X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 29/04-13 15:02 
Enig. Der er episoder der rent ud sagt keder mig i 3'eren - det var der hverken i 1 eller 2.

Krydser alt hvad jeg har for at de genfinder magien til en 4'er på PS4 :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 12:30, rettet 01/05-13 12:31 
Vedr. dét at gennemføre spil, så er dette da egentlig en interessant vinkel jeg aldrig har overvejet.
Formentlig har udviklerne (eller Sony) mulighed for at trække statistik på hvor mange pct. af deres spil bliver gennemført (forudsættet konsollen er online). Og hvis niveauet typisk er 20% købere som gennemfører deres dyrt indkøbte spil, er det så ikke en fiasko for spilhuset?

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/spil/article1962991.ece
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 01/05-13 12:49 
I sidste ende drejer det sig kun om hvor mange der køber spillet, vurderingen hos anmelderne og om de har lyst til at købe det næste. Man kan argumentere for om det er en fiasko for kreativiteten og designet, men der er mange andre faktorer der spiller ind, såsom målgruppe, tid og sværhedsgrad.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 01/05-13 12:50, rettet 01/05-13 12:51 
millennium>
Og hvis niveauet typisk er 20% købere som gennemfører deres dyrt indkøbte spil, er det så ikke en fiasko for spilhuset?

Da ikke hvis spillene stadig bliver solgt :P
Tværtimod, jo flere spil der sælges i forhold til hvor mange der gennemføres, jo nemmere må det være at sælge spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 12:57 
Ok, ok... det er en kunstnerisk fiasko. Ikke en økonomisk. :-D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 01/05-13 13:03 
På den anden side er der brugt en masse ressourcer på dele af spillet, som ingen oplever :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 01/05-13 14:11 
Team Final Boss må i hvert fald se sig oversete. :)
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 02/05-13 01:19 
Bad Company 2:

Faktisk en ok singleplayeroplevelse - bedre end forventet. Og noget bedre end det første (som jeg husker det). AI'en imponerer dog fortsat ikke synderligt. Styringen kan ikke måle sig med ditto i COD.

Det er bestemt alle pengene værd, når man har givet under 100,- for det.
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/05-13 16:48 
Far Cry 3: Blood Dragon

Neon, 80'er klichéer og mere neon!
Jeg var underholdt fra start til slut. Det var som at være medvirkende i diverse dårligt skrevne actionfilm af den værste slags fra 80'erne!

De 15 Euro (inkl. soundtrack) taget i betragtning, har jeg fået mere underholdning for pengene, end en del nyere AAA FPS titler har formået at levere :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 09/05-13 18:51, rettet 09/05-13 19:54 
Bioshock Infinte:
Sikke en outtro. Den sidste kamp var måske første gang i hele spillets forløb hvor jeg måtte være lidt metodisk. Og alligevel fik jeg en ornlig omgang klø, før prøven var bestået. Hele slutningssekvensen passer godt i spillets styrke: Storytelling. Den var lang, men også nødvendig. Jeg har ellers været lidt demotiveret af Ininite undervejs, men de sidste par timer redder virkelig sagerne.

EDIT: når man har gennemført spillet, vil jeg anbefale en tur over til IGNs wiki, hvor slutningen bliver analyseret og diskuteret.

Link...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 10/05-13 09:42 
^ Eller Eurogamers udgave.
j/k
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 10/05-13 15:56 
DIshonored
Glimrende spil uden tvivl. Grafikken er ikke prangende på nogen måde, men hele spillets stemning og gennemførte steampunkstil gør virkelig at man bliver trukket ind i spillet og har lyst til at se det til ende.
Har man ikke spillet Dishonored endnu, kan jeg kun anbefale at man får det prøvet.
millenniummillenniumSkrevet 10/05-13 16:23 
+1 like.
The medium is the message.
Captain NCaptain NSkrevet 19/05-13 13:37, rettet 19/05-13 13:38 
Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Fik lige downloadet og spillet "The Spaceship Damrey" på min 3DS. spooky lille spil. Var godt nok overstået på omkring 2 timer men tror det er fint at spillet ikke trak længere ud.
Mangler dog at gennemføre den sidste lille mission men har bare ingen anelse om hvad man skal gøre :/
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
JmogJmogSkrevet 20/05-13 07:34, rettet 20/05-13 07:34 
Saints Row The Third fik jeg lige gennemført. Rigtig god underholdning og rigeligt de 150kr værd jeg gav i Gamestop.

Spillet er en fin videreudvikling af hvad GTA ville være blevet, hvis det havde koncentreret sig om sjov og ballade fremfor cinematiske historier.
millenniummillenniumSkrevet 20/05-13 07:58 
Jeg må se at må skaffet mig det. Lyder som om det opfylder lige præcist det jeg savnede i GTA IV
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 20/05-13 11:16 
Force Unleashed. Tog mig et par år. "Lettere" frustrerende mekanik til tider :)
j/k
enfenenfenSkrevet 27/05-13 21:03 
Dead Island:

Ganske hæderligt FPS fokuserende på melee-våben. Historien er ikke noget skrive hjemme om - den typiske b-film. Og hen mod slutningen blev spillet en anelse for langtrukket. Bygget op med RPG elementer forstået på den måde, at man stiger i level og kan udvikle sin karakter via skill point. Samtidigt kan alle våben opgraderes. Der er mange timer at hente i spillet, hvis man også går efter sidequests. Jeg brugte selv lige over 30 timer på spillet.

Absolut anbefalelsesværdigt.
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/05-13 22:33 
Call of Juarez: Gunslinger
Et helt utroligt solidt FPS med virkelig underholdende gunplay, historie og level design.

Hovedpersonen sidder og fortæller historien på en bar og efterhånden som han bliver mere og mere fuld, bliver hans historie vildere og vildere, ligesom spillet udvikler sig. Det er en utrolig effektiv måde at have en naturligt stigende udfordring i et spil. Ud over spilelts historie er der også en "Arcade mode" som handler om at få høje scores ved at holde sin combo oppe. Både historien og Arcade mode har hver deres XP system hvor man gradvis låser op for nye perks der holder spillet interessant.

Til 15€ er det virkelig et godt spil til prisen og det kan købes på XBLA, PSN og Steam.
spectrespectreSkrevet 27/05-13 23:12 
Dead Island Riptide. Jeg var stor fan af det første, og kunne godt se igennem fingre med de til tider underlige glitches den engine kunne fremtrylle, og riptide er mere af samme skuffe. Tog min 26½ time, og der var stadig nogle sidequests som jeg ikke fandt.

Der er virkeligt mange blueprints i det her spil til alle mulige forskellige slags våben med forskellige stats og opgraderingsmuligheder, og så kan man overføre sin karakter fra det første spil.

Spillet har en fed atmosfære, og man kan nemt bliver overrumplet af zombier, og blive tævet ihjel i løbet af no time, og så stopper man ofte lige op og lytter/kigger sig omkring når man kan høre en "special" enemy brøle i det fjerne.

Tak til Core for at sælge mig dette eksemplar til en favorabel pris :)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
--Skrevet 29/05-13 22:29 
Tomb Raider (2013)

Så fik jeg lige gennemført TR i dag. Hvor er det bare et fantastisk spil. Jeg synes at hele essensen fra de første TR spil skinner glimrende igennem, og det hele er bare strukket sammen på sådan en fed måde. Sammensætningen af muligheden for at drage på opdagelse og finde skatte, dokumenter, osv er helt i skabet. Ligeledes passer det perfekt ind at de 7 tombs er så "koncentrede" i puzzles, så det ikke trækker i langdrag.

Siden det første TR spil i 96, har jeg været med på serien, og har spillet samtlige spil (i hovedserien) igennem. Jeg elsker TR universet, og jeg er virkelig imponeret over hvor god en reboot spillet er.

Dertil komemr der en god portion scripted sekvenser + QTE. Disse passer også perfekt ind i resten af spillet, og sørger blot for at TR leveres som en underholdende og afvekslende oplevelse.

Alt sammen bliver håndteret med god solid kontrol, samt vidunderlig teknisk præsentation.

Jeg er virkelig imponeret BIG TIME!
Spiller nu: Animal Soccer World
millenniummillenniumSkrevet 16/06-13 11:20, rettet 16/06-13 11:21 
Har lige gennemført Journey:

For første gang, men helt sikkert ikke sidste. Nærmest en trancentental oplevelse. Intet under at den sidste trophy hedder "genfødsel". Næste gang jeg spiller det, skal det være én lang uafbrudt session, så jeg får hele følelsen med.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 16/06-13 12:27, rettet 16/06-13 12:28 
Der er et trophy for at komme tilbage til spillet en uge efter, så vent lidt :)

Jeg var heldig nok til at gennemføre min første gang i en session, med samme spiller.
j/k
vyssenvyssenSkrevet 23/06-13 18:10 
Har lige gennemført Catherine. Overvejer om det er værd at tage en tur til med nogle andre valg undervejs. Nogen der har erfaring med det?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/06-13 20:18 
Fik spillet tomb raider i gemmen.
Jeg kunne godt li det, men kommer nok ikke til at spille det igen.
Jeg tror det har noget med, at jeg har spillet mange af de her spil før, som: UC 1,2,3, enslaved odyssey to the west,God of war.

Jeg var dog underhold hele vejen i gemmen :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 24/06-13 15:14 
Det er virkelig sjældent jeg får lyst til at genspille SP spil. Også de gode. (Læs: nærmest aldrig).
Prøvede dog at genspille Max Payne 3 forleden, med stor underholdningsværdi, nok fordi skydescenerne i essensen er hamrende sjove at spille.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/06-13 15:27 
Har du spillet de andre i serien?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 24/06-13 19:42 
Lidt ja. Mest 1'eren på PS2.
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 30/06-13 23:28 
Thomas was alone. Jeg er ikke sikker på at jeg forstod det.
enfenenfenSkrevet 01/07-13 10:11 
Split/second:

Efter en pause på et års tid fik jeg lyst til at spille igen. Selvom banerne bliver gentaget flere gange, formåede spillet alligevel at holde mig interesseret i at gennemføre det - og så alligevel ikke set i lyset af den lange pause :)

Der er 12 episoder med 6 forskellige typer løb i hver. Flot grafik og god lyd. Ingen slowdowns overhovedet. Bliver aldrig vild med catch up i bilspil. Men den er der altså.

Spillet er helt bestemt værd at spille. Og burde vel egentligt kunne fås meget billigt nu.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 01/07-13 15:58 
HL2 - Episode 2. Har ligget i min Steam library i årevis :)

HL3. Nu, tak.
j/k
3of193of19Skrevet 01/07-13 19:15 
Super Luigi U. Damn den sidste verden er til at faa graa haar af :)
millenniummillenniumSkrevet 02/07-13 09:13 
enfen>
Bliver aldrig vild med catch up i bilspil. Men den er der altså.

Heller ikke mig. GRID2 er det enste eksempel på vellykket catch up IMO, mens WipeOut og MotorStorm har man hele tiden følelsen af, at spillet skruer på knapperne for at holde flokken samlet.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 02/07-13 19:08 
Retro City Rampage 6/10

Jeg ved ikke hvad jeg forventede, men til sidst var det sådan at nu skulle det bare gennemføres. Referencerne er sjove i starten, men der er så meget at det hurtigt bliver trivielt. Og sidste bane var mega irriterende. Super memorizer der er simpel nok, men man bliver ved med at fucke up i takt med at man bliver mere og mere frustreret.

Det giver virkeligt følelsen af spil fra et par generationer siden, inkl. frustrationerne over at dø igen og igen...

Meget middelmådigt
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
The DaneThe DaneSkrevet 02/07-13 22:44 
Injustice: Gods among Us - enkelt spiller delen selvf.

Det er ganske godt bygget op omkring historien også selvom konceptet er lidt brugt. Specielt hvis man allerede har set dem gøre brug af det i JLA tegnefilmserien :).
Derudover er det sjovt den måde de variere måden at spille på med "qte" ved forskellige baner hvor man kan påvirke modstanderens energi på.
Har ikke prøvet STARS lab endnu, men har set noget af det så det skulle blive sjovt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
slk486slk486Skrevet 06/07-13 19:06 
Time and Eternity

ca 29 timer, taget i 4 lange træk.
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 06/07-13 19:20 
Driver San Francisco

Havde lånt det af en ven og var kommet rimelig pænt gennem single player indtil sidste "boss" og kunne ikke komme forbi. Holdt en pause nogen uger og gav det et forsøg idag og kom igennem på andet forsøg.
slk486slk486Skrevet 06/07-13 21:28 
Nogen gange skal man bare "sove" på det :)
j/k
JmogJmogSkrevet 06/07-13 22:36 
Hotline Miami på Vita.

Perfekt platform til det spil og jeg var tryllebundet fra start til slut. Begyndte med det samme forfra på spillet.

Værd at spille for musikken alene, men gameplayet er vanedannende som få spil.
slk486slk486Skrevet 07/07-13 13:20 
Last of us - på hard. Yir! :)
j/k
The DaneThe DaneSkrevet 13/07-13 19:04 
DMC: Devil May Cry.

Kan kun sige jeg ikke er imponeret af sværhedsgraden på Nefilihm - så håber det er lidt mere udfordrende på Son of Sparda (og derefter). Derudover mens historien er bedre fortalt end det originale, så foretrækker jeg det originale i sidste ende.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/07-13 01:43 
Kom langt om længe i gang med Mirror's Edge, og endte med at gennemføre spillet i to hug :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 15/07-13 09:01 
Tales of Graces f. En stor fornøjelse :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-13 20:50 
Bioshock Infinite på Hard. En meget vild oplevelse, men svært at snakke om uden at spoile noget. Spil det! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 16/07-13 08:13 
New Super Mario Bros til Wii U 100%. Godt spil men sværhedsgraden er stadig for let, tragtet i betragtning af jeg har spillet det igennem alene, det er synd når de ellers gør så meget ud af spillet.
Men derfor er det nu stadig værd at spille.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 21/07-13 08:18 
Har lige gennemført Momonga på iOS. (Ja, når man er på camping i Italien, er det iPad spillene der spilles.)

Og hold kæft hvor var jeg ved at få indre skoldning over den sidste boss, som jeg kæmpede med i to-tre dage. Dens lige del af 50/50 randomness og kontrol gør, at man bare bliver ved og ved.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 23/07-13 11:20 
Assasin's Creed 2. Hentede det ned via Free For Gold på 360. Underholdende historie, men hvor føler man sig bare ikke forbundet med Ezio pga styringen. Det hele er så kontekst baseret at man sjældent føler sig virkelig i kontrol.
slk486slk486Skrevet 23/07-13 13:46 
Jeg husker ikke det er så slemt som AC3, hvor man bare holder en knap inden / trykker ind imellem?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-13 13:55 
Sådan synes jeg nu det er i toeren. Hele lortet kører på autopilot :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/07-13 13:59 
Har ikke spillet det så længe - huskede det bare ikke så slemt.
j/k
924 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig