X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 14:04 
Hvis 3'eren er værre lyder det virkelig skidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/07-13 14:06 
Det er den.
j/k
SumezSumezSkrevet 23/07-13 14:18 
I 4'eren er man så til gengæld pirat!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 23/07-13 14:31 
Yeah! :)

Synes jeg læste at de ville gøre det mindre automatisk, men det er muligvis ønsketænkning.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 15:02 
Det håber jeg ikke - det vil øddelægge flowet og tempoet hvis man skal klatre manuelt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 15:06 
Så det at man skal tænke lidt selv vil gøre det til en dårligere oplevelse? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 15:09, rettet 23/07-13 15:15 
Er det at tænke selv ved at trykke på den samme knap for hver gang man skal klatre videre, frem for at holde den inde?

AC har altid handlet om at finde den hurtigste vej over/igennem omgivelserne, i stedet for som f.eks. i Tomb Raider/Uncharted kravle/hoppe imellem platforme. Jeg anser ikke AC kravleriet som platforming.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 15:27 
Jeg siger ikke noget om samme knap, heller. Jeg savner bare de gamle dage fra f.eks. Tomb Raider hvor man havde en knap til at hoppe med og en til at gribe fat, og vigtigst af alt hvor man havde en reel fare for at fucke op og dø. Det man laver i AC er reelt ikke andet end tidsspilde når spillet klarer det for dig hvis du bare holder fremad på analogen og X for at løbe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 15:38 
Og det vil som sagt ødelægge tempoet i AC totalt ved at gøre det til en platformer, specielt når omgivelserne er så store. Man kan sagtens dø og lave fejl alligevel.
SumezSumezSkrevet 23/07-13 15:44 
Konsolkongen>
Jeg siger ikke noget om samme knap, heller. Jeg savner bare de gamle dage fra f.eks. Tomb Raider hvor man havde en knap til at hoppe med og en til at gribe fat, og vigtigst af alt hvor man havde en reel fare for at fucke op og dø.

Det kan jeg godt forstå dig i, men det er jo et spørgsmål om hvor spillets fokus ligger.
Som Beano siger, det er ikke et platformspil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 15:54 
Men det skulle det måske være? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 16:00 
Det vil i hvert fald være en sikker måde at forlænge spilletiden 10 gange uden at lave ekstra indhold ;)
slk486slk486Skrevet 23/07-13 18:20 
Det er fuldstændig åndsvagt at skulle holde en knap nede for at klatre. Så kan den ligeså godt gøre det for dig.

Bortset fra det talte jeg ikke om flow i traverse, men i kampsystemet. Det er dumbed så meget ned at det slet ikke er sjovt.
j/k
3of193of19Skrevet 23/07-13 21:48 
Det var nu mere styringen i kampene jeg synes er helt hen i vejret.
BeanoBeanoSkrevet 23/07-13 22:12 
Det er jeg til gengæld ikke uenig i.
SumezSumezSkrevet 24/07-13 11:39 
slk486>
Det er fuldstændig åndsvagt at skulle holde en knap nede for at klatre. Så kan den ligeså godt gøre det for dig.

Det er jo også det det gør? Det er jo konceptet i spillet, og det fungerer glimrende.

Kampsystemet, til gengæld, som du selv påpeger, er virkelig dumt,
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/07-13 12:05 
Ok, jeg husker bare at man konstant skal holde en knap nede for at traverse og klatre, men jeg husker nok forkert.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/07-13 13:11 
Men vil du ikke kategorisere det som at spillet gør det for dig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/07-13 13:24 
:D

Jeg mener bare at det er fjollet man så overhovedet skal holde knappen inde.
j/k
SumezSumezSkrevet 24/07-13 13:29 
Hvis du får lyst til at gå diskret i nærheden af en væg uden at begynde at kravle rundt over det hele, er det meget rart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BankyBankySkrevet 24/07-13 13:45 
Er det overhovedet det samme spil I diskuterer i de sidste par indlæg? Jeg har på fornemmelsen at:

Sumez > AC

slk486 > Classic Tomb Raider (hold knap inde for at klatre)

Eller er det mig der har misforstået noget?
WehnerWehnerSkrevet 24/07-13 13:48 
Det er også rart, at man trods alt skal bevæge sticket for at gå. Jeg synes godt om styringen i Ass Creed, og jeg er helt enig i, at det ikke er et platformspil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 24/07-13 13:58 
I Tomb Raider holder man da ikke en knap inde for at klatre?

@Sumez: Ja, det funker nok meget godt som det er. Kampsystemet trænger stadig til en overhaul :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/07-13 14:01 
Ja, bl.a. slow-mo under kampene har altid irriteret mig - ødelægger flowet. Nogle af våben tilfølelserne i AC3 var dog fede nok, f.eks. rope-darts :)
JmogJmogSkrevet 25/07-13 22:00 
Mighty Switch Force 2 (3DS)

Fremragende spil, der underholdte mig lige så godt som det første spil. Hele idéen med at der er ild, felter der er i brand osv kombineret med at man skyder med vand synes jeg de får udnyttet rigtig godt. Kan man lide det første spil vil man helt sikkert også kunne lide toeren. Det er en fremragende platformer.
ChronoChronoSkrevet 03/08-13 21:48 
Rogue Legacy (PC)

Uden tvivl det bedste Castlevania-spil jeg har spillet i mange år :-)

Jeg er vild med at borgen sammensættes tilfældigt i hvert spil, men at man alligevel føler at man gør fremskridt i sin udforskning af den for hvert forsøg. Det er genialt at spillet har "perma death", men at ens guld går i arv til efterfølgeren som så kan bruge det på opgraderinger der hjælper både ham selv og næste generation. På den måde bliver man stærkere og stærkere, selvom man starter forfra med en ny helt hver gang. Og så er det super morsomt at ens helt altid har et handicap. F.eks. dværg, ADHD, læsebesvær, nærsyn, nostalgi, dårlig endetarm og alt muligt andet - og alt har en inflydelse på hvordan helten spilles.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
spectrespectreSkrevet 03/08-13 22:00 
Gennemførte asscreed brotherhood igår. Ok historie, og tror jeg bliver nødt til at spille revelations nu for at få det sidste med. Problemet er bare at jeg ikke synes ret godt om gameplayet i de spil, så jeg skal lige lade op til det.

Idag gennemførte jeg mark of the ninja, som jeg købte på tilbud. Virkeligt sjovt spil der ikke er for langt og styringen er bare super god.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
3of193of19Skrevet 05/08-13 19:37 
Så blev jeg færdig med hovedspillet i Mighty Switch Force! 2. Sad fast i bane 14 et stykke tid, resten var nem nok.
Sikkert fedt soundtrack Jack Kaufman har lavet. Især slutsangen "Rescue Girl" går lige i øret, ren Village People :D
JmogJmogSkrevet 06/08-13 01:11 
Velocity Ultra (Vita)

Fremragende blanding af shmup og puzzles. Spillet bliver ved med at introducere nye påfund og banerne er meget veldesignet.

Nød det fra start til slut.
slk486slk486Skrevet 06/08-13 02:36 
Enig i Velocity Ultra. Noget af det der tiltaler mig mest er at banerne er korte nok til man kan tage et par go, men samtidigt får lyst til lige at tage en mere.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 06/08-13 10:17 
Jeg må se at få skaffet mig Mighty Switch Force 2. Elskede 1'eren, og spiller det stadig for hyggens skyld, men var bange for at 2'erens øgede kompleksitet ville ødelægge noget af "simplicitetens charme" der gjorde MSF1 så super.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 06/08-13 10:29 
MSF!2 er på en måde simplere og mere kompliceret end etteren. Den tredje farve låseblokke og kanalblokkene giver lidt mere dybde, til gengæld er banedesignet mere klart.
millenniummillenniumSkrevet 08/08-13 23:01, rettet 09/08-13 09:38 
The Last of Us: (minor spoilers)

16:37 fantastiske timer.

Jeg tænkte nok der ikke ville være en letkøbt forløsning. Fin undvigelse af alle forventelige klicheer og anti-klicheer, historiemæssigt såvel som gameplay-mæssigt. Man går virkelig tygger på det.

To steder i forløbet har virkelig brændt sig fast: Da de passerer gennem den forladte koloni i undergrunden, hvor et hold overlevne virkelig har forsøgt at opretholde et samfund, men fejlet. Resterne af skolelokaler og babysenge er virkeligt grumt.
Det andet var slutningen på vintersæsonen, som virkelig var fysisk udmattende og med en fin, naturlig integreret boss-level.

Der er lagt så meget i ovnen, ikke bare til fortsættelser men til en franchise.

Mange har noteret at gameplayet er for hult, men imo var det ok udforfrende. Jeg synes ikke jeg spillede konservativt (hvilket jeg ofte gør), men har virkelig fået brugt alle våben og alle taktikker. Desuden gør vekselvirkningen mellem runners, clickers og hunters det vigtigt at lave en lille analyse af farerne forude, inden man trækker gøbben.

Oinks, en oplevelse.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 08/08-13 23:40 
Fez, købte det til x360 sammen med Mark of the Ninja, da det var på tilbud for et par måneder siden. Det er virkeligt et fedt platform/puzzle game der bare åbner mere og mere op på den fede måde.

Og så skal jeg lige love for at der var noget 70'er sci-fi syre trip X_x
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 09/08-13 10:09 
millennium>
Der er lagt så meget i ovnen, ikke bare til fortsættelser men til en franchise.

Forventer ikke en opfølger med Joel/Ellie - er der ikke lagt op til, og jeg håber det heller ikke. Men måske nye historier og personer i samme verden :)
millenniummillenniumSkrevet 09/08-13 11:04 
Det tænkte jeg også. Det er oplagt f.eks. at lave en prequel med nogle af de andre bi-roller man møder undervejs. F.eks. Joels bror.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 10/08-13 23:43 
Har spillet Metro 2033 hele dagen, og har lige gennemført det. Vidste ikke meget om spillet ud over at det var tidligere udviklere på STALKER der havde lavet det, og at det var post apocalypse i rusland, i metroen, med ammo som valuta.

Troede det ville være open world ligesom STALKER og Fallout, men det var bare generisk FPS, gå fra A til B og skyd alt der bevlæger sig... Godt det ikke var så dyrt så.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 12/08-13 12:03 
Så blev jeg færdig med Blur. Virkeligt fedt spil der er en blanding af Forza Horizon og wipeout. Bilerne er alle licensed, og fysikken er simcade agtig, dvs. følger fysikkens love, men er stadig arcadey. Og så er der alle de lækre powerups der lige giver spillet det ekstra.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
--Skrevet 12/08-13 13:05 
1up>
Troede det ville være open world ligesom STALKER og Fallout, men det var bare generisk FPS, gå fra A til B og skyd alt der bevlæger sig... Godt det ikke var så dyrt så.

Faktisk sjovt du skriver det på den måde, fordi lige netop dette A-B, gjorde at jeg fx bedre kan lide Metro, end open world spil :D
Spiller nu: Animal Soccer World
spectrespectreSkrevet 12/08-13 13:10 
Lige i starten da man ser kortet for første gang, og hvor lidt man bevægede sig i forløbet, der tænkt jeg bare, "DAMN!! det er stort det her spil. Det bliver ret awesome!", men man blev desværre ikke sluppet løs på noget tidspunkt :(
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 12/08-13 13:13 
For mit vedkommende er det netop det svage punkt ved Stalker - man skal opfinde sin egen historie. Metro er bare stemning, mixet med fornuftigt, men linært gamplay
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-13 01:18 
Dragon's Crown (PS3)

Næsten 20 timer tog det mig at gennemføre Dragon's Crown, men jeg brugte også meget tid på at tage de sidequests jeg kunne få, da man låser op for en masse fed art.

Det virker selvfølgelig som ret mange timer at spille en brawler, men det er faktisk lidt mere en dungeon crawler hvor man spiller banerne igen og igen for at udfører forskellige missioner, låse op for en B rute og samle massere af loot.

Online er interessant integreret i historien. Man starter kun med muligheden for at spille lokal co-op og samler knogler for at ressurecte CPU styrede allierede man kan have med sig. Midt i spillet får man så muligheden for at kunne spille online drop-in drop-out coop med randoms, hvor man enten joiner et spil der er igang eller åbner pladser op i sit spil så folk kan joine.

Først når man har gennemført låser man op for muligheden for at spille co-op med folk på sin friendlist og online vs mod folk. Man åbner også op for en ny sværhedsgrad, nye sidequests og en ny levelcap (Levelcap er 35 på Normal).

Nu holder jeg lige en pause da der er alle mulige andre spil jeg lige vil prøve, men jeg skal helt sikkert spille mere Dragon's Crown.
millenniummillenniumSkrevet 24/08-13 13:07, rettet 24/08-13 15:05 
Call of Duty Black Ops

En titel fra min stack-of-shame som jeg genoplivede. Ja, hvad kan man sige. Det er jo en rail shooter fra start til slut. Kun i ganske få tilfælde synes jeg miljøet bød på lidt tatik, men hvad der mangler i hjerne har det i iscenesættelse. Historien satte sig aldrig fast i mig, med sin blanding af personskildring og historiske vinkler, men effektivt formidlet er det sgu. Sikke det ser ud - og sikke det larmer.

Slutningen var både episk og lidt klumpet. Nogle steder synes jeg overgangene var forhastede SPOILER-TEKST:
som da teamet pludselig - hovsa-agtigt - opdager en undersøisk base under skibet.
Men imens sørgede musikken for at gøre klimaksen filmisk intens og super højrøvet.

Denne slags FPS single player kampagner bliver altid "all guns and no brains", men jeg kunne nu bedre lide historien i MW2.
The medium is the message.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 24/08-13 20:30 
Max Payne 3 (Xbox360)
Hitman absolution (Xbox360)

Super fede spil begge to. Er nu igang med AC3 og det er godt nok også fedt :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
millenniummillenniumSkrevet 24/08-13 22:18 
Ahaaa, måske skulle jeg også have spillet Absolution og Max Payne 3 parallelt. Efter en masse listen og snigen, får jeg bare lyst til at skyde en masse.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 25/08-13 22:35 
Killzone 3. Klar til Shadowfall :)
j/k
PapandPapandSkrevet 26/08-13 00:06 
Mass Effect 2 på insanity med alle dlc's og samtlige achievements klaret. Det var sadistisk svært...

Efter 1½ års forsinkelse kan jeg endelig starte på Mass Effect 3 med min importerede karakter, som har fulgt mig siden Mass Effect 1.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WehnerWehnerSkrevet 26/08-13 00:26 
Jeg er i gang med ME3 i disse dage - også med samme gamle karakter. Glæd dig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 29/08-13 22:46 
Far Cry 3. Kunne virkeligt godt lide historien i starten, men jeg synes det blev lidt dumt til sidst. Der var et par 1 on 1 fights der ikke rigtig gav mening, men ellers var det ret godt. Noget af det sjoveste synes jeg var at skulle "befri" de der lejre. Man skulle virkeligt planlægge sin fremgangsmåde, så der ikke blev indkaldt forstærkninger og alt muligt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 30/08-13 08:59 
Hvor lang tid tog det? Jeg er lige gået i gang (ca. to timer) og kan allerede lure en frugtelig tidsrøver fordi jeg ikke jagter historien, men bruger meget tid på sub-missions og crafting.

Det er noget anderledes når man lige kommer fra COD Black Ops.
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig