X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 08/01-14 19:13 
Dead Space 2:

Super spil efter min mening.

Følger samme formular som etteren - hvilket fungerer. Masser af gys og action. Nogle nye enemies er kommet til i forhold til det første spil. Historien i det første spil er dog lige lidt bedre.

Grafik, lyd og musik er rigtig fed..

Fin længde - tog mig 12 timer at gennemføre på normal.

Alt i alt et fedt spil. Men spil etteren først (hvis du ikke allerede har), selvom toeren indeholder en "previous on Dead Space" film.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 08/01-14 19:50, rettet 08/01-14 22:40 
Jeg ved godt det er et kontroversielt emne, men du må ikke snyde dig selv for det tredje spil, når du godt kan lide de andre. Det er ret fedt lavet, og man føler sig bestemt ikke nødsaget til at købe microtransactions, hvis man spiller det normalt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/01-14 21:42 
^ og spil det co-op med en form for voicechat til din makker bagefter (eller bare som første playthrough).
De "eksklusive" co-op sekvenser er så skønne, at man både bør prøve dem som Carver og Isaac.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 09/01-14 00:18, rettet 09/01-14 22:32 
Modtaget begge :)

Har treeren liggende - købt billigt fra Elgiganten.
What is the Matrix?
spectrespectreSkrevet 11/01-14 00:33 
Jeg har lige gennemført Papers Please. Det er virkeligt simpelt, men gennemført. Mange sjove sub-stories i selve spillet, og så er der 20 forskellige slutninger.

Spillet mente jeg havde brugt 4 timer og 43 minutter, men jeg havde 2 fails undervejs, så det er ihvertfald 2 dage i spillet der er blevet spillet om, så omkring 5 timer vil jeg skyde på det tog. Jeg fik set 4 af de 20 slutninger.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 26/01-14 10:36, rettet 26/01-14 11:45 
Batman Arkham City

Årets første completion. Virkelig lækkert spil, og opbygningen til finalen - wow! Meget bedre end forrige spil, som IMO havde en lidt flad finale. Klarede dog sidste bossen på første forsøg, men det var egentligt ok i et så narrativt båret spil. Synes også afslutningen understregede den mytologiske symbiose mellem batman og jokeren meget bedre end nogen and film eller tegneserie jeg nogensinde har set. Virkelig dæmonisk med jokerens sidste voice mail til batman ;)

Tror jeg ligger på omkring 30% i total, og kunne godt tænke mig at vende tilbage, fordi Catwoman faktisk var ret sjov at styre. Nå ja, hvad sker der egentligt hvis man/hun vælger ikke at redde Batman?

In short: Pisse fedt spil, fra start til slut. Især til slut.
The medium is the message.
QQSkrevet 26/01-14 12:23 
@ millenium:
På hvilken konsol?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
millenniummillenniumSkrevet 26/01-14 13:49 
PS3 collectors edition :)
The medium is the message.
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 27/01-14 15:31 
The Last of us

Rigtig god historie og et flot spil
Youtube er min ven
CamousCamousSkrevet 27/01-14 18:13, rettet 27/01-14 18:15 
Makaimura Gaiden for classic Gameboy.

Jo mere jeg tænker på det jo mere synes jeg at Red Arremer er den mest badass character som CAPCOM har lavet. Selvom det kommer dog mest i udtryk i Demon's Crest.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden
SumezSumezSkrevet 27/01-14 19:44 
Selvom jeg har hele serien, har jeg hverken spillet 1'eren eller 2'eren helt til enden, det skylder jeg virkelig mig selv. :! Det er noget af det bedste fra 8-bit alderen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 27/01-14 20:18 
Helt sikkert, og man skal ikke glemmet at den serie er bare en offspin af Makaimura serien, som i sig selv er nogle af de bedste spil fra den tidsalder. Helt absolut fantastisk serie.
WehnerWehnerSkrevet 28/01-14 00:08, rettet 28/01-14 02:14 
Hvorfor kalder I ikke bare Gargoyle's Quest for Gargoyle's Quest? Jeg gennemførte det i sin tid på en skiferie på min gamle, originale GB. Det må være meget, meget længe siden, men jeg husker det temmelig godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 28/01-14 01:10 
Gargoyle's Quest, som blev udgivet her, hedder på japansk noget lignende "Reddo Arīmā Makaimura Gaiden", hvor toeren, som vi aldrig fik på Gameboy, hedder "Makaimura Gaiden: The Demon Darkness".
Spørgsmålet er, om det er toeren Camous mener, for så er det vel fair nok at kalde det "Makaimura Gaiden".

Jeg spillede også det første spil i sin tid, og det er helt klart en af mine største oplevelser på Gameboy. Grafikken og lyden er jo helt fantastisk, og så fangede gameplayet mig også ret godt. Jeg skal have gennemført det igen engang, og så skal jeg få taget mig sammen til at spille toeren på min NES.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 28/01-14 01:22 
Grr. Mere til min liste..
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-14 01:36 
Wehner>
Hvorfor kalder I ikke bare Gargoyle's Quest for Gargoyle's Quest? Jeg gennemførte det i sin tid på en skiferie på min gamle, originale GB. Det må være meget, menget længe siden, men jeg husker det temmelig godt.

Godt spørgsmål. Han kaldte også Castlevania 3 for Akumajo og det er et ret vidt begreb ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 28/01-14 07:49 
Årets 2. Spil gennemført. Det er næsten 20år siden jeg gennemførte F-zero, til snes, sidst. Det spiller holder stadigt 100%, og musikken er virkeligt awesome.

Jeg har fået Death Wind musikken på hjernen...

Er lige gået igang med super metroid som jeg aldrig har gennemført
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 28/01-14 07:54 
Wehner>
Hvorfor kalder I ikke bare Gargoyle's Quest for Gargoyle's Quest?

For bare at holde min egen røv ren, så har jeg heller ikke kaldt det for andet. :P
Man kan mene at det er et lidt misvisende navn, da hovedpersonen er en Red Arremer, og ikke en gargoyle, men jeg har nu også vokset op med at det hed Gargoyle's Quest.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 28/01-14 10:04, rettet 28/01-14 10:06 
Jeg ejer den japanske version af Akumajo Densetsu og Makaimura Gaiden, så jeg kalder dem hvad de hedder.

Demon of Darkness til GB er faktisk en port af NES versionen.
SumezSumezSkrevet 28/01-14 10:44 
Anede slet ikke at der fandtes en GB port af det spil. :O Kan den noget, NES-udgaven ikke kan? Jeg er personlig glad for at det spil kom til NES, da det er en titel der fortjener mere end en sorthvid håndholdt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 28/01-14 11:01, rettet 28/01-14 11:13 
Ejer faktisk ikke Demon of Darkness. Det er en yderst sjælden spil. Hvis jeg ser en boksed kopi til en god pris så hopper jeg helt sikkert på den som en sulten ulv og melder tilbage når jeg har fået både den og NES versionen gennemført. Men, dont hold yer breath, ey, lad.

Men, altså, når man kigger på forskelle mellem CAPCOM Famicom spil og GB ports af dem så ved man hvad man burde forvente.
slk486slk486Skrevet 28/01-14 11:11, rettet 28/01-14 11:12 
Går ud fra det er The Demon Darkness, du mener?
j/k
CamousCamousSkrevet 28/01-14 11:58 
Med hensyn til hvad?
slk486slk486Skrevet 28/01-14 12:28, rettet 28/01-14 12:32 
Med hensyn til jeg ikke kan finde noget, der hedder "Demon of Darkness" og at GQ2 iflg. nettet hedder "The Demon Darkness".
j/k
SumezSumezSkrevet 28/01-14 13:18 
Ja, det er vist selvsagt :P
Makaimura Gaiden: The Demon Darkness
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 28/01-14 13:20, rettet 28/01-14 13:21 
Helt selvsagt er det aldrig, når vi snakker om de mere obskure titler i westen, men tak.
j/k
CamousCamousSkrevet 28/01-14 15:25, rettet 28/01-14 15:26 
Nårh, ja. Lavede lige det fejl at jeg rettede et stykke fint engrish i hovedet uden at lægge mærke til det. Ja, det var The Demon Darkness jeg mente.
vyssenvyssenSkrevet 28/01-14 20:55, rettet 28/01-14 20:56 
@ Camous. Det er ret fedt du lige smider et screenshot med op. :)
CamousCamousSkrevet 28/01-14 21:22 
Jeg har en tradition at jeg tager billeder af forskellige steder i spillet og slutsekvens mens jeg spiller. Jeg kan lige så godt bruge dem til noget.

Men det er sjovt at gå mit iPhone foto historie igennem og se hvad jeg har spillet igennem i tidens løb.
3of193of19Skrevet 28/01-14 23:48 
Assasin's Creed 4 er så færdig her til aften. Lidt småting tilbage at samle her og der, men de sjove sideting (Templar Hunt, Mayan Keystones) er klaret og et Legendary Ship besejret.
Aveline og DLC har jeg stadig til gode.
slk486slk486Skrevet 29/01-14 01:46 
Well done. Hvor lang tid har du brugt?
j/k
3of193of19Skrevet 30/01-14 01:46 
Svært at sige, kunne ikke lige se en spiltimer. Men nok 20+ timer ved 83% ca
spectrespectreSkrevet 07/02-14 23:59 
Årets 3. spil gennemført, Super Metroid. Jeg har gået igang med det et par gange før for nogle år siden, men har aldrig fået det gennemført, men fik lysten efter at have spillet det lidt hos Hanky.

Købte spillet til SNES og fik et 28" MX6000 ind ad døren. Det var en fryd at spille, det er jo helt vildt så godt det spil er. Spillet mente at jeg havde brugt 5 timer og 40 minutter og havde fundet 58% af items, men jeg brugte ihvertfald en time ekstra på Ridley.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
OlimarOlimarSkrevet 08/02-14 00:09 
Har du prøvet Metroid zero mission 1up? Det er et remake at det originale Metroid, med elementer fra Super Metroid. kan varmt anbefales.
spectrespectreSkrevet 08/02-14 01:12 
jep, jeg har også spillet metroid fusion. Jeg har Metroid Prime 1+2 der venter på GameCube.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 02:11 
Timeren i Super Metroid er vildt underlig (broken?). Du har brugt længere tid end de 5 timer og 40 minutter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 08/02-14 02:26 
Ja, jeg har spillet 2 sessions af 4 timer og så ca. En time her til aften. Det kan være at den tæller effektiv tid mellem saves, og ikke tæller tiden med hvis man dør og loader et save.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-14 02:32 
Det synes jeg heller ikke kan passe med den tid jeg fik da jeg selv spillede det. Døde ikke ret mange gange under mit spil. Men jeg sad selvfølgelig heller ikke med et stopur ved siden af :)

Ved at speedrunners ikke bruger ingame timeren når de spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/02-14 13:09, rettet 08/02-14 13:10 
1up>
Ja, jeg har spillet 2 sessions af 4 timer og så ca. En time her til aften. Det kan være at den tæller effektiv tid mellem saves, og ikke tæller tiden med hvis man dør og loader et save.

Det er der vist ingen spil der gør :D Den kan jo huske hvad du har lavet, eller hvor lang tid du har lavet det, hvis du ikke gemmer spillet efter du har lavet det :P

Konsolkongen>
Ved at speedrunners ikke bruger ingame timeren når de spiller.

Jeg tror ingame timer speedruns stort set kun bliver brugt ved spil med load-tider, cutscenes, osv?

Jeg har aldrig hørt om et ur i SNES'en, så timeren er nok baseret på maskinens clock-frekvens.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 09/02-14 22:04 
Men Super Metroid spørger jo om man vil Continue, så den kunne vel i teorien godt tælle det med?

Anyways, jeg har idag gennemført 18 wheeler uden continues til GameCube. Ret sjovt spil, men ikke ligeså fedt som at spille arcade versionen med det kæmpe trucker rat. Det var 4... 84 to go :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 10/02-14 17:53 
Resogun, kinda. Alle Trophies :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/02-14 20:02 
Haha ja, når man har 1CC'et spillet kan man ligeså godt tage dem alle :) Synes den værste var den hvor man kun måtte booste igennem en hel bane. Hader den slags hvor man skal spille så anderledes at ingen nogensinde ville gøre det, hvis det ikke var for at få et Atrophement. Man burde bare lade være, men ja, når det er den sidste... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/02-14 22:30 
De værste er multiplayer trophies i single player spil. Bvadr.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 15/02-14 16:26 
Metal Gear Rising: Revengeance

Tager samlet set cirka seks timer, så ingen undskyldning for at have det så længe sin stack of shame. Jeg tror heller ikke spillet burde have været længere, for ellers havde det nok været for repetetivt. Historien med alt det patriotiske mumbo jumbo og filosofiske monologer om krig, er komplet ligegyldigt for mig. Men spillets action var super stimulerene og noget man ikke burde snyde sig selv for.
Det var nok de midterste kapitler som fungerede bedst (gennem byen og op i højhuset). Det var sammenhæng mellem levels, mens de andre kapitler var noget fragmenterede.
Sidste bossen var typisk MGS stil. Meget storladent, meget langt, mange vilde effekter og en masse snik-snak midt i kampen. Jeg snød nok mig selv for noget udfordring ved at vælge Easy, men sådan er det når stakken kalder på næste...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 17/02-14 22:31 
The Last of Us: Left Behind

Et dejligt og indsigtsfuldt afsnit af Last of Us. Jeg vidste det var kort, og kunne derfor nyde det uden skuffelse. Før var jeg fan af Last of Us. Nu er jeg endnu større fan.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 21/02-14 02:39 
Strider 2014 Xbox One.
Ganske hæderligt Metroidvania. Tog lidt over 5 timer, speedrun achievement er fire timer...
Til tider er grafikken lidt uoverskuelig, især nogle sf de senere bossfights hvor kameraet zoomer en del.
Ikke helt på niveau med 2d Metroids eller de bedre Castlevanias.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-14 07:14 
Jeg har hørt flere sige at det Strider er ok, men jeg tror jeg venter lidt på en form for tilbud eller noget... Jeg har så meget andet at spille for tiden.
HankyHankySkrevet 21/02-14 07:35 
Jeg synes Strider er afsindig godt, og jeg har haft svært ved at ligge det fra mig, så tror heller ikke der går længe før jeg er i gennem det :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 21/02-14 08:43 
Jeg spiller Spelunky. :) Har svært ved at gå igang med noget stort AAA lige nu.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 21/02-14 10:38 
Hanky>
Jeg synes Strider er afsindig godt, og jeg har haft svært ved at ligge det fra mig, så tror heller ikke der går længe før jeg er i gennem det :)

Jeg venter på min disc, buhuuu :(
j/k
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig