X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Underlige "fejl" i spil


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/09-11 23:29 
Kender i det. Man nyder et godt spil. Lige som med en god film. Man acceptere lidt den verden det foregår i. Men stadig væk kan der være noget der ikke rigtig giver nogen mening, selv inde i det univers spillet er sat i.
Hvor har i stødt på dette. Jeg taler ikke om tekniske fejl her. Bare det man også i film kalder for Goofs.

Lige PT varmer jeg op til Gears of War 3 ved at spille lidt Gears 1 og Gears 2.
I Gears 2 er den berømte kæmpe orm bane. Nu jeg ikke nogen ekspert på hvordan der ser ud inde i levende væsner. Men der er utroligt godt lys hele vejen igennem den bane. Hvor lyset kommer fra. De vides ikke. For der ingen af de 4 der fare rundt som har flashlights med.
I spillets verden snakker de også om "Razor hail" meget skarp hagl som kan dræbe og som knuser et stort glas tag. Hvis det er noget de har levet med i denne verden.. hvorfor så overhovedet lave ovenlys vinduer og bruge bølge blik til tag.

Bare sådan små ting der lige bryder en ellers fin sammensat kunstig lille verden.
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 00:49 
Heavy Rain har et utal af meget vilde og utilgivelige fejl.
Ting om dét og pis.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/09-11 08:22 
Greaseball>
I spillets verden snakker de også om "Razor hail" meget skarp hagl som kan dræbe og som knuser et stort glas tag. Hvis det er noget de har levet med i denne verden.. hvorfor så overhovedet lave ovenlys vinduer og bruge bølge blik til

Mon ikke det er noget der er opstået efter de har bygget pågældende bygninger/emergence day?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 14/09-11 09:47 
Jeg ville tro at razor hail er et biprodukt af det massive bombardement COG lavede med Hammer of Dawn, samme bombardement der gjorde planeten til et regulært hul i jorden, at bo på :)
Kilroy Was Here
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-11 12:13 
Alf81>
Heavy Rain har et utal af meget vilde og utilgivelige fejl.

Heh.. meget gerne skrive dem her. Altid sjovt at se hvad folk har fundet. Der findes jo masser af eksempler i film. Men i spil er der ikke så mange vi hører om.

Kilroy>
Jeg ville tro at razor hail er et biprodukt af det massive bombardement COG lavede med Hammer of Dawn, samme bombardement der gjorde planeten til et regulært hul i jorden, at bo på :)

Heh.. ja det kunne man godt forstille sig. Men aldrig noget der bliver nævnt.
SumezSumezSkrevet 14/09-11 12:45 
Jeg vil foretrække hvis folk ikke spoiler Heavy Rain i denne tråd :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-11 13:20 
Ah mon... Vi snakke ikke historien i spillene så meget. Mere ting der virker ude af sammenhæng som f.eks daglys inde i en kæmpe orm.
Ellers skrive folk jo bare

*SPOILER*
"Det var butleren der gjore det. Men han sås jo samtidig som vidne til mord nr. 2"

Sådan noget i den retning hvis de bekymret.
RJKRJKSkrevet 14/09-11 14:09 
Det er faktisk skræmmende så tæt du er på at spoile Heavy Rain dér ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/09-11 14:43 
I så fald er det dig der lige har spoilet det, Rune :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 14/09-11 14:44 
Arh, jeg siger jo bare, tæt på :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-11 15:18 
LOL! Og så har jeg aldrig spillet det ;p
Alf81Alf81Skrevet 14/09-11 15:51, rettet 14/09-11 15:52 
Greaseball>
Heh.. meget gerne skrive dem her. Altid sjovt at se hvad folk har fundet. Der findes jo masser af eksempler i film. Men i spil er der ikke så mange vi hører om.

Det er meget svært uden at spoile noget. Men kan huske at jeg var fuldstændig lamslået over at folk havde omtalt det så rosende, efter jeg selv havde gennemført det. Efterfølgende skulle jeg kun bruge meget lidt tid på nettet for at finde andre som havde lagt mærke til de samme (og mange flere, for den sags skyld) fejl, huller og mangler, som jeg selv. Skandaløst, nærmest :D

EDIT:

BIGGG TYME SPOILER ALERT!

http://www.gamesradar.com/heavy-rains-big-plot-holes/
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 14/09-11 15:52 
Med et spil som Fahrenheit i bagagen er jeg nu ikke overrasket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig