X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeg-har-lige-gennemført... tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 25/09-11 00:28 
Kender i det. Man har lige gennemført et spil, og har lyst til at dele slutopelvelsen med andre. Ikke?

Denne tråd er for dem, som lige har set rulleteksterne for et netop gennemført spil. Hvilket spil? Hvilken oplevelse og hvilken følelse sidder man med umiddelbart efter handlingen slutter. OBS: Altid risiko for en spoiler.

Jeg starter: Batman Arkham Asylum (Ja, jeg er l... Se hele indlægget
The medium is the message.
806 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Svar
millenniummillenniumSkrevet 15/03 14:32 
Sjovt som 2'erens tutorial nærmest forventer at man ikke har spillet 1'eren. :D
Jeg trænger til en option som hedder: I totally played the prequel and I'm down with this control shit.

Men når man først er kommet i gang er det sgu' super fedt. Synes denne slags spil gør sig bedre på stor skærm, selvom Vita'en var en fin oplevelse.
The medium is the message.
HankyHankySkrevet 15/03 15:20, rettet 15/03 15:25 
Det første findes jo også til PS4, hvis man er mere til den slags :)

Gravity Rush: Remastered
Spiller nu: Dead Rising, Progear No Arashi, Windjammers
millenniummillenniumSkrevet 15/03 17:29 
I know - jeg betragter mere Gravity Rush som et native Vita spil. :) Trods alt. Som en 3D sandbox på en håndholdt konsol er det nu kompetent udført.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03 18:22 
Det er faktisk en del bedre på PS4 :) Ikke at jeg havde nogen problemer med Vita-versionen overhovedet. Hvis du en dag skal spille det igen så burde du overveje PS4-versionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/03 11:44 
To FDS-spil, begge er efter min mening meget undervurderede perler, i hver deres boldgade, selvom begge er top-down actionspil.

Jeg-har-lige-gennemført... tråden Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Nazo No Murasamejou

Nok det bedste in-house Nintendo-spil der aldrig har været udgivet i vesten (indtil 3DS virtual console mange år senere). Murasamejou blev udhviklet samtidig med det første Zelda, og ligner det også fuldstændig, og spiller også på overfladen lidt som det. Men her er tale om et forholdsvist lineært hardcore action-spil, der i sidste ende minder mere om spil som Ninja Gaiden. Det er bare meget sværere!

Uanset hvor du befinder dig, bliver du konstant overrumplet af hurtige ninja-fjender, der også er glade for at skyde i din retning. Fjender på afstand kan skydes med projektiler, mens dem der er tæt på kan udryddes med et nærkampsangreb fra dit sværd, hvilket også kan bruges til at blokere shurikens, mens ildkugler ikke kan blokeres.
Det er et spil med konstant høj adrenalin, og fantastisk gennemført for folk der elsker en udfordring.
Meget stor anbefaling herfra!


Jeg-har-lige-gennemført... tråden Jeg-har-lige-gennemført... tråden

Ai Senshi Nicol

Det her spil er til gengæld meget mere tilforladeligt. Her er det udforskningen der er i højsædet, og spillet er delt op i syv åbne baner, der hver skal gennemsøges indtil man finder tre krystaller, og undervejs kan man finde permanente opgraderinger der hjælper meget i kampen mod de mange minibosser.
Det udmærker sig ved en utroligt høj produktionsværdi, der er virkelig gennemført selv for Konami i 1987. Det er et rigtig flot spil, og styringen er spot-on uden nogen af de irritationsmomenter man typisk ser i spil med 8-vejs styring på NES'en.
Det eneste rigtige issue med spillet er at det aldrig bliver særlig meget sværere end det er i starten, og selvom grafikken ændrer sig en del fra bane til bane, er det altid præcis de samme fjender du støder på på hver bane, bare med forskellige sprites. Det gør at spillet formår både at trække lidt i langdrag, men samtidig føles både for kort og manglende i udfordring. Det kunne ellers have været et virkelig spændende spil med et større fokus på adventure-elementet som i f.eks. Zelda.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
JmogJmogSkrevet 26/03 02:55 
Metal Gear Survive

Absolut pengene værd. En genre jeg normalt aldrig spiller, så det var interessant at prøve den i AA-en-halv indpakning og med en fremragende spilmotor.

Historien var ganske fin scifi, man skal bare ikke forvente samme mængder som i hovedserien.

Gameplayet var bundsolidt. Bestemt ikke sikkert man vil kunne lide det, hvis man er dan af MGS-serien, men det er ikke bare muligt men også belønningsmæssigt fornuftigt at gøre stor brug af stealth. Ligesom Phantom Pain har man dog altid mulighed for at gå ren Rambo.

Opgraderinger og opskrifter på nye våben føles langt mere betydningsfulde når man får dem end i Phantom Pain, da det er forbundet med langt større risici at opnå dem. Loot er ikke længere noget man finder for at holde gang i basen men istedet for at bygge helt specifikke objekter.

Spillets største kritikpunkt er at der er meget lidt variation i landskabet i Afghanistan og at den flotte grafik kun sporadisk får liv at spille med musklerne, da man tilbringer så meget tid i dunkelt terræn. Det er dog en meget stor del af stemningen og det gør også kontrasten ekstra stor hver gang man finder oaserne. De føkes virkelig som oaser.

Bestemt ikke et spil for alle, men hvis det klikker for dig, så er der glimrende underholdning at finde her.

(Og føj, hvor er der mange useriøse anmeldelser online. Fair nok hvis man ikke kan lide det, men der er dælme mange der åbenlyst kun har spillet det et par timer at dømme efter al den fejlinformation de indeholder)
806 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig