymen og Songbird.
Han snakker også om at det ikke giver nogen mening at Elizabeth ikke kan finde ud af at bruge sine evner ordentligt igennem det meste af spillet, men det skyldes jo det siphon-tårn hun var lukket inde i. Og først til sidst hvor det ødelægges kan hun give den fuld skrue. Det forklarer spillet meget tydeligt, så jeg er ikke sikker på hvordan han kunne overse det, når han ellers formår at prikke nogle huller i plottet som jeg personligt overså :)
Han glemmer også fuldstændig at fortælle om Elizabeths afskårede finger, som gør at hun eksisterer i to verdener på een gang, og derfor (ifølge spillets logik) besidder sine kræfter over tid og rum. Det må siges at være en ret vigtig del af spillets tidslinie... ;)

Sådan alt i alt er Infinite et tørt spil hvad gameplayet angår. Jeg savnede mange elementer fra Bioshock 1, både gode og dårlige. Han siger der ikke er nogen gameplay mæssige forbedringer i forhold til etteren, hvilket giver god mening på PC, men på konsol er skyderiet i hvert fald forbedret betydeligt :)

SPOILER-TEKST:
Jeg havde også forventet en episk bosskamp med Songbird, så når spillet bare smider hundredvis af fjender i fjæset på dig virker det som en meget forkert beslutning. Den kaotiske kamp var ikke bare dårligt udført, men også det klart sværeste sted i hele spillet, hvor jeg tror jeg måtte give det en 10-15 forsøg før jeg var igennem. Det irriterede mig at man skulle genspille spillets svageste del så mange gange, men når nu resten var ret ligetil på hard mode, vil jeg nok alligevel anbefale andre at spille på den sværhedsgrad alligevel :)

Til trods for alt der er galt med det, så formåede Infinite at overraske mig mere end de fleste andre spil. Om man kan lide det eller ej, så synes jeg at fortælle-metoderne i spillet, dvs. den sidste time hvor ting faktisk bliver forklaret, fungerede sindssygt godt i lige netop det spil her. Jeg kan godt se at mange måske er skuffet i forhold til Bioshock hvor du konstant blev bombarderet med information om spillets verden. At Infinite gjorde det nærmest stik modsat, fik mig til at sidde og tænke over spillet i flere dage efter, for at jeg kunne få tingene til at passe sammen. DÉT var totalt fedt, og bla. derfor er Infinite, for mig, det bedste spil sidste år :)

Jeg fandt i øvrigt aldrig kampene mod Big Daddies svære eller nervepirrende, kun historien bag dem var interessant. Hvad kampene angår synes jeg at Infinite havde langt mere at byde på når man var mod Handymen. Ikke at det betyder det store i den samlede vurdering, men alligevel... ;)

Og selvom jeg er så glad for Infinite kan jeg et eller andet sted godt forstå dem som ikke er... Hvis det giver mening :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 22/02-14 22:00 
5. spil, The SImpsons Hit & Run til GameCube. Virkeligt sjovt simpsons spil, måske det bedste? Synes dog at det sidste chapter var lidt fesent, da man skulle gøre det samme 3 gange i streg, og dermed udgjorde ca. halvdelen af det chapter.

Må dykke ned i min pile of shame for at finde næste spil jeg skal gennemføre.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 22/02-14 23:10 
Holy f.. Du klarede sidste bane? Jeg har prøvet den level utallige gange, men kan bare ikke nå det.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 23/02-14 09:10 
Man skal tage smutvejene for at nå det, gennem garagen for enden af vejen. Over kirkegården og til venstre om skolen ind til legepladsen.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 23/02-14 10:24 
I did. Utallige gange. Det lykkedes bare aldrig. De pokkers flyvehop.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 24/02-14 22:21 
Har lige gennemført Luigi's Mansion 2 (3DS)

Holdte nogle store pause, især når der blev åbnet for en ny mansion. Men i koncentrede sessions har jeg nydt det. Bare ikke nær så meget som den første, hvor konceptet fungerede bedre med det ene hus.
Sidstebossen føltes svær, men klarede den alligevel på andet forsøg. Det var nok den tredje sidste bane, med de mange løsslupne spøgelser og tidsbegrænsningen, som gav mig størst problemer.

Næste gang vil jeg gerne se Luigi's Mansion på wiiu, for det hører bedst til på en stor skærm.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 23:40 
God of War: Chain of Olympus på Hard. Det var fint :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 01/03-14 12:00 
6. spil - Super Punchout. Er du gal de 2 sidste i Special Circuit er irriterende
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
CamousCamousSkrevet 01/03-14 13:52 
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Nu begynder jagten på det hemlige.
spectrespectreSkrevet 03/03-14 08:38 
igår aftes fik jeg gennemført spil #7, Point Blank 2 til Playstation 1. Training og Beginner uden continues og Expert med en enkelt continue.

Et MX6000 og G-Con45 er virkeligt en lækker combo :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/03-14 01:47 
Forleden fik jeg gennemført Binary Domain (PC), og var positivt overrasket over spillet ift. de lunkne screenshots jeg havde set af det.
Endte med at køre det over to sittings (12 timer totalt ifølge Steams timer), så det må da siges at være et spil der formåede at fastholde mig temmelig godt.

Og nu har jeg netop tævet mig gennem langt det meste af Far Cry 3 (PC), med undtagelse af de sidste 50+ relics, nogle få delivery missions, samt et par enkelte miniquests fra bulletin boards, siden de ikke rigtig gav noget ekstra.
35+ timers herligt gameplay!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 04/03-14 08:42, rettet 04/03-14 08:42 
Hvilken vej valgte du i slutningen af FC3?

I chose poorly. :)
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/03-14 09:21 
Jeg gik efter det mindst malede yver, og efter at have set den anden slutning på Youtube, fortrød jeg ikke. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 04/03-14 09:29 
Tomb Raider DE (PS4) - 100%

Stor fornøjelse at spille det igennem igen, selvom jeg nok burde have brugt tiden bedre og spillet noget jeg ikke allerede havde gennemført :)
j/k
3of193of19Skrevet 13/03-14 03:15 
South Park The Stick of Truth.
Det er virkelig længe siden jeg bare har slugt et spil i et rap som dette her. Virkelig godt pacet, Der var nogle irriterende momenter her og der, og henimod slutningen er nogle af de urdustnings kombinationer man kan lave svært balance breaking. (Jøden's Plagues of Egypt kombineret med patches der gir HP/PP når man buffer party/debuffer fjender, f.eks.).
Havde også en enkelt bug der blokerede for at komme videre, men en hurtig reload fra et auto checkpoint 1 minut tidligere fiksede det.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/03-14 08:12 
TitanFall

Det har jo en campaign, men jeg er ikke helt sikker på hvad der skete.
Som i Call of Duty er historien fuld af intense personligheder hvis dialog udelukkende er bestående af dramatiske One-linere, men fordi det meste udspiller sig midt i skyderiet er det svært at koncentrere sig om hvem der er hvem og hvorfor de gør ting. Yderligere er historien skruet sammen på en sådan måde at den udvikler sig ens ligemeget om man vinder eller taber en kamp (husk at campaign er multiplayer i spillet).
Selvom historien måske er ligegyldig er det et spil der rent mekanisk fungere super godt. Universet og designet er også rigtig lækkert og jeg glæder mig til en fremtidig 2'er hvor de forhåbentligt udforsker det mere i en dedikeret single-player campaign.
slk486slk486Skrevet 16/03-14 21:22 
^ på PS4 :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 20/03-14 17:59, rettet 20/03-14 18:00 
Hotline Miami:

Ok, sidste bane var ikke så slem, når man lige fandt tricket. Hold kæft en kompakt underholdende spiloplevelse. Når valget stod mellem et eller andet AAA spil og Hotline Miami, så vandt sidstenævnte for det meste. Mest fordi jeg kunne spille det i 30 minutter og få 30 minutters komplet fabelagtig morskab fra første til sidste minut.

Tilpas udfordrende, og komplet learning-by-doing. Mangler bare noget 2player.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 21/03-14 10:50 
Darkbeat>
Som i Call of Duty er historien fuld af intense personligheder hvis dialog udelukkende er bestående af dramatiske One-linere, men fordi det meste udspiller sig midt i skyderiet er det svært at koncentrere sig om hvem der er hvem og hvorfor de gør ting. Yderligere er historien skruet sammen på en sådan måde at den udvikler sig ens ligemeget om man vinder eller taber en kamp (husk at campaign er multiplayer i spillet).


Det lugter meget af at du bare er en klonet soldat i en konflikt - det har jeg det egentlig fint med. Ingen overdramatiseret Call of Duty-ævl, bare nogle folk der råber af dig i baggrunden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CamousCamousSkrevet 22/03-14 18:05 
Dark Souls II. Det tog ca. 90 timer og jeg tror jeg fik set det meste der er at se, men man ved aldrig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-14 18:41, rettet 22/03-14 18:53 
Hvad level nåede du at komme i? Jeg er vel ca 15 timer inde og jeg synes det er vildt at jeg allerede er level 50, det går godt nok noget stærkere end DS1.

EDIT: Ligemeget, jeg kan se at level cap'en ikke er 100 som jeg gik og troede ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 23/03-14 01:57 
Ja, jeg var over 100 selv.
spectrespectreSkrevet 23/03-14 21:26, rettet 23/03-14 23:00 
Gennemførte #8, Burnout 3: Takedown. Nok et af de bedste arcade racers der nogensiden er lavet og soundtracket er en tidsmaskine tilbage til årtusindeskiftet. Totalt awesome.

Sidste Grand Prix var godt nok crazy med den hurtigste bil i spillet, us circuit racer. Der var så meget smæk på at man næsten ikke så når man pløjede lige direkte ind i en modkørende.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/03-14 02:00 
Infamous: Second Son.
Jeg var på ikke at kunne lide Delsin da han lignede én der lidt ville være en edgy badass ligesom Shadow The Hedgehog eller Donte fra DMC: Devil May Cry. Dette er ikke tilfældet... Ihvertfald ikke når man spiller igennem som god. Det kan ske at han er ligeså træls som jeg regnede med, hvis man spiller igennem som ond, men det må jeg lige finde ud af på et tidspunkt. Historien er ihvertfald interessant hele vejen igennem og jeg er faktisk lidt spændt på at se hvordan den ændre sig hvis man spiller ond.

Superkræfterne var også interessante og variede at bruge og der var ikke nogen movesets som jeg helt undgik. Der er også lige tilpas mange collectibles og side-aktiviteter til at man godt gidder bruge tid på at finde dem alle. Det graffiti minigame der er i spillet er også en ganske sjov brug af controlleren uden at at virke for gimmick-agtigt. Det eneste problem er at det næsten er umuligt at tegne en ordentlig penis, men udover det er det et fedt spil.
BeanoBeanoSkrevet 26/03-14 08:49 
Infamous: Second Son

Bestemt veludført og underholdende supeheltespil som levede op til mine forventninger. Kunne godt li afvekslingen i de 2+ (vil ikke spoile noget) forskellige superkræft-elementer, små graffitti-sekvenser, jagten på at ødelægge kameraer, etc. Slut-bossen var fed. Historien og personerne sætter ikke nye standarder men tilstrækkeligt for genren og Delsin generede mig ikke det fjerneste. Savnede mere afveksling i sideaktiviteter, fjender og klatre fysikken mangler lidt polish.
Grafikken?... uhauha det er lækkert lavet og frameraten er for det meste solid med sjældne dyk, selv når det går hektisk til med masser af effekter og objekter. Heller ingen tearing, overhovedet. Det ærgrer mig dog at der er en anelse juddering (ses primært i panoreringer) som hæmmer helhedsindtrykket, jeg vænnede mig heldigvis hurtigt til det og jeg har set det som var langt værre.

Jeg spillede igennem som Hero og mangler kun lidt "oprydning" - en håndfuld side-missioner og to DUP show-downs. Bagefter vil jeg prøve at spille som Villain, evt. på Expert for at se hvordan historie og superkræfter udarter sig :)
millenniummillenniumSkrevet 26/03-14 09:09 
Har lige gennemført Luftrausers....


...just kidding. ;-D
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 29/03-14 08:46 
Har lige gennemført Steamworld Dig.

Neeeej ikke allerede. Det var så sjovt, og jeg var mentalt slet ikke færdig med at udforske undergrunden. 6 sjove timer. Mere af den slags downloads tak.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 07/04-14 19:33, rettet 07/04-14 19:34 
#9 Yoshi's Island til Super Nintendo

Spillet er ret godt, og musikken er ok, men det er overhovedet ikke på højde med f.eks. Mario World som nogen personer i denne verden påstår. Nogle af banerne er afsindigt lange, og nogle af de sidste auto scrolling baner er dræbende kedelige. Synes heller ikke det er lige så udfordrende som andre Mario spil, men det var da oplevelsen værd.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 07/04-14 20:01 
Er ikke med på hvilke Mario-spil du mener er udfordrende, men Yoshi's Island er helt klart et af de allerbedste, og om ikke andet var det et af de allermest varierede og fantasifulde dengang det kom (en tradition der senere blev samlet op af Mario Galaxy og et par andre spil i serien).
Det spil udstråler bare så meget glæde over at være et platformsspil, og spiller ufatteligt perfekt på trods af at det gjorde det af med den klassiske løb-med-B-knappen styring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 07/04-14 21:29 
100% enig i at det var/er noget helt specielt dengang det udkom, men jeg synes at et spil som Super Mario 3 og World er mere udfordrende end Yoshi's Island. Det har nok noget at gøre med at der er ikke så mange secrets, morph vehicles er ret tamt i forhold til powerups, og så er Yoshi bare OP :D Det var dog ret sjovt med de forskellige bosses og den måde man skulle klare dem på.

Men teknisk set så er det vel heller ikke et Mario spil, men et Yoshi spil :P
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 08/04-14 01:50 
Grav Twix defineret udgave til krydskasse et.
100%. måtte bare ty til noget guides til de umarkerede Challenges. Flot spil og meget stemningsfyldt.
spectrespectreSkrevet 11/04-14 19:39 
Spil #10. gennemført, Super Mario Kart (SNES). Bliver nødt til at holde formen ved lige indtil næste familie dyst. Ghost Valley 1 - Match Race (i år er det 22. år :D)

Synes stadig dette er det bedste i serien. Har dog ikke prøvet den til Wii
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 11/04-14 22:30 
Du varmer op til hemmelig 1v1 dyst mod Arino! :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
spectrespectreSkrevet 12/04-14 01:36 
Han har ikke en chance. Fik lige gennemført spil 11. Inden sengetid. Starwing til snes.kan huske jeg var super hyped dette spil bitd og sad klistret til skærmen op til release da en britisk kanal kørte noget konkurrence i en speciel udgave.

Men idag var største udfordring i dette spil helt klart frameraten.. Gajebus!!
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 15/04-14 00:14, rettet 15/04-14 09:22 
Giana Sisters DS - 100%

Overraskende godt. Forslag til andre 2D platformers?
j/k
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig